Suomi-musa-kisa - Osa 1/5

  • 1 335
  • 17

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miguelin ansiokkaan visan päätyttyä meikäläistä alkoi taas visailuttaa. Laitetaan tässä trivian osa numero yksi. Huomioikaa, säännöt! Virheistä sakotetaan!

Osio 1: Tunnista kappale

Vastaa joko:

Tiedän: esittäjä - kappale

tai

Arvaan: esittäjä - kappale

Pisteytys menee siten, että jos tiedät oikein, saat 2 pistettä / kohta. Jos taas arvaat oikein, saat 1 pisteen / kohta. Jos taas arvaat väärin, 0 pistettä. Jos taas luulet tietäväsi, saat -2 pistettä. Säännöt ovat siis kovat.

1. "Hylänneet pääskyset on räystään, lepakot ryömii luolistaan."
2. "Aina kun tulitus loppuu, taas jatkaa taivallustaa ryhmä vaivainen..."
3. "Aina tämä sama, aina sama ristiriita. Pysyäkö täällä, vai kadota hyvällä säällä"
4. "Anna valomerkit satenkaarille ja ala painua höyhensaarille."
5. "Kuoro taivaan johtaa marssia luokse taikamiekan jälleen kerran."
6. "Sinä olet jälkiä hangessa, nariseva haipakka pellolla."
7. "Ja jälleen laskeutuu ylle maan, varjo teräksen puolustamaan voimaa ja kunniaa."
8. "Eksyksissä silti uskoen, että tuike tähtien on vain heijastusta sinun silmien."
9. "Sä et tajuu miten vaikeeta on olla ilman pakastinta vaikka sen valkoinen maalipinta oli harmaa"
10. "Ja ne raapimajäljet mun selässä, rakas, luulin että se olet sinä."


Osio 2: Kuka Suomi-Rock -heebo on sanonut seuraavaa? Oikea vastaus 3p / kohta. Väärästä ei sakoteta. Arvailujakin saa esittää. Huom. GooGletus on tehty vaikeammaksi muuttamalla lauserakennetta...

11. "Bob Marleyn Tukholman keikka oli hurja reissu. Itseasiassa se on ainoa kerta aikuisiällä, jolloin olen kussut housuuni!"

12. "Nykymittapuiden mukaan tuollainen Tuuliajolla-kiertue kuulostaa aivan hullulta. Tänä päivänähän ei paskallekaan voi mennä ilman sponsoria. Siihen aikaan sellainen oli kuitenkin tuntematon käsite."

13. "Viihteen kuningas on hieno biisi. Minusta se edustaa Eppu Normaalia tyylikkäimmillään, ja on selvää, että kun joku yliopistotyyppi ottaa asiakseen tutkia Eppu-tuotantoa analyyttisin menetelmin, biisi löytää paikkansa!"
 

The Rock

Jäsen
2. "Aina kun tulitus loppuu, taas jatkaa taivallustaan ryhmä vaivainen..."

TIEDÄN: Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat
 

asleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Arvaan: Keinonen(Kummeli) - Tuomiopäivä

2. Tiedän: Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat

3. Tiedän: Maj Karman kauniit kuva - Romanssi

4. Ei irtoa.

5. En tiedä.

6. Tiedän: Zen Café - Ihminen

7. Arvaan: Teräsbetoni - Teräsbetoni

8: Tiedän: Leevi and The Leavings - Turkmenialainen tyttöystävä

9. En tiedä.

10. Tiedän: Lapinlahden linnut - Älä viskaa mua pihalle

11. Pelle Miljoona

12. Martti Syrjä

13. Jouni Hynynen
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Miguel (klo 21.20)
Seuraavaan visaan (edelleen vain olettaen, että sellaisen jaksan joskus väsätä) kyllä väännän laaja-alaisemmin kysymyksiä vaikka väkisin. Tai sitten vaihdan osia jonkun pätevämmän (Sistis, kuuletsä...) kaverin kanssa.

Johan olit Sistis nopea. ;)

Ja sitten kimppuun.

1. "Hylänneet pääskyset on räystään, lepakot ryömii luolistaan."
Arvaan: Kotiteollisuus - Rautaportti

2. "Aina kun tulitus loppuu, taas jatkaa taivallustaa ryhmä vaivainen..."
Arvaan: Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat

6. "Sinä olet jälkiä hangessa, nariseva haipakka pellolla."
Tiedän: Zen Café - Ihminen

7. "Ja jälleen laskeutuu ylle maan, varjo teräksen puolustamaan voimaa ja kunniaa."
Arvaan: Teräsbetoni - Teräksen varjo

11. "Bob Marleyn Tukholman keikka oli hurja reissu. Itseasiassa se on ainoa kerta aikuisiällä, jolloin olen kussut housuuni!" -Dave Lindholm

12. "Nykymittapuiden mukaan tuollainen Tuuliajolla-kiertue kuulostaa aivan hullulta. Tänä päivänähän ei paskallekaan voi mennä ilman sponsoria. Siihen aikaan sellainen oli kuitenkin tuntematon käsite." -Mato Valtonen

13. "Viihteen kuningas on hieno biisi. Minusta se edustaa Eppu Normaalia tyylikkäimmillään, ja on selvää, että kun joku yliopistotyyppi ottaa asiakseen tutkia Eppu-tuotantoa analyyttisin menetelmin, biisi löytää paikkansa!" -Kari Peitsamo


Pahoja, erittäin pahoja.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1. "Hylänneet pääskyset on räystään, lepakot ryömii luolistaan."
-Tiedän: Juice Leskinen: Eilen hän kertoi

2. "Aina kun tulitus loppuu, taas jatkaa taivallustaa ryhmä vaivainen..."
-Tiedän: Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus: Lumessakahlaajat

8. "Eksyksissä silti uskoen, että tuike tähtien on vain heijastusta sinun silmien."
-Tiedän: Leevi and the Leavings: Turkmenialainen tyttöystävä

10. "Ja ne raapimajäljet mun selässä, rakas, luulin että se olet sinä."
-Tiedän: Lapinlahden linnut: Älä viskaa mua pihalle

11. "Bob Marleyn Tukholman keikka oli hurja reissu. Itseasiassa se on ainoa kerta aikuisiällä, jolloin olen kussut housuuni!"
-Pelle Miljoona

12. "Nykymittapuiden mukaan tuollainen Tuuliajolla-kiertue kuulostaa aivan hullulta. Tänä päivänähän ei paskallekaan voi mennä ilman sponsoria. Siihen aikaan sellainen oli kuitenkin tuntematon käsite."
-Ismo Alanko

13. "Viihteen kuningas on hieno biisi. Minusta se edustaa Eppu Normaalia tyylikkäimmillään, ja on selvää, että kun joku yliopistotyyppi ottaa asiakseen tutkia Eppu-tuotantoa analyyttisin menetelmin, biisi löytää paikkansa!"
-Mikko Syrjä
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osio 1: Tunnista kappale

9. "Sä et tajuu miten vaikeeta on olla ilman pakastinta vaikka sen valkoinen maalipinta oli harmaa" Arvaan: Ultra Bra
10. "Ja ne raapimajäljet mun selässä, rakas, luulin että se olet sinä." Tiedän: Lapinlahden linnut - Älä viskaa mua pihalle


Osio 2: Kuka Suomi-Rock -heebo on sanonut seuraavaa? Oikea vastaus 3p / kohta. Väärästä ei sakoteta. Arvailujakin saa esittää. Huom. GooGletus on tehty vaikeammaksi muuttamalla lauserakennetta...

11. "Bob Marleyn Tukholman keikka oli hurja reissu. Itseasiassa se on ainoa kerta aikuisiällä, jolloin olen kussut housuuni!" Pelle Miljoona
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Osio 1:

1. tiedän; Juice Leskinen: Eilen hän kertoi
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6. tiedän; Zen Cafe: Ihminen
7. ---
8. arvaan; Leevi & The Leavings: Turkmenialainen tyttöystävä
9. ---
10. tiedän; Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle

Osio 2.

11. ---
12. Juice Leskinen
13. ---
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Osio 2:
11. "Bob Marleyn Tukholman keikka oli hurja reissu. Itseasiassa se on ainoa kerta aikuisiällä, jolloin olen kussut housuuni!" -Pelle Miljoona

12. "Nykymittapuiden mukaan tuollainen Tuuliajolla-kiertue kuulostaa aivan hullulta. Tänä päivänähän ei paskallekaan voi mennä ilman sponsoria. Siihen aikaan sellainen oli kuitenkin tuntematon käsite." -Kalle Ahola

13. "Viihteen kuningas on hieno biisi. Minusta se edustaa Eppu Normaalia tyylikkäimmillään, ja on selvää, että kun joku yliopistotyyppi ottaa asiakseen tutkia Eppu-tuotantoa analyyttisin menetelmin, biisi löytää paikkansa!" -Juha Torvinen
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Osio 1

10. Tiedän: Lapinlahden Linnut - Älä viskaa mua pihalle

ja muuten olenkin ihan pihalla...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ahaa, siis tiedän-arvaan-googletan-järjestelmä. Reinikaisessahan järjestelmä oli tiedän-luulen tietäväni-arvaan-en tiedä.

1. Arvaan: Speedy ja Saku: Hänmies
6. Tiedän esittäjän: Zen Cafe, en tiedä kappaletta, arvaan "Syksy"
10. Tiedän: Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle

Kaikki enemmän tai vähemmän arvauksia:
11. Pertti Tiili
12. Ismo Alanko
13. Mikko Saarela
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Taas sorretaan arvailemalla elämäntyönsä tehneitä...

Vaan ei auta kuin yrittää.


1. ARVAAN: Niskalaukaus: Viimeinen päivä taivaan
2. ARVAAN: Niskalaukaus: Lumessakahlaajat
3. TIEDÄN: MKKK: Romanssi
4. ARVAAN: Yö
5. ARVAAN: Popeda: Paulin taikakaulin
6. TIEDÄN, että kyseessä on Zen Cafen biisi. Vaan tuo biisinnimi on taas hankalampi tapaus... Miinustuksen pelossa en uskalla arvata mitään.
7. ARVAAN: Hassisen Koneen Harsoinen teräs
8. ARVAAN: Maija Vilkkumaa: Ei
9. ARVAAN: Mamba
10. TIEDÄN: Lapinlahden Linnut: Älä viskaa mua pihalle (perustuu tositapahtumaan)

11. Pelle Miljoona
12. Juice?
13. Mikko Saarela?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
1. ?
2. ?
3. ?
4. ?
5. ?
6. Tiedän: - Zen Cafe - Ihminen
7. ?
8. Tiedän: - Leevi & The Leavings - Turkmenialainen tyttöystävä
9. ?
10.?

11. Tiedän: Pelle Miljoona alias Petri Tiili
12. ?
13. Joku Epuista, arvaan Juha Torvinen

Paha paha...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. -
2. Tiedän: Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat
3. -
4. Tiedän: Aknestik - Yölaulu
5. -
6. Tiedän: Zen Café - Ihminen
7. -
8. -
9. -
10. -


11. Pelle Miljoona

12. Juice

13. Epe Helenius
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kertaalleen ylös. Vastaukset mahdollisesti huomenna...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastaukset

1. Juice Leskinen - Eilen hän kertoi
2. Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus - Lumessakahlaajat
3. Maj Karman Kauniit Kuvat - Romanssi
4. Aknestik - Yölaulu
5. Heavy Metal Perse - Legenda Taikamiekasta
6. Zen Café - Ihminen
7. Teräsbetoni - Teräksen varjo
8. Leevi & The Leavings - Turkmenialainen tyttöystävä
9. Kana - Tuu Takas
10. Lapinlahden Linnut - Älä viskaa mua pihalle

11. Pelle Miljoona
12. Ismo Alanko
13. Juice Leskinen
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pisteet

Kierroksella oli jaossa yhteensä 26 pistettä. Parhaat teistä saivat kasaan vaivoin puolet. Useimmat jäivät alle kolmasosaan. Todellisia rimanalituksiakin löytyi. Onko Suomi-Rock tietämyksenne todellakin näin huono? Kuunteletteko vain jotain teini-Novaa? Vai onko Pikku-G kenties sydäntänne lähellä? Tämä on Heikoin Lenkki...

Tässä pisteet ykkösosion jälkeen. Kakkonen starttaa kenties kohta.

Andrej 14p
asleep 13½p
Twite 9p
Everton 9p
Snakster 9p
VH87 7p
Roku 7p
Moto 5p
Miguel 4p
Arnold 3p
teemu73 2p
The Rock 2p
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Vastaukset

Viestin lähetti Sistis
Heavy Metal Perse

Hei Kirsi, pitäisikö tollasesta olla joskus kuullutkin? Onko se jonkun sun uuden kajalisoidun poikafrendin bändi?

Olihan tämä se Heikoin lenkki...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Vastaukset

Viestin lähetti Everton
Hei Kirsi, pitäisikö tollasesta olla joskus kuullutkin? Onko se jonkun sun uuden kajalisoidun poikafrendin bändi?

Olihan tämä se Heikoin lenkki...

Pitää sitä laittaa jotain haastettakin kehiin. Ja kyseessä on melkoinen kulttibändi, jonka ainakin #jatkoaika -kanavalla tuntui moni tietävän.

Kannattaa käydä tutustumassa bändin kotisivuun, http://www.heavymetalperse.cjb.net ja katsoa 'Legenda Taikamiekasta'-video. Loistavaa underground-kulttuuria.

Minulla ei ole mitään henkilökohtaisua suhteita kyseiseen yhtyeeseen - jos sitä ei lasketa monta kaveriani on kotoisin samasta kaupungista kuin tämä orkesteri. Ja yksi heistä jopa tuntee yhtyeen laulajan...

Tämä on heikoin lenkki, hyvästi. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös