Karsimaan halukkaista joukkueista ei ole siis enää jäljellä kuin IFK Lepplax, joka pelaa huomenna Maalahdessa ratkaisevan finaaliottelun Malax IF:n vieraana. Voitolla IFK Lepplax on oikeutettu karsimaan, kun taas tappiolla viimeinenkin mahdollinen ehdokas, joka vaihtaisi 2. divisioonakarkelot Suomi-sarjan vastaaviin, pyyhkiytyy pois listoilta.
Tosin, jos nyt olen yhtään kartalla, niin karsintoja ei edes pelata, vaikka IFK Lepplax huomenna voittaisi oman 2. divisioonalohkonsa mestaruuden.
Olen nimittäin antanut itseni ymmärtää, että 2. divisioonasta ylöspäin yrittäville piti jo ihan alunperinkin olla yksi paikka satavarmasti tarjolla, joten jollei siihen ole olemassa kuin yksi ehdokas, niin mistä silloin edes pelattaisiin Muik Hockeyn, Riemun sekä IFK Lepplaxin kesken? Niinpä, ei yhtikäs mistään, vaan hukattaisiin täysin turhaan rahaa kankkulan kaivoon.
Toki voi olla hyvin paljon mahdollista, että olen hajatelmieni suhteen aivan metsässä, mutta emmeköhän me ole viimeistään maanantaina viisaampia sen suhteen, järjestetäänkö Suomi-sarjan karsintoja tänä keväänä ollenkaan ja jos järjestetään, niin millä tavalla ne tullaan pelaamaan läpi ja kuinka monelle on tarjolla ”paikka auringossa”.