Toisaalta kyllä voi helpottaa myös K-Espoon nousua. Hokki olisi haastettavissa, mutta myös perusteet nousun eväämiseen näillä kauden aikana annetuilla näytöillä on heikko.
Sehän on satavarma juttu, että Jääkiekkoliitossa halutaan Kiekko-Espoon nousevan Mestikseen, joten on taas kerran jännä nähdä jos ja kun tähän jo aiemmin sanomaani perinteiseen kabinettisuhmurointiin lähdetään, että mikä on tällä kertaa se selitys, jolla mahdollinen nosto perustellaan suurelle yleisölle.
Tokihan Jääkiekkoliittoa helpottaisi huomattavasti, mikäli esim. talousvaikeuksista kärsivä Koovee ei saisi Mestis-lisenssiä ensi kaudelle ollenkaan ja näin ollen yksi paikka tarvitsisi täytettä, jolloin Kiekko-Espoo olisi kaikki seikat huomioon ottaen se luonnollisin vaihtoehto.
Itse olen sillä kannalla, että Kiekko-Espoo kuuluisi ilman muuta niin pelillisesti kuin taustojensakin puolesta Suomi-sarjaa ylemmäs, mutta olen niin ikään reilun urheilun kannalla eli sarjanousut tulisi aina hoitaa pelaamalla, eikä hämyisissä kokoushuoneissa hyvävelikerhojen kesken kähmimällä.