Meinasin katsoa tuon Deadwood leffan kun huomasin, että se oli ilmestynyt. Itselläni ei ollut edes tietoa, että tuollainen olisi ollut tekeillä. Sitten kuitenkin tuli fiilis, että perhana... taidan kuitenkin katsoa sarjan ensin, kun sen katsomisesta on jo useampi vuosi vierähtänyt. Aika suhinalla olen taas edennyt sarjassa ja olen jo toisen tuotantokauden lopussa. Täytyy todeta, että onhan tää kyllä ihan törkeän hyvä tekele! Äärimmäisen mielenkiintoisia, erilaisia hahmoja ja hahmojen välisiä suhteita höystettynä täydellisyyttä hivelevällä kerronnalla ja ohjaustyöskentelyllä.
Loistavan tunnelman sarja kertakaikkiaan.
Vähän ennen kuin starttasin tämän Deadwood maratoonini, meinasin alkaa katsomaan Handmaid's talea, mutta en jaksanutkaan lähteä siihen leikkiin mukaan, vaan jätin jo ensimmäisen jakson kesken. Olen huomannut, että en tykkää sarjoista joissa aika monotonisesti kikkaillaan ahdistus fiiliksellä(tai sitten se vain tuntuu itsestäni siltä). Ensimmäinen sarja, joka jäi näisä syistä itselläni kesken oli Penny Dreadful... joskin sitä katsoin varmaan kolme tuotantokautta. West World sarja vaikuti alkuun äärimmäisen kiehtovalta, mutta sen taisin lopettaa jo ensimmäisen kauden jälkeen, kun siinäkin tuo tunne skaala vaikutti hyvin samalle, enkä usko sen tuosta muuttuvan. Olen aika sata varma, että tuo Handmaids tale on tunnelmaltaan hyvin saman kaltinen...alusta loppuun.
Niin joo, ja myös The Americans menee tunnelmaltaan omissa kirjoissa aika lähelle samaan kategoriaan, mutta sen katsoin jostain syystä alusta loppuu... Enpä sitten tiedä, miksi nämä sarjat eivät itseäni säväytä... monotonisuus ja ahdistus olisi ehkä ne hashtagit, millä tämän aiheen merkkaisin. Ehkä nämä ovat enempikin sellaisia, että niitä pitäisi katsoa joku 1-2 jaksoa viikossa, mutta itse olen tottunut tykittämään sarjat aika nopeasti läpi...
E: Ja vielä siis sellainen lisäys, että huonoja sarjojahan riittää ja kaikesta ei voi tykätä. Mutta se mikä näistä tekee erikoisia on, että ne ovat mielestäni hyviä tekeleitä... mutta itseäni ei vain niitä huvita katsoa ainakaan ihan älyttömän paljoa.