Suomalaiset NHL:ssa 2006-07

  • 180 497
  • 666

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Sim0n kirjoitti:
No osittainhan tuo johtuu tietysti siitä, että jos sulla on joukkueessasi jarrukenttä ja sulla on pleijarisarja Anaheimia vastaan, niin kyllä sä AndyMacin ketjua vastaan sen jarrun laitat. Siitä syystä Anaheimin laajahko materiaali pääsee oikeuksiinsa - huomaa junnuketjun (Getzlaf,Penner,Perry) ja duunareiden (Moen-Påhlsson-R.Nieds) tehot.


Ja Duckseilla kotietu, jolla viimeisellä vaihtoedulla voi nollata tämän tilanteen. Turha selitellä millään loukkaantumisilla joita jokaisella huippupelaajalla on ollut joskus, välillä pelit vaan menee paremmin ja välillä huonommin. Sellaiset pelaajat kuten Forsberg, Lemieux pitävät jarrukenttiä pilkkanaan huippuvuosinaan. Poffeissa pitää vaan saada lisää extravirtaa ja tehdä maalit vähemmistä paikoista. Itse asiassa poffeissa harvemmin tulee edes niitä paikkoja vaan ne pitää itse tehdä puolittaisista paikoista.

Jep ja toki Lydman&Numminen lasketaan hyvin pelanneiksi, sattui vain Buffalo unohtumaan listalta. Lydman esimerkiksi malliesimerkki miten poffeissa pistetään huippumiehet kuriin, eivät montaa häkkiä tasakentin Tallinderin kanssa päästä. Ja Numminen taas on Numminen.
 

Sim0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Snaipperi #16 kirjoitti:
Ja Duckseilla kotietu, jolla viimeisellä vaihtoedulla voi nollata tämän tilanteen. Turha selitellä millään loukkaantumisilla joita jokaisella huippupelaajalla on ollut joskus, välillä pelit vaan menee paremmin ja välillä huonommin. Sellaiset pelaajat kuten Forsberg, Lemieux pitävät jarrukenttiä pilkkanaan huippuvuosinaan. Poffeissa pitää vaan saada lisää extravirtaa ja tehdä maalit vähemmistä paikoista. Itse asiassa poffeissa harvemmin tulee edes niitä paikkoja vaan ne pitää itse tehdä puolittaisista paikoista.

Juu juu, tuosta syystä tuo osittain. Eikä kaikki vaihdot tapahdu pelikatkon aikana - aina kun mahdollista, niin veikkaisin, että Selänteitä jarrutetaan. Ja juuri niinkuin sä sanoit, niin se riippuu sitten pelaajasta itsestään, pystyykö nousemaan uudelle tasolle ja takaripustuksesta huolimatta tekemään pari maalia. Mä en lähtisi vertaamaan AndyMacciä Foppaan tai SuperMarioon(enkä välttämättä hirveästi Teemuakaan). Veikkaisin, että tilastot (jos jaksaisi/pystyisi tarkistaa) kertoisivat sen, että pleijareiden tiukoimmissa peleissä isokokoiset pelaajat tekevät useimmin pisteitä kuin pienikokoiset.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Snaipperi #16 kirjoitti:
Turha selitellä millään loukkaantumisilla joita jokaisella huippupelaajalla on ollut joskus, välillä pelit vaan menee paremmin ja välillä huonommin.

Ranne paskana ei voi käytännössä laukoa ollenkaan. Jalka paskana ei voi käytännössä luistella kunnolla, joten kyllä Selänteen San Josen ja Coloradon pleijarikausia voi nimenomaan selitellä loukkaantumisilla. Vastaavien vammojen kanssa ei yksikään Lemieux tai Forsberg olisi saanut mitään sen kummempaa aikaan.

Se on kyllä totta, että vaikka jättäisi nuo kaksi kautta pois laskuista, niin ei Selänne ole mikään erityinen playoffs-pelaaja ollut, siis sellainen, joka pelaisi vielä runkosarjaakin paremmin nimenomaan pudotuspeleissä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Panzerfaust kirjoitti:
Vastaavien vammojen kanssa ei yksikään Lemieux tai Forsberg olisi saanut mitään sen kummempaa aikaan.

No en nyt sanoisi ihan noinkaan. Eräs Lemieux veteli hiukeita pistemääriä, vaikka huonoimmillaan oli siinä kunnossa, ettei voinut itse sitoa luistimiaan.
Tosin onhan kyseessä kaikkien aikojen lahjakkain kiekkoilija, että salittakkoon ihmeteot hänelle.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
repe_joke kirjoitti:
No en nyt sanoisi ihan noinkaan. Eräs Lemieux veteli hiukeita pistemääriä, vaikka huonoimmillaan oli siinä kunnossa, ettei voinut itse sitoa luistimiaan.

Jos on ranne rikki, niin paha on edes supermarion mitään ihmeellistä kiekon kanssa tehdä. Tämä on ihan selvä juttu. Tuollaisten vammojen kanssa jäädään yleensä (varsinkin runkosarjassa) sivuun, mutta jos vastustaja ei vammoista tiedä, niin voi olla hyödyllistä peluuttaa rikkinäistäkin tähteä ikäänkuin pelotteena.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Panzerfaust kirjoitti:
Jos on ranne rikki, niin paha on edes supermarion mitään ihmeellistä kiekon kanssa tehdä. Tämä on ihan selvä juttu. Tuollaisten vammojen kanssa jäädään yleensä (varsinkin runkosarjassa) sivuun, mutta jos vastustaja ei vammoista tiedä, niin voi olla hyödyllistä peluuttaa rikkinäistäkin tähteä ikäänkuin pelotteena.

Muistaakseni Teemulla oli vain peukalo murtunut. Murtuneella ranteella, ei kait Super-Teemukaan pelaisi.
Ja vaikeaa se on varmasti selkä paskana pelata myös. Potkusta häviää teho, ja ei pysty kyyristymään kunnolla.

Summasummarum, en kuitenkaan menisi väittämään, että Teemu hyytyy tärkeissä peleissä. Joka pelissä ei vain osu, vaikka pelaisikin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
repe_joke kirjoitti:
Muistaakseni Teemulla oli vain peukalo murtunut. Murtuneella ranteella, ei edes Super-Teemukaan sentään pelaisi.

Joo, meni vähän yli taas multa. Temelasit sotkivat sen verran. Joka tapauksessa ei saanut edes vetoja lähtemään kunnolla sillä kädellä, syöttelykin oli niin ja näin.
 

Setämies

Jäsen
Sim0n kirjoitti:
Veikkaisin, että tilastot (jos jaksaisi/pystyisi tarkistaa) kertoisivat sen, että pleijareiden tiukoimmissa peleissä isokokoiset pelaajat tekevät useimmin pisteitä kuin pienikokoiset.

Tätä väitettä olisi mielenkiintoista tutkia enemmän.

Itse en kuitenkaan usko, että pelaajien koolla olisi merkitystä pelien koventuessa. Korkeintaan sen henkisen munan koolla. Esimerkkeinä playoffseissa onnistuvista tai ainakin tasollaan pelaavista pikkumiehistä annettakoon S. Koivu, B. Gionta ja M. St.Louis. Vastapainoksi heitettäköön Joe Thornton, jonka playoff-hyytymiset tiedetään. Nämä ovat tietysti vain yksittäisiä esimerkkejä, mutta mutu-tuntumalla sanoisin että arviosi on väärä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Panzerfaust kirjoitti:
Vastaavien vammojen kanssa ei yksikään Lemieux tai Forsberg olisi saanut mitään sen kummempaa aikaan.
Mikäs vuosi se Adam Graves mursikaan Mario Lemieuxin käsivarren mailaniskulla? 1992? Ei tainnut olla Mario kovin montaa peliä sivussa ja silti teki yli 2 pistettä per peli. Gretzkyllä oli 93 pleijareissa murtunut kylkiluu ja Sidney Crosby pelasi tämän vuoden murtuneella jalalla. Forsberg on tietenkin koko joukon säälittävin. Hän on saanut koko uransa pelata ehjin paikoin ja sitten kun yksi perna menee paskaksi niin mies jää saman tien vetämään popparia katsomoon.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Panzerfaust kirjoitti:
Joo, meni vähän yli taas multa. Temelasit sotkivat sen verran. Joka tapauksessa ei saanut edes vetoja lähtemään kunnolla sillä kädellä, syöttelykin oli niin ja näin.

Juu, enkä minäkään mitenkään Teemua ollut mollaamassa. Sillä olenhan itse myös ottanut tässä ketjussa esiin, San Josen ensimmäisen kauden, sekä surullisen kuuluisan Colorado kauden.
Joku Snaipperi tosin ohittaa nuo olkaa kohauttamalla toteamalla "kyllä paskana pitää tehdä tehoja", mutta eipä meidänkin kaikkien pidäkkään olla samanlaisia.
Ja kun itse tiedostaa, Teemut nopeudestaan eläväksi snaipperiksi, niin ei kovin kauaa tarvitse pähkäillä onko rikkinäinen polvi, tai rikkinäinen peukalo haitannut tekemistä.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
dana77 kirjoitti:
Gretzkyllä oli 93 pleijareissa murtunut kylkiluu ja Sidney Crosby pelasi tämän vuoden murtuneella jalalla.

Ei pidä paikkansa. Teemu Selänne on kovempi, kestävämpi ja taitavampi kuin nuo molemmat yhteensä.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
repe_joke kirjoitti:
Juu, enkä minäkään mitenkään Teemua ollut mollaamassa. Sillä olenhan itse myös ottanut tässä ketjussa esiin, San Josen ensimmäisen kauden, sekä surullisen kuuluisan Colorado kauden.
Joku Snaipperi tosin ohittaa nuo olkaa kohauttamalla toteamalla "kyllä paskana pitää tehdä tehoja", mutta eipä meidänkin kaikkien pidäkkään olla samanlaisia.
Ja kun itse tiedostaa, Teemut nopeudestaan eläväksi snaipperiksi, niin ei kovin kauaa tarvitse pähkäillä onko rikkinäinen polvi, tai rikkinäinen peukalo haitannut tekemistä.

Paha tekee lukea tällaista. Teemu kyllä tekee paikoista, olkoon vaikka SC:n finaalit kyseessä, mutta paikkoja poffeissa ei saa sinne takatolpalle tai lättysyöttöä läpiajoon. Nyky-NHLssä organisoidut joukkueet pelaavat systeemiensä mukaan ja silloin maalit tehdään extra-juonikkuudella ja röyhkeydellä. Ja toki vammat painaa, mutta vastapainoksi Teemu ei ole koskaan pelannut unelma-pudotuspelejä. Mutta joo tämä on tätä.

Ja pahaa tekee Joe Thornton keskustelut, se vaan on mielikuvana, että se hyytyy. Mutta se on sitten toisen keskustelun paikka

Itse en tämän jälkeen väännä enää tästä Teemu asiasta.
 

Cube

Jäsen
Näissä loukkaantumispuheissa ei itseäni häiritse muu kuin se, että yleensä sen suhteen ollaan aika valikoivia, että kenen huonoja esityksiä voidaan loukkaantumisilla selittää. Teemulle ne käyvät selitykseksi, mutta esimerkiksi tässä ketjussakin parjatulle Joe Thorntonille ei. Miksei? Itse en näe kovin suurta eroa heidän välillään. Kumpikaan ei ole mikään huippuhyvä pleijaripelaaja, mutta ei mikään täysin luokatonkaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minua on sitten turha vetää tuohon Joe T playoff keskusteluun mukaan, sillä ole kuitenkin jo toisessa ketjussa antanut ymmärtää miehen pelanneen ihan mukiinmenevästi poffeissa. Ja itselläni ei miehen mahdollisista vammoista ole edes niin paljon tietoa, että viitsisin käydä väittelemään asiasta itseäni viisaampien kanssa asiasta.

Ja toisaalta, ei yhden pelaajan huikeat playoff otteet ole pois toisen pelaajan hiukan huonoimmilta otteilta. Playoffit on kuitenkin lyhyt pyrähdys, ja pikkujutut ratkaisevat lopulliset tehot. Ja kyllä ne hyvät pärjäävät kuitenkin niissäkin peleissä, jos ovat kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Teemun liike on ollut omien silmieni mukaan ihan runkosarjan tasolla ja maalipaikkoja on ollu aika paljon. Teemu ei ole vain saanut kiekkoja sisään. Olihan niitä kuivempia hetkiä runkosarjassakin tehojen suhteen, mutta välillä tuli taas sellaisia 2 pistettä per peli putkiakin. Vaikka pudotuspelit on osaltaan ihan oma maailmansa, Teemun taidot kyllä riittävät pisteiden tekoon pudotuspeleissäkin. En epäile hetkeäkään etteikö Teemu osu paremmin tolppien väliin Vancouveria vastaan. Onneksi kuitenkin Anaheimin pelaajamateriaali on sen verran laaja, ettei tarvitse olla huolissaan, vaikka Teme ei teekkään joka pelissä tehoja.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Finished Flash kirjoitti:
Teemun liike on ollut omien silmieni mukaan ihan runkosarjan tasolla ja maalipaikkoja on ollu aika paljon.

Varsinkin ekassa matsissa oli saumat vähintään sellaiseen 3 pisteen peliin. Ja viimeisessä ottelussa Nikke oli parin maalin verran Selännettä parempi. En ole toistaiseksi ollenkaan huollissani minäkään Selänteen otteista. Tehoja tietysti voisi olla enemmän, siitä ei pääse mihinkään.

Olihan tuo silti tylyä katsottavaa, kun canal+ näytteli taas näitä Suomi/Ruotsi pistepörssejään aamuisen VAN-DAL matsin aikana. Siellä Nylandereilla jotain 8 pinnaa kerättynä yhdestä sarjasta ja suomalaiset korkeintaan 2 pisteen miehiä. Eikä ole suunta varmaankaan täysin muuttumassa, sillä pisteitä tekevistä finskeistä on jäljellä vain Selänne ja pienen peliajan Filppula, jotka pelaavat tiiviimmin puolustavassa ja fyysisemmässä lännessä. Joskus ennen tuo lohkojako meni päinvastoin. Nylander saattaa hyvinkin jatkaa hurjaa pistetehtailuaan Buffalo-NY Rangers sarjassa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viime yön tehoilla 1+1 Selänne nosti kokonaissaldon pudotuspeleistä yli 50:n.

71. 26 + 25 = 51 p.

Komeat lukemat minun mielestä. Pudotuspelisaldo ei ole kovin "Teemun tyylinen", yli piste/ottelu, mutta silti saldo on hieno. Nyt näyttää siltä, että Ankkalammella ei olla edes Teemun tehojen varassa pelkästään, taustatykistöä on. SC Finals on todennäköinen osoite Duckseilla, toivottavasti nyt riittää virta loppuun saakka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös