Diandra Flores tulkitsi Whitney Houstonia ja veti kyllä tyylikkäästi. Selkeä voittajasuosikki näin äkkiä sanottuna.Jahas, unohtui sitten taas Idols Mestisfinaaleja katsellessa. Ketkäs lauloi hyvin? :)
Tämän illan jälkeen pitäisi kaikkien tajuta tuon Torstenin surkeus. Walking Memphis on biisinä joo jo ihan surkea, mutta eihän tämä ylihypetetty poika saanut siihen mitään vetoa, vaan säväytti (taas) surkeudellaan.
Tuo viimeinen laulaja Didi tjsp veti kyllä parhaimman esityksen mitä olen ikinä kuullut Suomen Idolsissa. Ja vielä ylivoimaisella marginaalilla.
Sinin ääni on ihan mahtava! Minä tykkään ihan älyttömästi tuosta pehmeästä soundista ja myös siitä miten tyttö ääntään käyttää. Mutta esiintyminen oli kyllä nyt suorastaan noloa. Minä tykkäsin paljon enemmän siitä ujosta tytöstä joka ei tiennyt miten siellä lavalla pitäisi olla, kuin tästä nyt nähdystä teennäisesti heiluvasta Sinistä. Mieluummin ihan vaan siinä mikkiständissä kiinni kuin teennäisesti!
Itse asiassa en halua erikseen mollata noita laulajia. Ovat omilla ansioillaan päässeet tuonne ja varmasti heidän elämässään on tavoitteita laulajan uralle. Osalle se varmaan toteutuukin jossain mittakaavassa. Mutta American Idolissa on vain aivan käsittämättömän kova taso jälleen kerran. Suomen Idolsin voittaja miltä tahansa kaudelta olisi tuskin päässyt edes Hollywood-viikolle minään vuonna. Todennäköisesti nämä kommentit ovat esiintyneet täällä jo aikaisemmin, anteeksi näin jälkikäteen laiskuuteni koko ketjun kahlaamisen suhteen.
Eikös tämä ole täysin itsestään selvää. Toisessa maassa on 5 miljoonaa asukasta ja toisessa 310 miljoonaa. Onhan se sanomattakin selvää, että toisessa maassa on ihan erilaista massaa tarjolla ja ihan erilaiset resurssit käytettävissä kuin toisessa. Ja kun on massaa ja resursseja niin on myös niitä helmiä.
Tänään kuitenkin Diandra veti sen verran kovan vedon, että siinä oli jo aika paljon jenkkimeininkiä. Oma mutuni on, että tolla esityksellä olisi saatu jenkkien versiossakin jo kehuja.
Toisaalta tässä on se ongelma että esitysaikaa on todella vähän per kappale. On kyllä säälittävää että ohjelma aikaa on 2 tuntia ja esityksiin varataan yhteensä noin 10-15 minuuttia.Juurikin Meurmanin ja Koivusen aikaan esitykset oli ihan sen normaalin verran eli 4-5 minuuttiakin ja kuulosti hemmetin paljon paremmilta.Muutenkin toivoisi että enemmän kokeiltaisiin tehdä vähän erilaisia sovituksia kun aika vähän tuolla on nähty kilpailijoita jotka pystyvät kilpailemaan laulullaan alkuperäiesittäjän kanssa. Kun ei edes yrittäisi vaan tekisi rohkeasti oman version niin välttäisi tuon vertailun.
Mutta mikäs tämä villikortti juttu siis on? Täysin mennyt ohi tälläinen, onko tuomareilla joka viikko tälläinen käytössä vai? Tällä siis kai pyritään estämään ettei joku Diandra sieltä dramaattisesti putoa pois.
Juuri siihenhän tämä on kehitetty että joku yllättäen putoava suosikki saadaan pelastettua.
Mielestäni oli hyvä, että tuomaristo otti nyt vähän aikaisempaa kriittisemmän sävyn (vaikka yleisö buuasikin) ja mielestäni pääasiassa ihan oikeassa oli, tai ainakin yllättävän paljon samaa mieltä minun kanssani asioista.
Toivottavasti jatkuu tuo hiukan tiukempi palaute, eikä lässytetä vaan. Uskon, että laulajillekin parempi kun saa oikeasti palautetta.