Tuomo Ruutu teki juuri kauden ensimmäisen maalinsa Bostonia vastaan, teki varmasti hyvää kun tähän mennessä oli kertynyt vasta 2 syöttöä 15 ottelun aikana.
Ruutu ohitti pistepörssissä kari lehtosen!! Go tuomo!
Tuomo Ruutu teki juuri kauden ensimmäisen maalinsa Bostonia vastaan, teki varmasti hyvää kun tähän mennessä oli kertynyt vasta 2 syöttöä 15 ottelun aikana.
OJ saanut peliaikaa 22 minuttiia (toki ottelussa jossa pelattiin jatkoaika mutta silti paljon), tehnyt maalin ja valittu tähdistöön. Tuo peliaika yhdistettynä siihen että pääsee runsasmaalisen, hävityn ottelun tähdistöön kyllä kertoo jotain siitä että kentällä alkaa tapahtua oikeita asioita. Kertokaas pelejä katsoneet, mitkä ovat tällä hetkellä OJ:n vahvuudet?
Pelejä katsomalla voisi saada hivenen toisenlaisen käsityksen. Pisteitä toki ei ole tullut samaa tahtia (heikko viimeistely niin ketjukavereilla kuin Barkovillakin), mutta peli on muuten pysynyt kyllä ihan samalla tasolla. Sasha on edelleen kiekolla hyvä, näkee kentän ja hoitaa puolustusvelvoitteet, välillä ehkä jopa turhankin aktiivisesti jos tuota pistesaraketta vain ajattelee.
Jeps. Sitä tosiaan kannattaisi niitä pelejä katsellla näiden "erkujen", niin saisi vähän oikeasti faktaakin pöytään.
Toisaalta kun katsellut kaverin tekstejä muualla, niin tämä teksti-tv scouttaus ei yllättä. Kaveri kun analysoi mm. +/- tilastoista suoraan kaikkien puolustajien puolustamistaidot, jne.
Ristolainen heitetty farmiin, kertoo twitter.
Jos pitää kutinsa, niin bye bye Sotshi. No tuskin hän sinne muutenkaan olisi päässyt. Ei pelaaminen jatkuvasti turpaan ottavassa seurassa ole mikään hyvä lähtökohta hypätä pelaamaan olympiakullasta. Ja eihän mies keväänä pärjännyt edes MM-leirityksessä kovin kaksisesti, joten siinäkin mielessä ajatus Sotshista oli mielestäni jo epärealistinen, vaikka toki kehitystä sen jälkeen varmasti onkin tapahutnut.
OJ saanut peliaikaa 22 minuttiia (toki ottelussa jossa pelattiin jatkoaika mutta silti paljon), tehnyt maalin ja valittu tähdistöön. Tuo peliaika yhdistettynä siihen että pääsee runsasmaalisen, hävityn ottelun tähdistöön kyllä kertoo jotain siitä että kentällä alkaa tapahtua oikeita asioita. Kertokaas pelejä katsoneet, mitkä ovat tällä hetkellä OJ:n vahvuudet?
Ristolainen oli ainakin kesällä saannut ihan kivasti massaa lisää ja se näkyi niissä peleissä mitä buffalolta olen tällä kaudella nähnyt. Ristolainen on plus/miinus tilastoissa joukkueen pakeista kolmas ja muutenkin pelasi hyvin ne pelit mitä näin. Voi olla, että lähetetään farmiin saamaan peliaikaa ja vastuuta enemmän, koska joukkue ottaa turpaan koko ajan niin mielummin panostetaan tulevaisuuteen kehittämällä nuorta pelaaja mahdollisimman paljon. Tyler Myers on ollut paljon paskempi kuin Ristolainen ja miinusta on tullut ihan helvetin paljon.
Toki tämä on tällä keskustelupalstalla laitettu milloin pakkien, milloin huonojen laiturien piikkiin, mutta kyllä se sentteri viime kädessä on vastuussa omasta pelinrakentelustaan. Tokkopa Campbell tai Gilbert nyt pahuuttaan jättävät syöttämättä Barkoville jos hän pelattavissa on.
Itse ihmettelen miten vähän pisteitä herra saa taiottua, kun katselee hänen peliään. Viime kaudella näin viisi ja tällä kaudella kolme matsia, ja vaikka otos on melko pieni, niin hyvin OJ pelaa. Kuten yllä mainittiin, niin hieman flegu välillä on, mutta sijoittuminen ja kiekollinen peli on varsin hyvällä tasolla. Hyvin harvoin pelaa itsensä ulos tilanteesta tai tekee "junnumaisia" virheitä. Ehkä hänen pitäis pelata agressivisemmin etenkin kulmatilanteissa ja kiekon ollessa vastustajalla pitäis lähteä suuremmalla energialla pelin suuntaan.
Kuitenkaan ei voi kyllä parhaalla mahdollisella tahdollakaan sanoa Ristolaisen pelanneen Myersia paremmin. Myersin osalta tilastot eivät todellakaan tee oikeutta hänelle, sillä hän on ollu muutamaa ottelua lukuunottamatta nostanut pelinsä tason lähelle sitä tulokaskauden pelaamistaan. Hänelle toki edelleen sattuu silloin tällöin pahoja hasseja, mutta vastapainoksi pelaa erittäin kokonaisvaltaista peliä ja parhaimmillaan hän kokonsa ja siihen nähden loistavan luistelunopeutensa turvin on joka puolella kenttää olematta jäljessä tilanteissa.
Itse olen kyllä muistini mukaan viimeksi viikonloppuna katsonut tämän Barkovin peliä, mutta ehkä se sitten oli unta.
Mitä itse Barkoviin tulee, niin ongelma on se, että hän ei kykene tekemään peliä keskikaistalta. Toki tämä on tällä keskustelupalstalla laitettu milloin pakkien, milloin huonojen laiturien piikkiin, mutta kyllä se sentteri viime kädessä on vastuussa omasta pelinrakentelustaan.
Yritä siinä tehdä peliä keskeltä kun pakki vetää kiekon rumpuun kymmenen kertaa kymmenestä sen sijaan, että avaisi keskelle hakevalle sentterille. Tätä ei tapahdu vain Barkovin kodalla, sama ongelma jokaisella Panthers sentterillä. Eli kyllä, tuon asian suhteen vika on pakeissa/valmentajassa.
Tämä jos mikä on paskaa. Sinä siis vakavissasi väität, että Floridan pakit eivät koskaan avaa peliä syöttämällä, vaan aina laittavat kiekkoa ränniin/laseihin? Jos oikeasti olet tuota mieltä, niin nimimerkkisi vähäinenkin uskottavuus on mennyttä. Se on yksinkertaisesti täysin idioottimainen väite.
Vale emävale tilasto. Silti jos en aivan huuhaa sivustoa tutkaillut niin Ristolaisen corsi oli Buffalon pakeista toiseksi huonoin, joten siinä joidenkin suuressa arvossa pitämässä tilastossa ei Ristolainen ainakaan positiivisella tavalla erotu joukosta.
Mä tosiaan perustan oman näkemyksen niihin peleihin joita olen nähnyt ja tilastoihin, joten totuus ja mun mielikuva voi olla täysin ääripäässä toisistaan. Mutta ne pelit mitä näin niin Myers oli purjeessa omassa päässä ja kiekonmenetyksiä tuli yllättävän paljon. Toki totuus voi olla eri, mutta nuo tilastotkaan ei herraa mairittele, kun miinuksissa toiseksi huonoin ja kiekkoja menetetty eniten. Tietenkin tilastot voivat vääristää totuutta ja mun muutama peli ei ole liian kattava otanta herran peliin.
Ristolaiselle tekee hyvää päästä pelaamaan enemmän ja saada vastuuta myös erikoistilanteissa. Rasse on kehittynyt hurjasti fyysisyydessä ja ukkoa on heitetty seinälle ja taklattu ulos kaukalosta, mutta vielä tarvitaan kehittymistä kiekollisessa pelissä sekä nopeudessa.
Tämä on tosiaan itselleni hieman erikoinen seikka. Tätä voinee selittää se, että Buffalo ei juuri harrastanut Rolstonin aikana puolustajaparien matchausta, vaan kaikkia pareja peluutettiin tasaisesti vastustajan kaikkia kentällisiä vastaan. Ristolainen myöskin on pelannut pääosin Weberin ja McBainin kanssa, jotka myöskin miehittävät noita alasijoja (hetken aikaa pelasi tosin Tallinderin kanssa). Sitä en tosin ole kovin tarkasti laittanut merkille, minkä hyökkäyskentällisen takana Ristolainen on pääasiassa pelannut. Olisi kyllä voinut hieman tähän asiaan laittaa huomiota.
Toki joo on sanottava, että verrattuna esimerkiksi Pysykiin niin Ristolainen joutuu astetta huonompien kavereiden kanssa pelaamaan. Pysykin ja Ehrhoffin jälkeen isoja eroja ei tuossa tilastossa oikeastaan ole, mutta kuitenkin Rasse pitää McBainin kanssa pohjaa tuossa tilastossa. Vastapainona taas sitten McBain ja Ristolainen enemmän pelanneista pakeista pelaavat suojatuimpia minuutteja tasakentällisin. Eli siis saavat vastaansa joukkueen muita pakkeja heikompia vastustajia ja suurimmalla prosentilla hyökkäyspäästä alkavia vaihtoja. Toki myös Ristolainen pienimällä prosentilla päättää vaihtonsa hyökkäyspäähän.
Tässä siis corsiin pohjaava läpikatsaus Ristolaisen tilastoihin. Toki olen sen verran uusi näiden kanssa, että joku paremmin perillä oleva voi tulla korjaamaan, jos jotain eeppisiä virheitä ilmenee.