Kokonaisuudessaan tämä miesten eka semi oli heikompi tasoltaan kuin naisten vastaava. Mutta ei tässäkään oikeastaan yhtään varsinaisesti epäonnistunutta esitystä ollut, ehkä Vilikasperia lukuunottamatta. Vaikka taso tässäkin ihan hyvä oli niin sellaiset superhyvät esitykset puuttuivat, kuten naistenkin semissä.
Martti on kyllä pirun hyvä. Minä tykkään tuosta äänestä joka taipuu aika moneksi, pystyy herkkään tulkintaan ja sitten löytyy sellainen räkäisempikin saundi. Mutta ei saanut tänään ihan parasta irti itsestään, johtuen hyvin suurelta osin tylsästä biisivalinnasta. Kun Martti yhden kerran valitsee jonkun ihan helvetin hyvän biisin joka sopii hänen äänelleen niin tulee räjäyttämään pankin. Olen jokseenkin varma siitä.
Alin ääni on ihan jumalattoman hieno, mutta aikamoisella rallienglannilla veti tuon biisin. Ja vähän häiritsee tuo kaverin jäykkä olemus, lavakarismaa ei hirveästi ole. Laulusuoritus itsessään oli kyllä todella hyvä.
Jusu oli ehdottomasti illan yllättäjiä. Biisitä en tykännyt mutta esiintyminen oli todella luontevaa ja kyllähän tuo kaveri lauloi tuon tylsän biisin hyvin.
Jerkka kuuluu Martin ohella suosikkeihini, jotenkin minä vaan tykkään tuosta äänestä ja ennen kaikkea tavasta jolla Jerkka käyttää sitä. Ja vaikka tätä ei varmaan pitäisi julkisesti tunnustaa niin minä tykkään tuosta biisistäkin. Vähän oli jäykkää esiintyminen, vaikutti että on vähän hukassa ilman kitaraa.
Ilpo oli illan suurin yllätys. On ollut tähän saakka aika keskinkertainen ja luulen että pääsi näin pitkälle suurelta osin ulkonäkönsä vuoksi. Mutta nyt oli ensimmäistä kertaa oikeasti hyvä laulusuorituskin. Ja kun esiintyminenkin oli luontevaa niin Ilpo oli minusta illan paras.
Vilikasperin valinta oli minusta aika yllätys, koska hänhän ei edes tippunut teatterin viimeisessä vaiheessa vaan jo aikaisemmin. Siksi luulin että tämä "vaihtomies" olisi tullut siitä porukasta joka tippui viimeisessä vaiheessa. Ja siellähän oli esim. Joni Teirikangas joka olisi ehdottomasti ansainnut semifinaalipaikan. En tiedä kieltäytyikö nämä kaverit sitten vai miksi tuomarit päättivät tämän Vilikasperin nostaa mukaan. Aika pahaan paikkaanhan tuo kaveri joutui mutta enpä usko että olisi tuolla laulusuorituksella mennyt jatkoon vaikka olisi päässyt semifinaaleihin ihan normaalireittiä. Jotenkin tämän kaverin laulaminen kuulostaa sellaiselta ihmeelliseltä mökellykseltä, kuin joku laulaisi kännissä karaokea. Melko heikko esitys oli ja oli ainoa vaihtoehto tippujaksi tämän illan perusteella.
Kai se on järkevää ettei vielä kaikkia kortteja paljasteta, mutta tylsiä nämä semit ovat pimputustaustoilla ja varman päälle vedetyille tylsillä kappaleilla. Alkaisi jo finaalit kunnon bändin kera.
Minä olen ihan samaa mieltä, minä tykkäsin paljon enemmän esim. edellisen kauden semeistä kun taustalla oli ihan kokonainen bändi (vaikkakin akustinen). Kun säestyksenä on vain piano ja akustinen kitara niin se tahtoo vähän rajoittaa biisivalintoja ja se menee sitten helposti siihen että suurin osa valitsee jotain tylsiä balladeja ja kukaan ei oikein valitse mitään repäisevämpää. Ja jos vaikka valitseekin niin siitäkin tehdään mahdollisimman laiska ja laimea sovitus. Sama homma oli silloin kun parilla ensimmäisellä kaudella oli pelkkä pianosäestys.