Suosikkikirjailijasi, ulkomainen/kotimainen ja yhden kirjan perustelu

  • 1 031
  • 6

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ulkomainen: Mihail Bulgakov, Михаил Афанасьевич Булгаков, teoksensa Saatana saapuu Moskovaan perusteella

Kotimainen: Veikko Huovinen, teoksensa Havukka-ahon ajattelija perusteella
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Syyttä suotta Uleåborgirin kirjaketju hautautunut ajan syövereihin.

Ulkomainen: J.R.R. Tolkien, laajan mytologiansa ja teoksiensa Taru Sormusten Herrasta ja Silmarillion perusteella.

Kotimainen: Mika Waltari, historiallisten romaaniensa perusteella. Sinuhe, Turms, Johannes Angelos, Mikael (Karvajalka ja Hakim) ja niin edelleen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Syyttä suotta Uleåborgirin kirjaketju hautautunut ajan syövereihin.

Kyllä, kirjallisuusketjuille on aina tilauksensa. Vaikka olenkin suht' intohimoinen leffoihin niin kirjallisuus on minulle kuitenkin taidemuodoista se läheisin ja rakkain.

Ulkomaalaisista nostan nyt esille Fedor Dostojevskin ja yksinomaan minuun suuren - aikanaan suorastaan vavisuttavan - vaikutuksen tehneen Muistelmia kuolleesta talosta teoksen myötä. Ja edelleen kyseinen teos on minulle se läheisin ja tärkein Dostojevskin teos vaikka jo jokusen muunkin kyseisen kirjailijan teoksen olekin lukenut vuosien varrella.

Kotimaisista minun ei tarvitse kovinkaan montaa hetkeä miettiä kenet nostaisin esille. Olen ollut pienestä pitäen todella - ajoittain jopa intohimoisesti - kiinnostunut muinaisesta faaraoiden Egyptistä, joten ei liene yllätys jos tässä kohdin nostan esille Mika Waltarin ja hänen teoksista minulle rakkaimman eli Sinuhe egyptiläisen.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Molemmat jo mainittu,

Ulkkari: Tolkien, TSH
Kotimainen: Huovinen, miksei Havukka-Ahon ajattelija, mutta myös vaikkapa Veitikka. Tai moni muu.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ulkomainen: Kazuo Ishiguro, Ole luonani Aina
Kotimainen: Veikko Huovinen, Puukansan tarina

Monien joukosta otin kuitenkin ne, jotka ovat jollain tavalla saaneet lukemaan opuksen uudelleen. Bubbling under -osastoa on turha alkaa availemaan.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ulkomainen: Ernest Hemingway, Vanhus ja meri
Kotimaisista ei oo niin selvää suosikkia, mutta laitetaan tähän Vladin mainitsema Mika Waltari ja Sinuhe egyptiläinen.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Kotimainen: Väinö Linna, Täällä Pohjantähden alla, onhan se Tuntematonkin. Olen muuten lukenut muutakin Linnaa.
Ulkomainen: Henning Mankell. Sanotaan vaikka Riian verikoirat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös