Suomi rap

  • 774 667
  • 3 828

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku








Pakko nyt nostaa tämä Särren jo unohtunut soololevy, jonka Ruudolf on tuottanut. Tämähän on vähän sellaista soundia, mitä Suomessa aikaisemmin ei oltu kuultu. Ei mikään napakymppi levy kyllä, mutta sellainen 3/5.

Vielä jatkan sittenkin jankkaustani ja totean, että Gettomasan "Diplomaatti" albumilla on tämä "Enempää" biisi, jossa Gettomasa lauleskelee ja mulle tulee heti yhtymäkohdat osittain tähän Ruudolfin laululevyyn "Ootsä nähny musta unta", joka tuli vuoden aikaisemmin. Enkä nyt sano et Rudikaan tässä mitään pyörää uudestaan keksi, mutta kuitenkin. Voi nyt toki olla vähän kaukaa haettu juttu! "Mä hiffaan sä haluut olla pikkumeitsi".






 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
"Muistat sä viel ku musaa tehtii sydämestä/ nii kauan ku pää ja kynä vaa kestää/ nykyään määrää, pelkästään arvot/ kaupalliset oikee taide jää varjoo"





"Hyvät naurut leibelien setien luomast imagosta/ valeasunen jedi tuliki suoraa Ivalosta"

"Samantien ku tajutaan/ et kumpikaan ei haluukaan/ ku räpätä ja raapustaa/ ei kunniaa ei statusta"

"Näki palon ku se jako sen/ otti mukaan janosen/ ja ku se kelas jotain ni sil oli munaa sanoo se"





"Mikko on nuori poika, sillä on sydän kivee/ Mikko on HC, ei kandee tulla eteen"

"Mitä mä nään, onks tos oikeesti toi äpärä/ levydiili ja massii eikä osaa edes räpätä"





"Ku Sumo palaa koppiin/
mun staili perustuu Blavatskyn salaiseen oppiin/
(Meill ei oo mitään tekemistä keskenämme pojan kloppi)
Mä oon lähempänä metallii ku tota poppii"

"Ja noi popparit on paskaa (Herra anna niiden kuolla!)/
ne sai kaikki salee hymypoikapatsaat viime vuonna/
teidän kandeis valaa mun jalat ja mun sanat sementtiin/
ku mä syljen taivas palaa niinku Tunguskan eventti"





Tasaisen väliajoin tulee luukutettua Ezkimoa. Omaan korvaan miellyttävä ääni, omanlainen tyyli, oman tien kulkija.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tasaisen väliajoin tulee luukutettua Ezkimoa. Omaan korvaan miellyttävä ääni, omanlainen tyyli, oman tien kulkija.
Mua kiinnostais kovasti kuulla alkuperäinen versio Ezkimon kappaleesta "Entinen", jonka Aksim on tuottanut.

"Ezkimon isoin hitti Entinen sai alkunsa hänen ideastaan samplata Carolan Rakkauden jälkeen -kappaletta. Laulusamplella haettiin hiukan samanlaista tunnelmaa kuin Wu-Tang Clanin Can It Be All So Simple -klassikossa. BMG laittoi kuitenkin Anna Kuoppamäen laulamaan kertosäkeen uudestaan, jolloin kappaleen soundi muuttui enemmän suomipop-henkiseksi vastoin sen tuottajana toimineen Aksimin visiota. Singlejulkaisuksi levy-yhtiö teetätti kappaleesta kitararemixin nimeltä Entinen (Mariah Remix), joka lisäsi realhead-Aksimin harmistusta entisestään. Single nousi kuitenkin julkaisunsa yhteydessä Suomen virallisen singlelistan toiselle sijalle ja pysyi listalla yli kahdenkymmenen viikon ajan."
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
@Kaheksas pakki

Ezkimo ennen pahimpia huumeiden aiheuttamia tuhoja oli skarppi ämsee, mutta toki hänen kaupallisuuden kritisointia söi tuo Yor123:n kelkkaan lähteminen.

Ja voin myös ykkössuosikistani Skandaalista sanoa että olisi voinut skipata Yorin. Toki Skandaali jutteli Sonnin Taacassa että hän, Ezkimo ja Joniveli olivat lähinnä kiinnostuneita räppäämään ja "joku" keräsi rahat talteen. Toki Yor123 oli järjetön säätäjä kun sai jenkkilästä saakka ihan nimimiehiä suomiräpin yhteyteen.

Tämän sekavan viestin pointtina on se että olisin halunnut nähdä Terroristereon täysin omillaan. Primessa ollut Ezkimo yhdessä Skandaalin kanssa ja Joniveljen tuotanto sekä räppääminen mukana. Tasaisin väliajoin sitä kiroaa mielessään ettei tuo toteutunut kunnolla. Olisi taatusti ollut jotain ainutlaatuista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Toki levyn teema tökki, ja tökkii itse asiassa edelleen jossain määrin. Mutta kun biitit on kohdillaan, flow on ylivertainen ja Ruudolfin riimit on teräviä (aihealueesta huolimatta), niin ei voi valittaa.

Itsekin sattuneista syistä vierastan uskovaisten meininkiä ja erityisesti helluntaimenoa. Ruudolf kun on esimerkiksi Keuruulla ko. lahkomenon helluntaikonferenssissa pyörinyt.

Näkisin kuitenkin että Ruudolf on osannut uskovaisuuttaan käsitellä varsin tyylikkäästi ja enemmänkin omaan makuun on korostunut tiettyjä kristillisiä arvoja jotka eivät paskempi ajatus ole ei-uskovaisillekin(rakasta lähimmäistä, elä terveellisesti jne). Ja sitten ne Jumalaa ylistävät lainit eivät mielestäni poikkea siitä kun about jokainen räppäri flexaa rahalla, pillulla tai materialla. Palvotaan jotain asiaa x.

@Fiftie aistinko herrassa pientä kyllästymistä ja yliannostusta Gettomasaa kohtaan?
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itsekin sattuneista syistä vierastan uskovaisten meininkiä ja erityisesti helluntaimenoa. Ruudolf kun on esimerkiksi Keuruulla ko. lahkomenon helluntaikonferenssissa pyörinyt.

Näkisin kuitenkin että Ruudolf on osannut uskovaisuuttaan käsitellä varsin tyylikkäästi ja enemmänkin omaan makuun on korostunut tiettyjä kristillisiä arvoja jotka eivät paskempi ajatus ole ei-uskovaisillekin(rakasta lähimmäistä, elä terveellisesti jne). Ja sitten ne Jumalaa ylistävät lainit eivät mielestäni poikkea siitä kun about jokainen räppäri flexaa rahalla, pillulla tai materialla. Palvotaan jotain asiaa x.

@Fiftie aistinko herrassa pientä kyllästymistä ja yliannostusta Gettomasaa kohtaan?

Joo no siis itse tunnen jonkin verran helluntailaisia ja aina ei ihan ymmärrys riitä niiden juttuja kohtaan. :D Mun mielestä Ruudolf just käsittelee sen sillä tavalla hyvin kun ne tulee aina muiden arkisten asioiden ohessa. Semmosta sulavaa pölötystä, että vaikka ei sinänsä asioista kyllä ole samaa mieltä, niin se silleen kuitenkaan jää häiritsemään. :D Ja siis joo onhan se asian x palvomista, mutta suomiräpin konteksissa aika erikoinen asia kun täällä se uskonto räppäreiden lyriikoissa ei kuitenkaan näy samalla tavalla kuin Jenkkiräppäreillä.

No joo rehellisesti sanottuna kyllä. Yritin kerran tässä kuunnella Chosen Onea, joka on siis edelleen Gettomasan paras albumi, mutta en päässyt paria biisiä eteenpäin kun olin silleen ettei kyllä jaksa. On se edelleen silti kova albumi. Ja uusinta levyä en ole jaksanut alustakaan kuunnella, vaikka siinä on edelleen itselle kaksi 10/10 biisiä. Osa biiseistä on sitten jopa kuraa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No joo rehellisesti sanottuna kyllä. Yritin kerran tässä kuunnella Chosen Onea, joka on siis edelleen Gettomasan paras albumi, mutta en päässyt paria biisiä eteenpäin kun olin silleen ettei kyllä jaksa. On se edelleen silti kova albumi. Ja uusinta levyä en ole jaksanut alustakaan kuunnella, vaikka siinä on edelleen itselle kaksi 10/10 biisiä. Osa biiseistä on sitten jopa kuraa.

Tähän toimii hyvänä lääkkeenä kun nauttii Aren ja Krison kemiasta livenä. On kyllä käsittämätöntä yhteistyötä.

Täytyy todeta että tuolla samassa mestassa Gettomasan ja kumppaneiden vetämä vastustamaton kuulosti aivan jäätävältä kuralta tähän kunkun teehen verrattuna.


 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tähän toimii hyvänä lääkkeenä kun nauttii Aren ja Krison kemiasta livenä. Täytyy todeta että tuolla samassa mestassa Gettomasan ja kumppaneiden vetämä vastustamaton kuulosti aivan jäätävältä kuralta tähän kunkun teehen verrattuna.



Joo tämän oon kyllä kattonu. Aivan loistava veto! Se mikä erottaa juuri Krison & Aren Gettomasasta, niin on mun mielestä se pieni pilke aina silmäkulmassa. Gettomasa ottaa koko homman niin hirveän vakavasti. Ja tavallaan ymmärrän siis sen toki, mutta vähän alkanut rasittamaan. Ehkä muutenkin näin vähän vanhentuneena ihmisenä ja muutenkin luonteeltaan ei kovin lesoilevana se Gettomasan tyyli on alkanut ärsyttää. :D Ei siinä onhan se kova kuitenkin!

Ehkä juuri tuo liika vakavuus on osittain se miks vaikka jotain Lukas Leonia ei jaksa kuunnella ns. sekuntiakaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Joo tämän oon kyllä kattonu. Aivan loistava veto! Se mikä erottaa juuri Krison & Aren Gettomasasta, niin on mun mielestä se pieni pilke aina silmäkulmassa.

Ja sitten toisaalta osataan tarvittaessa tehdä kertosäettä myöten tiukempi biisi joka kestää helposti vertailua jkl-räpin kovimpiin verrattaessa. Urbaanilegendan Rivien Välistä kokonaisuus biiseineen on lapuissani se mikä pitäisi jonkun lyödä laudalta(ei ole tapahtunut vieläkään), mutta tämä seuraava on jo lähellä.

On tullut heitettyä tämä tänne joskus aiemminkin, mutta ansaitsee uusintarundin.


 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ja sitten toisaalta osataan tarvittaessa tehdä kertosäettä myöten tiukempi biisi joka kestää helposti vertailua jkl-räpin kovimpiin verrattaessa. Urbaanilegendan Rivien Välistä kokonaisuus biiseineen on lapuissani se mikä pitäisi jonkun lyödä laudalta(ei ole tapahtunut vieläkään), mutta tämä seuraava on jo lähellä.

On tullut heitettyä tämä tänne joskus aiemminkin, mutta ansaitsee uusintarundin.




Joosu J osaa kyllä nämä kertosäkeet. Jos Karri Koira oli joskus kertosäkeiden mestari, niin Joosu J on näistä vähän uudemmista tässä hommassa kovin.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Se mikä erottaa juuri Krison & Aren Gettomasasta, niin on mun mielestä se pieni pilke aina silmäkulmassa. Gettomasa ottaa koko homman niin hirveän vakavasti. Ja tavallaan ymmärrän siis sen toki, mutta vähän alkanut rasittamaan. Ehkä muutenkin näin vähän vanhentuneena ihmisenä ja muutenkin luonteeltaan ei kovin lesoilevana se Gettomasan tyyli on alkanut ärsyttää. :D Ei siinä onhan se kova kuitenkin!

Tähän sama. Toki täytyy samalla sanoa etten ole niin tiheällä kammalla käynyt Gettomasan tuotantoa läpi, mutta jotenkin kaverista huokuu tollane "rento ku rautakanki". Kova se on, ei epäilystäkään vaikkei omiin lempiartisteihin kuulukaan.

On tullu myös kuunneltua taas Jami Faltinia. Kaveri on voittanut jonkun Ruotsissa jokunen vuosi sitten tälläisen lavarunouskilpailun, ja kyllähän kaverilla on sana hallussa. Välillä menee yli kaikenlaiset gangsta läpät, esim osa Jamin musavideoista on kyllä tasoa myötähäpeä kun heilutaan mutkien kanssa. Mutta tykkään kaverin flousta ja onhan sillä ihan näppäriä riimejä.







 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti


Kevyesti ja junnutermein 6/5 jakso. Skandaali on sattuneista syistä ykkönen, mutta Rekami nousi ihan samalle tasolle.

Todella kunnioittavasti puhuva, älykäs, taustansa avaava, itseironinen, muita kehuva, Jyväskylän kyvyesti suurin räppitietopankki ja läppäkin lensi. Eikä vahingossakaan unohtanut Urbaanilegendaa mainita.

Tyylikäs ja vaatimaton herrasmies.

Edit. Lisättävä se että pitkästä aikaa Brädi ja Kauhanenkin tuntui saavan jotain uutta otetta touhuun kun Rekami osasi pitää keskustelua yllä ja kunnioitti kumpaakin isäntää. Näkyi hyvin kun oli puhetta "ollaan sen aikakauden lapsia" -retoriikassa. Brädi erityisesti oli kuin pikkujunnu uusien tietojen äärellä ja onhan Rekami skenen hiljainen puurtaja joka tehnyt paljon.

Myös tausta klassisen pianon ja noiden taustalta tuli puun takaa. En itsekään tuosta noin tarkkaa tietoinen ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kevyesti ja junnutermein 6/5 jakso. Skandaali on sattuneista syistä ykkönen, mutta Rekami nousi ihan samalle tasolle.

Todella kunnioittavasti puhuva, älykäs, taustansa avaava, itseironinen, muita kehuva, Jyväskylän kyvyesti suurin räppitietopankki ja läppäkin lensi. Eikä vahingossakaan unohtanut Urbaanilegendaa mainita.

Tyylikäs ja vaatimaton herrasmies.

Edit. Lisättävä se että pitkästä aikaa Brädi ja Kauhanenkin tuntui saavan jotain uutta otetta touhuun kun Rekami osasi pitää keskustelua yllä ja kunnioitti kumpaakin isäntää. Näkyi hyvin kun oli puhetta "ollaan sen aikakauden lapsia" -retoriikassa. Brädi erityisesti oli kuin pikkujunnu uusien tietojen äärellä ja onhan Rekami skenen hiljainen puurtaja joka tehnyt paljon.

Myös tausta klassisen pianon ja noiden taustalta tuli puun takaa. En itsekään tuosta noin tarkkaa tietoinen ollut.

Oli kyllä erittäin hyvä jakso. Meni aika nopeasti kun tämän katsoi. Rekamin musiikkia kun on noin muutenkin tullut jo aika kauan kuunneltua ja tekemisiä seurattua. Ainut miinus, että tämähän olisi voinut olla vaikka tunnin pitempi!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Oli kyllä erittäin hyvä jakso. Meni aika nopeasti kun tämän katsoi. Rekamin musiikkia kun on noin muutenkin tullut jo aika kauan kuunneltua ja tekemisiä seurattua. Ainut miinus, että tämähän olisi voinut olla vaikka tunnin pitempi!

Tuossa kiteytyi Rekamin suulla aika hyvin miksi Urbaanilegenda on Jyväskylän räpissä aika laudalta lyömätön itsellekin. Legendoja joita kunnioitetaan.

Rekami kun puhui miten epätodellista oli Soul Valpio(ex Aikapommi) saada biisille ja miten Joniveljelle ei mistään musiikkikuvioista viitsinyt edes aloittaa keskustelua. Tämä vain yksi osa hienoa haastattelua.

Ja onhan Rekami miellyttävä keskustelija kun herrat vähän wutangista puhuivat esimerkiksi.

Tosiaan suositus jaksolle.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tuossa kiteytyi Rekamin suulla aika hyvin miksi Urbaanilegenda on Jyväskylän räpissä aika laudalta lyömätön itsellekin. Legendoja joita kunnioitetaan.

Rekami kun puhui miten epätodellista oli Soul Valpio(ex Aikapommi) saada biisille ja miten Joniveljelle ei mistään musiikkikuvioista viitsinyt edes aloittaa keskustelua. Tämä vain yksi osa hienoa haastattelua.

Ja onhan Rekami miellyttävä keskustelija kun herrat vähän wutangista puhuivat esimerkiksi.

Tosiaan suositus jaksolle.

Rekami on kyllä juuri niitä jalat maassa tyyppejä, jotka ei paljoa liikaa itseään hehkuta, vaikka monesti uran aikana olisi ollut aihettakin. Tämmöinen meininki maistuu kun on olemassa nuoria ja miksi ei joitain vanhojakin kukkoja, jotka on niin olevinaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Rekami on kyllä juuri niitä jalat maassa tyyppejä, jotka ei paljoa liikaa itseään hehkuta, vaikka monesti uran aikana olisi ollut aihettakin. Tämmöinen meininki maistuu kun on olemassa nuoria ja miksi ei joitain vanhojakin kukkoja, jotka on niin olevinaan.

Tässä kun on ollut välillä teemana niiden legendojen ja pioneerien kunnioittaminen. Kyllä Rekamikin osaa sylkeä kovaa, mutta räppi räppinä. Sitten se kunnioitus näkyy ja kuuluu kyllä puheessa ihan pianonsoittomaikkaa myöten. Ja käsityksenä että on ollut kovia tekijöitä keiltä oppinut ja tulee olemaan tekijöitä keitä voi auttaa. M.A esimerkkinä tuosta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Pientä draamaa.

Oli vähän nihkeät itkut kyllä kun luin sitä seinää tuolloin kun kirjoitti. :D

Kyllä mä ymmärrän ettei joku artisti uppoa ja koko Emma-Gaala nyt on ihan hirveää muniin puhaltelua. Tuntui vielä olevan ihan tosissaan eikä ollut mitään trollailua, joka ois ollu ihan hauskaa. :D Toisaalta ihan hauskaa myös, että joillain räppäreillä on kymmenen tyyppiä, jotka tulee heti muna vaahdossa puolustamaan lempiartistiaan. Toki siellä oli oikeasti järkeviä kommentteja konkareilta, jotka ei nähny tässä Edun kirjoituksessa mitään järkeä. Pianomies yhtenä esimerkkinä.

Eihän se ollut edes kuunnellut Gettomasan musaa, niin ei oikein ollu logiikkaa. :D Se Emma-Gaalan kritisointi mun mielestä ihan paikallaan eikä kukaan ois valittanu, jos se ois jääny siihen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Edu ei pahemmin sattumalta sano mitään ja teki nyt sen minkä toimittajien olisi Gettomasaakin kohtaan pitänyt harrastaa jo vuosia sitten. Masa on kuitenkin aika kritiikkivapaasti vinoillut pelin legendoille vaikka itse haki suosionsa katetusta pöydästä. Myi juurikin tuota larppia alusta alkaen ja suurin haaste ollut pihvittely Lukas Leonin kaltaisen kanssa.

Sen sijaan Edulle voi heittää lämäriä siitä että samalla pelikirjalla Taakibörstakin pelasi eikä ne Stigin kanssa tehdyt vitsihuumorit mitään sattumaa ollut. Ihan samaa brändillä ja imagolla pelailua.

Ihan hyvää tärinää silti ja nyt lienee jännintä että kuka viitsii nolata itsensä eniten.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Edu ei pahemmin sattumalta sano mitään ja teki nyt sen minkä toimittajien olisi Gettomasaakin kohtaan pitänyt harrastaa jo vuosia sitten. Masa on kuitenkin aika kritiikkivapaasti vinoillut pelin legendoille vaikka itse haki suosionsa katetusta pöydästä. Myi juurikin tuota larppia alusta alkaen ja suurin haaste ollut pihvittely Lukas Leonin kaltaisen kanssa.

Sen sijaan Edulle voi heittää lämäriä siitä että samalla pelikirjalla Taakibörstakin pelasi eikä ne Stigin kanssa tehdyt vitsihuumorit mitään sattumaa ollut. Ihan samaa brändillä ja imagolla pelailua.

Ihan hyvää tärinää silti ja nyt lienee jännintä että kuka viitsii nolata itsensä eniten.
Pianomiehellä on IG:ssä n. viiden minuutin video tästä. Ihan sinänsä hyvä, että vähän huudetaan takaisin jollekkin räppärille, mutta sen ois kyllä voinu tehdä tuotantoon ensin tutustumalla ja vähän muutenkin paremmin. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös