Suomi rap

  • 772 771
  • 3 820

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Merkittävä suomirapin uutinen, että legendaarinen Monsp Records on ilmeisesti lopettanut toimintansa.

No eihän se enää ole ollut ollenkaan sama kuin perustaja Keijo Kiiskisen omistuksen aikaan, mutta kuitenkin.

Ensimmäinen suomirappiin keskittyvä levy-yhtiö, josta tuli itelle melkeen kaikki tärkeimmät suomirap jutut.

Ei toki nyt ole 100 % varma juttu tämä.



 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL
Uusi video Julma Henrin tänään ilmestyneeltä levyltä, Rikosrekisteri 2 feat. Asa.



Kerran ehdin kuunnella ja ainakin ensikuuntelulla erittäin toimiva levy. Tykkäsin varsinkin levyn alkupuolella olevasta "Rosita"-kappaleesta.

Nyt kuuntelussa @Fiftie n mainitsema Stöön uusi levy. En tiennyt että tämä julkaistaan tänään joten kiitokset siitä. Muutaman kappaleen ehtinyt kuunnella ja kyllä tämäkin levy iskee itselleni.
 

Lämpö

Jäsen
Kerran ehdin kuunnella ja ainakin ensikuuntelulla erittäin toimiva levy. Tykkäsin varsinkin levyn alkupuolella olevasta "Rosita"-kappaleesta.

Tämä myös oma mielipide. Rosita heti toisena kappaleena potkii hyvin.
Ja aiemman materiaalin tuntien odotin tässä levyssä vähän vaaran tuntua, mutta tämähän on tosi herkkä levy. Katsotaan kuinka toimii pidemmässä soitossa, mutta ainakin näin lyhyellä tutustumisella hyvä kokonaisuus. Myös nykyaikana melko pitkä, 45min 14 kappaletta.

Stööstä toivon, että tulee vinyylinä ja kuuntelen sitten. Sellaista vähän lupailtu, mutta muistaakseni myös Puolikas tiili piti tulla fyysisesti, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole näkynyt.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä myös oma mielipide. Rosita heti toisena kappaleena potkii hyvin.
Ja aiemman materiaalin tuntien odotin tässä levyssä vähän vaaran tuntua, mutta tämähän on tosi herkkä levy.
Tästä oli jo ennen julkaisua juttua jossain, että levy on siitä kun kaikki onkin hyvin ja, olisi viimeinen Julma Henri levy.
Jotain sen suuntaista puhuu myös tolla linkittämälläni videolla, että tämä tarina olisi tässä.
Toivottavasti kuitenkaan ei, ja tekee vielä musiikkia.

Luultavasti moni vanhan tyylistä odottava tulee pettymään pahasti, että mitäs paskaa tää on, itse en niihin kuulu, mulle toimii myös tämän tyylinen Henri mainiosti!

Varmasti, jos ois esim. AQF:n jälkeen julkaissut tän, niin olisin pettynyt itekin, nyt dikkaan.

Omia suosikkeja myös Rosita ja toisena Onneks Olkoon. Varmaan tulee suosikit ajan kanssa vielä muuttumaan, kaiken kaikkiaan kuitenkin jopa yllättävänkin hyvä levy.
 
Viimeksi muokattu:

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Rikosrekisteri 2 kyllä aivan jäätävän kova biisi. Eihän tätä olisi voinut paremmin tehdä ja hienoa kun välissä on ehtinyt vettä virrata tarpeeksi. Asa nyt on suomiräpin kuningas, kummisetä ja keisari muutenkin, mutta tätä parivaljakkoa kuuntelisi kyllä mieluusti enemmänkin.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rikosrekisteri 2 kyllä aivan jäätävän kova biisi. Eihän tätä olisi voinut paremmin tehdä ja hienoa kun välissä on ehtinyt vettä virrata tarpeeksi. Asa nyt on suomiräpin kuningas, kummisetä ja keisari muutenkin, mutta tätä parivaljakkoa kuuntelisi kyllä mieluusti enemmänkin.
Asan, (tai siis sillon vielä Avain) Punainen Tiili oli toinen niistä levyistä, mikä sai mut kuuntelemaan suomiräppiä, toinen oli Leijonan Viinaa, Huumeita Ja Väkivaltaa, missä Henri fiittaa tällä biisillä nimellä Money. Loistavat riimit jo silloin.





Eli kyseiset herrat liittyvät aika vahvasti siihen, että ylipäätään kuuntelen suomiräppiä.
 
Viimeksi muokattu:

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Luultavasti moni vanhan tyylistä odottava tulee pettymään pahasti, että mitäs paskaa tää on, itse en niihin kuulu, mulle toimii myös tämän tyylinen Henri mainiosti!
Itselle tuo aikaisempi aaa levy ei toiminut yhtään ja en ole siitä palannut yhteenkään biisiin. Tämä levy tulee varmaan menemään monta kertaa ympäri.
Perkeleen leppoisat biitit ja loistavat samplet. Henkan räppääminen ei ehkä ole enää ihan nuoruuden loistossa, mutta ihan riittävä.
 

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselle tuo aikaisempi aaa levy ei toiminut yhtään ja en ole siitä palannut yhteenkään biisiin. Tämä levy tulee varmaan menemään monta kertaa ympäri.
Perkeleen leppoisat biitit ja loistavat samplet. Henkan räppääminen ei ehkä ole enää ihan nuoruuden loistossa, mutta ihan riittävä.
Itekään en oo tota aaa levyä edes kokonaan kuunnellut, kun ei ne pari biisiä mitä siitä kuullut oikein napannut.

Tarkoitin lähinnä sitä, että moni varmasti odottaa Henrin levyltä jotain AQF/Psykoterapia tyylistä materiaalia, ja kun onkin täysin jotain muuta, niin pettyvät.

Omasta mielestäni tää levy on jopa yllättävänkin hyvä, eikä haittaisi yhtään vaikka tämän tyylisiä levyjä tulisi lisää!

Valitettavasti kuitenkin tostakin

Julma Henri esittelee itsestään positiivisen puolen uudella levyllä – jatkoa sai samalla Rikosrekisteri-hittisingle | Klangi

jutusta löytyvät kommentit, kuten:

– Kaikki on muuttunut paremmaksi ja se kuuluu. Mä lepään rauhassa täällä paratiisissa at the moment ja kelasin jäähä tänne, kuvailee artisti.

Ja myös:

Joka tapauksessa, haluan päättää koko SRJTNT-tarinan positiiviseen noottiin. Mutta kuitenkin realistisesti. Kaikki meni hyvin lopulta. Mähän tätä tarinaa käsikirjotan. Julma Henri pääs paratiisiin, artisti kertoo.

viittaavat siihen ettei välttämättä lisää ole tulossa..

Toivotaan kuitenkin parasta.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
No jaa ei oikein lähde. Ei ne kaksi aikaisempaakaan biisiä lähde mitkä on tänä vuonna tullut.
Siis en jotenkin tiedä. Mä voin ihan rehdisti myöntää, että oon kuunnellu joskus Gettomasan musaa ihan sika paljon.

Varsinkin joskus 2014-2019 välisenä aikana. Nykyään vaan jotenkin kadonnut hohto tästä musasta eikä se iske samalla tavalla kuin aikasemmin.

Ihan ok siis, että tekee erilaista kampetta eikä todellakaan tarvitse tehdä koko ajan mitään Chosen One levyä uudestaan ja uudestaan.

Ruubenin biitit varsinkin oli omaan korvaan ennen paljon parempia. En innostu näistä, että on muita tuottajia mukana.
Oho olin missannu tän. Vähän ollut vaikeuksia viime aikoina pyöriä palstoilla kiireiden takia. Ehkä johtuu myös siitä, että aika vähän tullut mitään super siistiä nyt ulos.

Toki Stöösnin lätty ja Rögen Cooper EP pumpattu pariin kertaan. Ensimmäinen noooh. Iha ok, mut skidisti liikaa tullut nyt bulkkina kamaa ulos. Varma valinta, mutta tietää ainakin etukäteen jo mitä ostaa

Rögelle propsit. Tosta äijästä ehkäpä vielä joskus kuullaan. Kovin EP nyt hetkeen.

Mitä nyt Masaan tulee niin joo, se on kyl mun all time lemppareita muiden lemppareiden joukossa ja oikeestaan kaikki lätyt natsaa enemmän tai vähemmän. Arvasin et Väärin oli b-puoli, mutta tässä tapauksessa se vaa toimitti enemmän.

En keksi oikeestaan mitään hyvää sanottavaa hautajaisista. Alko vaa vituttamaan kun kolmekymppinen luokkaa miljonääri räppää opsien hakkaamisesta ja sotimisesta vai mitä lie. Huoh. No kai tolla energialla saa puristettua yhden toiston enemmän maastavedosta.

Omasta mielestä kaveri vois alkaa keskittymään jo vähän kypsempiin juttuihin. Olin jo ihan haipeissa Meit ei oo biisistä, mikä alkaa olla _se_ träkki häneltä. Kaikinpuolin kipee bängeri hyvinkin arkisesta tunteesta. Niitä lisää paljo.

Eipä mulla muuta tällä erää. Jos et oo tsekannu Rögee niin kannattaa ehdottomasti 12min keskittyä kuuntelemaan/juoksemaan cooperia. Ihan piristävää kamaa kieltämättä
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Oho olin missannu tän. Vähän ollut vaikeuksia viime aikoina pyöriä palstoilla kiireiden takia. Ehkä johtuu myös siitä, että aika vähän tullut mitään super siistiä nyt ulos.

Toki Stöösnin lätty ja Rögen Cooper EP pumpattu pariin kertaan. Ensimmäinen noooh. Iha ok, mut skidisti liikaa tullut nyt bulkkina kamaa ulos. Varma valinta, mutta tietää ainakin etukäteen jo mitä ostaa

Rögelle propsit. Tosta äijästä ehkäpä vielä joskus kuullaan. Kovin EP nyt hetkeen.

Mitä nyt Masaan tulee niin joo, se on kyl mun all time lemppareita muiden lemppareiden joukossa ja oikeestaan kaikki lätyt natsaa enemmän tai vähemmän. Arvasin et Väärin oli b-puoli, mutta tässä tapauksessa se vaa toimitti enemmän.

En keksi oikeestaan mitään hyvää sanottavaa hautajaisista. Alko vaa vituttamaan kun kolmekymppinen luokkaa miljonääri räppää opsien hakkaamisesta ja sotimisesta vai mitä lie. Huoh. No kai tolla energialla saa puristettua yhden toiston enemmän maastavedosta.

Omasta mielestä kaveri vois alkaa keskittymään jo vähän kypsempiin juttuihin. Olin jo ihan haipeissa Meit ei oo biisistä, mikä alkaa olla _se_ träkki häneltä. Kaikinpuolin kipee bängeri hyvinkin arkisesta tunteesta. Niitä lisää paljo.

Eipä mulla muuta tällä erää. Jos et oo tsekannu Rögee niin kannattaa ehdottomasti 12min keskittyä kuuntelemaan/juoksemaan cooperia. Ihan piristävää kamaa kieltämättä
Sieltähän tulee perjantaina uusi biisi taas. Se kuulosti pienen klipin perusteella enemmän Kalamies albumin soundilta.
 

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Sieltähän tulee perjantaina uusi biisi taas. Se kuulosti pienen klipin perusteella enemmän Kalamies albumin soundilta.
Kävin tsekkaa! Näyttäisi joo tulevan afroo mistä tykkään kyllä tosi paljon soundin puolesta. Saa nähä, en nyt hauko henkee kuitenkaan. Korjaan sen verran kyllä kommenttia hautajaisista, että olihan se nyt solid räppäämistä. Teema ei nyt vaa maistunut ollenkaan. Hauskaa oli myös se, että Masa sai kaavittua Sexmanesta aika paljon irti yhdellä biisillä

No oli siinä nyt pari positiivista juttua. Ehkä kehun niiden ykkösmaksimien jälkeen biisin maasta taivaisiin
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Oho olin missannu tän. Vähän ollut vaikeuksia viime aikoina pyöriä palstoilla kiireiden takia. Ehkä johtuu myös siitä, että aika vähän tullut mitään super siistiä nyt ulos.

Toki Stöösnin lätty ja Rögen Cooper EP pumpattu pariin kertaan. Ensimmäinen noooh. Iha ok, mut skidisti liikaa tullut nyt bulkkina kamaa ulos. Varma valinta, mutta tietää ainakin etukäteen jo mitä ostaa

Rögelle propsit. Tosta äijästä ehkäpä vielä joskus kuullaan. Kovin EP nyt hetkeen.

Mitä nyt Masaan tulee niin joo, se on kyl mun all time lemppareita muiden lemppareiden joukossa ja oikeestaan kaikki lätyt natsaa enemmän tai vähemmän. Arvasin et Väärin oli b-puoli, mutta tässä tapauksessa se vaa toimitti enemmän.

En keksi oikeestaan mitään hyvää sanottavaa hautajaisista. Alko vaa vituttamaan kun kolmekymppinen luokkaa miljonääri räppää opsien hakkaamisesta ja sotimisesta vai mitä lie. Huoh. No kai tolla energialla saa puristettua yhden toiston enemmän maastavedosta.

Omasta mielestä kaveri vois alkaa keskittymään jo vähän kypsempiin juttuihin. Olin jo ihan haipeissa Meit ei oo biisistä, mikä alkaa olla _se_ träkki häneltä. Kaikinpuolin kipee bängeri hyvinkin arkisesta tunteesta. Niitä lisää paljo.

Eipä mulla muuta tällä erää. Jos et oo tsekannu Rögee niin kannattaa ehdottomasti 12min keskittyä kuuntelemaan/juoksemaan cooperia. Ihan piristävää kamaa kieltämättä
Rögen EP on kuultu ja se on ihan jees. Hyvin Stöömaista läpän heittoa siellä sun täällä.

Ja joo Hautajaiset biisin lyriikat on kyllä ihan cringeä uhoamista, vaikka alkuun pidinkin sitä näistä viime biiseistä parhaimpana. En oo kyllä sitä julkaisun jälkeen enää jaksanu kuunnella.

Oon kyllä toki huomannut et moni nainenkin on tuosta biisistä ihan pähkinöissään, että ei oo ihan pelkästään teinipoikien mielestä siisti juttu.

Tuo afro juttu ei oo taas yhtään mun homma, niin saapa nähdä. Oon vaikka sitä Burna Boyta yrittäny kuunnella, mutta ei vaan lähde.
 
Viimeksi muokattu:

Countdown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Rögen EP on kuultu ja se on ihan jees. Hyvin Stöömaista läpän heittoa siellä sun täällä.

Ja joo Hautajaiset biisin lyriikat on kyllä ihan cringeä uhoamista, vaikka alkuun pidinkin sitä näistä viime biiseistä parhaimpana. En oo kyllä sitä julkaisun jälkeen enää jaksanu kuunnella.

Oon kyllä toki huomannut et moni nainenkin on tuosta biisistä ihan pähkinöissään, että ei oo ihan pelkästään teinipoikien mielestä siisti juttu.

Tuo afro juttu ei oo taas yhtään mun homma, niin saapa nähdä. Oon vaikka sitä Burna Boyta yrittäny kuunnella, mutta ei vaan lähde.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Jooo! Ei tuo Burna boy itelläkkää mikään super oo. Jos afrosta puhutaan niin kyl se J Hus ois itelle. Tää biisi ihan sairas.

Btw kun ton träkin kuuntelee niin huomaa kyllä vaikutteet. Toki Masa myös ite sanonut näin
Joo jossain streamissa muistan, että se tuota hehkutti ja samalla kuunteli, mutta en oo sen tarkemmin jaksanu tutustua kun on niin paljon muuta musaa, mitä on kuunnellu.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Viimeksi muokattu:

Jannecky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös