Suomi - Slovakia 7.5.2008

  • 16 503
  • 66
Tila
Viestiketju on suljettu.

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
En menisi syyttämään pelkästään pakistoa surkeasta pelistä. Pitkin peliä oli nähtävissä trendi, jossa tähtihyökkääjät odottelevat keskialueella syöttöä pakeilta, jotka pelasivat armottoman karvauspaineen alla. Jeesiin sinne alas!

Karvauspaine pakeille tuli ihan itse hankittuna. Kun riittävästi odottaa, kyllä joku tulee päälle. Ja kyllä ne jumalauta odottikin.

Hannekselta sekopäinen temppu, joka ei ole millään lailla puolustettavissa. Jos kaveri loukkaantuu päähän kohdistuvasta taklauksesta niin tuomio ei voi olla muuta kuin ulos. Sad but true.

En itse ole mikään Hullu-Hanneksen fani, mutta jotain rajaa. Vauhti oli kohtuu kova, joo. Tilanteessa oli jo toinen suomalainen, joo. Mutta AINOA syy loukkaantumiseen, ja edes jäähyyn, oli slovakin kompastuminen juuri ennen osumaa. Ei jäänyt Hannekselle paljon vaihtoehtoja enää.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lohkovoitto tuli, mutta totuuden nimessä on sanottava, että se tuli kisojen helpoimmasta lohkosta.
Kun karsintaan joutunut Slovakia laittoi Suomen noinkin ahtaalle, ei tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ja minä olen sentään ikuinen optimisti!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Höpö höpö. Sen slovakin pää oli jossain Hanneksen lantion korkeudella sen kaatumisen seurauksena. Ihan sama hyppäsikö siinä vai ei.

Hyppäämisen seurauksena tulee vaan pikkuisen enemmän voimaa taklaukseen, joka taas johtaa herkemmin loukkaantumiseen. Hidas-Hannes kun ois liukunut normaalisti tilanteeseen, niin siinä ei olisi käynyt mitään. Nyt kun piti hypätä Hullu-Hanneksena tilanteeseen, niin tuli nähdyn laista tulosta.
 

KLdiver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teemu&Mara
Karvauspaine pakeille tuli ihan itse hankittuna. Kun riittävästi odottaa, kyllä joku tulee päälle. Ja kyllä ne jumalauta odottikin.

Kyllä se totuus sieltä itse pelikentältä tulee:

"Pitää pystyä auttamaan toisia paremmin. Tärkeää on, että joka pakkipari ja kentällinen keskustelee paljon. Meidän kenttä ja muutama muukin kenttä alkoi katsoa vasta kiekon saatuaan paikkaa, mihin syöttää. Tämä sen takia, kun ei tiedä, missä kaveri menee. Tässä me olemme askeleen jäljessä muita, Selänne alleviivasi. "

Lähde: YLE
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Lohkovoitto tuli, mutta totuuden nimessä on sanottava, että se tuli kisojen helpoimmasta lohkosta.
Kun karsintaan joutunut Slovakia laittoi Suomen noinkin ahtaalle, ei tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ja minä olen sentään ikuinen optimisti!

Kisojen heppoisin lohko oli kylläkin Ranska, Valko-Venäjä, Ruotsi, Sveitsi. Ei Suomen lohkokaan kova ollut mutta veikkaisin että Slovakia olisi mennyt tuosta toisesta lohkosta leikitellen jatkoon.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Kyllä se totuus sieltä itse pelikentältä tulee:

"Pitää pystyä auttamaan toisia paremmin. Tärkeää on, että joka pakkipari ja kentällinen keskustelee paljon. Meidän kenttä ja muutama muukin kenttä alkoi katsoa vasta kiekon saatuaan paikkaa, mihin syöttää. Tämä sen takia, kun ei tiedä, missä kaveri menee. Tässä me olemme askeleen jäljessä muita, Selänne alleviivasi. "

Eikö Selänne tuossa nimenomaan sano että kiekollinen odotti liian kauan (koska katseli syöttöpaikkaa vasta kiekon saatuaan)? Eihän se tuossa väitä ettei hyökkääjät olisi hakeutuneet paikkaan mihin voi syöttää, kuten sinä sanoit?

Enkö minä juuri noin väittänyt pakkien tehneen, eli odotelleen liian kauan?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sen sijaan purkukiekkojen osalta lienevät käyneet pienenä Pekka Laksolan kiekkokoulun, tuli ihan mieleen 80-luvun lopun kisat, joissa suomen pakit pistivät purkukiekot vihun viivapakille lapaan hämmästyttävällä tarkkuudella.

Tämä on kyllä mystinen juttu, että onnistuneet purkukiekot ovat niin vaikea asia suomalaisille, niin pakeille kuin hyökkääjillekin.

Jos lyödään täysillä, ne menevät hämmästyttävän usein vastustajan lapaan - jos taas yritetään tähdätä, mietitään se 1/10 sekuntia liikaa ja vihu saa mailaa väliin tai tönäistyä miestä niin että kiekkoa ei saada yli viivan.

Täytyykin oikein laskea Kanadan/USA:n seuraavassa pelissä tuleeko niille yhtään epäonnistunutta purkua.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Eikö Selänne tuossa nimenomaan sano että kiekollinen odotti liian kauan (koska katseli syöttöpaikkaa vasta kiekon saatuaan)? Eihän se tuossa väitä ettei hyökkääjät olisi hakeutuneet paikkaan mihin voi syöttää, kuten sinä sanoit?

Enkö minä juuri noin väittänyt pakkien tehneen, eli odotelleen liian kauan?

Kyllä sinä thininen tässä oot oikeassa. Myös Hyvösen casessa. Välillä tosin tietyiltä pakeilta lähti nopeastikin syötöt, mutta Luomulta se ei onnistunut koko ottelun aikana.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Täytyykin oikein laskea Kanadan/USA:n seuraavassa pelissä tuleeko niille yhtään epäonnistunutta purkua.

Varmasti tulee, mutta ilman tilastoja tukenani uskallan väittää, että Suomelle niitä tulee kertaluokkaa enemmän. Slovakia-pelissä mentiin osittain jo säälittäviin purkuyrityksiin, ei se silti ehkä aina näin vaikeaa ole. Selkeä puute pelissä, jossa kyllä oli jo monta positiivistakin asiaa. Yhtenä mieleen jäi ylivoima, mielestäni on syytä uskoa, että Saku Koivun mukaantulo tuo myöskin Teemu Selänteelle ominaisempaa loistosyöttöjen viimeistelyä, ja Tammisen kanssa olen samaa mieltä (!) siitä, että tarvitsemme myös kakkosylivoiman onnistumista. Nyt sitä nähtiin.

Kun joku vielä pitäisi oppitunnin avaussyötön merkityksestä ja toteutuksessa tässä universumissa....
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Kenelläkään tietoa mistä näkisi pelin hienoimman taklauksen netissä? Eli se ensimmäisen erän tilanne missä Pihlström kolasi slovakkipakin Slovakian päätyyn?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kenelläkään tietoa mistä näkisi pelin hienoimman taklauksen netissä? Eli se ensimmäisen erän tilanne missä Pihlström kolasi slovakkipakin Slovakian päätyyn?

Samaa kyselisin.. Tämähän ei tainnut edes näkyä kunnolla pelin aikana, kun ohjaaja zoomaili jotain muuta samaan aikaan.
Samalla kyselisin myös sitä, kun Jokela (?) ajoi ne kaksi Slovakkia samaan aikaan?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Että ihan pakko oli hypätä, jotta varmasti sattuu pahemmin? Ilman hyppyä ei todennäköisesti olisi sattunut mitään.

Juuri näin. Jarkko Ruutu niittasi pää kainalossa luistelleen Jagrin puhtaalla taklauksella ja Jarkon pelirangaistus oli täysi oikeusmurha mutta tavallaan ymmärrettävä sellainen, kun loukkaantunut oli itse JAGR - http://www.youtube.com/watch?v=nAZIMkNMTCw. Hyvösen idioottimaisessa hyppytaklauksesta taas ei ollut muuta mahdollisuutta kuin antaa pelirangaistus.
 

dabs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ottamatta kantaa tuohon Hyvösen taklauksen puhtauteen on erinomaista, että Hannes on saanut vähän ryminää tuohon pelaamiseensa. Itse olenkin ihmetellyt mihin se vanha kunnon tunteella pelaaja-Hannes on kadonnut ja nyt se näyttää tulleen hieman takaisin. Ei kaveri ihan turhaan sitä hullu-hannes nimeä ole saanut ja joskus muinoin putosi lapasetkin kädestä kun kävi niin lämpimänä.

Myös kiekollisessa osastossa Hannes on selkeästi esiintynyt edukseen ja valmennusjohtokin on tämän pannut merkille ja antanut kaverille paikan kolmosketjusta. Itse ajattelin ennen kisoja, että kyseessä on täysin väärä mies kisoihin, mutta muutaman pelin katsottuani olen tullut toisiin aatoksiin.

Go Go Hullu-Hannes!!
 
Karvauspaine pakeille tuli ihan itse hankittuna. Kun riittävästi odottaa, kyllä joku tulee päälle. Ja kyllä ne jumalauta odottikin.

Tuo häiritsee itseäkin ja häiritsi tässäkin pelissä. Avaukset viipyvät ja tuntuu olevan kiellettyä siirtää kiekkoa sille vieressä käyvälle laiturille, joka spurttaa ylös päin. Lopputulema oli liian usein hyökkääjien jarrutus keskialueella, kun pakki vasta hitaalla liu'ulla oli omien b-pisteiden välissä. Jotenkin toivoisi, että se syöttö lähtisi vauhtiin vaikka sitten välillä alempana kuin mitä ilmeisesti valmennus toivoo. Se rikkoisi kuitenkin rutiinia eikä vastustajan olisi niin helppo ottaa niitä kolmea kaveria sumpun keskelle, koska sielä olisi joku nopsajalka tulossa välillä toisella tavalla.

Kolmas erä tässä pelissä ei oikein ollut suunnitelman mukainen, vaikka puolustusta kehuttiinkin studiossa. Mielestäni Slovakit pääsivät aivan riittävän hyville maalipaikoille, joskaan eivät sisään saaneet. Välillä kiekot jäivät ulkopuolelle taidolla, ja toisinaan puhtaalla tuurilla. Oli alivoimaa kuinka paljon tahansa niin itsekin on kyettävä hyökkäämään. Maalilaukauksia on saatava aikaan. Otollinen paikka olisi ollut hyökkääjillä kokeilla kauempaakin, kun Slovakiveskari joutui kylmissään omassa päässä ja aivan yksin olemaan.

Pakistosta nousee esiin itselleni Salmela, joka on varsin miellyttävällä tavalla vähentänyt kiekonmenetyksiä EHT:ltä, ja nostaa sitä kiekkoa, silloin kun muut eivät pysty. Eikö pelota sitä kiekkoa pitää hallussakaan, vaan pyrkii rauhoittamaan sen ja syöttää selkeän syötön kaverille, toisin kuin jokainen päätyyn dumppaaja hyökkäysalueella. Ei muuta kuin kovalla munalla niin jatkokin on hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös