Ironista on myös se mitä vastaan tuon puolueen pj. Dorca de Shit kampanjoi selfietikkunsa ja maastokuvioidun lippiksensä kanssa. Itsellään kun on ulkomaalaistausta, tuomittu talousrikollinen, työtön sosiaaliavustuksilla elävä pummi ja asepalvelusta karkuun luikkinut reppana. Hän kun on itse malliesimerkki niistä ihmisistä, joista haluaa lahkonsa kanssa päästä eroon.
SKE:n ehdokkaat ovat muutamaa poikkeuksta lukuunottamatta hahmoja jotka menisivät ihan sellaisenaan pitkälle Putouksen vuoden sketsihahmokilpailussa.
Minäkin tosiaan löysin tämän porukan joskus 1,5-2 vuotta sitten, kun näitä videoita jaettiin Facebookissa sellaisella "katsokaa ja naurakaa" -saatteella. Siitä asti olen meininkiä epäsäännöllisesti seuraillut. Marcon ympärillä pyörivät ihmiset ovat isolta osin vaihtuneet, koska hän nakkailee tarpeettomia ihmisiä ulos, ja ottaa uusia hyödyllisiä idiootteja tilalle. Mutta tosiaan mietin itsekin monen kohdalla, että ovatko nämä jotain käsikirjoitettuja hahmoja, koska siltä se nyt vain kerta kaikkiaan vaikuttaa..
Jostain syystä ihmisillä noissa ns. kansallismielisissä piireissä ei tunnu olevan minkäänlaisia periaatteita tai vakaumuksia. Yhtenä esimerkkinä se noissa piireissä pyörivä cowboyhattuinen uhoaja, mikä hänen nimensä nyt sitten olikaan, joka ilmoitti olevansa ehdolla vaaleissa puoluevaltaa vastustavalla Reformi yhteislistalla (jossa muuten taitaa nyt lopulta olla ihan 2-3 ehdokasta). Mutta kun selvisi ettei hän saa kasaan ehdokkuuteen tarvittavaa sataa kannattajakorttia, niin viime hetkellä hän menikin SKE:n listalle sitoutumattomana, vaikka siis vastustaa koko puoluejärjestelmää. Kunnon poliitikko toki, kun myy periaatteensa viimeistään siinä vaiheessa, kun oma etu sitä vaatii.. siis ylipäätään sitoutumattomana ehdokkaana oleminen jonkin puolueen listalla on minusta sellainen poliittisen nynnyyden multihuipentuma. Ei ikään kuin uskalla olla aidosti sitä mieltä mitä on..
Toinen laaja-alainen esimerkki on suhtautuminen valtamediaan. Sen valheellisuutta aina haukutaan, mutta heti kun siellä uutisoidaan jotain vähänkin näiden tahojen agendaan sopivaa, niin sitä sitten luetaankin kuin piru raamattua ja otetaan oman propagandan käyttöön täytenä faktana. Se on jännä, että nämä ihmiset eivät näemmä itse ollenkaan huomaa tätä ristiriitaa toiminnassaan..