Eiköhän tässä voida puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja sano ihan suoraan Lasse Kukkonen. ;)Jatkoajalla ratkaisu tulee kun suomalaispuolustaja sählää kiekon.
Jukka Jalonen on sanonut Suomella olevan koossa kaikkien aikojen paras maajoukkue
Vaikka Suomi aloitti kisat hyvin olen edelleen sitä mieltä, että seinä tulee puolivälierissä vastaan. Jotkut muut isot maat (lähinnä Ruotsi ja Venäjä) ovat tosin kompuroineet nyt alussa, mutta parantavat varmasti jatkossa (tosin Venäjän peli ei näyttänyt tänäänkään hyvältä). Suomella on selkeästi uuden joukkuerungon rakennus käynnissä ja vielä se ei ole sillä tasolla että mitaleista pelattaisiin. Toivon että olen väärässä, mutta valitettavasti Suomen joukkueen materiaali ei ole muiden isojen maiden tasolla tällä hetkellä ja se näkyy erityisesti ratkaisupeleissä - ei vielä nyt alkusarjassa.
Nihkeällä pelillä selviydytään puolivälieriin, tappio siinä pelissä ja pojat kotia. Toivoisin tietenkin olevani väärässä ja veikata mitalia. "Kisakiima" on itselläni alhaisempi kuin koskaan ikinä, itseasiassa ei kiinnosta juuri lainkaan. NHL:n playoffit vie mielenkiinnon tänä keväänä. Menestystä odotan sitten vasta vuoden päästä kotikisoissa. Jos Granlund on pelaavassa kokoonpanossa niin seuraan kyllä miten poika pärjää. Pulkkinen olisi kiinnostanut nähdä, mutta ei niin ei.
Puolivälieristä ulos ja Jaloselle kiitos ja näkemiin.
Suomen maalivahtipelaaminen tulee olemaan ongelma, toinen ongelma syntyykin sitten maalintekijöistä. Duunaripelaajien puuttumisesta ei tule minkäänlaista ongelmaa. Olin kahden vaiheilla, pääseekö edes jatkoon vai tippuuko puolivälierissä. Olin armollinen, kyllä Suomi pääsee juuri ja juuri niihin puolikkaisiin pelailemaan ja niistä sitten kesäloman viettoon. Kisojen jälkeen, ilmoitetaan päävalmentajan vaihtumisesta.
Suomi voittaa kultaa. Omien puolella ollaan loppuun asti, olkoonkin se kuinka hama tahansa.
Venäjä voittaa ja Suomi säätää itsensä puolivälierässä ulos Kanadaa vastaan. Jukka Jalosen pelikirjaa kehutaan, se oli yksi kisojen parhaimmista.