Armialle olisi samanlainen onnenpotku päästä Seattlen uuteen joukkueeseen parin vuoden päästä, sillä Jetsin top 6 on täynnä pelaajia, jotka kuka mistäkin syystä menevät Armian ohi ja sitten on vielä vesalaisia tulossa muutaman vuoden päästä.
Suurin ongelma tässä on se, että Armia on nyt 24-vuotias, ja silloin pari vuotta vanhempi vielä. Ei Armia silloinkaan mikään vanha ole, mutta kyllähän paremmaksi pelaajaksi tulemista auttaisi se, että kun nyt pääsisi jo pelaamaan kärkiroolissa, niin voisi jo parin kauden päästä olla melkoinen jätkä. Nyt Armia tavallaan junnaa pari kautta paikoillaan, ennen kuin pääsee kehittymään. Tarkoitan sitä, että Armian kehitys ei ole välttämättä niin nopeaa nyt, kuin se voisi olla.
Case Haulasta nyt helppo sanoa näin jälkeen päin, mutta kyllä minä tiesin, että tulee olemaan kova pelaaja, kun pääsee isompaan rooliin. Minnesotassa kun pääsi pelaamaan enemmän, niin kyllä pelissä näkyi tähtipelaajan elkeitä, pelkästään tuolla luistelulla on äärettömän kova uhka ja oman pään peli on kehittynyt valtavasti. Ensi kesänä kun vähän vanerilta laukoo, niin tulee vielä kovempi pelaaja takaisin.
Itse olen ihmetellyt samaa, kuin
@Jäkishöntsä, että miksei nämä potentiaaliset kärkikenttien pelaajat saa mahdollisuuksia? Ymmärrän sen Jetsin kannalta, miksei Armia ole saanut mahdollisuuksia hirveästi, mutta en ymmärrä, että miksei esimerkiksi viime kauden Arizonassa Pulkkinen saanut mahdollisuuksia enempää. Ts. Menestyvissä jengeissä ei ole varaa tehdä kokeiluja (Jets), mutta mitä nämä pohjajengit menettävät, jos siellä kokeillaan tälläisiä low risk-medium/high risk pelaajia? Pakko nostoo Bruinsia esille, mutta Bruinssissa kyllä toimittu hienosti tällä kaudella etenkin, kun Heinen, DeBrusk, Bjork ja Grelzyk saanut mahdollisuuksia, ja osa on hyödyntänyt ne hienosti, toki ei täysin verrannollinen, mutta silti. Suomalaisista nään tälläisiä tyyppejä olevan tällä hetkellä Kapanen, Armia ja (Tavallaan Pulkkinen ja Pokka). Myös Makke on sellainen pelaaja, että häviää varjojen maille, jos ei TOP-6 pelaa.