Suomirock-triviaa, osa X

• 1 515
  • 18

Miguel

Jäsen
En tiedä onko näitä ollut moniakin vastaavia trivioita tai onko juuri näitä pätkiä käytetty aiemminkin täällä tietokilpailuissa, mutta tässä hieman purtavaa kotimaisen rockin/popin ystäville. Eli mistä lauluista seuraavat pätkät ovat:

1. Minä nielen paskaa, jota ulostavat tuhannet peräaukot...
2. ...Taas valkoisen pilven taa jää aurinko vuoroaan odottamaan, se pelkää tätä maailmaa...
3. ...muistini tylsillä luistimilla luoksesi luistelen...
4. ...Olen nähnyt rumia visioita eläimstä ihmisistä, kuullut kuinka kyrvät nousevat taivaalle iltaisin...
5. ...Pimeemmät alueet aina kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat...
6. Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on, taas pitkään riittänyt ei tili kortiston...
7. Tukka pystyssä katuja astelen, on pillihousuni haaroista ratkenneet...
8. ...Synkkää ja valoisaa, tajunnan virtaa, kaunista ja koskettavaa...
9. ...ja päivä on auringon kulta ja yö on kylmä, valoton...
10. ...sä voit juoda keskikaljaa Suosikin laskuun...
11. ...luodinkestävää sydäntä ei oo vielä keksittykään...
12. ...Se kuusikymmenluvun alku oli rautainen, vaikka tyttö oli rinnoiltansa lautainen...
13. Mä vaihdan Ferrarin Fiatiin, jos sä tahdot niin...
14. ...kaukainen pohjoinen, hyytävän sohjoinen helteeksi diskottiin...
15. ...Olen myynyt nostureita, kaupitellut kaapeleita, matkustellut mantereita, kunnes mielein kirkastui...

Oikeat vastaukset tulevat aikanaan, ei mitään hätää vastauksienne kanssa. Jos pätkän edessä ei ole kolmea pistettä(.), laulu alkaa kyseisellä pätkällä. Täydellistä sananmukaisuutta en takaa, mutta kyllä noiden pitäisi olla oikein. Korjatkaa väärät lainaukset, mikäli löydätte.

Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
3.Eput: Kun olet poissa

6.Popeda: Tahdotko mut tosiaan?

7.Dingo: Sinä ja minä

8.Neljää Ruusua, en tiedä biisin nimeä

10.Maija Vilkkumaa, en tiedä tänkään nimee.

15.Freeman: Ajetaan me tandemilla

Sit vielä 11 on ihan kielen päällä mut en saa sylkäistyä ulos.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3. Eppu Normaali - Vihreän joen rannalla

6. Popeda - Tahdotko mut tosiaan

9. CMX - Siivekäs

12. Hector - Olen hautausmaa

13. Hectorhan teki vaikka mitä, 'jos sä tahdot niin'. Olisiko siinä sitten ollut tuollainenkin? Veikkaan: Hector - Jos sä tahdot niin

11 ja 14 on kyllä ihan tuttuja, mutta en nyt keksi niitä.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hassisen kone: Odotat

-Eppu Normaali: Vihreän joen rannalla

4. ...Olen nähnyt rumia visioita eläimstä ihmisistä, kuullut kuinka kyrvät nousevat taivaalle iltaisin...
-Ismo Alanko: Ekstaasiin

6. Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on, taas pitkään riittänyt ei tili kortiston...
-Popeda: Tahdotko mut tosiaan (nimi vähän epävarma)

-Dingo: Levoton Tuhkimo (?)

-Neljä baritonia: Pop-musiikkia (nuo kolme viimeistä sanaa viittaavat tuonne)

-Maija Vilkkumaa: Tähti

15. ...Olen myynyt nostureita, kaupitellut kaapeleita, matkustellut mantereita, kunnes mielein kirkastui...
-Freeman: Ajetaan tandemilla

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
1. Vaikuttais Ismo Alangolta?
3. Eppu Normaali: Vihreän joen rannalla
7. Dingo: Sinä ja minä
10. Maija Vilkkumaa: Tähti
11. Don Huonot: Hyvää yötä ja huomenta
12. Hector: Olen hautausmaa
14. Freeman: Ajetaan me tandemilla

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Miguel
En tiedä onko näitä ollut moniakin vastaavia trivioita tai onko juuri näitä pätkiä käytetty aiemminkin täällä tietokilpailuissa, mutta tässä hieman purtavaa kotimaisen rockin/popin ystäville. Eli mistä lauluista seuraavat pätkät ovat:

2. ...Taas valkoisen pilven taa jää aurinko vuoroaan odottamaan, se pelkää tätä maailmaa...
5. ...Pimeemmät alueet aina kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat...
9. ...ja päivä on auringon kulta ja yö on kylmä, valoton...
11. ...luodinkestävää sydäntä ei oo vielä keksittykään...
12. ...Se kuusikymmenluvun alku oli rautainen, vaikka tyttö oli rinnoiltansa lautainen...
14. ...kaukainen pohjoinen, hyytävän sohjoinen helteeksi diskottiin...

Oikeat vastaukset tulevat aikanaan, ei mitään hätää vastauksienne kanssa. Jos pätkän edessä ei ole kolmea pistettä(.), laulu alkaa kyseisellä pätkällä. Täydellistä sananmukaisuutta en takaa, mutta kyllä noiden pitäisi olla oikein. Korjatkaa väärät lainaukset, mikäli löydätte.

1. Hassisen Kone - Odotat?!
2. Yö - Kuorotyttö
3. Eppu Normaali - Vihreän joen rannalla
4. Ismo Alanko - Extaasiin
5. ----- (veikataan Ratsia - ?)
6. Popeda - Tahdotko mut tosiaan?
7. Dingo - Sinä ja minä
8. Neljä Ruusua - Pop-museo
9. CMX - Siivekäs
10. Maija Vilkkumaa - Tähti
11. Don Huonot - Hyvää yötä ja huomenta
12. ------ (veikataan Hector - ?)
13. ------ (veikataan Mamba - ?)
14. Juice Leskinen - Norjalainen villapaita
15. Freeman - Ajetaan tandemilla

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Ainoa keksimätön taitaa olla:

Aknestik - Maailma on naisia puolillaan

sippan

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens ja Arsenal

Aknestik - Maailma on naisia puolillaan [/B][/QUOTE]

Höh,sä ehdit vastata ennen muo:) Olin just vastaamassa ku tää tulee just sopivasti cd:ltä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
12. hector - Olen hautausmaa ...

Kyllähän mä muitakin tiesin (ainakin nuo Porirockin legendat, mutta kun olen niin pirun hidas :))

EDIT: Ja oli tään jo joku tiennyt aiemmin, mutku hyppäsin suoraan katsomaan tuota Sistiksen vastausta ...

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
1. Hassisen Kone
2. * YÖ
3. Eppu Normaali
4. * Ismo Alanko
5. ?
6. Popeda
7. Dingo
8. * Neljä Ruusua
9. *CMX
10. * Maija Vilkkumaa
11. * Don Huonot
12. Hector
13. * Aknestik
14. ?
15. Freeman

* = lunttausta

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1. ?
2. ?
3. Eppu Normaali, noi sanat on ihan eppuja, mutta biisiä en tiä.
4. ?
5. ?
6. ?
7. Dingo: Sinä ja minä
8. ?
9. ?
10. Maija Vilkkumaa: Biisin nimee en muista, mutta kerto menee jotenkin näin: "...ja pahimpia on aa-a-a-aamut, joiden päättymistä ei näy. Mä pelkään että ne saa-a-a-aa-a mut ja niin lopulta käy..."
11. Don Huonot: Hyvää yötä ja huomenta
12. ?
13. ?
14. ?
15. Freeman: Ajetaan me tandemilla

Miguel

Jäsen
Patkä numero 5 taitaa olla ainoa, jota ei ole ratkaistu. Vihje: Kappale on 90-luvun puolivälin jälkeen julkaistu, erään nuorehkon kolmihenkisen bändin biisi. Lisävihjeitä saattaa tulla tarvittaessa. Ilmeisesti biisi on kuitenkin liian tuntematon täällä. Oikeat vastaukset julkaistaneen muutaman päivän sisällä.

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
5. Apulanta: Tulva

...viimeks eilen tuli kuunneltua "Syitä ja seurauksia"... olis ollu monelle varmaankin helpompi, jos olisit laittanut vaikka ...tämä myrkky polttaa jne. , no enivei...

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti BBT
5. Apulanta: Tulva

...viimeks eilen tuli kuunneltua "Syitä ja seurauksia"... olis ollu monelle varmaankin helpompi, jos olisit laittanut vaikka ...tämä myrkky polttaa jne. , no enivei...

Tulihan sekin sieltä! Tarkoitus olikin saada hieman haastetta, etten laittanut laulujen helpoimpia pätkiä. Noh, olihan tämä trivia nyt aika helppo, kun tässä vaiheessa on jo kaikki ratkaistu.

Joku saattaa vielä yrittää, odotellaan vastausten kanssa jonkun aikaa.

Miguel

Jäsen
Uusia yrityksiä ei kuulu ja kaikki on ratkaistu, joten pistetään vielä selvyyden vuoksi oikeat vastaukset näkyviin:

1. Minä nielen paskaa, jota ulostavat tuhannet peräaukot... - Hassisen kone: Odotat!?
2. ...Taas valkoisen pilven taa jää aurinko vuoroaan odottamaan, se pelkää tätä maailmaa... - Yö: Kuorotyttö
3. ...muistini tylsillä luistimilla luoksesi luistelen... - Eppu Normaali: Vihreän joen rannalla
4. ...Olen nähnyt rumia visioita eläimstä ihmisistä, kuullut kuinka kyrvät nousevat taivaalle iltaisin... - Ismo Alanko: Extaasiin
5. ...Pimeemmät alueet aina kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat... - Apulanta: Tulva
6. Lompakossa Väinö Linna yksinäinen on, taas pitkään riittänyt ei tili kortiston... - Popeda: Tahdotko mut tosiaan
7. Tukka pystyssä katuja astelen, on pillihousuni haaroista ratkenneet... - Dingo: Sinä ja minä
8. ...Synkkää ja valoisaa, tajunnan virtaa, kaunista ja koskettavaa... - Neljä Ruusua: Popmuseo
9. ...ja päivä on auringon kulta ja yö on kylmä, valoton... - CMX: Siivekäs
10. ...sä voit juoda keskikaljaa Suosikin laskuun... - Maija Vilkkumaa: Tähti (Chipille: Tämä ei ole tarkoittamasi biisi)
11. ...luodinkestävää sydäntä ei oo vielä keksittykään... - Don Huonot: Hyvää yötä ja huomenta
12. ...Se kuusikymmenluvun alku oli rautainen, vaikka tyttö oli rinnoiltansa lautainen... - Hector: Olen hautausmaa
13. Mä vaihdan Ferrarin Fiatiin, jos sä tahdot niin... - Aknestik: Maailma on naisia puolillaan
14. ...kaukainen pohjoinen, hyytävän sohjoinen helteeksi diskottiin... - Juice Leskinen: Norjalainen villapaita
15. ...Olen myynyt nostureita, kaupitellut kaapeleita, matkustellut mantereita, kunnes mielein kirkastui... - Freeman: Ajetaan tandemilla

Tämä trivia oli selvästi liian helppo. Ensi kerralla pistän vähän vaikeampia. Ongelmana vain on hieman suppea levyvalikoimani, sillä nämä olivat pääosin hyvin tunnetuilta bändeiltä olevia kappaleita, enkä ole kuullut mitään valtavia määriä suomirock-kappaleita (vaikka genre onkin musiikkityyleistä kaikkein lähimpänä sydäntäni). Vai halutaanko näitä trivioita edes järjestettävän? Sistis (ja muutkin) voi puolestani järjestää näitä, sillä on mukavaa saada jotain pureskeltavaa.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Miguel
Vai halutaanko näitä trivioita edes järjestettävän? Sistis (ja muutkin) voi puolestani järjestää näitä, sillä on mukavaa saada jotain pureskeltavaa.

Järjestä sinä vaan... mielestäni on huomattavasti kivempaa vastailla triviaan, kuin järkätä sellaista.:)

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
No, minä olen kantanut korteni kekoon. Tarkoitukseni oli valita sellaiset kappaleet, joista jokainen tunnistaisi ainakin osan, musiikkimausta huolimatta. Yritin myös saada hieman haastetta mukaan, ettei vastaukset olisi heti ensimmäisessä vastauksessa, vaan myös muillakin olisi jotakin pohdittavaa. Itse asiassa on yllättävän vaikeaa löytää tasapaino helpon ja vaikean välillä. Moni itselle itsestäänselvä asia tuottaa vaikeuksia, toisaalta pahimmille pähkinöille löytyi vastaukset yllättävänkin nopeasti.

Koska omissa trivioissa oma musiikkimaku ainakin heijastui, niin ajattelin,että kolme satsia riittää minun osalta vähäksi aikaa. Kierrätetään arvuutteluvuoroa, niin sitäkin kautta saadaan homma monipuolisemmaksi ja näin ollen onnistumiset jakaantuu tasaisemmin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy