Suomen Idols 2011

  • 182 498
  • 752

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti muuten pienryhmät tekee taas paluun teatteriviikonlopun jälkeen.

Minä taas toivon että mennään samalla kaavalla kuin edellisellä kaudellakin. Se pienryhmä on siitä epäreilu että jos sattuu arvonnassa useampi hyvä samaan pienryhmään niin sitten finaalista saattaa tippua joku sellainen joka olisi ansainnut finaalipaikan. Tämä edellisellä kaudella ollut, American Idolistakin tuttu systeemi on minusta paljon reilumpi. Ja toisaalta myös tykkään siitä että kilpailijat pääsevät jo semifinaalivaiheessa esittämään useamman biisin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kova oli kyllä taso. Minä tykkään enemmän tästä uudesta tyylistä että näytetään mahdollisimman paljon hyviä, kuin että mehustellaan niillä ihan paskoilla ja henkisesti sairailla.
Tjaa, mä kyllä kaipaisin vähän enemmän sitä toistakin puolta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tjaa, mä kyllä kaipaisin vähän enemmän sitä toistakin puolta.

Minä en saa siitä kyllä mitään iloa ja nautintoa. Hyviä musiikkiesityksiä sen sijaan on aina kiva katsella ja kuunnella.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Minä taas toivon että mennään samalla kaavalla kuin edellisellä kaudellakin. Se pienryhmä on siitä epäreilu että jos sattuu arvonnassa useampi hyvä samaan pienryhmään niin sitten finaalista saattaa tippua joku sellainen joka olisi ansainnut finaalipaikan. Tämä edellisellä kaudella ollut, American Idolistakin tuttu systeemi on minusta paljon reilumpi. Ja toisaalta myös tykkään siitä että kilpailijat pääsevät jo semifinaalivaiheessa esittämään useamman biisin.
Njoo puolensa kyllä kummallakin. Mutta muistan vain kun viimeksi tuntui nämä semifinaalit kestävän aika pitkään kun samoja naamoja joutui katsomaan semifinaaleissa ja sitten vielä finaalissakin. Pienryhmissä oli kuitenkin sellainen oma tunnelmansa kun oli vain laulaja ja piano. Ja yleensä jos hyvä laulaja tippui niin kyllä tuomarit sitten pelastivat. En ainakaan muista että kukaan sellainen olisi sitten tippunut pienryhmissä kokonaan joka olisi loppuun asti voinut mennäkkin.

Jännä nähdä muuten miten nämä viime kausilta jatkoon päässeet nyt klaaraa. Yleensä tälläisetkään ei ole kovin pitkälle pötkineet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pienryhmissä oli kuitenkin sellainen oma tunnelmansa kun oli vain laulaja ja piano.

Minä en kyllä tykännyt tuostakaan että oli pelkkä pianosäestys, koska se kuitenkin rajoittaa jonkin verran biisivalintoja. Se tahtoi mennä sitten siihen että kaikki vetäisi jonkun balladin. Kaikin puolin tuo edellisen Idolsin malli oli paljon parempi, siellähän nähtiin jo semeissä varsin hyviä esityksiä (esim. Pete Parkkosen Danko Jones -revittely).

Jännä nähdä muuten miten nämä viime kausilta jatkoon päässeet nyt klaaraa. Yleensä tälläisetkään ei ole kovin pitkälle pötkineet.

Pete Seppälä taitaa olla ainoa joka on mennyt oikeasti pitkälle (kolmas) näistä jotka on useampaan kertaan yrittäneet. Mutta tuo kakkoskausi oli kyllä muutenkin niin heikkotasoinen että se selittää tuon osittain.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kitaristilla oli ehkä paras ääni mitä olen Idolsissa koskaan kellään (mieslaulajalla) kuullut. Soitti kyllä kitaraakin tosi hyvin ja on aika suuri arvoitus, että miten laulu sujuu ilman kitaraa. Yhteistyö noiden kahden elementin välillä sujuu kyllä aivan loistavasti.

Mikä se biisi oli, mitä kaveri lauloi? Meni ihan ohi.

Alkuaikojen Radioheadia ja biisinä Street Spirit (Fade Out). Loistava tsibale.

On muuten tälläkin kaudella jollain Idolsin tuottajaporukasta aika mainio musiikkimaku. Pokkana vaan heitellään jotain The Knifeä taustalle soimaan. Faith No Moreakin muistan tällä kaudella kuulleeni ja joskus edellisillä kausilla tuli esim. Toolia ja Rage Against the Machinea.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
No joo! Nyt oli kyllä kieltämättä asiallisen hyvä karsintajakso. Jakson avannut kitaristi ja sairaanhoitaja-Fatima kirkkaimpina helminä. Kyllähän tästä vielä kausi tulee, kenties jopa paras tähän mennessä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Aika hauskaa lukea, kuinka Ollin kommentit herättävät kauheaa itkua, kun mies ei oikein digannut noista naismaisista vinkujista. Samanlaisia kommentteja heittelee tuo vakituomaristoon kuuluva parrakas leidi Nikula, puunhalaaja ja kulttuurinrikastamisen rakastaja. Miksei tästä itketä yhtä paljon?
Vai johtuuko se siitä, että tämä typykkä on hevi"mies"?
Ja kyllä, yllättävän kovalta näyttää taso tänä vuonna, kerrankin.
 

Fordél

Jäsen
Aika hauskaa lukea, kuinka Ollin kommentit herättävät kauheaa itkua, kun mies ei oikein digannut noista naismaisista vinkujista. Samanlaisia kommentteja heittelee tuo vakituomaristoon kuuluva parrakas leidi Nikula, puunhalaaja ja kulttuurinrikastamisen rakastaja. Miksei tästä itketä yhtä paljon?

Ei Nikula mun mielestä kritisoi samalla tavalla kun mitä Lindholm teki tänään, ei ainakaan nykyinen Nikula (ja korostetaan en pidä kyllä Nikulastakaan). Lindholm kuvitteli olevansa joku miehisyyden lähettiläs, jolla on oikeus ohjeistaa jokaista kilpailijaa tämän pukeutumisesta. Itse kun vetää aina niin yllätyksellisellä "käytän vain mustaa kauluspaitaa" linjaa. Antais kaverien näyttää miltä näyttävät ja keskittyis siihen miltä laulu kuulostaa. Tässä vaiheessa karsintaa millään muulla ei ole väliä ja stylauksen aika on myöhemmin.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nähnyt päivän jaksoa, mutta onko siis Olli Lindholm kommentoinut jonkun pukeutumista ja jonkun miehekkyyttä? Yö ja 80-luvun kuvat=ei ikinä mitään varaa kommentoida kellekään, missään, milloinkaan. Eikä sitä selitetä millään ajan konteksteilla.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tässä vaiheessa karsintaa millään muulla ei ole väliä ja stylauksen aika on myöhemmin.

Tästä tulikin mieleen, toivottavasti organisaatiosta on Ellenin mukana saatu ulostettua myös hänen stylisti-siskonsa, sen verran karmeita tekeleitä Idolikokelaat ovat viime kerroilla olleet.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Katoinpa tuon uudestaan vielä boksilta emännän seurana. Ollihan kommentoi jopa kahden(2) hiipparin ulkonäköä rajummin. Ensimmäinen oli tämä 70-luvun viisyliysi ladalta näyttävä ja kuulosta(80-luvun roskapöntön väriin) sonnustautunut kaveri, joka pääsi jatkoon jostakin ihmeen syystä.
Toinen oli tämä vaatteiltaan punk/rock yhdistelmään soveltuva alkuajan JuiceLeskinen inkarnaatio, joka ei osanut pätkääkään laulaa, eikä luojan kiitos päässyt jatkoon.
Olipa hirveää käytöstä Ollilta...
Ja juu, mä olen väärä ihminen kommentoimaan tätä, tein Ollin ja Yön kanssa yhteistyötä jo ennen, kuin Suomen Idolssista oli kukaan kuullutkaan...
 
Kuulin vahvaa huhua, että Olli Lindholmin tyylivinkeistä on tullut paljon hyvää palautetta. Kohdalleen osuivat, ja uskottavuuskin oli miehellä tyylivinkkien jakeluun niin jäätävä, että Maikkari on jo päättänyt palkata seuraavan Suurin pudottaja -kauden vetäjäksi Timo Jutilan. Siinä on mies, jolta löytyy auktoriteettia lihavien löylyttämiseen kyllä siinä missä Ollilta pukeutumisneuvojen jakamiseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En ole seurannut Idolsia tänä vuonna ollenkaan, mutta eilen tulin treeneistä kotiin ohjelman loppupuolella ja päätin sulostuttaa olohuonetta hikisellä olemuksellani loppu kymmenminuuttisen ajan. Sen, mitä tuossa ehdin nähdä, niin ihan hauskoja heittojahan Ollilla oli. En Yötä juuri kuuntele, enkä muutenkaan Ollin persoonaa tunne, joten ehkä mulla ei ole vastaavia ennakkoasenteita häntä kohtaan kuin monella täällä näyttää olevan, mun mielestäni tuo aukominen lähinnä piristi tuomarointia. Mutta kuten sanottua, tämä on viimeisen 10 minuutin ajalta tehty syväluotaava analyysi.

Se lopun kitarahäiskä oli ihan hyvä. Toivottavasti osaa laulaa ilman luuttua yhtä hyvin. Varmasti joku palstalainen, näytti ihan HIFK-fanilta.
 

d2uce

Jäsen
Kynätelinetukka nykypäivänä ja on aina vara arvostella.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En ole seurannut Idolsia tänä vuonna ollenkaan, mutta eilen tulin treeneistä kotiin ohjelman loppupuolella ja päätin sulostuttaa olohuonetta hikisellä olemuksellani loppu kymmenminuuttisen ajan. Sen, mitä tuossa ehdin nähdä, niin ihan hauskoja heittojahan Ollilla oli. En Yötä juuri kuuntele, enkä muutenkaan Ollin persoonaa tunne, joten ehkä mulla ei ole vastaavia ennakkoasenteita häntä kohtaan kuin monella täällä näyttää olevan, mun mielestäni tuo aukominen lähinnä piristi tuomarointia. Mutta kuten sanottua, tämä on viimeisen 10 minuutin ajalta tehty syväluotaava analyysi.

Se lopun kitarahäiskä oli ihan hyvä. Toivottavasti osaa laulaa ilman luuttua yhtä hyvin. Varmasti joku palstalainen, näytti ihan HIFK-fanilta.

Katso YouTubesta. The Lead Singer of Yo:n parasta antia on Nuoret Vihaiset miehet feat. Olli Lindholm - Patasydän Linkki viedä luikauttaa YouTubeen.

Tätä Idolsia olen seurannut vain satunnaisesti YouTubesta, onhan siellä ollut muutama komea veto. Mieleen jäi sen malesialaisen falsetit, on se herkkää, kun joku laulaa oikein. Veikkaan, että Jone Nikula on oikeassa, kun väittää, ettei Lassi Valtosen suoritus jää teatteriviikonloppuun. Miten joku voi laulaa Petri Laaksosen biisiä noin komeasti?
 
Viimeksi muokattu:

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Oikeasti, miten "Rakkaus on lumivalkoinen" -rillutusta laulava entinen ikkunanpesijä viittii avautua jotain miehisyydestä? Niinhän se menee,että siitä puhe mistä puute eli taitaa olla itselle arka paikka. Jäi kyllä harvinaisen kusipäinen kuva Lindholmista.

Täytyy kyllä sanoa, että omien kokemusten perustella voin kertoa, että ihan paikkaansa pitää sinulle jäänyt mielikuva. Ero arkiollin ja mediaollin välillä on huikea. Tällä kertaa ehkä tuo normi puoli tuli vain syystä tai toisesta hyvin esiin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todellinen taso taitaa tosin selvitä vasta semifinaalivaiheessa.

Tämäkin on kyllä totta. Koelaulut vaikuttaa tasokkaalta mutta monen kohdalla todellinen taso alkaa paljastua sitten kun joutuu laulamaan itselle ihan vierasta biisiä tai kun joutuu laulamaan ihan kokonaisen biisin ja vielä mikin kanssa.

Tähän voisin esimerkiksi nostaa tämän virolaisen punapään joka esitti biisinsä lattialla istuen ja kitaralla itseään säestäen. Nina Tapiohan oli aivan hullaantunut tästä tytöstä mutta kun tuon koelaulun uudemman kerran kuuntelin niin tulin siihen tulokseen että tämä tyttö loistavalla esiintymisellään ja olemuksellaan, ja parilla laulullisesti vahvalla kohdalla sai luotua illuusion että hän olisi oikeasti hyvä laulaja. Todellisuudessa tuo laulu meni noita paria kohtaa lukuunottamatta jokseenkin päin persettä. Mielenkiintoista on nähdä miten tämä tyttö suoriutuu teatteriviikonloppuna, veikkaan että ei välttämättä enää olekaan Tapion ykkössuosikki siinä vaiheessa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Idols on ihan mukiinmenevää viihdettä tällaiselle vähemmän mainstream-musasta diggaavalle tyypillekin. Osaavia muusikkoja on kiva kuunnella siitä syystä että he ovat/ovatko he? osaavia muusikkoja. Mutta siinä vaiheessa kun osaavan muusikon pitäisi muuttua musiikkitaiteilijaksi, niin silloin suurin osa Idols-hepuista putoaa pois mun mielenkiinnon laatikosta.

Ehkä mulla on pieni usko siihen, että joku valtavirrasta poikkeava artistikin voisi breikata Idolsissa. Lähimmäksi tätä pääsevät Anna Puu ja Jani Wickholm. Jälkimmäistä arvostan oman musiikin tekemisestä ja tietynlaisesta persoonallisuudesta vaikken hänen edustamastaan musiikkityylistä (softrockiskelmä?) piittaa

Koomista oli tosiaan se kun Olli Lindholm arvosteli Idols-kokelasta miehisyyden puutteesta.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Täytyy kyllä sanoa, että omien kokemusten perustella voin kertoa, että ihan paikkaansa pitää sinulle jäänyt mielikuva. Ero arkiollin ja mediaollin välillä on huikea. Tällä kertaa ehkä tuo normi puoli tuli vain syystä tai toisesta hyvin esiin.
Käsittämätöntä että joku on ottanut nuo Ollin kommentoinnit vakavissaan heitettyinä. En jaksa ymmärtää...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No jos ei ollut vakavissaan, niin huonosti itseään "edusti". Kusipäinen kuva tännekin jäi ja paskaa musaakin tekee. Miehisyyden lähettiläs tosiaankin.

Miksi muuten ulkomaalaistaustaisia pääsee jatkoon ihan randomilla, vaikka samanlaista "pensselimies"-suomea esim. nyt siltä venakoltakin se lausuminen oli..? Mihin sitä suomea edes tässä tarvii, jos jotenkin nyt handlaisi tulevat haastattelut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös