Mainos

Suosikki F1 tallisi?

  • 3 891
  • 36

Suosikkitallisi?


  • Äänestäjiä
    89

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mikä on suosikki Formula 1 tallisi 2000-luvulla? Tämäkin voi olla sen verran vaikeaa sanoa juuri se yksi tiimi, joten äänestäminen on sallittu useamman kerran. Olen laittanut samaksi vaihtoehdoksi tiimit jotka ovat periaatteessa samaa tallia, mutta ovat vain vaihtaneet nimeään.

EDIT: BMW tuli kahdesti. Pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
MC Laren. Rosberg, Häkkinen, Räikkönen, Kovalainen. Ai kun Kimikin olisi mestaruuden voittanut MC Larenilla. Ferrari on taas talli jota rakastaa vihata, tosin tällä hetkellä ei niin paljoa kun Räikkönen siellä ajaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
McLarenihan tuo aina ollut. Häkkisen takia pääosin, mutta vähän kai Räikkösellä ja Kovalaisellakin osaa. Pääsyy kuitenkin Häkkinen ja kultainen 90-2000-luvun vaihde.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täysin samat perustelut, kuin parilla ylläolevalla. Ja taisihan aikojen saatossa McLarenilla jopa ajaa samaan aikaan Finski ja Svenski, sehän vasta on jotakin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
McLaren on selkeä ykkönen, vaikka nykymeno on vähän vaisumpaa. Häkkisen ja Räikkösen ajoista kuitenkin sen verran hyvät muistot, että viime kausien vaisumpi ei vaikuta. Kaksi muuta suosikkia tulevat menneistä talleista. BAR Honda ja Arrows. Kumpaakaan ei sen järkevämpää selitystä, vaan kummatkin jostain syystä lämmittävät mieltä. Arrowsilla oli ainakin erittäin tyylikäs auto, kiitos oranssin värityksen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Arrowsilla oli ainakin erittäin tyylikäs auto, kiitos oranssin värityksen.
Itse taas valitsen tällä periaatteella Jordanin. Keltainen tiimi jossa taisi olla jossain vaiheessa jotkin mustakeltaiset "Benson&Hedges" - teippaukset.. (nimi saattaa mitä todennäköisemmin olla väärin)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulla ei ole suosikkitallia eikä viime vuosina minulla ole myöskään ollut suosikkikuskia. Aikoinaan toivoin runsaasti menestystä Mika Salolle ja vaikka sitä tulikin Ferrarin kakkoskuskina, en siitä huolimatta fanittanut kyseistä tallia. Formulat ovat viime vuodet olleet äärimmäisen tylsää seurattavaa enkä näin ollen ole katsonut yhtäkään kisaa Häkkisen lopettamisen jälkeen.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
McLarenihan tuo aina ollut. Häkkisen takia pääosin, mutta vähän kai Räikkösellä ja Kovalaisellakin osaa. Pääsyy kuitenkin Häkkinen ja kultainen 90-2000-luvun vaihde.

Siinähän se kiteytettynä. Tosin maksukanaville siirtymisen jälkeen olen ollut teksti-tv:n varassa, eikä koko laji kummemmin liikuta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse taas valitsen tällä periaatteella Jordanin. Keltainen tiimi jossa taisi olla jossain vaiheessa jotkin mustakeltaiset "Benson&Hedges" - teippaukset.. (nimi saattaa mitä todennäköisemmin olla väärin)

Jos pelkästään väritystä katsotaan, niin mielestäni hienoin Jordan ja jopa yksi hienoimmista F1:stä kautta aikain, oli Jordanin ensimmäisen kauden (1991) vihreäsininen 7Up-auto. Eräs nuori mies nimeltä Michael Schumacher ajoi sillä ensimmäisen, joskin hyvin lyhyeksi jääneen, kisansa.

Jonkinmoisia kuvia (joltain pienoismallisivustolta).

Jordan oli muutenkin aika sympaattinen talli ja Eddie Jordan sopivan boheemi tallipäällikkö.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Heh, tulin jo kirjoittamaan, että missä vaihtoehdoista legendaarinen Onyx, mutta sitten luin uudestaan, että etsitään 2000-luvun suosikkitallia. Kaikki jotka seurasitte JJ Lehdon uran alkuvaiheita ennen kaikkea Ruutulippu ohjelman kautta, muistatte JJ:n kommentit Onyxin toiminnasta. Etenkin Monacon vuoden 1990 tapahtumat ovat F1-maailman ehdottomia klassikoita.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minardissa on vain sitä jotakin. Tiedä sitten mutta jotenkin nämä nykypäivän häntäpään tallit ei saa samanlaisia väreitä aikaan. Tosin osittain sääntömuutoksetkin tekivät varmaan tämän, entisellä minardillahan ajettiin useammankin kertaa kuitenkin pisteille vaikka pistejärjestelmäkin oli eri. Nykyisin voisi aika vaikeaa olla Marussialla 6 joukossa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En nyt ole varsinaisesti koskaan mitään tallia fanittanut, mutta nykytalleista sympatiseeraan Williamsia ja Sauberia koska ovat vielä tuollaisia "vanhan liiton" kilpatalleja, joiden johtohahmot/omistajat ovat pitkän linjan autourheilumiehiä eivätkä mitään F1:siä harrastavia bisnesmiehiä.

Jo edesmenneistä talleista olen myös sympannut Minardia, Tyrrelliä ja Jordania, viimeksi mainittua siksi että Eddie Jordanilla on vaan aina ollut niin pirun hyvä meininki.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Talleista Ferrari herättää eniten tunteita niin puolesta kuin vastaan. Tulee niin kotoisa olo, kuin kannattaisi IFK:ta. Räikkösen mestaruus ei ainakaan laskenut mun Ferrari-seurantaa.
En kuitenkaan sano että olisi puhdasta fanitusta koska enemmän seuraan suomalaisten kuljettajien edesottamuksia, mutta talleista se on perinteikäs Ferrari. Rotterdamilaisetkin sai kuulla vähän viime vuotista pörinää Ferrarin toimesta: Kimi puts on a show in the F60 | Scuderia Ferrari

_
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nappasin Ferrarin, joka on ollut pikkupojasta ja Gerhard Bergerin ajoista suuri suosikki. Eihän sitä silloin tiennyt, miten legendaarisesta tallista on kysymys. Alkuaikoina sillä ei edes mennyt hyvin, oli noita Senna-Prost -aikojen McLarenia vastaan altavastaajana. Tietääkö muuten joku, miksi Bergerin auton siivissä oli keltaiset täplät, mitä toisessa Ferrarissa ei ollut? Muistan aina, että omiin pienoismalleihin ne piti teippailla.

Missasin kyllä monivalintaäänestyksen, johon oli aikomus laittaa myös Renault, mutta ei tää näinkään haittaa. Tallin italialaistaustat ja kuskit (Trulli, Fisichella, Briatore) sekä pirteä väritys sai heti minut puolelleen.

Ideaalitilanteessa suosikkitallissa on suosikkikuski ja Renault ja Ferrari on ilahduttavan paljon tätä tarjoillut. Olkoonkin, että molemmat italialaiset joutuivat Renaultilla kakkoskuskin kohtaloon, kiitos Alonson ja Briatoren vehkeilyn. Se ei kuitenkaan vaikuttanu tallin kannatukseeni.

Renaultin kytkyyn äänestyksessä tullut Lotus ei enää nauttinut minun suosiota, varsinkaan Kimin palkkapelleilyn ja Permainen huutelun jälkeen. Toki tallin värikäs viestintä ja Kimin mukanaolo nostivat hetkellisesti tallin kakkossuosikiksi, nykyään se on lähinnä hmv-osastoa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tyrrell oli ihan ehdottomia suosikkeja aikanaan, varsinkin Mika Salon aika siellä ja hauskat välit hänen ja Ken Tyrrellin kanssa. Mika mm. kehotti Kenin itse testaavan autoa eräänä viikonloppuna, kun uudistukset eivät hänen mielestä aivan osuneet kohdilleen.

Samoin joskus imagolliset jutut nousevat yli kaiken, pienenä esim Jordan oli suosikki, kun heidän 7UP värityksillä ollut auto oli olevinaan hienointa koskaan. Vähän myöhemmin samasta syystä meni sympatiat Simtekin MTV logoiselle autolle.

Minardista ei voi myöskään olla pitämättä, sitkeitä kavereita olivat. Arrows sai myös jostain syystä itseltä myös aina kannatusta, muistaa hyvin kun Damon Hill aikanaan yllätti yhdessä kisassa toiselle sijalle asti - menetti johdon auton hyytyessä viimeisellä kierroksella.

Muita random talleja, jota muistaa hämärästi: Pacific, Scruderia Italia/Lola, Ligier, Larrousse, Forti Ford ja Brabham
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ferrari. Aina ollut se suosikki F1:ssä.

Terozin mainitsemat imagolliset / esteettiset asiat oli kanssa pienempänä joten merkitsevä tekijä, kun suosikkitallit vaihtuivat. Mikä talli se oli, jolla oli joskus mahdollisesti 2000-luvun taitekohdilla sellainen käärmeen kuvio nokassa? Oli siis silmät ja suomut siinä keulassa ja mikäli en väärin muista väritys olisi ollut keltainen? Jordan? Se ainakin iski silloin pienempänä ja oli supermega cool!
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole pysynyt talliuskollisena.

Ensin JJ Lehdon vanavedessä olin täysin Onyxin mies. Tästä nopea hypähdys kannattamaan Dallaraa, kunnes Häkkisen innoittamana Lotuksen faniksi. Vuoden 1992 Häkkisen kaksi neljättä sijaa ovat jotenkin jääneet parhaiten mieleen tuolta ajalta.

Kun sitten Häkkinen hylkäsi Lotuksen, jäin hetkeksi ajelehtimaan tallien välille, jonka jälkeen vakaasti päätin rakastavani Sauberia ja pitäväni yllä salasuhdetta Ligieriin.

Sitten oli aika rakastua täysin Tyrreliin ja Williamsiin yhtä aikaa, kunnes vuosituhannen vaihteessa jäin lopullisesti vaille suosikkitiimiä. Jotenkin persoonallisuus talleilta on vähän kadonnut viime vuosina. Tai sitten minusta vain on tullut huonompi bongaamaan niitä piirteitä. Nykyään seuraan lajia vain sen itsensä vuoksi, en tiettyjen tallien tai kuljettajien.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Mäkki pääsi suosikkilistalle jo 80-luvulla punavalkeine Marlboro-henkisine autoineen. Jordan taas, kuten parilla muullakin, sympaattisena pikkutallina.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Minardissa on vain sitä jotakin. Tiedä sitten mutta jotenkin nämä nykypäivän häntäpään tallit ei saa samanlaisia väreitä aikaan.

Tämä justiinsa. Jollain tavalla sympaattinen pikkutalli joka taisteli peräpään sijoista Jordanien ja muitten Jaguarien, Toyotien ja Bar-Hondien kanssa. Vrt. nykypäivään, Caterhamien sun muiden taaperrus taas tavallaan vaikuttaa enemmänkin säälittävältä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä justiinsa. Jollain tavalla sympaattinen pikkutalli joka taisteli peräpään sijoista Jordanien ja muitten Jaguarien, Toyotien ja Bar-Hondien kanssa. Vrt. nykypäivään, Caterhamien sun muiden taaperrus taas tavallaan vaikuttaa enemmänkin säälittävältä.

Ehkä se on tuo kun nykypäivän häntäpään tallit huoraa rahaa ja ottaa kuskeja vain rahan takia. Esim. juuri tuo Kamui Kobayashin syrjäyttäminen ja paremmin maksavan kuskin tilalle ottaminen, vaikka tallissa on surkuhupaisi ruotsalainen joka ei saa mitään aikaan.

Jos tuolla olisi jollain pikkutallilla se meininki, me ollaan pikkuruinen talli, mutta iso sielu, yritetään parhaamme ja kun tarpeeksi tehdään töitä niin saamme niitä pisteitä ja tuloksia.

Sen sijaan että me ollaan vitun köyhiä antakaa rahaa, me ollaan ihan perseestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin persoonallisuus talleilta on vähän kadonnut viime vuosina.

Mielestäni koko lajista on kadonnut persoonallisuus 2000-luvulla ja viime vuosien turbonappi & avautuvat takasiipihärpäkkeet ovat syöneet oman mielenkiinnon lähes täysin. Ei siinä, oli se välillä kuivaa katseltavaa vuosituhannen vaihteessa, kun kisassa tapahtui parhaillaan kaksi ohitusta, mutta onhan Bernie vetänyt aivan pelleilyksi tämän hienon lajin viimeistään näiden muutaman vuoden aikana.

Valivali, sitten itse asiaan: En ole oikein koskaan ollut järin tiimiuskollinen, vaan lähinnä kuskeja on tullut kannatettua - suomalaisten lisäksi esimerkiksi sitä huonompaa Schumacheria, Ralfia. Symppispojoja on toki satanut täältäkin mm. Jordanin ja Minardin laariin, joista varsinkin jälkimmäinen oli Paul Stoddartin aikana peräpään suosikki. Williamsin rypemistä on myös tullut surkuteltua jo puolitoista vuosikymmentä, enkä pahakseni pistäisi vaikka Frankin joukot joskus vielä menestystä kohtaisivatkin.

Sivuhuomiona mainittakoon, että jostain selittämättömästä syystä nuorempana tuli koettua lähes jopa puhdasta vihaa Arrowsia kohtaan. Ferraria kohtaan on ollut myös antipatioita, mutta niille löytyy sentään selitys (Schumi & italialaiset), toisin kuin Arrowsille. En vieläkään tiedä mistä tuo johtui, mutta aina nousi hymy huulille kun näki Arrowsin piiputtavan, eli keskimäärin kahdesti per kisa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös