Suosikkisi jalkapallon EM-kilpailuissa 2012?

  • 5 841
  • 57

Mitä joukkuetta kannatat jalkapallon EM-kilpailuissa 2012?


  • Äänestäjiä
    195
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
EM-inhokkiketjun vastapainoksi lienee perusteltua pistää pystyyn myös suosikkiketju. Kysymys on siis hyvin yksinkertainen: mitä joukkuetta kannatat käynnissä olevissa jalkapallon EM-kisoissa?

Itse liputan Irlannin puolesta - ihan vaan fiilispohjalta. Kevyet sympatiat myös Tanskalle ja Tsekille.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Pohjoismaille menee minun ääneni. Tanskan ja Ruotsin lisäksi laitoin yhden suurmaaäänen, joka menee Saksalle.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koskaan minulla ei ole ollut yhtä tiettyä suosikkijoukkuetta. Suosikkini on ollut Hollanti, Tsekki, Kroatia, Ranska, Espanja jne. Itseasiassa usein suosikkijoukkueeni on henkilöitynyt yhteen pelaajaan; Marco van Basten, Karel Poborsky, Davor Suker, Zinedine Zidane ja Xavi.

Näissä kisoissa tilanne on kuitenkin toinen. Nyt en edes tiedä miksi olen taas Ranskan joukoissa. Ehkä siksi, että tuo tietynlainen ummehtuneisuus on saatu tuuletettua ulos ja nyt joukkue on oikeasti mielenkiintoinen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Futiksessa suosikkini ovat Meksiko, Englanti ja Brasilia, joten Englanti piti valita. Myös Tanska ja Tsekki saavat ääneni, suurelta osin isä-Schmeichelin (ja Lindegaardin) ja Poborskýn muiston vuoksi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jotenkin olen varma siitä, että tällainen ketju on jo luotu. Äänestin silti Hollantia ja Italiaa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kroatian kelkassa olin alunperinkin, mutta Tanska saa myös sympatiani hienon avauspelin jälkeen.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huolimatta ainaisesta nokittelusta jääkiekossa, futiksessa olen aina tykännyt Ruotsista. Muutenkin, pohjoismaalaisten joukkueiden tukena on mielellään tälläisessä suuressa turnauksessa, varsinkin kun Suomi ei pelaa. Ylipäätänsä toivoisin, että Suomeen rantautuisi edes jonkin verran futiskulttuuria naapurimaasta. Ruotsilla on myös mielenkiintoisia pelaajia, etunenässä tietenkin itse Zlatan.

Toinen suosikki on sitten Saksa. Vuoden 2006 Saksan kisojen jälkeen sitä alkoi seuraamaan tarkemmin saksalaisia pelaajia Bundesliigassa, ja huomasin, että pidän saksalaisesta hyökkäävästä jalkapallosta.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hollanti koska oranssit pelipaidat vetosivat joskus pikku Sisäliittimeen ja Portugali koska Figo.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siihen "mitä toivot mestariksi"-kyselyyn vastasin Tanska. Hyvä vaihtoehto edelleen, mutta kun kysymyksenä on "mitä joukkuetta kannatat", lähimpänä totuutta on vaihtoehto "En mitään".
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä sitä Espanajaa tällä kertaa kannatetaan ja hyvänä kakkosena tulee Englanti. Näin äänestin. Hollanti sitten olisi voinut olla se kolmas vaihtoehto.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Pistin Saksan ja Italian. Saksaa olen aina ihannoinut. Jotenkin majesteetillinen historia ja tietyllä tapaa Saksan historiassa ja nykyisyydessä on selvästi enemmän yhtäläisyyksiä, kuin muilla jengeillä. Muilla suurmailla on geelipoikia ja isoja egoja, mutta Saksalla on yhä edelleen se joukkuepelaaminen ja rumia äijiä ja se on oikein saatana. Mä en jaksa kattella, kun joku tähti egoilee jossain jengissä ja tappelee siellä. Draama on kiva nähdä kentällä, mutta ei muuten. Ei saatanan aikuinen ihminen voi olla mikään "dramaqueen". Sitten on tosiaan näitä geelipoikia, joita seurataan seiskankin sivuilla ja teinitytöt kirkuu. Perkele miehen täytyy olla ruma, eikä mikään teinityttöjen ihailun kohden. Tästä syystä Saksa on ihana.

Italiaan menee toinen ääni kun täällä asutaan ja elää ihmisten kanssa, niin siinä menee väkisin mukana.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Saksalla on yhä edelleen se joukkuepelaaminen ja rumia äijiä
No ainakin se Özil on ruma kuin kuppatautinen sammakko. Siis onko se syntyessään putkahtanut Agent Orange -paljuun vai mitä? Silmät on isommat kuin jalkapallo ja roikkuvat puoliksi päästä ulkona. Sehän näkee niillä jo taakseenkin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Espanja ja Hollanti. Ovat olleet jo 80-luvulta asti. Tietysti jos Suomi joskus jollain ilveellä kisoihin pääsisi, niin silloin ei olisi kuin yksi suosikki mutta siihen asti mennään näillä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Vanha asuinpaikkani Saksa
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ykkössuosikkini on Ranska. Sympatioita kerää mm. Kroatia ja Tanska. Lisäksi Venäjä on sellainen salainen suosikki, jonka pelit tulee kyllä tarkasti seurattua. Ääneni meni kuitenkin Ranskalle.
Viva la France!
 

Ralph

Jäsen
Italia, kuten kaikki varmaan tietävät. Mutta näissä kisoissa ei ole mitään toista ehdotonta kakkosta, jota symppaisi, ellei sitten Venäjä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tännekin löytyy jo pitkäaikaiset (Jean-Pierre Papinin ja Roberto Baggion & Paolo Maldinin ajoilta) suosikit jotka ovat Ranska ja Italia, Ranska kyykkäsi viimeksi MM-kisoissa totaalisesti ja Italia painii jälleen kansallisesti skandaalin kynnyksellä. Ranska avaa tänään kisat Englantia vastaan, toivottavasti ennakkotiedot Ranskan yllätysmahdollisuuksista pitää paikkansa ja se osoittaa tänään Englannille kaapin paikan. Italia avasi pelit eilen hallitsevaa mestaria Espanjaa vastaan ja pelasi varsin hyvän pelin eikä Italian voitto olisi ollut mikään suuri vääryys, ei tosin Espanjankaan joten ehkä tasapeli oli juuri oikeutettu tulos.
 

migsuu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Saksalla on yhä edelleen se joukkuepelaaminen ja rumia äijiä ja se on oikein saatana.

Se minua Saksassa ärsyttääkin, kun ovat niin helvetin rumia bulldogin ja skinheadin risteytyksiä ja kasvot ovat kylmät kuin murhaajilla tulee mieleen ihan Die Hard 2.

Sitten aiheeseen eli suosikkini on Espanja
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Suosikkini on ihan pikkupojasta asti ollut Englanti. Vaikkei meikäläisen elämän aikana ole menestystä tullut (mm90 4. ja em96 välieriin) niin uskoa löytyy joka kisoissa. Sellaset pelimiehet kun Lineker,Shearer,Gascoigne,Sheringham,Seaman..noi nyt äkkiseltään tuli mieleen, siinä varmaan suurimmat syyt Englannin kannatukseen alun perin, tai sitten se on tullut jo äidin maidosta.

Toisena suosikkina tulee Hollanti. Vaikkei näissä(kään) kisoissa Hollannin riveissä juokse oikeastaan ketään "suosikki" pelaajaa, ehkä enemmänkin etoavia pelureita, niin silti kannatan joukkuetta. "Hyi vittu osaston" kärjessä ehdottomasti Van Bommel ja Robben. Varmaan liian tuoreessa muistissa ovat sellaiset pelimiehet kuin: Van Basten, de Boerit, Koeman,Gullit, Rijkaard, Kluivert, Bergkamp, Overmars..
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Se minua Saksassa ärsyttääkin, kun ovat niin helvetin rumia bulldogin ja skinheadin risteytyksiä ja kasvot ovat kylmät kuin murhaajilla tulee mieleen ihan Die Hard 2.

No perkele, ei ne mitkään Mister kisat ole, vaan jalkapallo on mielestäni miesten laji vaikka viime vuosina sekin raja ollut häilyvä. Mutta jos haluat mieskauneutta nähdä niin suosittelen DTM ravintelia tai telkkarista Big Brotheria. Uffafaa uffafaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös