Suomen Idols 2012

  • 131 024
  • 595

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Artulle voisi tehdä 'roryfitzpatrikit'. Ei muuta kuin addressit ja naamakirjaryhmät pystyyn, äänestetään Arttu voittoon ja sitä kautta Maikkarin Idols-tiimille uudet työpaikat. On tää kuraa. Pikkutytöt muodostaa varmaan sen vähintään 80 % kaikista äänestäjistä. Ei siinä Puskat pärjää vaikka tekisi takaperin voltteja, kun nörtti ja karaokekuningas jyräävät.

Kiitos VOF, että tulit Suomeen. Kiitos myös sen tekijöille ja mahtaville kilpailijoille. Pitää yrittää alkukesästä muistaa googlettaa kuka voitti Idolsin. Missä päin Suomea voi muuten törmätä näihin ihmisiin, jotka lahjovat yleisöä tulemaan paikan päälle katsomaan Idolsia ja vieläpä hihkumaan siellä hullun lailla? Koska eihän noita voi ilmaiseksi kannustaa jos ei ole sukulainen tai muuten tuttu?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei tämä nyt vaan oikein toimi... Siis eihän noista laulajista kukaan mikään umpisurkea ole ja suurin osa laulaa ihan hyvin, mutta niin kilpailijoilta kuin tuomareilta, juontajilta ja koko tuotannolta puuttuu vaan nyt se jokin tekemisen meininki. Yhdestäkään esityksestä ei välity sellaista kunnon meininkiä vaan enemmänkin läpilauleskelua on tuo touhu.

Sinänsä tämä acapella-idea oli kyllä ihan hyvä että se paljasti karulla tavalla kuinka vähän karismaa ja tekemisen meininkiä noilla kilpailijoilla on. Minä ainakin huomasin suurimmaksi osaksi ihailevani noiden acapella-laulajien hienoja taustoja, ja myös Hanna-Riikka Siitosen jumalattoman omituisen ja kömpelön näköistä lavaliikehdintää. Tuomaritkin toivoivat että kilpailijat olisivat alkaneet selkeästi liidaamaan mutta eipä noista kenestäkään oikein ollut siihen, vaan jäivät tuon "taustabändin" jyräämäksi. Heikillä, Diandralla ja Tiinalla oli jotain yritystä mutta heistäkään ei yksikään ihan täysin tilanteen herraksi noussut.

Diandra oli jälleen tasaisen hyvä mutta viime viikkoisen loistavan esityksen jälkeen mentiin takaisin siihen tasapaksuun karaoke-meininkiin, vaikka viime viikko osoitti että hänellä olisi kyllä rahkeita tehdä jotain ihan omaakin. Sanotaan näin että hyvä mutta totaalisen mielenkiinnoton esitys.

Niina jatkoi edelleen tasaisen hyviä laulusuorituksia, mutta tasaisen harmaita esityksiä. Hukkui täysin taustalaulajien sekaan eikä pystynyt nousemaan esiin. "Se jokin" vain puuttuu.

Torstenin kohdalla voi sanoa viikosta toiseen samaa. Soundi on hieno mutta kun voima ja energia puuttuu niin eipä siitä oikein mitään tule. Sellaista keskinkertaista lauleskelua.

Heikki oli taas esiintyjänä parhaimmistoa, ja pystyi ehkä parhaiten nousemaan bändin jäsenestä liideriksi. Mutta ei tuo laulullisesti mikään ihmeellinen esitys ollut. Vähän toivoisi enemmän riskinottoa Heikiltä koska nyt tuo laulu on ollut vähän tasapaksua ja sellainen kunnon revittely (mitä häneltä jossain vaiheessa alkukaudesta nähtiin) puuttuu.

Tiina oli myös esiintymisen puolesta illan onnistujia, mutta ei sille mahda mitään että minun mielestäni tuo laulu on kohtuullisen sietämätöntä kuunneltavaa. Joku tuossa soundissa ja piikkisuorassa laulutavassa vaan tökkii minulla todella pahasti vastaan.

Arttu ei minusta ansainnut ihan tuollaista tylytystä tuomareilta, koska vaikka hän on esiintyjänä tuollainen karismaton pökkelö niin oli tuo laulullisesti parasta mitä häneltä on tähän saakka kuultu. Vaikka tuomaristo nyt toi esiin noita Artun maneereita niin minun mielestäni tässä esityksessä hän oli saanut aika paljon karsittua niitä pois (ei tosin ihan kaikkea), ja kyllä tuo ääni soi parhaimmillaan aika hienosti. Biisi sopi minusta hyvin Artun äänelle.

Susannalta kuultiin parasta laulua sitten sen House of the Rising Sunin, ja taas muistin minkä takia minä pidin hänen äänestään silloin alkukaudesta. Nyt ei ollut sellaista raakaa huutamista mitä viime viikkoina on kuultu vaan tuli jonkinlaisia sävyjäkin mukaan. Ikävä kyllä tuo Susannan esiintyminen on kyllä todella ankeaa katsottavaa. Tuli vähän sellainen fiilis kun olisi katsonut koulun musiikkituntien laulukokeessa jännittävää lasta joka vaan yrittää lauleskella mahdollisimman nopeasti että pääsisi pois tuosta ikävästä tilanteesta.

Että semmoista tällä kertaa. Ensi viikon biisivalinnat vaikuttivat kyllä todella lupaavilta ainakin muutaman kilpailijan kohdalla. Hyvä että edes tuomarit yrittävät nuo saada kokeilemaan jotain uutta kun eivät itse uskalla.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Artulle voisi tehdä 'roryfitzpatrikit'. Ei muuta kuin addressit ja naamakirjaryhmät pystyyn, äänestetään Arttu voittoon ja sitä kautta Maikkarin Idols-tiimille uudet työpaikat.

Viimesitään siinä vaiheessa kun Arttu The Great on kahden joukossa niin pistän sille 10 ääntä oikein turbona ja jos rahkeet riittää voittoon asti (mitä en hetkeäkään epäile) niin ostan virtuoosin kauan odotetun levyn kotiin. No herättääpä edes jotain tunteita tämä ohjelma kun yleisö pitää väkisin näitä turhakkeita kisassa mukana.

Onhan tuo aika koomista kun top5:ssä on mukana 3 miestä ja 2 naista. Tänä vuonna naiset on ollu laulullisesti niin selkeästi edellä, ettei tuosta kolmikosta yhdenkään (max yhden) kuuluisi olla enää mukana, mutta minkäs teet kun söpöt ja ihqt pojat äänestetään jatkoon.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Tämä oli hirvein Idols lähetys pitkiin aikoihin. Ei finaaleissa pitäisi lähteä tälleen leikkimään ilman säestystä. En tiedä kuka on päävastuussa ohjelman toteutuksesta mutta potkut sietäisi saada. Tuo että tuomarit tekivät biisivalinnat seuraavaan lähetykseen oli ihan hyvä juttu. Jotenkin huvittavaa Tiinalta katsoa itkua et oho olenhan mä valinnut aika huonoja kappaleita. Tällä kaudella järjestään biisivalinnat ovat olleet huonoja. Ja ensi viikolla 5 laulajaa mutta silti vain yksi 2 minuutin rykäisy per laulaja.

Joo ei paljon positiivista tällä hetkellä tästä ohjelmasta löydy, Diandra ainoa valopilkku enää. Onneksi edes Niina putosi, ei minkään ulkonäköjuttujen vuoksi vain että oli sen verran harmaata massaa ja biisit erittäin tylsiä. Hieman harmittaa sen virolaispoika Arturin putoamin silloin, olisi voinut tuoda paljonkin tähän ja hieman raskaampaa linjaa, mitä ohjelma myös tarvitsee.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sellaista tänään. Rakenne oli mielestäni mielenkiintoinen acappellan myötä. Lyhyesti näkemykset:

Diandra: Vahvasti omalla tasollaan, sujui hyvin, kuten odottaa sopii. Ei häikäissyt, mutta klaarasi homman. Parhaita.

Niina: Katosi pahasti lavalla. Ei huono, mutta oli liikaa vain osa taustoja ja ei erottunut siis mitenkään. Sitä kautta ehkä heikoin esitys häneltä koko kisassa.

Torsten: Järkyttävä. Miehen surkein esitys tähän asti. Todella amatöörimäisen kuuloista ja taustakuoron kanssa varsinkin korostui tuo epäonnistuminen.

Heikki: Nosti tasoaan taas huimasti. Itseasiassa ehkä parhaita esityksiään. Pystyi nousemaan esiin taustasta ja vetää hyvän show'n. Voin sanoa jopa nauttineeni esityksestä. Paras tänä iltana.

Tiina: Varsin perushyvä esitys. Ns. omalla tasollaan, eikä pahemmin valitettavaa, ei niin vinkuva esitys kuin yleensä.

Arttu: Ihan ok esitys olosuhteisiin nähden. Ei mielestäni niin surkea kuin tuomaristo mielsi. Pystyi kuitenkin nousemaan esiin, mikä tässä kohtaa oli tärkeää.

Susanna: Paras esitys toviin. Ääni ei kuulostanut niin ärsyttävältä kuin yleensä. Fiilis lavalla oli hyvä.

Summa summarum. Niinan osalta pudotus oli ihan oikeutettu, koska esitys oli sen verran väritön ja näkymätön. Sen sijaan Tiina olisi saanut jatkaa ja Torsten lentää keppinä pois koko jutusta. Oli kyllä illan ehdottomasti onnettomin esiintyjä. Olisi toivonut tuomareiltakin rohkeampaa kritiikkiä.

Tässä acappellassa oli tosiaan mielenkiintoisuutta mukana paljon, mutta sillä tapaa rankkaa, että nuo laulajat taustalla hoiti hommansa niin upeasti, että siinä amatöörilaulaja jää helposti paitsioon. Itsensä kunnolla esiin sai mielestäni vain Diandra, Heikki ja Susanna. Aika epäkiitollista kyllä, kun se keskittyminen suurimmaksi osaksi vei noihin taustalaulajiin, etenkin siihen beatboxaajaan. Tosiaan nuo kolme laulajaa mielestäni oli ainoat jotka sai itsensä nostettua tarpeeksi esiin, eikä hävinnyt massaan.

Edit. En ole ennen kiinnittänyt huomiota tuon Heralan tympeyteen, mutta nyt varsinkin kun käski Niinan ja Tiinan pois lavalta oli erityisen epäkohteliaan oloinen bitch. En tiedä oliko hiekkaa vaginassa, vai eikö vaan osannut olla tilanteessa. Erittäin kylmäkiskoisen oloinen juontaja tekohymyineen.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edit. En ole ennen kiinnittänyt huomiota tuon Heralan tympeyteen, mutta nyt varsinkin kun käski Niinan ja Tiinan pois lavalta oli erityisen epäkohteliaan oloinen bitch. En tiedä oliko hiekkaa vaginassa, vai eikö vaan osannut olla tilanteessa. Erittäin kylmäkiskoisen oloinen juontaja tekohymyineen.

Olisiko ollut jotain häikää linjoissa kun eivät tuntuneet tietävän mitä tehdä, jotenkin niin tekopyhää tuo touhu aina ollut, että ei oikein "luontaista" juontajuutta tunnu olevan, että voisi ottaa tilanteen haltuun vaikka kaikki ei menisi aivan putkeen.

Mutta mitä kisaan tulee niin itse aihe sinällään oli ihan hyvä idea, mutta jotenkin taas se toteutus ontuu. Kilpailijat jäi vähän turhankin taustalle tuossa taustalaulajien kanssa enkä tiedä oliko tämäkään ihan kilpailijoiden vika, jotenkin tuntuu pelisilmää olevan aika vähän näillä ketkä näitä sovituksia aina tekee.

Näin ennakkoon tuomareiden valinnat tuntuu järkevimmiltä valinnoilta kun moneen viikkoon joten ehkäpä ensiviikolla? toisaalta kisailijoita on enää 5 joten miksei muuten lauleta jo 2 biisiä, ajallisesti varmaan kerkeisi? Toinen oma biisi ja toinen tuomareiden. Tuloslähetyskin voisi tulla vaikka kympiuutisten jälkeen kuten ennenvanhaa jos lähetysaika ei tunnu riittävän..

Jotenkin jokatapauksessa tuottajilta ja muilta taustahenkilöiltä kyllä se pelisilmä on kokoajan puuttunut. Sen näki jo koelauluista kun sielä heikit ja se nainen teki laulujen välissä tyhmiä pellehyppyjä ja yritti heittää jotain paskaa läppää. Missä ne epäonnistuneet esitykset ja kun edes niitä onnistuneita ei usein keretty näyttää kun puolet ajasta näytettiin mainoksia ja toinen puoli meni juontajien näyttämiseen.. itse esityksiä vain pari. Onneksi juontajat on olleet näissä finaalilähetyksissä sentään pienemmässä roolissa..
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Arttu ei ollu niin paska mitä odotin. Tosin odotukset ei ollu kauheen korkealla, ettei sen puoleen. Vähän ärsyttävä ääni tolla kyllä on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei jumalauta mikä esitys Susannalta! Vedet valuu silmistä ja kylmät väreet on vieläkin selkäpiissä. Siinä oli tämän kauden Idolsin paras esitys! Tuo porautui kyllä suoraan sieluun ja sydämeen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei jumalauta mikä esitys Susannalta! Vedet valuu silmistä ja kylmät väreet on vieläkin selkäpiissä. Siinä oli tämän kauden Idolsin paras esitys! Tuo porautui kyllä suoraan sieluun ja sydämeen.

Kattos kun meni mulla fiilikset täysin päinvastoin. Vähän olin kuulevinani pientä epäpuhtauttakin. Ehkä oli vettä sävelkorvassa kun tulin just saunasta.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Eipä Susanna päässyt siihen herkkyyteen, kuin Johanna Kurkela vetäessään. Jotenkin Susannan soundi on liian kova tuolle biisille. Vaatisi hieman pehmeyttä ääneen, mutta ei se silti huono veto ollut.
 

Ferris

Jäsen
Tykkäsin Susannan lauluesityksestä, mutta on se jännä että Susannan lavapreesens näyttää edelleen paikoitellen siltä kuin jänis ajovaloissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kattos kun meni mulla fiilikset täysin päinvastoin. Vähän olin kuulevinani pientä epäpuhtauttakin.

Oli varmasti vähän epäpuhdastakin, mutta ei sillä mitään väliä silloin kun se esitys vaan iskee suoraan sydämeen. Minulle tunne menee aina tekniikan edelle.

Eipä Susanna päässyt siihen herkkyyteen, kuin Johanna Kurkela vetäessään. Jotenkin Susannan soundi on liian kova tuolle biisille. Vaatisi hieman pehmeyttä ääneen, mutta ei se silti huono veto ollut.

Minä taas tykkäsin siitä että tämä oli nyt selkeästi erilainen kuin Kurkelan sinänsä suvereeni tulkinta. Mutta yllättävän hyvin tuo Susannan "kova" saundi sopi tuohon, varsinkin kun hän ei ihan niin kovalla ja rajulla tavalla laulanut kuin yleensä.


Tykkäsin Susannan lauluesityksestä, mutta on se jännä että Susannan lavapreesens näyttää edelleen paikoitellen siltä kuin jänis ajovaloissa.

Minä olen kritisoinut Susannaa paljon tästä asiasta, mutta tähän biisiin ja esitykseen tuo käsien vapina ja epävarma olemus jotenkin toimi ihan jumalattoman hyvin ja oli yksi osasyy siihen miksi tuo esitys kosketti minua niin paljon.
 

Ferris

Jäsen
Minä olen kritisoinut Susannaa paljon tästä asiasta, mutta tähän biisiin ja esitykseen tuo käsien vapina ja epävarma olemus jotenkin toimi ihan jumalattoman hyvin ja oli yksi osasyy siihen miksi tuo esitys kosketti minua niin paljon.

Samaa mieltä siitä että tässä biisissä tuo epävarmuus ei häirinnyt niin paljon kuin aikaisemmin. Ja itse asiassa sitä epävarmuutta mielestäni oli nyt vähemmän kuin aikaisemmin ja sitä kainoa hymyäkin nähtiin useammin kuin kerran. :)
 

Ferris

Jäsen
Nyt ei kyllä säväyttänyt Diandran U2:n ollenkaan. Huono ei missään nimessä ollut, mutta ei vaan iskenytkään mitenkään erikoisesti.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Artulta todella kova veto, kuten kaikilta muiltakin. Paitsi Diandra ei nyt ole ollenkaan mukana tuossa biisissään, heikoin näistä tähän mennessä.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Jäänyt pari jaksoa väliin, niin onko villikortti jo käytetty?
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Jäänyt pari jaksoa väliin, niin onko villikortti jo käytetty?

Käytettiin viimeksi kun muistaakseni Heikki oli tippumassa. Saavat tänään hyvät rahat kun kaksi tippuu.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Huh huh, mikä vittu näihin kakaroihin on mennyt? Aivan upeat esitykset verrattuna siihen muniinpuhalteluun, mitä on tähän mennessä nähty. Pojat näytti arvostelijoille pyllyä nyt, huikea tasonnosto joka jampalta. Torstenin totaalinen suunnanmuutos toimi erinomaisesti. Niin erikoiselta kuin se kuulostaakin, niin Diandra oli tämän illan paskin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös