Suomen Idols 2008

• 237 368
  • 1 270

tutzba

Jäsen
Tänään alkaa Idols-2008 maikkarilla klo 20.00. Jatketaan keskustelua tänne jollei kukaan uutta ketjua avaa.

Eipäs muuten jatketa! Haen roolia ja perustan uuden ketjun.

Tänään siis starttaa uusi Idols-kiertue. Keskustelu käyntiin, mitä tuo tämä kausi mukanaan? Veikkaus: ei sitten yhtikään mitään. Tuntuu siltä, että tämä tuotantokausi on suuri floppi. Annaabreut ja arikoivuset on jo kaluttu Suomen kansasta, ja esiintyjät ovat enemmän tai vähemmän luokkaa Ilkka Jääskeläinen.

Positiivista on se, että paha poika Jone Nikula pysyy remmissä mukana. Saisi kyllä nostaa tuota statustaan entisestään, kunnon tylytystä joka käänteessä lisää! Kansa haluaa draamaa!

Myöntääkö muuten kukaan jatkoaikalaisista pyrkineensä tuonne?

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuohon otsikkoon voisi kommentoida että toivottavasti ei, yksikin Jääskeläinen riittää kiitos!

Myös minulla on vähän sellainen olo että tästä kaudesta tulee samanlainen katastrofi kuin kakkoskaudesta. Edellinen kausihan oli sikäli hyvä että sieltä nousi muutama ihan hyvin menestynyt artisti, vähän kuten ykköskaudella. Minä vähän pelkään että suomen kokoisessa maassa ei pystytä järjestämään tällaista kilpailua joka vuosi, vaan kausien välillä olisi hyvä pitää ainakin se pari vuotta väliä. Täällä kun ei talenttia ole ihan niin kuin jossain Amerikan kokoisessa maassa.

Tuomaristossakin on näköjään väki vaihtunut. Asko Kallonen on taas väistynyt ja tilalla on joku jota en sen paremmin tunne. Molemmat näistä Idolsin "paremmista" kausista ovat muuten olleet juuri ne kun Kallonen on ollut mukana. Yhteensattumaako vain? Mutta katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Minä olen varmaan "erilainen nuori" kun minä en erityisemmin nauti näistä alkujaksoista huonoine laulajineen. Korvaan sattuu kuunnella epävireistä laulua ja myötähäpeän tunne on suuri.

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Minä olen varmaan "erilainen nuori" kun minä en erityisemmin nauti näistä alkujaksoista huonoine laulajineen. Korvaan sattuu kuunnella epävireistä laulua ja myötähäpeän tunne on suuri.

Tämähän on sitä parasta viihdettä. On se aina yhtä hupaisaa, kun paavoperusjätkä vetää henkselit paukkuen ja verkkarit jalassa mattia ja teppoa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämähän on sitä parasta viihdettä. On se aina yhtä hupaisaa, kun paavoperusjätkä vetää henkselit paukkuen ja verkkarit jalassa mattia ja teppoa.

Minä kuuntelen mieluummin hyvää laulua kuin huonoa laulua.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kolmas kausi oli ensimmäinen, jonka seurasin. Tykästyin formaattiin aluksi, mutta loppua kohden touhu muuttui turhan laskelmoiduksi, enkä finaaleista jaksanut enää innostua kovin paljoa. Itse pidän koelauluista ja ensimmäisistä karsinoista sen vuoksi, että niissä kyvykäät laulajat ovat vielä luonnollisia ja esiintyvät omina itsenään. Tottakai tarkoitus on etsiä suurinta rahasampoa tuottajille, mutta ainakin minä jaksan innostua alkumetreillä ihan vain uusista kyvyistäkin.

tutzba

Jäsen
Uh, heti aloitettiin rajulla miehisyydellä! "No mä oon jotenkin ihastunut noihin latinoihin, toi Jennifer Lopex on hyvä". Ei kaveri ei, olisit jäänyt sänkyyn tuijottamaan Antti Tuisku -julisteitasi.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika perseestä oli kyllä tuo Zennifer Lopex. Yhtään hyvää ei vielä ensimmäiseen mainostaukoon saakka ole tullut...

Pahoin pelkään että tästä kaudesta tulee varsinainen juontajien show, nyt on jo liian monta hämmentäjää mukana. Tuo turhake-Toivola ja ärsyttävä Ellen joutaisi ihan hyvin pois, Heikki Paasosen ammattitaito ja karisma riittäisivät vetämään tuon ohjelman yksinkin läpi. Hyvinhän tuo Ryan Seacrest pärjää yksin Amerikassakin niin miksi Suomessa tarvitaan kolme juontajaa kertomaan huonoja vitsejä?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta tässä saisi olla se ikäraja. Jotenkin käy sääliksi 16-vuotiaita ritsoja jotka julkisuudenjanossaan käyvät nolaamassa itsensä.

tutzba

Jäsen
Hyvinhän tuo Ryan Seacrest pärjää yksin Amerikassakin niin miksi Suomessa tarvitaan kolme juontajaa kertomaan huonoja vitsejä?

Ja pärjää erittäin hyvin! Kaveri on jollakin yksinkertaisella tavalla helvetin hauska, eikä tule mitään sekavaa showta vedettyä kun on yksin. Suomessa määrä valitettavasti korvaa laadun.

Kuinkakohan kauan menee ennen kuin ensimmäinen psykologi kömpii luolastaan ja itkee, että Idols on liian ilkeää ja nuorten kehitys kärsii. Kaipa se Nikula nimittäin kohta sen verran pahasti jollekin sanoo.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta tässä saisi olla se ikäraja. Jotenkin käy sääliksi 16-vuotiaita ritsoja jotka julkisuudenjanossaan käyvät nolaamassa itsensä.
Kuka niitä jälkeenpäin edes muistaa? Kukaan ei kuukauden kuluttua tunnista edes kadulla, että tuo oli Idolsissa yrittämässä.

Saa olla aika räikeän kaheli tapaus, että karsinnoista muistetaan.

Antaa yrittää vaan, ei se Anna Abreukaan tainnut olla sen vanhempi ja katsoo mihin se on yltänyt.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mitään sääliä! Ajan hengen mukainen nolaaminen ja nöyryyttäminen on se, mitä tv-katsojat haluavat nähdä. Alkukarsintojen idea katsojien kannalta ei ole nähdä niitä parhaita laulajia, vaan enemmän odotetaan sitä miten Jone Nikula itkettää tylyllä palautteellaan laulajaksi itseään luulevia pissiksiä.

tutzba

Jäsen
Ei ollut mitenkään erityinen laulaja tuo blondi tyttö. Ihan kiva ääni, eihän sitä voi kiistää, mutta ei mikään huippuääninen.

Joo-o, helppo tyrmätä koko tuotantokausi puolen tunnin jälkeen kun noin kaksi prosenttia kaikista laulajista nähty.

Ei saatana, miksi näitä vanhoja Idoleita pitää näyttää koko ajan? Puolet tästäkin ohjelmasta mennyt niihin.

Edit: isukkihan lauloi hyvin!

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei vieläkään yhtään tosi hyvää. Tuo habajätkä olisi kyllä minun puolestani saanut mennä jatkoon jos verrataan vaikka siihen edelliseen blondiin mikä meni jatkoon.

tutzba

Jäsen
Onko Idolsin tuomaripuoli muuttunut? Meneekö nykyään läpi ne hmv:t, joidenka ääni on todella väsynyt? Rannalle jäävät ruikuttamaan ne, joissa - minun mielestäni - olisi potentiaalia?

tutzba

Jäsen
Nyt se löytyi! Tämän jakson ehdoton helmi! Tuossa on jo sellaista käheyttä äänessä, mikä kiehtoo jollakin perverssillä tavalla.

Kyseessä siis tämä tummatukkainen tyttö.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olipa kyllä aika surkea taso, tai sitten niitä hyviä ei vaan näytetty. Sellaista ihan OK tasoa oli muutama mutta ei yhtään todella hyvää.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kaikkein huvittavinta ovat kyllä nuo pätkät, joissa näytetään edellisen kauden kärkiporukkaa. Hannapakariset, anttituiskut, katriylanderit, arikoivuset ja annaabreut siellä pyörivät ruudussa kerta toisensa jälkeen, mutta eipä ole jaksettu ikinä kaivaa sen yhden idols-voittajan pätkiä mukaan. Ei sillä, umpisurkeahan ja naurettavan välimaastostahan koko Ilkka Jääskeläinen olikin.

Se lopussa ollut tummahiuksinen nainen, jolla oli vähän käheyttä messissä, oli parasta antia, mutta kohtalaisen heikko taso. Tuntuu, että varsinkin N.Tapio tuomaristossa hakee sitä yhtä ja samaa sapluunaa, ja vähänkään persoonallisemmat uhkaavat jäädä heti rannalle.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No kuulostiko välttämättä nuo nykyiset finalistit ja voittajat karsinnoissa paljon miltään? Ihan samalla tapaa moni varmaan tyrmäsi: "No huh huh, ei tuokaan mitään osaa, tylsä ääni eikä osaa esiintyä... ei tuosta tule mitään" jne.

Voi olla.

Toisaalta voi myös olla, että kun tietynlainen alkujännitys katoaa ja saa valmistautua ja treenata kunnolla, niin se ilmekin muuttuu. Luultavasti suurin askel on juuri tuo asettua ihan kuiviltaan (ilman säestystä) tuomariston eteen, eikä yhtään tiedä mitä sieltä tuleman pitää.

Sinänsä ketään esiintyjää puolustelematta, aika geneeristähän tuolla nyt oli, mutta kummasti ne sieltäkin kehittyy ainakin jollekin tasolle ja erottuu jos on erottuakseen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kaikkea se kypsymättömien ihmistainten järjetön julkisuudenkipeys teettää... Nämä idolsit ja bigbrotherit sunmuut ovat se viimeinen niitti länsimaisen "sivistyksen" arkkuun.

Voi vittu. Kyllä ihmiset ovat sairaita.

tutzba

Jäsen
Voi vittu. Kyllä ihmiset ovat sairaita.

Yksi asia, jota näistä Idolseista en ymmärrä, on se, miksi ihmeessä sinne jaksaa mennä täysin laulutaidottomia ihmisiä? Itse en ainakaan jaksaisi jonottaa koko päivää siinä toivossa, että ehkä kenties minua näkyisi muutaman hetken ajan televisiossa. Kyllähän sen nimittäin tietää jos ei ollenkaan omaa ääntä.

tutzba

Jäsen
Aamulehdessä oli tänään haastattelu jostakin tytöstä, joka pääsi jatkoon. Ei kuitenkaan halunnut jatkaa, koska ei suostunut allekirjoittamaan sopimuspaperia. Sisälsi kuulemma sellaisia kohtia, mihin ei voinut missään nimessä suostua. Sisäpiirin tietoa, anyone?

Edit: kiitoksia Trenchtownille uutisen linkittämisestä, itse en sellaista olisi edes ymmärtänyt tehdä.

Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aamulehdessä oli tänään haastattelu jostakin tytöstä...

Tässä se juttu. Säästän muilta kiinnostuneilta googlettamisen vaivan.

Niin, kyllähän siinä paperissa varmaankin sitoudutaan noudattamaan sellaisia ehtoja, että hiemankin enemmän individualismiin taipuva ihminen ei sitä halua allekirjoittaa. En tiedä, mutta epäilen, että päätösvalta kilpailijan ulkonäöstä, vaatteista ja ehkä sanomisistakin siirtyy ns. firmalle tuon sopimuksen allekirjoituksen yhteydessä.

Toki jos asia on noin, niin ihmettelen että mitä tämä Saara on alun perin edes tehnyt koko kilpailussa.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki jos asia on noin, niin ihmettelen että mitä tämä Saara on alun perin edes tehnyt koko kilpailussa.
Kyllähän siitä nyt määrätynlaista varmuutta ja kokemusta saa joka tapauksessa. Ei sitä nyt välttämättä edes voi tietää, että ehdot on niin sitovia ja vähän liikkumavaraa antavia. Mieli voi muutenkin muuttua ihan luonnollisista syistä.

Omasta mielestäni ihan rohkea ja kunnioitettava temppu. Meinaten, että moni nuori antaisi vaikka mitä, että saisi tuon lipun jatkoon ja suuremman mahdollisuuden näyttää osaamistaan. Moni ei vetäytyisi enää tuossa vaiheessa. Propsit täältä suunnalta.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei sitä nyt välttämättä edes voi tietää, että ehdot on niin sitovia ja vähän liikkumavaraa antavia.

Ei kai sitä voikaan tietää, mutta varmasti noin fiksun oloinen tyttö on sitä osannut kuitenkin odottaa. Eipä silti, hyvä keinohan tuo on käydä hakemassa rehellistä palautetta osaamisestaan. Siitä olen samaa mieltä, että oli rohkea temppu vetäytyä kisasta. Lämmittää mieltä, että löytyy noin nuori tyttö tekemään noin rohkean ratkaisun. Siitä pisteet täältäkin.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kuka niitä jälkeenpäin edes muistaa? Kukaan ei kuukauden kuluttua tunnista edes kadulla, että tuo oli Idolsissa yrittämässä.
Kyllä me muistetaan vieläkin kuittalla kaverin tyttöystävälle, että se oli Idolsissa laulamassa, pätkä tuli telkkaristakin eikä kyllä menny kauheen hyvin :D

Ja tää oli ekalla kaudella.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy