Itse olen pitänyt Nutivaaraa aina potentiaalisena puolustaja, mutta hieman on jäänyt piippuun. Osaako joku enemmän herran pelejä nähneenä sanoa - mistä homma on kiinni?
Nutivaaraahan yleisesti luullaan (kai?) sellaiseksi Lindelin tai Määtän tyyliseksi oman pään luudaksi, mutta oikeastaan on enemmänkin semmoinen kiekollinen all-around -pakki. Varma kiekon kanssa, mutta kiekoton pelaaminen puolustusalueella ei taida olla ihan eliittiä, mistä kertoo se, ettei ole tainnut pelata alivoimaa nhl-urallaan lähes yhtään.
Jos ei ole äärimmäisen hyvä puolustamaan, (mitä hän ei ole toisin kuin vaikka Lindell tai Hakanpää) on vaikeaa saada paikkaa kokoonpanosta, kun ei hänestä oikein ole ylivoimallekkaan. On vähän semmoinen väliinputoaja. Kun valmentaja miettii ketä valitaan kokoonpanoon. Varmaan täytetään aluksi paikat yv:n ja av:n erikoismiehillä ja lopuksi vasta nämä yleismiehet. Nutivaaran pitäisi siis kehittyä joko vielä paremmaksi kiekolliseksi pakiksi, tai sitten muuttaa pelityyliään vähän enemmän stay-at-home tyyliseksi. Toki ennenkaikkea pysyä kunnossa, ja uskon että tolla luistelulla pystynee pelaamaan änärin puolella ja ihan kelpo roolissakin vielä useita vuosia. Mikäli "joutuu" euroopaan pelaamaan, lienee hän siellä ihan kärkipakkeja.
Nämä näkemykset pelaajasta voivat olla vähän vanhoja, kun ei tällä ja viime kaudella ole niissä floridan peleissä ollut kokoonpanossa, mitä olen itse nähnyt.
edit. Ja kävin tarkastamassa, että quanthockeyn peliaikatilastojen mukaan ei ole uransa aikana millään kaudella pelannut yli 20 sekuntia alivoimaa per peli, eikä oikeastaan ylivoimaakaan paljoa enempää. Eli pelannut 5v5 jääkiekkoa varmaan yli 95% jääajastaan ylhäällä.