Suomen Big Brother 2009

  • 1 143 886
  • 3 789

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mutta ei minusta noista kukaan ole huono vaihtoehto voittajaksi vaikka Ason tai Esan voittoa eniten toivonkin.

Sama, paitsi voittaja toive on Kätlin. Pidän jokaisesta jäljellä olevasta finalistista.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Herranen aika, kun oli laimea toi Tuijan lähtö. Suuri pannukakku...

Hurja huijaus.

Juu, tässä hukattiin mahdollisuus vaikkapa valehäätökuvioon. Aso maanantain extraan asti sviittiin ja Tuija vasta silloin pihalle. Olisi onnistunut mainiosti, kun aloittavat finaaliäänestyksen vasta huomenna extran aikaan, ei olisi kukaan vajukki mennyt sekaisin.

Sampon lähtö oli kohtalainen yllätys, varmaan johtui siitä, että sai sekä Ragnarin että etenkin Ninon faneilta miinusta.

Veikkaan, että tulossa on tasainen finaali. Se, mitä laittavat porukan viimeisellä viikolla tekemään, voi ratkaista paljon.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mutta ei minusta noista kukaan ole huono vaihtoehto voittajaksi vaikka Ason tai Esan voittoa eniten toivonkin.

Esan voittoa olen koko ajan toivonut, eikä se ole vieläkään mihinkään muuttunut. Haluaisin nähdä Vapun mahdollisen "eihän tässä näin pitänyt käydä"-ilmeen. Tuskin kukaan tuotantotiimistä ajatteli, että tuollainen kaveri liitelee suosikkina finaaliin asti, saati korjaisi koko potin.
Tosin minäkään en myy maatani, jos joku muu voittaa.
BB-Antin ja BB-Hennan häät olivat hirveää katsottavaa, onnea kuitenkin valitsemallenne tielle.
Onneksi ovat yhdessä, eivät ainakaan erikseen hommaa kahta vatipäätä lisää urpoilemaan Seiskan ja Hymyn kanteen.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Antti on tehtävänsä talossa hoitanut. Keikautti Sampon pihalle.
Kiitos siitä!
Neljäs sijakin on ihan hyvä suoritus kuukauden talossa olleelle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viikonloppuna vilkaisin ehkä noin tunnin BB:n 24/7-lähetystä, kun se ilmaiseksi näkyi näkyvän. Sen perusteella Antista sai paremman kuvan kuin niistä koosteista joita olen vilkaissut. Antti hyvin paljon kyseli muiden ajatuksia ja tuntemuksia, eikä monien muiden asukkien tapaan (lähinnä niiden, jotka ovatkin jo ulkona) julistanut itseään ja huutanut päälle. Antin teennäiset peruukkileikitkin olivat näemmä onneksi loppuneet. Eli ansaitsee näin mielestäni finaalipaikan. Mutta ei enempää.

Kätlin on monessa mielessä kyllä pohjimmiltaan rasittavan itsekeskeinen. Ja perusilmekin on sellainen mallia "naama norsunvitulla". Onhan siinä positiivista se positiivisuuspuolikin mutta kolikolla on se toinenkin puolensa. Ja erinäisistä syistä johtuen tuo viron aksentti on minulle aina rasittavan kuuloista.

Esalle soisin voiton.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Vaikka Esa onkin BBplazan ja muiden sivujen gallupeissa/äänestyksissä ollutkin ihan selvä ykkönen ja reilusti Kätlinin edellä niin tuossa varsinaisessa äänestyksessä tilanne on aina ollut aivan tasan ja tälläkin kertaa Kätlinin eduksi.

Mielestäni se, että tilanne on ollut jatkuvasti kutakuinkin tasan, tietää Esalle hyvää finaalia ajatellen.

Olen omassa päässäni tulkinnut tilanteen niin, että finaalinelikosta Esa hyötyy eniten näiden tippuneiden kilpailijoiden änestäjistä.

Kunhan Antti ei voita niin loppu hyvin kaikki hyvin (ja tähänkin syynä ainoastaan visiitin lyhyt kesto, Antti on ihan asiallinen kaveri). Näistä kolmesta muusta voiton suo kenelle tahansa.

ps. Kunhan se on Esa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen omassa päässäni tulkinnut tilanteen niin, että finaalinelikosta Esa hyötyy eniten näiden tippuneiden kilpailijoiden änestäjistä.

Minä luulen että Kätlin saattaa taas hyötyä siitä että on ainoa nainen finaalissa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Mets
Ihan kiva äänestystulos, joskin viimeinen viikko voi olla osin tylsähköäkin seurattavaa kun jatkossa porukka joutuu lähinnä keksimään puheenaiheita. Isoveli tietysti järkkää aktiviteettia. Mutta mikä parasta, sekä Sampo että Dana saatiin tuolta pois plus bonuksena myös Steffi, joskaan hän minusta ole yhtä rasittava kuin noi läheisimmät kaverinsa ovat.
Voisin kuvitella että mitä vähemmän kilpailijoita on, Esan asetelmat suhteessa huononee. Hänellä on toki kannattajia ja niitä on riittävä määrä kun muiden kannatukset jakautuvat: jatkossa esim Tonia kannattaneiden suosion saanee Aso.
Noista voiton voisi antaa melkein kenelle vain. Edes Antin mahdollisuudet ei ole täysi nolla ja hän jäljelläolevista ilmeisesti omaa eniten sosiaalisia taitoja ja kykyjä keskustella erityyppisten ihmisten kanssa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulee muuten ihan mielenkiintoinen viikko, kun talossa on kaksi nörttiä sekä Aso ja Kätlin joilla on ilmeisesti aika HMV-välit. Ei vissiinkään nähdä mitään kunnon loppubileitä tolla porukalla, mutta eipä kyllä haittaa. Hyvä finaalinelikko!

Ensimmäiseen viikkoon nähden on muuten täysin uskomatonta että Antti on finaalissa. Olin tuolloin täysin varma että hän saa täydet nimeämispisteet ja lentää selkeästi ulos. Hyvä nousu siis ja kyllähän Antti on ollutkin miellyttävämpi henkilö kun on jättänyt teennäisen erikoisuuden tavoittelun pois. Tänään ei ollut edes peruukkia päässä!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Olisin nähnyt finaalin outona lintuna ennemmin vaikka Markon, kuin Antin. Mutta pääasia, että BiekkoEspoo-Sampo lähti nykimään. Kätlin on vituttanut alusta asti, mutta eilen oli pakko lopettaa ohjelman katsominen tuon juuksuurin takia. O mai kaat on juu varmasti joku virolainen sanonta, mutta tuo hokeminen sai lähes sarvet kasvamaan otsasta.

Mielenkiintoinen on tuo finaali kyllä, vaikka asetelma on hyvin selvä. Ensiksi ulos Antti ja sitten Aso. Kätlinilla on kyllä etulyöntiasema ainoana naisena, se on selviö. Biinkovana lesbona ottaa vielä sateenkaarikansankin äänet ja myös raskaana olevien pinnat. Esalla on toki myös paljon naiskannattajia, koska asetelma ei ole ainakaan Esan puolelta machoalfauros vs soturiprinsessa. Tässä kohtaa Esmillä on etua. Naiset kuitenkin tuossa enemmän äänestävät, tai ainakin luulisin näin.

Toivottavasti Esa voittaa...
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tää on kyllä ihan perseestä. Ensimmäisillä kausilla siellä talossa ei käynyt kauden aikana, kun tyyliin bändivieraat, nyt lappaa koko ajan porukkaa. Muutenkin koko BB mennyt paskempaan suuntaan joka asiassa.

Samoin kuin musiikkia tuntuu tulevan liian usein. Ekalla kaudella asukkaat saivat ensimmäisen kerran musiikkia muistaakseni vasta ihan loppumetreillä.
Ja ensimmäisellä kaudella he saivat alkoholia ehkä viikonloppuisin, mutta nykyään se tuntuu olevan varmaa, että ainakin kaksi kertaa viikossa on bileet. AZIAA AZZZIAAAA!! UGH UGH UGH!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse väitän, ettei eilisestä lähetyksestä voi tehdä mitään johtopäätöksiä sen suhteen kumpi on voittamassa, Kätlin vai Esa. Koko eilisen lähetyksen kumpikin oli niin vahvasti turvassa, että heidän oma äänestäjäkuntansa ei äänestänyt heitä, vaan lähinnä inhokkejaan ulos talosta.

Itse veikkaan ja samalla toivon Esaa voittajaksi muutamien seikkojen tähden; Esaa äänestää finaalissa myös ne ihmiset, jotka normaalisti eivät äänestä. Itse olen yksi heistä. Niin monet ovat puhuneet läpi ohjelman, että jos tuo mies on finaalissa niin pitää äänestää vaikkei normaalisti äänestäisikään. Merkittävää on myös se, onko finaalissa käytössä pelkät plusäänet, vai myös miinusäänet. Jos käytössä on molemmat, on Esa vahvoilla, koska Kätlinillä on paljon antifanejakin.

Ja vaikka todella todella todella pidän Kätlinistä niin meinasin itsekin lyödä telkkaria eilen kun neiti toisti sitä "ou mai kaat"-lausettaan. Miten se olikin niiiiin ärsyttävää?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse veikkaan ja samalla toivon Esaa voittajaksi muutamien seikkojen tähden; Esaa äänestää finaalissa myös ne ihmiset, jotka normaalisti eivät äänestä. Itse olen yksi heistä. Niin monet ovat puhuneet läpi ohjelman, että jos tuo mies on finaalissa niin pitää äänestää vaikkei normaalisti äänestäisikään. Merkittävää on myös se, onko finaalissa käytössä pelkät plusäänet, vai myös miinusäänet. Jos käytössä on molemmat, on Esa vahvoilla, koska Kätlinillä on paljon antifanejakin.

Tuossa on täydellisesti tiivistettynä juuri ne kaksi syytä joiden vuoksi Esa on todennäköisin voittaja. Ennen kaikkea tuo jälkimmäinen korostunee, koska Kätlinin on kuitenkin niin lukuisa joukko ihmisiä jotka eivät hänestä pidä.. Esalla taas tämä joukko on minimaalinen. Ja itse asiassa (nyt kun girlzilla asiasta mainitsi) toissapäivänä viimeksi törmäsin minäkin ihmiseen, jonka kanssa tuli ohimennen puhe BB:stä. Hän sanoi myös ettei ole koskaan äänestänyt, mutta nyt Esan kohdalla aikoo finaalissa tehdä poikkeuksen koska: "sen miehen pitää voittaa, jos maailmassa on hiukkaakaan oikeudenmukaisuutta"
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eiköhän tuo Antti ole esimerkkitapaus tästä ääntenlaskennan vinoutumisesta? Kaveri sai tod.näk. yhteensä kaikki 25 ääntä (??) puolesta tai vastaan kun taas esim. tämä Sampo sai varmaakin 25'000... Prosentit ratkaisee!
 

Schadowan

Jäsen
Itse väitän, ettei eilisestä lähetyksestä voi tehdä mitään johtopäätöksiä sen suhteen kumpi on voittamassa, Kätlin vai Esa. Koko eilisen lähetyksen kumpikin oli niin vahvasti turvassa, että heidän oma äänestäjäkuntansa ei äänestänyt heitä, vaan lähinnä inhokkejaan ulos talosta.

Itse veikkaan ja samalla toivon Esaa voittajaksi muutamien seikkojen tähden; Esaa äänestää finaalissa myös ne ihmiset, jotka normaalisti eivät äänestä. Itse olen yksi heistä. Niin monet ovat puhuneet läpi ohjelman, että jos tuo mies on finaalissa niin pitää äänestää vaikkei normaalisti äänestäisikään. Merkittävää on myös se, onko finaalissa käytössä pelkät plusäänet, vai myös miinusäänet. Jos käytössä on molemmat, on Esa vahvoilla, koska Kätlinillä on paljon antifanejakin.

Ja vaikka todella todella todella pidän Kätlinistä niin meinasin itsekin lyödä telkkaria eilen kun neiti toisti sitä "ou mai kaat"-lausettaan. Miten se olikin niiiiin ärsyttävää?

Uskoisin, että Kätlin voittaa mutta ehdottomasti äänestän Esaa. Ei voi käsittää, miten hän on kestänyt tuota muiden kännihörhöilyä jo kolme kuukautta. Ikinä en ole myöskään äänestänyt ketään, mutta nyt on melkein pakottava tarve laittaa Mensalle ääni.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
UGH UGH UGH! Voi hyvä jumala että pitää olla idiootteja talo täynnä
Hienoa, että eilen saatiin pihalle nämä pahimmat huutajat ja kiljujat eli (tässä järjestyksessä): Dana, Toni ja Sampo. Erityisesti kaksi ensinmainittua on sellaisia, että jatkuva möykkääminen, kiljunta ja huutelu ei kerro ainoastaan sivistyksen ja käytöstapojen puutteesta vaan myös silkasta tyhmyydestä.

Varsin hyvä finaalinelikko. Finaaliviikko olisi toki paljon mielenkiintoisempi, mikäli Antin tilalla olisi ollut Sami tai Marko, mutta hyvä näinkin. Toinen nainenkin olisi ollut ihan paikallaan, mutta eihän tota Danaa olisi enää sekuntiakaan kestänyt.

Kätlin tullee keräämään miinuksia niin paljon Esa A:ta enemmän, että Esa A on hyvin vahvoilla voittajaksi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse veikkaan ja samalla toivon Esaa voittajaksi muutamien seikkojen tähden; Esaa äänestää finaalissa myös ne ihmiset, jotka normaalisti eivät äänestä. Itse olen yksi heistä. Niin monet ovat puhuneet läpi ohjelman, että jos tuo mies on finaalissa niin pitää äänestää vaikkei normaalisti äänestäisikään.

Samaa mieltä ja itse aion myös tehdä sen poikkeuksen, että en ole ennen antanut ääniä tälläsiin tv-juttuihin, mutta nyt aion äänestää Esaa ja uhrata muutaman euron niihin viesteihin. Sama juttu tyttöystäväni kohdalla.

Kerrankin on BB:ssä fiksu ja alkoholiton henkilö, joten olisi täysi oikeus, että näiden "symppis ja yksinkertainen" voittajien rinnalle saataisiin oikeasti järkevä henkilö. Kätlin taas menee tuohon "symppis ja yksinkertainen"-sarjaan jos sattuu voittamaan. Samanlaista scheissea nämä annika, sauli ja sari edustavat jo.

Toivonkin, että Teekkarit tajuaisivat organisoida jonkinlaisen kampanjan sinne Otaniemen kylään, jotta Esa saisi mahdollisimman paljon ääniä myös ns. "omiensa" joukoista.

Esa A voittoon!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Menevät jotain henkilö-visaa talossa. Kätlin ei mm. tiedä keitä ovat Väinämöinen, Jari Kurri, Mikael Forssell, Timo Jutila, Ari Vatanen, Agatha Christie yms. Mutta toki heti kun kyseessä oli Marika Fingerroos, niin Kätlin tiesi tottakai heti.

"Tää on formula-ajaja, eiku rallikuski, eiku jääkiekkoilija, siis Mikael Forssell, sillä on hyvät pakarat"

On se aito, viisas jne blabla.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Toivonkin, että Teekkarit tajuaisivat organisoida jonkinlaisen kampanjan sinne Otaniemen kylään, jotta Esa saisi mahdollisimman paljon ääniä myös ns. "omiensa" joukoista.

Jotenkin tuntuu, että nämä teekkarit ovat kehittäneet jonkin sorttisen "gizmon" joka automaagisesti (ja tietty veloituksetta) työntää Esalle plus-ääniä jos joku onneton antaa miinuksen?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se aito, viisas jne blabla.
Kätlinin yleissivistys on aivan luokaton ja lisäksi vaikuttaa varsin yksinkertaiselta, mutta kerrotko mitä tekemistä sillä on Kätlinin aitouden kanssa? Vai tarkoitatko, että se esittää tyhmää? Lisäksi jos vertailla pitää, ei Asolla tai Esa A:llakaan mikään kovin kehuttava yleissivistys ole.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kätlinin yleissivistys on aivan luokaton ja lisäksi vaikuttaa varsin yksinkertaiselta, mutta kerrotko mitä tekemistä sillä on Kätlinin aitouden kanssa? Vai tarkoitatko, että se esittää tyhmää? Lisäksi jos vertailla pitää, ei Asolla tai Esa A:llakaan mikään kovin kehuttava yleissivistys ole.

Mutta ymmärrä nyt toki että se on Kätlinin mahdollinen tietämättömyys joka haittaa ei muiden, se että Esa ei tiedä jotain on vain Esan taktikointia ja näpäytys BB:lle tai Vapulle. Sen sijaan jos Kätlin ei tiedä jotain on se heti suuri järkytys, onneksi minä toivun aina siitä kun vain vilkaisen hetken aikaa Kätlinin flirttaileviin silmiin ja unohdan kokonaan ajankulun ja jään haaveisiin. Oih ja voih on se vain suloinen.

Kätlin on häpäilemättä juuri sellainen kuin on, kelpaa tai ei kelpaa. Minulle kelpaa jollekin toiselle ehkä ei.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Täältä vaimon hakkaamisen lomasta varoittelen vaan, että ei noin pidä mennä sanomaan. Se on kuule vaan niin söpöä kun Käpsy ei jotain tiedä.

Hinnatonta... Piditte rouvan kanssa sitten pienen juomatauon että ehdit kommentoimaan :)

Eiköhän tuo Antti ole esimerkkitapaus tästä ääntenlaskennan vinoutumisesta? Kaveri sai tod.näk. yhteensä kaikki 25 ääntä (??) puolesta tai vastaan kun taas esim. tämä Sampo sai varmaakin 25'000... Prosentit ratkaisee!

Samaa mieltä. Eikös tällä nykyisellä metodilla ole täysin mahdollista, että enemmän plussan puolelle jääneitä ääniä saanut saattaa silti pudota jatkosta, koska vähemmän ääniä yhteensä saaneella saattaa olla plus- ja miinusäänissä parempi "hyötysuhde". Eikös tarkoitus ole ollut kuitenkin saattaa jatkoon ne joilla on eniten plusääniä, eikä paras +/- äänten suhde. Tällöinhän plusäänten prosenttien summan pitäisi tehdä yhteensä 100% ja samoin miinusäänten.
Vai näenkö tämän(kin) asian väärin??

Tällä olettamuksella, Kätlin on mielestäni ennakkosuosikki voittajaäänestyksessä jos miinusäänet jäävät pois. "Oumaikaat" on keskustelujen perusteella herättänyt huomattavasti enemmän ärsytystä kuin "Esko", joten on eilisessä äänestyksessä kerännyt varmasti enemmän miinusääniä. Tämä tarkoittaa että myös plusäänten määrä on ollut suurempi kuin Eskolla, koska +/-suhteet kaksikon kesken olivat kuitenkin lähekkäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös