sampio kirjoitti:
Kännipuheet sikseen, mutta tämä oli ilmeisesti selvinpäin kirjoitettu. Jos ei mies arvosta vaimoaan lasten edelle, ei arvomaailma ole aivan kohdallaan. Suhde puolisoon pitää kuitenkin paketin kasassa, eikä tämä vähennä lasten hyvinvointia, päinvastoin.
Selvinpäinhän se on kirjoitettu. Ja itse tosiaan arvostan tytterin korkeammalle kuin avovaimoni, ja se ei johdu siitä, että arvostaisin avovaimoani liian vähän. Minusta lapsilla vain on enemmän oikeutta elää kuin aikuisilla.
Ja tämä on ihan suorassa yhteydessä siihen, jos tarvitsisi joskus valita kuka saa elää ja kuka ei. Toivottavasti en ikinä sen tilanteen eteen joudu.
Mitä taas tulee arkipäivään, ja päätöksiin arkipäivässä, niin tottakai arvostan puolisoni mielipidettä enemmän kuin lapseni. Yhdessä me lasta kuitenkin kasvatetaan, ja koitetaan siitä saada kunnon kansalainen tähän maailmaan.
Minä näkisin siis, että suhteen kasassa pitäminen, ja elämän jatkon valitseminen on kaksi eriasiaa. Ja luulen, että BB:n Tatu on myös samaa mieltä - sekä suurin osa jatkoaikalaisista on samaa mieltä.
Ja samoin olen sitä mieltä, että ei ole mitään järkeä irroittaa tuota minun yksittäistä kommenttia asiayhteydestä, joka ei liittynyt millään tavalla arkipäivään. Tai minun arkipäivään ei ainakaan kuulu päättää kuka ansaitsee elää ja kuka kuolla. Ja siitähän tuossa alunperin oli kyse.