Suomi rap

  • 775 083
  • 3 829

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Mulle taas just uppoaa nämä Stöön nokkelat läpät ja ylipäätään tämä tälläinen himo räppääminen. Myöskin tykkään kun Kube on nyt ottanu mallia tuosta Yhdysvalloista, jossa tehdään "Uutta vanhaa räppiä" ja välillä saattaa just biitti olla ilman kunnon rumpuja. Sama kuin Eevil Stöön - Marsipan Wavella on, joka on ihan top-5 all time omia suomirap-albumeja.
Marsipan Wave oli ihan sairas! Se oli huikee levy, mutta sen jälkeen ei oo päässy ihan samalle tasolle omissa kirjoissa. Toki toi Stepan kanssa tehty oli ihan maukasta stupid hoppii.

Kubel kyl kieltämättä ollu ihan siistei juttui myös viime aikoina. Biggie, f.o.t.y. - kovii biisei. Sama se Kauhasen kanssa tehty oli hyvä(en vaa muista biisin nimee).

Surullista sinänsä et Kauhanen muutenki varmaan yks aliarvostetuimpia tekijöitä Suomessa, vaikka duunannu enemmän tai vähemmän hyvää matskuu vuosituhannen vaihteesta. No tietäjät tietää

Rekamin tuleva lätty. Pakkohan toi on tsekkaa. Hazard ei vaa kiinnosta yhtään. Menee sinne teknisesti ihan jees kategoriaan, mut muutoin niin hajutonta ja mautonta punchline räppiä, mitä tekee Suomessa ja ulkomailla miljoona artistii.


 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers




Uusista vielä sen verran, että tää meni nyt kyl ihan metsään. Costil on ollu ihan siisti oma juttunsa(ei niin mun pala kakkua) ja Lauri nyt on vitun lahjakas niin harmittaa.

Mä en oikeesti ymmärrä miks nää jätkät on hypänny jonkun TikTok/Mashup tuottajan biitille. Siis ihan kauhee. Kirjoittaa tubeen 50 Cent type beats niin saa tuhat samanlaista heti. Biisin idikses ei sinänsä mitää vikaa, mut Ruuben/MDS tai muut kumppanit ois voinu keittää näille paljon parempaa tohon käyttötarkoitukseen eli klubi jytäämiseen

Outoa sanoo, mut korelonin ja iben biisi vähän samoilla vibeillä oli kyl huomattavasti parempi
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku




Uusista vielä sen verran, että tää meni nyt kyl ihan metsään. Costil on ollu ihan siisti oma juttunsa(ei niin mun pala kakkua) ja Lauri nyt on vitun lahjakas niin harmittaa.

Mä en oikeesti ymmärrä miks nää jätkät on hypänny jonkun TikTok/Mashup tuottajan biitille. Siis ihan kauhee. Kirjoittaa tubeen 50 Cent type beats niin saa tuhat samanlaista heti. Biisin idikses ei sinänsä mitää vikaa, mut Ruuben/MDS tai muut kumppanit ois voinu keittää näille paljon parempaa tohon käyttötarkoitukseen eli klubi jytäämiseen

Outoa sanoo, mut korelonin ja iben biisi vähän samoilla vibeillä oli kyl huomattavasti parempi


Costi on kyllä itelle ollu aina sellainen, että ei sitten yhtään uppoa. Ekaa kertaa kun kuulin, niin ihmettelin et mikäs Gettomasa kakkonen tämä on. No sitä Gettomasa vibaa ei silleen tule enää mieleen, mutta jotenkin kamalalta kuulostaa aina herran räpit. Joo ja tää biitti on kyllä semi kamala. :D Lauri Haavilla nyt on hyviäkin juttuja useampi, mutta välillä menee kanssa aika metsään omaan makuun.

Korelonista kun tuossa puhuit, niin itelle kaverin läpät on kyllä niin 0/5 myötähävettävää tasoa. Flow on silleen ihan hyvä, mutta ei vaan pysty kuunteleen.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Costi on kyllä itelle ollu aina sellainen, että ei sitten yhtään uppoa. Ekaa kertaa kun kuulin, niin ihmettelin et mikäs Gettomasa kakkonen tämä on. No sitä Gettomasa vibaa ei silleen tule enää mieleen, mutta jotenkin kamalalta kuulostaa aina herran räpit. Joo ja tää biitti on kyllä semi kamala. :D Lauri Haavilla nyt on hyviäkin juttuja useampi, mutta välillä menee kanssa aika metsään omaan makuun.

Korelonista kun tuossa puhuit, niin itelle kaverin läpät on kyllä niin 0/5 myötähävettävää tasoa. Flow on silleen ihan hyvä, mutta ei vaan pysty kuunteleen.
Sillee jännä et tosi moni on sanonu ton et tulee Gettomasa vibaa! Itelle ei oo tullu sit ei missään vaiheessa. Artikulaatio ja oikeastaan kaikki on niin yö ja päivä omaan korvaan. Ehkä habitukses jotain samaa ja sellanen maskuliinisuus molemmilla ihan tapissa, mut hyvän maun rajoissa kuitenkin. Noh anyways Costilla pari träkkiä mitä ite pystyn fiilaa, sellasii mihin sen ääni ja tyyli räppää sopii. En vaa osaa kuvitella sen tekävän kovin monipuolisesti musaa

Samat vibat Korelonista, ehkä siks olikin pienimuotoinen positiivinen yllätys tää uus träkki. Ei tarvinu myötistellä nii paljoo. Ihan potentiaalinen kaveri, kattoo mitä siit kehkeytyy jos kehkeytyy
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Sillee jännä et tosi moni on sanonu ton et tulee Gettomasa vibaa! Itelle ei oo tullu sit ei missään vaiheessa. Artikulaatio ja oikeastaan kaikki on niin yö ja päivä omaan korvaan. Ehkä habitukses jotain samaa ja sellanen maskuliinisuus molemmilla ihan tapissa, mut hyvän maun rajoissa kuitenkin. Noh anyways Costilla pari träkkiä mitä ite pystyn fiilaa, sellasii mihin sen ääni ja tyyli räppää sopii. En vaa osaa kuvitella sen tekävän kovin monipuolisesti musaa

Samat vibat Korelonista, ehkä siks olikin pienimuotoinen positiivinen yllätys tää uus träkki. Ei tarvinu myötistellä nii paljoo. Ihan potentiaalinen kaveri, kattoo mitä siit kehkeytyy jos kehkeytyy
Joo siis mulla ne oli tyyliin pari ekaa biisiä mistä tuli ihan Gettomasa fiilis.

Ibe oli aika turha tuossa biisissä kun kerran jaksoin nyt jopa kuunnella.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Joo siis mulla ne oli tyyliin pari ekaa biisiä mistä tuli ihan Gettomasa fiilis.

Ibe oli aika turha tuossa biisissä kun kerran jaksoin nyt jopa kuunnella.
Ibellä kyl hullu putki menossa kun kaikis sen tekemissä fiiteissä pudottaa paskimmat värssyt :D Niitäki tullu ööh varmaa joku kymmenen pelkästään tänä vuonna.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeksi muokattu:

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hitto että odotan tuota Paprun uutta. Tulee kyllä tarpeeseen, kaiken "bämä raidaa dikin pääl" yms. jonne-sanoitusten sekaan.
Yöllä levy ilmestyy! Mä en oikein tykkää tuosta "Indie pop tuotannosta" mitä lie, mutta "Joo joo" biisi on kyllä erinomainen!
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK




Vihainen Paperi T paras. Nuo kaks biisiä missä on featit ei lähde yhtään, mutta muuten hyviä biisejä loput. Avausraita paras ainakin tällä hetkellä.

Tää biitti vetää kyl aikalailla turpaan ja ilmat ulos. Vähän samanlainen fiilis kuin mainstream soolossa.

Kyllä mä noista fiitti biiseistä tykkäsin. Itse levystä en osaa vielä sanoa mitään eikä oikein pidäkään yhden kuuntelun jälkeen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tää biitti vetää kyl aikalailla turpaan ja ilmat ulos. Vähän samanlainen fiilis kuin mainstream soolossa.

Kyllä mä noista fiitti biiseistä tykkäsin. Itse levystä en osaa vielä sanoa mitään eikä oikein pidäkään yhden kuuntelun jälkeen.
Joo just samanlainen avaus, että turpaan kaikkia.

Mä nyt kaks kertaa levyn läpi kuunnellu. Mä en vaan siedä tuota indie pop tuotantoa, joten kaks biisiä aika meh.
 

Barney

Jäsen
Mä nyt kaks kertaa levyn läpi kuunnellu. Mä en vaan siedä tuota indie pop tuotantoa, joten kaks biisiä aika meh.
Ihan mielenkiinnosta, mutta minkälaista tuotantoa sitten odotit? Istuu erinomaisesti levyn teemaan ja samaan aikaan kuuluu sopivassa määrin, että tuottajat ovat Ruusuista ja Pariisin Keväästä, mutta siitä huolimatta kuulostaa kuitenkin Paprulta.

Odotukset olivat korkealla, mutta tässä onnistuttiin jopa ylittämään ne. Parin kuuntelukerran perusteella ei tietenkään ole levy ihan kokonaan vielä avautunut, mutta on nostettava yksittäisistä biiseistä "kevyttä multaa", jossa oli Paprulle poikkeuksellisen pelkistetty ja raadolllinen teksti, josta tuli paljon samoja viboja kuin Gettomasan Pelkurista. Lainissa "entä millon mä alan unohtaa, joka päivä jotain katoaa" avasi nerokkaasti myös koko albumin nimen. Samaan aikaan albumin nimi kertoo siitä, kun alzheimeriin sairastuneen isän muisti alkaa vähitellen heikkenemään sekä siitä, että läheisiltä häviää kuitenkin lopulta kuoleman jälkeen vähitellen muistot kuolleesta ihmisestä.

Tuo "entä millon mä alan unohtaa, joka päivä jotain katoaa" on ehkä se keskeisin laini, joka jäi levyltä mieleen ja joka määrittää levyn nimen lisäksi myös levyn teemaan. Esimerkiksi tuo avaa paljon paremmin sinkkuna julkaistun Basikanlehtiä, jossa pelättiin sitä, että jämähdetään nykyiseen asuntoon elämään samanlaista elämää vuodesta toiseen. Mitä sitten kun kohtaakin sen isänsä kohtalon? Onko ehtinyt kokea jo kaiken, minkä haluaa? Pakko sanoa, että kyllä tuo paljon myös herätteli itseä. Turhan usein sitä tulee odotettua jotain tapahtumaa (pahimmassa tapauksessa "vain" viikonloppua), vaikka vielä enemmän pitäisi osata nauttia elämästä ja elää hetkessä.

Kaksi ihan huikeaa lainia erottui myös heti joukosta:

"vanhemmat pysyy yhessä, kai velkaa niille eron"
"Mulla on unelma, et mullaki ois unelma, ku ollaan vaa, kuollaan vaa"


Mestariteos ja tuleva klassikkoalbumi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Paprun uusi. Aloin itkemään. Mun isä kuoli viime kesällä, ja mikään musiikki ei oo iskenyt yhtä kovaa sen jälkeen. Kiitos.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ihan mielenkiinnosta, mutta minkälaista tuotantoa sitten odotit? Istuu erinomaisesti levyn teemaan ja samaan aikaan kuuluu sopivassa määrin, että tuottajat ovat Ruusuista ja Pariisin Keväästä, mutta siitä huolimatta kuulostaa kuitenkin Paprulta.

Odotukset olivat korkealla, mutta tässä onnistuttiin jopa ylittämään ne. Parin kuuntelukerran perusteella ei tietenkään ole levy ihan kokonaan vielä avautunut, mutta on nostettava yksittäisistä biiseistä "kevyttä multaa", jossa oli Paprulle poikkeuksellisen pelkistetty ja raadolllinen teksti, josta tuli paljon samoja viboja kuin Gettomasan Pelkurista. Lainissa "entä millon mä alan unohtaa, joka päivä jotain katoaa" avasi nerokkaasti myös koko albumin nimen. Samaan aikaan albumin nimi kertoo siitä, kun alzheimeriin sairastuneen isän muisti alkaa vähitellen heikkenemään sekä siitä, että läheisiltä häviää kuitenkin lopulta kuoleman jälkeen vähitellen muistot kuolleesta ihmisestä.

Tuo "entä millon mä alan unohtaa, joka päivä jotain katoaa" on ehkä se keskeisin laini, joka jäi levyltä mieleen ja joka määrittää levyn nimen lisäksi myös levyn teemaan. Esimerkiksi tuo avaa paljon paremmin sinkkuna julkaistun Basikanlehtiä, jossa pelättiin sitä, että jämähdetään nykyiseen asuntoon elämään samanlaista elämää vuodesta toiseen. Mitä sitten kun kohtaakin sen isänsä kohtalon? Onko ehtinyt kokea jo kaiken, minkä haluaa? Pakko sanoa, että kyllä tuo paljon myös herätteli itseä. Turhan usein sitä tulee odotettua jotain tapahtumaa (pahimmassa tapauksessa "vain" viikonloppua), vaikka vielä enemmän pitäisi osata nauttia elämästä ja elää hetkessä.

Kaksi ihan huikeaa lainia erottui myös heti joukosta:

"vanhemmat pysyy yhessä, kai velkaa niille eron"
"Mulla on unelma, et mullaki ois unelma, ku ollaan vaa, kuollaan vaa"


Mestariteos ja tuleva klassikkoalbumi.
No siis kun kaikkien muiden biisien biitit uppoaa. Tuossa "Missä" biisissä juurikin huikea biitti. Juurikin noiden kahden biisin biiteistä ei tule rap olo. Tiedän kyllä, että Papru tykkää ottaa paljon muusta musasta vaikutteita, mutta silti.

Malarian pelko on yhtä biisiä lukuun ottamatta hyvä tuotannoltaan.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Oli kyllä 6/5 levy paprulta! Odotukset oli korkealla ja ne täyttyi vielä paremmin kuin osasin kuvitella. Kun puhutaan hoppilevyistä niin viime vuonna se oli Vastustamaton, tänä vuonna Joka päivä jotain katoaa. Rima on niin korkealla, että harvat pysyy kyydissä. Ei tähän oikein muuta voi lisätä.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Lauri Haavin uusin oli kans ihan maukas biisi. Ei ihan parasta kaverilta, mutta perus taattua laatua kilipäältä.

Blacflacolla siistein tyyli tällä hetkellä räppää, mutta vähän itseään toistavaa kieltämättä ja tää uusin biisi Korelonin kaa herätti pienet myötikset.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Oli kyllä 6/5 levy paprulta! Odotukset oli korkealla ja ne täyttyi vielä paremmin kuin osasin kuvitella. Kun puhutaan hoppilevyistä niin viime vuonna se oli Vastustamaton, tänä vuonna Joka päivä jotain katoaa. Rima on niin korkealla, että harvat pysyy kyydissä. Ei tähän oikein muuta voi lisätä.
Vastustamaton levyllä on pari ihan saakelin kovaa biisiä, mutta myös melkoisia huteja ja tylsiä biisejä. Joku 500 hevosta on esim omaan makuun aivan kamala tekele.




Ei niin hyvä biisi kuin edellinen "Painovoima", mutta hyvä biisi silti.
 
Viimeksi muokattu:

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Vastustamaton levyllä on pari ihan saakelin kovaa biisiä, mutta myös melkoisia huteja ja tylsiä biisejä. Joku 500 hevosta on esim omaan makuun aivan kamala tekele.
Oon ite aikalailla eri mieltä. Hyvä kokonaisuus alusta loppuun ja kaikki erilaisia biisejä, mikä on itelle tärkeää. Toki sisältää biisejä mitä yksittäin ei tuu kuunneltuu (esim joku Se ois ollu siin), mutta ei yhtään skippiä kun pyöräyttää läpi alusta.

Sai ansaitun huomion ja menestyksen. Gettomasa on ainoo räppäri joka on voittanu samalla kertaa myydyimmän albumin, parhaan albumin ja genren. Koko Suomen musaskenen historias tohon on pystyny vaa muutama tyyppi/bändi

Pelkästään parhaan albuminki on saavuttanu ainostaan Gettomasa ja Pyhimys. Jälkimmäinen (tapa poika) ei ollu ees niin autenttista rytmimusaa, vaan enemmän suomimusaa
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Oon ite aikalailla eri mieltä. Hyvä kokonaisuus alusta loppuun ja kaikki erilaisia biisejä, mikä on itelle tärkeää. Toki sisältää biisejä mitä yksittäin ei tuu kuunneltuu (esim joku Se ois ollu siin), mutta ei yhtään skippiä kun pyöräyttää läpi alusta.

Sai ansaitun huomion ja menestyksen. Gettomasa on ainoo räppäri joka on voittanu samalla kertaa myydyimmän albumin, parhaan albumin ja genren. Koko Suomen musaskenen historias tohon on pystyny vaa muutama tyyppi/bändi

Joo makuja on monia. Ite kuuntelen siltä lähinnä joskus "Ne otti hoon pois", "Vastustamaton" ja "Se ois ollu siin", mutta muuten en jaksa alustakaan. Kuuntelin sen levyn varmaan 15 kertaa läpi putkeen kun tuli, mutta eipä oo sen jälkeen tullu luukutettua levyä kokonaisuutena.

Edelleen Gettomasalta eniten iskee Chosen One levy ja 17 EP.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Joo makuja on monia. Ite kuuntelen siltä lähinnä joskus "Ne otti hoon pois", "Vastustamaton" ja "Se ois ollu siin", mutta muuten en jaksa alustakaan. Kuuntelin sen levyn varmaan 15 kertaa läpi putkeen kun tuli, mutta eipä oo sen jälkeen tullu luukutettua levyä kokonaisuutena.

Edelleen Gettomasalta eniten iskee Chosen One levy ja 17 EP.
No se on aivan totta, että makuja on monia, mutta räppiin pätee myös tietyt faktat. Teknisyys, tekstien johdonmukaisuus, tekstien monipuolisuus... Gettomasa on heittämällä All time Suomen parhaimmistoa noissa. Esim uudessa Meit ei oo biisissä laskin parhammillaan yheksän tavun riimejä ja silti hyvää äidinkieltä, tekstin johdonmukaisuus ei mee rikki ja jokainen ihminen tajuaa tekstin sisällön. Voin lopettaa Masan haippaamisen heti kun joku näyttää paremman tekstin kun Meit ei oo biisin tokan versen :D
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
No se on aivan totta, että makuja on monia, mutta räppiin pätee myös tietyt faktat. Teknisyys, tekstien johdonmukaisuus, tekstien monipuolisuus... Gettomasa on heittämällä All time Suomen parhaimmistoa noissa. Esim uudessa Meit ei oo biisissä laskin parhammillaan yheksän tavun riimejä ja silti hyvää äidinkieltä, tekstin johdonmukaisuus ei mee rikki ja jokainen ihminen tajuaa tekstin sisällön. Voin lopettaa Masan haippaamisen heti kun joku näyttää paremman tekstin kun Meit ei oo biisin tokan versen :D
No jaa itelle tuo biisi just ei oikein tarjoa mitään. Teknistä joo, mutta en mä tuota lyriikkaa mitenkään mullistavana pidä. Juurikin Paperi T:llä on mun mielestä vaikka monta parempaa verseä olemassa. Joku Eevil Stöö piekseen myös Gettomasan nokkeluudessa ja Ruudolf on aina orginaali, vaikka ei olekkaan niin tekninen MC ehkä. Gettomasalta itseltäänkin löytyy useampi parempi verse.

Enkä nyt meinaa, että haippaaminen pitää lopettaa. Ite ainakin haippaan vaikka kuinka montaa räppäriä.
Tulee Jodarokin verse mieleen:
"Kuule uusiks samat sanat täällä kaikuu (kaikuu)
Tekniset on konkas, jotkut laskee tavuja, tää ei oo haikuu"
 
Viimeksi muokattu:

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
No jaa itelle tuo biisi just ei oikein tarjoa mitään. Teknistä joo, mutta en mä tuota lyriikkaa mitenkään mullistavana pidä. Juurikin Paperi T:llä on mun mielestä vaikka monta parempaa verseä olemassa. Joku Eevil Stöö piekseen myös Gettomasan nokkeluudessa ja Ruudolf on aina orginaali, vaikka ei olekkaan niin tekninen MC ehkä. Gettomasalta itseltäänkin löytyy useampi parempi verse.
Paprulla on kovia juttuja, niinku myös uusimmassa, mutta juu ei oo rimmaamisessa lähellekkää Masan tasoa. Silti ihan top laatua ja monipuolinen kaveri. Pystyy tekemään ja sanoittamaan erilaisia biisejä

Stöö on myös omia lemppareita, mutta nokkeluus ja tajunnanvirta on sen ainoa juttu, mikään kovin hyvä teknisyyden ja flown puolesta se ei oo koskaa ollu ja melkolailla jokainen biisi ja fiitti kuulostaa samalta.

Ruudolfin originaalisuus on ihan samaa luokkaa ku Masalla. Jos puhutaan siis siitä mitä herrat on tuonu/luonu suomiskeneen. Jälkimmäinen vielä monipuolisemmin heittänyt eri tyylejä

Masa niskalenkittää nää kaikki herrat helposti kun miettii kokonaisvaltaisesti teknisyyttä, tekstien monipuolisuutta, biittien monipuolisuutta, tyylien monipuolisuutta, vaikusta skeneen ja tietty sitä aitopäiden vihaamaa menestystä. Mikä on ihan paska läppä, koska menestyminen kertoo vaa sen, että musaa tykätään kuunnella paljon. Eli aika moni ihminen pitää sitä musaa hyvänä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös