Suomen presidentinvaalin 2024 liveseuranta

  • 131 665
  • 3 006

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Saimi äkkiä takas ruutuun kommentoimaan vaikka vähän Punkaharjun ja Pekka Haaviston välisestä suhteesta.

Saimi on muuten kerran äksyillyt minulle vihaisena että mitäs siinä tuijotat, kun olin n. 16-vuotiaana kaupassa töissä. Minä yritin vain katsoa että mistä välistä pujahtaisin kassajonon läpi hakemaan tyhjiä koreja, mutta Saimi oli silloin jo niin julkkis että oli varma että minä häntä siinä tuijottelin ja kuikuilin. En minä kyllä häntä tuntenut, mutta joskus sitten kyllä tunnistin kun se jotain mallijuttuja telkkarissa selitti että hei toi on se punapäinen huumeidenkäyttäjän näköinen kilipää joka kiukkus mulle kaupassa.

Tällaista oli kosmopoliitin maailmanmatkaajan nuoruusvuodet.
Meinasinkin jo kysyä että ketä on tämä henkilö, mutta siis se malli? Sangen viehättävä jos muisti palvelee, tietysti alipainoinen, siitä outo maku ihmisillä kyllä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Vähän oli suomalaiselle kiusallista katsoa tuota Stubbin vierailua Haaviston vaalipuheen yllätysvieraana, mutta lopulta ihan hyvinhän se meni.

Eleenä sekä sopimuksena ehdokkaiden välillä kuvastaa sitä, kuinka vahvalla pohjalla suomalainen demokratia on ja kuinka hyvät ehdokkaat olimme onnistuneet valitsemaan toiselle kierrokselle.

Chapeau Pexi & Alex.
Itseni mielestä ei ollut yhtään kiusallista, ainoastaan ylpeyttä aiheutti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mukava ilta tosiaan, pitääs kyllä jo nukkumahan, siemailen täällä Guinnessiä vaikkei tunnetusti matkustakaan hyvin. Meillä demokratia sentään vielä toimii hyvin, yhtenäinen maa ja oikeusvaltio.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meinasinkin jo kysyä että ketä on tämä henkilö, mutta siis se malli? Sangen viehättävä jos muisti palvelee, tietysti alipainoinen, siitä outo maku ihmisillä kyllä.
Joku malli se jossain oli, viehättävyydestä en ole samaa mieltä, koska tuo alipainoisuus ja muutkin jutut, mutta makuasioitahan nämä tämmöset.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Olikohan tuosssa lopultakaan kovin radikaalia eroa? Vaan toivottavasti Stubb aktivoituisi presidenttinä asian suhteen - käytännössä asia pitäisi sopia Ruotsin kanssa yli Maarianhaminan, muut proseduurit kyllä hoituisivat.
Kyllä se vaatii Venäjän konsulaatin sulkemista/ettei Venäjä konsulaatinsa kautta valvo Ahvenanmaan demilitarisaatiota. Tuo olisi pitänyt purkaa jo silloin, kun Neuvostoliitto hajosi ja Ruotsi olisi pitänyt pistää tilalle valvomaan, kuten Kansainliitto päätti Ahvenanmaan kysymyksen ratkaisussaan.

Ei kylläkään tämän ketjun asiaa, mutta miksi ihmeessä he haluavat tämmöistä? Ettei ärsytetä Venäjää ja siten eskaloi hyökkäystä saarelle? Nykyisestä kontekstista katsottuna aika sinisilmäistä.
No Ahvenanmaallahan on noin 170-vuotinen historia (Krimin sodan jälkeen) siitä, että sitä ei militarisoitu lukuunottamatta ensimmäistä maailmansotaa, muutama vuosi ensimmäisen maailmansodan jälkeen ja toista maailmansotaa. Varmaan se on vähän juurtunut ahvenanmaalaisten identiteettiin, kuten oli suomalaisten autonomiakin suomalaisten identiteettiin Venäjän sortotoimien aikana.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Saimi äkkiä takas ruutuun kommentoimaan vaikka vähän Punkaharjun ja Pekka Haaviston välisestä suhteesta.

Saimi on muuten kerran äksyillyt minulle vihaisena että mitäs siinä tuijotat, kun olin n. 16-vuotiaana kaupassa töissä. Minä yritin vain katsoa että mistä välistä pujahtaisin kassajonon läpi hakemaan tyhjiä koreja, mutta Saimi oli silloin jo niin julkkis että oli varma että minä häntä siinä tuijottelin ja kuikuilin. En minä kyllä häntä tuntenut, mutta joskus sitten kyllä tunnistin kun se jotain mallijuttuja telkkarissa selitti että hei toi on se punapäinen huumeidenkäyttäjän näköinen kilipää joka kiukkus mulle kaupassa.

Tällaista oli kosmopoliitin maailmanmatkaajan nuoruusvuodet.
Upeeta, että olet selättänyt tuon traumaattisen kokemuksen ja vastoin kaikkia odotuksia noussut viisinkertaiseksi vuoden jatkoaikalaiseksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Upeeta, että olet selättänyt tuon traumaattisen kokemuksen ja vastoin kaikkia odotuksia noussut viisinkertaiseksi vuoden jatkoaikalaiseksi.
There were is a mill, there is also a road.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Saimi äkkiä takas ruutuun kommentoimaan vaikka vähän Punkaharjun ja Pekka Haaviston välisestä suhteesta.

Saimi on muuten kerran äksyillyt minulle vihaisena että mitäs siinä tuijotat, kun olin n. 16-vuotiaana kaupassa töissä. Minä yritin vain katsoa että mistä välistä pujahtaisin kassajonon läpi hakemaan tyhjiä koreja, mutta Saimi oli silloin jo niin julkkis että oli varma että minä häntä siinä tuijottelin ja kuikuilin. En minä kyllä häntä tuntenut, mutta joskus sitten kyllä tunnistin kun se jotain mallijuttuja telkkarissa selitti että hei toi on se punapäinen huumeidenkäyttäjän näköinen kilipää joka kiukkus mulle kaupassa.

Tällaista oli kosmopoliitin maailmanmatkaajan nuoruusvuodet.
Luulisi että kaltaisesi kosmopoliitti olisi jo pidemmälle päässyt kuudentoista ikäisenä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
KIITOS kaikille loistavasta illasta. Omalta osalta taas aika huonoa sisältöä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä se vaatii Venäjän konsulaatin sulkemista/ettei Venäjä konsulaatinsa kautta valvo Ahvenanmaan demilitarisaatiota. Tuo olisi pitänyt purkaa jo silloin, kun Neuvostoliitto hajosi ja Ruotsi olisi pitänyt pistää tilalle valvomaan, kuten Kansainliitto päätti Ahvenanmaan kysymyksen ratkaisussaan.
Jep, mutta siinähän suljetaan, jos Tukholman kanssa on yhteisymmärrys asiasta. Ahvenanmaan puolustus on melkein yhtä olennainen Ruotsille kuin meille. Demilitarisaatio ei enää toimi nyky-Euroopassa.
 

Tuima

Jäsen
Onnea Suomen tasavallan uudelle presidentille!

Täytyy myös todeta, että viimeistään tänään Pekka Haavisto kolahti allekirjoittaneeseen. Ei siis millään isojen poikien tavalla, vaan sillä, miten arvostus nousi kyseistä henkilöä kohtaan aivan valtavasti.

Tunsin ääretöntä sympatiaa, kun hän kruunasi Stubbin voittajaksi Ylen ennusteen jälkeen ja myönsi tappionsa. Nöyrä, intohimoinen ja asiansa osaava, kuten valtionpäämiehen kuuluukin.
Olisi myös ansainnut voittonsa.

En millään jaksa uskoa, että nämä vaalit Pekan osalta kaatui homouteen. Ehkä syynä oli kansan liian hyvässä muistissa oleva viime hallituskausi ja vihreys.

Toivottavasti Pekan tarina vielä jatkuu. Töitä on.

Ps. On vallan hienoa, että tänä vastakkainasettelun aikana pää jos toinenkin on noussut juoksuhaudoista katsomaan miltä maailma näyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös