Kiitos kun pudotitte maanpinnalle Mertsi-asiassa. Tosiaan, vaihtoehtoina Bubi ja Hoopi.
Minustakaan Mertsin tajunnanvirrassa ei ole mitään vikaa. Mutta minua ainakin häiritsee miehen totaalinen lajin hienouksien ymmärtämättömyys. No, monet meistä, jotka tänne kirjoittelevat ovat itse ikänsä pelanneet/valmentaneet/tuomaroineet/penkkiurheilleet. Suurelle yleisölle Mertsin avuttomuus ihan perusasioissa ei varmaan ole suuri haitta. Mutta kyllä jääkiekkoselostajan pitäisi tietää, että kumpi pakeista juuri nyt on vetopaikalla ja kumpi pyörittää peliä sentterin kanssa. Samoin kiekoton peli. Mertsi seuraa vain kiekkoa ja hänen mielestään kiekottomat pelaajat kaiketi vain seisoskelevat jossain. Blokkipeli, missä esimerkiksi Ojanen raataa kovasti, jää huomiotta. jne jne. Lisäksi TYPERÄ puolueellisuus. Eivät vastustajan taklaukset aina ole vääriä ja suomalaisten AINA oikeita.
Mitä,jos Mertsille lyötäisiin asiantunteva kommentaattori kaveriksi? Tyyliin Kyllönen/Rosberg F-ykkösissä. Sitä on aina ollut kiva kuunnella, kun toinen hoitaa fiiliksen ja toinen kertoo uskomattoman paljon rivikatsojalle tuntematonta dataa. Formuloita katsoessani olen juuri tällainen rivikatsoja, jolle Keken viiltävät analyysit ovat kertoneet paljon.
Tamilla on sana hallussa, menköön koppiin Mertarannan kanssa, niin saadaan reaaliajassa näkemystä. Muuten Mertsi jatkakoon, jos vaihtoehtoina ovat Bubi ja pahin kaikista, Hoopi.
Meidän on täällä pikku-pikku Suomessa aika turha mennä neuvomaan jääkiekon synnyinmaata Kanadaa ja sen naapuria USA:ta aiheesta miten jääkiekkoa tulee oikeasti pelata. NHL on maailman mahtavin jääkiekkosarja joka suhteessa, ihaili sitä tai ei. Ja NHL määrittää pitkälti sen, miten peliä pelataan. Fyysinen peli ja poliisikulttuuri kuuluvat ALKUPERÄISEEN jääkiekkopeliin, pidimme siitä tai emme. Vaikka kuinka itse haluaisimmekin levittää kimmorintas-sanomaa NHL:ään. Minulle tulee tällaisesta jeesustelusta samanlainen myötänolouden tunne, kuin silloin, jos joku Ruotsi tai Norja alkaa neuvoa meille, kuinka suurmäestä OIKEASTI pitää hypätä. Hypätkää ensin pitemmälle ja tulkaa sitten neuvomaan.
Ilman Oliwaa Puola olisi hävinnyt enemmän. Suomalaiset ajelivat silmät selässä, käsijarru päällä ja Ara kielsi fyysisen pelin loukkaantumisia välttääkseen. Oliwan jäähyjen aikaan tehtiin vain yksi maali. Väittäisin että Oliwan hyöty jäi Puolalle.
Siltikään mies ei ole oikeassa paikassa MM-kisoissa ja suuressa kaukalossa. Mutta ei hänelle turhasta makseta jääkiekon mekassa, joka ei siis ole Nastolassa.