Suomen Big Brother 2009

  • 1 143 899
  • 3 789

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Paitsi, että se Laika-koira ei kuollut kylmyyteen, vaan jo 5-7 h laukaisun jälkeen kuumuuteen ja stressiin. No eihän sekään varmasti mukavuusaluetta Laikalle ollut, mutta faktat kuitenkin kuntoon. Nih.

Nih ja noh :)

En minä sen Laikan epäillytkään kuolleen Kätlinin kertomiin syihin, ne nyt vain oli niitä mistä Kätlin söpösti puhui. Eli pitäydyin Kätlinin kertomissa syissä ihan tapahtuman autenttisuuden vuoksi.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Keskusteluissa tätä pidetään kahden kauppana, ennakoidaan että voiton vie Esa A tai Kätlin. Näin ehkä onkin mutta minusta Asolla on omat mahdollisuutensa. Vaikkei BBPlazan äänestyksestä voikaan ehkä paljoa päätellä niin siellä Aso johtaa Kätliniä. Aso ei näköjään saa juurikaan miinusääniä, jopa Antti jota ei juurikaan edes äänestetä saa enemmän miinusta kuin Aso.

Voipa ollakin. Asollahan on noista paras plus-/miinusäänien suhde selvästi tällä hetkellä. Vaatisi kuitenkin aikamoista aktivoitumista Ason kannattajilta, jotta äänimäärä nousisi tarpeeksi korkeaksi sikäli kun tosiaan tuo vertailu tehdään kaikkiin ääniin. BB-Plazan etusivun vasemmassa reunassa näkyvä "Äänestätkö finaalissa, ja kenen haluat voittavan?" -äänestys puolestaan kertoisi, että Kätlinin kannattajat olisivat selvästi aktiivisimpia äänestäjiä. Toisaalta tuo kertoo vain siitä osuudesta katsojia, jotka ovat myös BB-Plazan käyttäjiä eli todennäköisesti ohjelman melko aktiivisia seuraajia muutenkin. Satunnaisempien katsojien äänet jäävät siis vähemmälle painoarvolle.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Plaza näyttää luetun perusteella olevan myös varsin Aso ja Esa myönteinen paikka. Tai ainakin Kätlinin vihaajia sieltä näyttäisi löytyvän varsin paljon tai sitten ne vaan on äänekkäitä ja kirjoittavat enemmän. Ja sitä oikeaa häätöäänestys-tulostahan tuo Plazan äänestys on aika huonosti noudattanut.

Tietääkö joku onko mikään nettiäänestys ollut tällä kaudella luotettava?
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Mulla on mielessä pari pointtia miksi Aso voisi voittaa (en pidä Ason voittoa todennäköisenä, vaan voisi):

1. Esan ja Kätlinin kannattajat takoo miinusääniä pääkilpailijana pitämälleen henkilölle, Aso jää vaille huomiota ja yllättää puun takaa
2. Jos pudonneiden plus-äänet periytyy, Aso korjannee niistä suurimman osan. Ainakin Tonin ja Samin äänistä (Samin äänistä viimeksi leijonaosan sai Toni, nyt ne menee Asolle) ja porukan Dana, Sampo, Steffi äänet jakautuu Asolle ja Kätlinille. Miinus-äänet on enemmän henkilökohtaisia ja ne ei niin periydy, plus-äänet saattaa periytyä

Jos miinusääniä ei olisi, tämä olisi Esan ja Kätlinin välinen kisa. Itselläni ei ole suosikkia/inhokkia ylitse muiden, pidän myös Antista joka ei kylläkään pärjää. Lähinnä siksi ettei ole ollut mukana alusta asti.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
1. Esan ja Kätlinin kannattajat takoo miinusääniä pääkilpailijana pitämälleen henkilölle, Aso jää vaille huomiota ja yllättää puun takaa
2. Jos pudonneiden plus-äänet periytyy, Aso korjannee niistä suurimman osan. Ainakin Tonin ja Samin äänistä (Samin äänistä viimeksi leijonaosan sai Toni, nyt ne menee Asolle) ja porukan Dana, Sampo, Steffi äänet jakautuu Asolle ja Kätlinille. Miinus-äänet on enemmän henkilökohtaisia ja ne ei niin periydy, plus-äänet saattaa periytyä.

Tuo on ihan totta ja myös kun katsotaan BB-Plazan suosikki-/inhokkiäänestystä etusivun voittajaäänestyksen sijaan, niin Aso on siinä itseasiassa eniten plussalla tällä hetkellä. Siellähän voi antaa sekä plus- että miinusäänen, kun voittajaäänestyksessä on vain yksi ääni/vrk käytössä kullakin.

Lisäksi veikkaan, että jos Esa menettää loppuvaiheessa kannattajiaan suorapuheisuudellaan, niin useampi heistä siirtyy Ason kuin Kätlinin puolelle. Mutta enpä silti itsekään usko vielä Ason voittoon.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Esan fanit ampuvat kovilla.

Tulikohan Kätlinin faneille paha virhe, kun äänestivät Samin pois tunnepohjaisista syistä?

Talon ehdoton alfauros, Chief-Sami olisi taannuttanut alemman uroksen, Esan syrjässä olevaksi murjottajaksi, jolloin Kätlinin voitto olisi ollut selvä.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Näyttää tosiaan, että Esan puheet muista asukkaista ovat vaikuttaneet melko paljon suosioon negatiivisesti.

Oletteko muuten itse nähneet klipin Esan puheenvuorosta? Itsellä tuli ainakin ihan erilainen kuva asiasta katsottuani klipin, kuin minkä kuvan BB-sivun uutinen oli mulle antanut. Mun mielestä oli rakentavasti annettua enkä ymmärrä yhtään puheita ylimielisyydestä tässä tilanteesta. Onhan sekin kyllä luonnollista, että eihän suomalainen siedä tällaista suorapuheisuutta.

Sikäli aika huvittavaa, että Esa suoritti tämänkin tehtävän ylivoimaisesti porukan parhaiten, mutta saattoi samalla tiputtaa itsensä kakkoseksi voittotaistelussa.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Oletteko muuten itse nähneet klipin Esan puheenvuorosta? Itsellä tuli ainakin ihan erilainen kuva asiasta katsottuani klipin, kuin minkä kuvan BB-sivun uutinen oli mulle antanut. Mun mielestä oli rakentavasti annettua enkä ymmärrä yhtään puheita ylimielisyydestä tässä tilanteesta.

Täsmälleen sama. Luin jutun ekana, ja sain paljon negatiivisemman mielikuvan. Siellä viitattiin jotenkin, että "Cädi kiemurtelee vaikeana sohvalla naama punaisena". Kun näin jutun telkkarissa, hommasta välittyi aivan toisenlainen kuva.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Täsmälleen sama. Luin jutun ekana, ja sain paljon negatiivisemman mielikuvan. Siellä viitattiin jotenkin, että "Cädi kiemurtelee vaikeana sohvalla naama punaisena". Kun näin jutun telkkarissa, hommasta välittyi aivan toisenlainen kuva.

Kyllä, värikynää oli uutisoinnissa mukana paljon enemmän kuin minulla normaalisti. Ja minä en edes väitä olevani puolueeton.
 

Jookoskookos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Colorado Avalanche, Joe Sakic #19
Itse sama homma kuin muilla, Esahan oli oikeastaan ainut kuka hoiti tehtävän mallikkaasti ja reilusti parhaiten ja nuo kommentit Kätlinistä mm. hän sanoi aivan rehellisesti mikä on hienon miehen merkki!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo on ihan totta ja myös kun katsotaan BB-Plazan suosikki-/inhokkiäänestystä etusivun voittajaäänestyksen sijaan, niin Aso on siinä itseasiassa eniten plussalla tällä hetkellä. Siellähän voi antaa sekä plus- että miinusäänen, kun voittajaäänestyksessä on vain yksi ääni/vrk käytössä kullakin.

Lisäksi veikkaan, että jos Esa menettää loppuvaiheessa kannattajiaan suorapuheisuudellaan, niin useampi heistä siirtyy Ason kuin Kätlinin puolelle. Mutta enpä silti itsekään usko vielä Ason voittoon.

Minä taas näkisin että tämä jatkuva äänestystilanteiden jankkaus tekee sen minkä se on aina ennenkin tehnyt, eli muuttaa taistelun voitosta kahden kaupaksi. Ason toivo on siinä että hän on heti lähetyksen alussa jomman kumman suosikin (Esa, Kätlin) edellä. Jos hän on jo siinä vaiheessa reilusti jäljessä (minä luulen että näin tulee olemaan) niin homma menee taas kahden väliseksi.

Minä luulen että tämä koitui esim. Kadin (ja myös Nikon) tappioksi kolmoskaudella kun iso osa Nikoa äänestäneistä siirtyi kesken lähetyksen äänestämään Saulia kun huomasivat että Niko oli jäljessä kärkikaksikkoa. Ja sitähän on turha tälläkään kertaa odottaa että tuota äänestystilannetta ei näytettäisi niin usein, päinvastoin tuo jankkaaminen on vaan lisääntynyt koko ajan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ohhoh.. tulipa oikein naurettua ääneen BB:n ansiosta, olikin ensimmäinen kerta taas hyvään aikaan..

Siis tämä Aso ja Buzz-ukko yhtä aikaa päiväkirjahuoneessa tapaus :D

BB: "tekeekö mieli nukkua lusikassa"
Aso (ihan paniikissa): "ei, ei tee.."

Saattoi toki nousuhumalallakin olla osuutta asiaan, mutta hauskaa oli..
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Huomasin juuri, että Kätlinin naamaan on tullut talossa olon aikana kuusi kiloa lisää. Ei meinaan mihinkään muualle näytä juurikaan tulleen ylimääräistä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuo jatkuva tuotteiden mainostaminen ottaa aivan jumalattomasti päähän. Kyllä sellainen pieni tuotesijoittelu on ok, mutta tämä on ollut aivan överiä touhua. Koko talon touhut pyörii milloin minkäkin sponsorin ehdoilla.

Minulla ei ole 24/7, mutta tämähän näkyy ilman sitäkin. Tuo mainostaminen on jotain niin uskomattoman härskiä ettei olla ennen nähty. Sponsorien nimethän ilmestyvät ruutuun heti jokaisen koostelähetyksen alussa: ja jollain viikolla se Subwayn mainostaminen oli todella hyökkäävää, kun siellä oli firman kojut ja työntekijät, ja sitten asukkaat saivat firman vaatteet ja valmistivat omia subejaan.. tai nyt vaikka tämä todella röyhkeä Buzz-pelien mainostus, maskotit ja kaikki. Viime kaudelta jäi mieleen etenkin se pokeritouhu: aina asukkaiden pelatessa pöydän ääressä, kamera kuvasi aina välillä pöydän pintaa jotta siinä oleva nettiosoite varmasti näkyi. Suututtaa siis minuakin.. mutta rahahan se maailmaa pyörittää, että minkäs teet..

EDIT: sorruin totta puhuen itse ihan kokeeksi tuon mainonnan edessä. Ostin kokeeksi yhden tölkin sitä SanMiquel olutta mitä ne tuolla koko ajan hörppivät (ja jonka tuotemerkki aina siinä alussa ruutuun ilmestyy). Oli aivan järkyttävän pahaa, hyi helv! Mutta sehän toki vaihtelee, viime vuonna sponssiolut taisi olla Laitilan Kukko, ellen väärin muista..
 

J.Petke

Jäsen
Huomasin juuri, että Kätlinin naamaan on tullut talossa olon aikana kuusi kiloa lisää. Ei meinaan mihinkään muualle näytä juurikaan tulleen ylimääräistä.

Ou mai kaaaat

Onhan tälle kaudelle nolo päätös jos ei Esa A tätä voita. Kerrankin joku fiksu kaveri voittaisi eikä aina se "onks japani saari"-tyyppi.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
EDIT: sorruin totta puhuen itse ihan kokeeksi tuon mainonnan edessä. Ostin kokeeksi yhden tölkin sitä SanMiquel olutta mitä ne tuolla koko ajan hörppivät (ja jonka tuotemerkki aina siinä alussa ruutuun ilmestyy). Oli aivan järkyttävän pahaa, hyi helv! Mutta sehän toki vaihtelee, viime vuonna sponssiolut taisi olla Laitilan Kukko, ellen väärin muista..

Kolme vuotta sitten sitä Kukkoa hörppivät, 2007 Bear Beeriä ja Fostersia ja nyt pari viimeistä vuotta SanMiquelia.

Eipä tässä enää juuri muuta jännitettävää, jatkuuko BB vielä 2010. Se, että eivät ole näyttäneet äänestystilannetta, viitannee siihen, että Esa A:lla on jäätävä etumatka.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kysymyksiä:
Mitä mahtaa meinata BB:n tulevaisuutta ajatellen se, että pääohjaaja Kim Sainio aloittaa maanantaina uudessa työpaikassa Radio Rockissa?
Alkaako pakka hajota?
Vietäänkö huomenna Suomen Big Brotherin hautajaisia?
Englannissahan esimerkiksi ohjelma ei saanut enää jatkoa seuraavalle tuotantokaudelle.
Onkohan tätä jo nähty tarpeeksi?
 
Kysymyksiä:

Toivottavasti ei vietetä Suomen BB:n maahanpanijaisia. Katsojaluvut kuitenkin kohonneet edelleen, joten tällä perusteella voisi Sub näyttää vihreää valoa jatkolle. Pakka eli "ydintiimi" voisi hajota, olisi perin suotavaa, että tekisivät kuten Sainio, hakeutuisivat toisiin hommiin. Halu ja kyky tehdä hyvää viihdeohjelmaa on parin viime vuoden aikana kadonnut olemattomiin kolmikolta Räisänen-Aaltonen-Sainio.

Englannissa Channel4 ilmoitti, että seuraava kausi jää sen osalta viimeiseksi. Se ei välttämättä tarkoita sitä, että loppuisi kokonaan. Joku toinen tv-yhtiö voi hankkia ohjelman lisenssin.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Englannin Big Brotherin lopettivat katsojalukujen romahtamisen takia, sitä ei Suomessa ole vielä näkynyt.

Keskeistä jatkon osalta lienee taloudellinen tulos ja miten tärkeää se on koko Subin kannalta. Räiskäle ja kumppanit ovat ainakin sponsorien etsimisen tehneet kiitettävästi. Todennäköisesti Kasmasiini siirtyy pääohjaajaksi ja uudet kyvyt muihin tehtäviin. Joku Kuparinen siellä on tainnut jo ollakin.
 
Huomasin juuri, että Kätlinin naamaan on tullut talossa olon aikana kuusi kiloa lisää. Ei meinaan mihinkään muualle näytä juurikaan tulleen ylimääräistä.

Onhan sille tullut kyllä muuallekkin. Nyt kun huomasin nuo irc-galleria kuvat, niin tajusin että olenkin tavannut tämän tyttösen. Eikös Seinäjoella asunut? Oli kyllä melkoinen kissa silloin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti ei vietetä Suomen BB:n maahanpanijaisia. Katsojaluvut kuitenkin kohonneet edelleen, joten tällä perusteella voisi Sub näyttää vihreää valoa jatkolle. Pakka eli "ydintiimi" voisi hajota, olisi perin suotavaa, että tekisivät kuten Sainio, hakeutuisivat toisiin hommiin. Halu ja kyky tehdä hyvää viihdeohjelmaa on parin viime vuoden aikana kadonnut olemattomiin kolmikolta Räisänen-Aaltonen-Sainio.

Tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Formaatti on minusta edelleenkin hyvä, sen osoittaa jo se että tästä umpipaskasta tuotantoporukasta huolimatta katsojaluvut on Suomessa pysyneet hyvänä. Olisikin tosiaan erittäin suotavaa että tuo "pakka" hajoaisi tämän ydintiimin kohdalla ja tilalle tulisi sellaista porukkaa joka haluaa kehittää ohjelmaa eteenpäin ja parempaan suuntaan, ettei ohjelmasta tulisi pelkkää ylipitkää TV-mainosta miltä se alkaa välillä jo nyt näyttää. Suomen kokoisessa maassa pitää kuunnella sponsoreita ja sen kyllä ymmärrän, mutta nyt sponsoreiden annetaan jo liian paljon ohjata toimintaa ja ohjelman sisältöä. Esim. tämän kauden tehtävistä suurin osa on muistuttanut enemmän mainoksia kuin varsinaisia tehtäviä. Toivoisin että tuotesijoittelua ja mainontaa voitaisiin tehdä ohjelmassa jotenkin muuten kuin alistamalla kaikki tehtävät sponsoreiden käyttöön.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tarkemmin ajateltuani: Esa painukoon sinne, missä karvat eivät tietääksemme kasva.

Jos mies tulee tositv-sarjaan periaatteella, että yksityisasioista ei puhuta, niin voi perustellusti kysyä, mitäs läksit. You give you, you take. Tämä kulminoitui tänä viikonloppuna, kun Antti kyseli seksin merkityksestä. Esa viittasi kategorisesti yksityisasiaan, ja vastaukset olivat sitä luokkaa, ettei voinut edes sanoa, lymyääkö hänen housuissaan letku vai ämpäri. Nykyäänhän ei voi tietää. Jos pitäisi päätellä jannun olemuksesta, vastaus olisi ehdottomasti ämpäri.

Vihaan julkkiksia, esim. laulajia tai näyttelijöitä, jotka eivät puhu yksityisasioistaan. Eivät esim. kerro, montako lasta heillä on. Kaikki ollaan valmiita ottamaan, mutta mitään ei anneta. Perisynneistä pahin.

Ja kun Esalta puuttuu totaalisesti myös heittäytymisen taito, tuo tositeeveläisen toinen luonto, niiin kiteytetysti: turha äijä. Palaan tässä siis sittenkin alkuperäiseen alkukauden ajatukseeni: Esa palakoon Mensan lieskoissa. Watch him die according to plan! Like candles watch them burn.

Aso voittakoon!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös