Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2013–2014

  • 675 566
  • 1 192

Salami8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Tuomo Ruutu teki juuri kauden ensimmäisen maalinsa Bostonia vastaan, teki varmasti hyvää kun tähän mennessä oli kertynyt vasta 2 syöttöä 15 ottelun aikana.

Ruutu ohitti pistepörssissä kari lehtosen!! Go tuomo!
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
OJ saanut peliaikaa 22 minuttiia (toki ottelussa jossa pelattiin jatkoaika mutta silti paljon), tehnyt maalin ja valittu tähdistöön. Tuo peliaika yhdistettynä siihen että pääsee runsasmaalisen, hävityn ottelun tähdistöön kyllä kertoo jotain siitä että kentällä alkaa tapahtua oikeita asioita. Kertokaas pelejä katsoneet, mitkä ovat tällä hetkellä OJ:n vahvuudet?
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OJ saanut peliaikaa 22 minuttiia (toki ottelussa jossa pelattiin jatkoaika mutta silti paljon), tehnyt maalin ja valittu tähdistöön. Tuo peliaika yhdistettynä siihen että pääsee runsasmaalisen, hävityn ottelun tähdistöön kyllä kertoo jotain siitä että kentällä alkaa tapahtua oikeita asioita. Kertokaas pelejä katsoneet, mitkä ovat tällä hetkellä OJ:n vahvuudet?

OJ on minusta tällä hetkellä Suomen kolmanneksi paras sentteri Koivun ja Filppulan jälkeen. Mies liikkuu ihan ok tasolla, hyökkäyspelaaminen ja kiekollinen pelaaminen on tällä hetkellä hyvää tasoa. Peliä toki leimaa pieni flegumaisuus, niin kuin aina ennenkin. Hänellä kuitenkin on voimaa, jota osaa silloin tällöin käyttää hyväkseen. Veikkaan, että OJ on Sothissa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Määttä pelaa kyllä ikäisekseen todella kypsää peliä. Suomen paras nuori pakki ehdottomasti.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pelejä katsomalla voisi saada hivenen toisenlaisen käsityksen. Pisteitä toki ei ole tullut samaa tahtia (heikko viimeistely niin ketjukavereilla kuin Barkovillakin), mutta peli on muuten pysynyt kyllä ihan samalla tasolla. Sasha on edelleen kiekolla hyvä, näkee kentän ja hoitaa puolustusvelvoitteet, välillä ehkä jopa turhankin aktiivisesti jos tuota pistesaraketta vain ajattelee.

Jeps. Sitä tosiaan kannattaisi niitä pelejä katsellla näiden "erkujen", niin saisi vähän oikeasti faktaakin pöytään.

Toisaalta kun katsellut kaverin tekstejä muualla, niin tämä teksti-tv scouttaus ei yllättä. Kaveri kun analysoi mm. +/- tilastoista suoraan kaikkien puolustajien puolustamistaidot, jne.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jeps. Sitä tosiaan kannattaisi niitä pelejä katsellla näiden "erkujen", niin saisi vähän oikeasti faktaakin pöytään.

Hauskaa, että sinä ja muutama muu heikko nimimerkki tunnutte tietävän näin hyvin teille tuntemattoman ihmisen vapaa-ajan käytön. Itse olen kyllä muistini mukaan viimeksi viikonloppuna katsonut tämän Barkovin peliä, mutta ehkä se sitten oli unta.

Mitä itse Barkoviin tulee, niin ongelma on se, että hän ei kykene tekemään peliä keskikaistalta. Toki tämä on tällä keskustelupalstalla laitettu milloin pakkien, milloin huonojen laiturien piikkiin, mutta kyllä se sentteri viime kädessä on vastuussa omasta pelinrakentelustaan. Tokkopa Campbell tai Gilbert nyt pahuuttaan jättävät syöttämättä Barkoville jos hän pelattavissa on. Ja se on erityisen hassua, että vähäisiä tehoja selitellään ketjukaverien heikolla viimeistelyllä ja/tai muuten vajavaisilla hyökkäyspään taidoilla. Kuitenkin niin Fleischmann, Boyes kuin Huberdeau ovat aiemmin urallaan osoittaneet olevansa kohtuullisen tehokkaita hyökkääjiä NHL:ssä. Jostain syystä Sasha ei tunnu saavan heistä samaa irti kuin jotkut heidän aiemmat sentterit.

Toisaalta kun katsellut kaverin tekstejä muualla, niin tämä teksti-tv scouttaus ei yllättä. Kaveri kun analysoi mm. +/- tilastoista suoraan kaikkien puolustajien puolustamistaidot, jne.

Minua taas ei "yllättä" se, että sinä olet täällä taas vääristelemässä tekstejäni. Hassua, että jollakin on tarvetta moiseen. Sen olen kylläkin sanonut, että +/- tilasto on kaiken kansan nähtävissä olevista tilastoista se paras arvioimaan pelaajan kahden suunnan pelaamista. Jos tuon kirjoittaminen ottaa sinua noin koville, niin ei voi kuin syvästi ihmetellä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ristolainen heitetty farmiin, kertoo twitter.

Jos pitää kutinsa, niin bye bye Sotshi. No tuskin hän sinne muutenkaan olisi päässyt. Ei pelaaminen jatkuvasti turpaan ottavassa seurassa ole mikään hyvä lähtökohta hypätä pelaamaan olympiakullasta. Ja eihän mies keväänä pärjännyt edes MM-leirityksessä kovin kaksisesti, joten siinäkin mielessä ajatus Sotshista oli mielestäni jo epärealistinen, vaikka toki kehitystä sen jälkeen varmasti onkin tapahutnut.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Jos pitää kutinsa, niin bye bye Sotshi. No tuskin hän sinne muutenkaan olisi päässyt. Ei pelaaminen jatkuvasti turpaan ottavassa seurassa ole mikään hyvä lähtökohta hypätä pelaamaan olympiakullasta. Ja eihän mies keväänä pärjännyt edes MM-leirityksessä kovin kaksisesti, joten siinäkin mielessä ajatus Sotshista oli mielestäni jo epärealistinen, vaikka toki kehitystä sen jälkeen varmasti onkin tapahutnut.

Ristolainen oli ainakin kesällä saannut ihan kivasti massaa lisää ja se näkyi niissä peleissä mitä buffalolta olen tällä kaudella nähnyt. Ristolainen on plus/miinus tilastoissa joukkueen pakeista kolmas ja muutenkin pelasi hyvin ne pelit mitä näin. Voi olla, että lähetetään farmiin saamaan peliaikaa ja vastuuta enemmän, koska joukkue ottaa turpaan koko ajan niin mielummin panostetaan tulevaisuuteen kehittämällä nuorta pelaaja mahdollisimman paljon. Tyler Myers on ollut paljon paskempi kuin Ristolainen ja miinusta on tullut ihan helvetin paljon.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
OJ saanut peliaikaa 22 minuttiia (toki ottelussa jossa pelattiin jatkoaika mutta silti paljon), tehnyt maalin ja valittu tähdistöön. Tuo peliaika yhdistettynä siihen että pääsee runsasmaalisen, hävityn ottelun tähdistöön kyllä kertoo jotain siitä että kentällä alkaa tapahtua oikeita asioita. Kertokaas pelejä katsoneet, mitkä ovat tällä hetkellä OJ:n vahvuudet?

Itse ihmettelen miten vähän pisteitä herra saa taiottua, kun katselee hänen peliään. Viime kaudella näin viisi ja tällä kaudella kolme matsia, ja vaikka otos on melko pieni, niin hyvin OJ pelaa. Kuten yllä mainittiin, niin hieman flegu välillä on, mutta sijoittuminen ja kiekollinen peli on varsin hyvällä tasolla. Hyvin harvoin pelaa itsensä ulos tilanteesta tai tekee "junnumaisia" virheitä. Ehkä hänen pitäis pelata agressivisemmin etenkin kulmatilanteissa ja kiekon ollessa vastustajalla pitäis lähteä suuremmalla energialla pelin suuntaan.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ristolainen oli ainakin kesällä saannut ihan kivasti massaa lisää ja se näkyi niissä peleissä mitä buffalolta olen tällä kaudella nähnyt. Ristolainen on plus/miinus tilastoissa joukkueen pakeista kolmas ja muutenkin pelasi hyvin ne pelit mitä näin. Voi olla, että lähetetään farmiin saamaan peliaikaa ja vastuuta enemmän, koska joukkue ottaa turpaan koko ajan niin mielummin panostetaan tulevaisuuteen kehittämällä nuorta pelaaja mahdollisimman paljon. Tyler Myers on ollut paljon paskempi kuin Ristolainen ja miinusta on tullut ihan helvetin paljon.

Ristolaisella oli tuossa muutaman ottelun hieman heikompi jakso. Heikompi se oli sen vuoksi, että Ristolaisen pelaaminen oli hieman liian passiivista ja hänen jalkanopeutensa näytti tästä syystä hieman hitaalta. Kuitenkin Nolanin tultua on tuo pelaaminen muuttunut hieman aktiivisemmaksi ja Ristolainenkin näytti heti taas paremmalta.

Buffalo siis laittoi näillä tiedoilla junioreihin Zadorovin sekä Grigorenkon sekä AHL:ään Larssonin sekä Ristolaisen. Junnuista ainoastaan Girgensons pysyi näillä näkymin ylhäällä. Tältä osin kyse oli siis uuden johdon linjaratkaisusta, jonka mukaan junnut laitetaan pelaamaan isoja minuutteja isolla vastuulla alempiin sarjoihin.

Ristolainen on pelannut koko kauden aika perusvarmaa peliä. Heikkoutena on ollut välillä hieman telineisiin jääminen ja vahvuutena erittäin valmis fyysinen pelaaminen (tämä on yllättänyt ainakin allekirjoittaneen todella kovasti, vaikka ennakkoon toki Ristolaisen fyysiseksi pelaajaksi tiesinkin). Kuitenkaan ei voi kyllä parhaalla mahdollisella tahdollakaan sanoa Ristolaisen pelanneen Myersia paremmin. Myersin osalta tilastot eivät todellakaan tee oikeutta hänelle, sillä hän on ollu muutamaa ottelua lukuunottamatta nostanut pelinsä tason lähelle sitä tulokaskauden pelaamistaan. Hänelle toki edelleen sattuu silloin tällöin pahoja hasseja, mutta vastapainoksi pelaa erittäin kokonaisvaltaista peliä ja parhaimmillaan hän kokonsa ja siihen nähden loistavan luistelunopeutensa turvin on joka puolella kenttää olematta jäljessä tilanteissa.
 

Le Dang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Toki tämä on tällä keskustelupalstalla laitettu milloin pakkien, milloin huonojen laiturien piikkiin, mutta kyllä se sentteri viime kädessä on vastuussa omasta pelinrakentelustaan. Tokkopa Campbell tai Gilbert nyt pahuuttaan jättävät syöttämättä Barkoville jos hän pelattavissa on.

Viasatin Antti Mäkinen analysoi jossain vasta hiljattain, että Barkovin olisi tehtävä samaa kuin Kovalchuk debyyttikaudellaan; avattava suunsa ja sanottava pakeille, että "jumalauta sitä kiekkoa lapaan, kun olen jatkuvasti vapaana". Kyllä se voi monessa mielessä olla myös pakkien tyhmyyttä olla näkemättä tyhjää tonttia, joka sentterillä on.

Se onkin asia erikseen, onko nuorella Barkovilla toistaiseksi liian vähän munaa ottaa roolia esimerkiksi pukukopissa tai ruveta ohjeistamaan huomattavasti kokeneempia jannuja.
 

wazuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Slovakia
Itse ihmettelen miten vähän pisteitä herra saa taiottua, kun katselee hänen peliään. Viime kaudella näin viisi ja tällä kaudella kolme matsia, ja vaikka otos on melko pieni, niin hyvin OJ pelaa. Kuten yllä mainittiin, niin hieman flegu välillä on, mutta sijoittuminen ja kiekollinen peli on varsin hyvällä tasolla. Hyvin harvoin pelaa itsensä ulos tilanteesta tai tekee "junnumaisia" virheitä. Ehkä hänen pitäis pelata agressivisemmin etenkin kulmatilanteissa ja kiekon ollessa vastustajalla pitäis lähteä suuremmalla energialla pelin suuntaan.

Vastahan Olli on alkanut saamaan kunnolla vastuuta kun Scheifele kokeilut kakkoskentässä ilmeisesti lienee ohitse kun varsinkin hyökkäyssuuntaan peli tökki. Samalla kun Jetsien koko peli on pikkuhiljaa parantunut ja Ollin vastuu kasvaa on realistista odottaa lisää pisteitä. Nythän Olli taitaa olla jo pisteen päässä viime kauden loppusaldosta joten tahti on ainakin siitä parantunut. Vaikkei se viime kausikaan nyt niin huono ollut kun statistiikat näytti mutta kun kiekot ei pompi oikein niin ne ei pompi. Vaikka onhan Ollin tietty heikkous aina ollut hyökkäyspelaamisessaki se viimeistely, pelintekijänä kun ei NHL-tasolla mikään erityisen hyvä ole eikä maalinteossakaan ole se taitavin kaveri. Lisäksi kun ei mitään erityisiä kemioita ole pystynyt luomaan oikeastaan kenenkään kanssa niin se on aina kovan työnteon takana ne pisteet.

Samaa mieltä Ollin vahvuuksista kyllä. Luistelu kulkee ja molempiin päihin pysyy hyvin pelissä mukana. Sijoittuminen on hyvää ja fyysisyyttäkin on löytynyt ehkä enemmän Jetsin aikana kuin muun uran aikana koskaan. Ei se ainakaan yrityksen puutteesta ole kiinni. Varsinkin keskialueella kiekon kanssa hyvä ja jakaminen onnistuu joka suuntaan, mutta sitten kulmaväännöissä/maalinedessä ei niin hyvä. Ja en tiedä onko se fleguilua vai muuten vaan heikkoutta mutta varsinkin puolustuspäässä ne omat miehet välillä karkailee, mitä tietty tapahtunee parhaimmillekkin mutta varmasti on asia johon Ollikin yrittää keskittyä ja pelata paremmin. Samanlaista heikkouttahan on näkynyt esim Barkovin pelissä vaikka liigan perusteella ei olisi ikinä uskonut että olisi niin hukassa välillä. Sharppina siellä täytyy yrittää pysyä kokoajan ei auta vaikka pelaisi kuinka hyvin muuten kun virheistä heti rangaistaan.
 

Sambody

Jäsen
Vale emävale tilasto. Silti jos en aivan huuhaa sivustoa tutkaillut niin Ristolaisen corsi oli Buffalon pakeista toiseksi huonoin, joten siinä joidenkin suuressa arvossa pitämässä tilastossa ei Ristolainen ainakaan positiivisella tavalla erotu joukosta.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kuitenkaan ei voi kyllä parhaalla mahdollisella tahdollakaan sanoa Ristolaisen pelanneen Myersia paremmin. Myersin osalta tilastot eivät todellakaan tee oikeutta hänelle, sillä hän on ollu muutamaa ottelua lukuunottamatta nostanut pelinsä tason lähelle sitä tulokaskauden pelaamistaan. Hänelle toki edelleen sattuu silloin tällöin pahoja hasseja, mutta vastapainoksi pelaa erittäin kokonaisvaltaista peliä ja parhaimmillaan hän kokonsa ja siihen nähden loistavan luistelunopeutensa turvin on joka puolella kenttää olematta jäljessä tilanteissa.

Mä tosiaan perustan oman näkemyksen niihin peleihin joita olen nähnyt ja tilastoihin, joten totuus ja mun mielikuva voi olla täysin ääripäässä toisistaan. Mutta ne pelit mitä näin niin Myers oli purjeessa omassa päässä ja kiekonmenetyksiä tuli yllättävän paljon. Toki totuus voi olla eri, mutta nuo tilastotkaan ei herraa mairittele, kun miinuksissa toiseksi huonoin ja kiekkoja menetetty eniten. Tietenkin tilastot voivat vääristää totuutta ja mun muutama peli ei ole liian kattava otanta herran peliin.
Ristolaiselle tekee hyvää päästä pelaamaan enemmän ja saada vastuuta myös erikoistilanteissa. Rasse on kehittynyt hurjasti fyysisyydessä ja ukkoa on heitetty seinälle ja taklattu ulos kaukalosta, mutta vielä tarvitaan kehittymistä kiekollisessa pelissä sekä nopeudessa.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Itse olen kyllä muistini mukaan viimeksi viikonloppuna katsonut tämän Barkovin peliä, mutta ehkä se sitten oli unta.

Mitä itse Barkoviin tulee, niin ongelma on se, että hän ei kykene tekemään peliä keskikaistalta. Toki tämä on tällä keskustelupalstalla laitettu milloin pakkien, milloin huonojen laiturien piikkiin, mutta kyllä se sentteri viime kädessä on vastuussa omasta pelinrakentelustaan.

Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa, joko a) sinä puhut paskaa, tai b) et ymmärrä jääkiekosta edes vähää alusta. (Toki on olemassa myös se kolmas ja ilmeisin, trolli-vaihtoehto.)

Yritä siinä tehdä peliä keskeltä kun pakki vetää kiekon rumpuun kymmenen kertaa kymmenestä sen sijaan, että avaisi keskelle hakevalle sentterille. Tätä ei tapahdu vain Barkovin kodalla, sama ongelma jokaisella Panthers sentterillä. Eli kyllä, tuon asian suhteen vika on pakeissa/valmentajassa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Yritä siinä tehdä peliä keskeltä kun pakki vetää kiekon rumpuun kymmenen kertaa kymmenestä sen sijaan, että avaisi keskelle hakevalle sentterille. Tätä ei tapahdu vain Barkovin kodalla, sama ongelma jokaisella Panthers sentterillä. Eli kyllä, tuon asian suhteen vika on pakeissa/valmentajassa.

Tämä jos mikä on paskaa. Sinä siis vakavissasi väität, että Floridan pakit eivät koskaan avaa peliä syöttämällä, vaan aina laittavat kiekkoa ränniin/laseihin? Jos oikeasti olet tuota mieltä, niin nimimerkkisi vähäinenkin uskottavuus on mennyttä. Se on yksinkertaisesti täysin idioottimainen väite.
 

ipaz

Jäsen
Kyllähän Florida on pelannut hyvin pelkistettyä hyökkäyksiin lähtöä, eli jos ekaa syöttöä ei hyökkääjälle ennen omaa siniviivaa saada niin pakki lyö kiekon ränniin ja halukkaat kirmaavat perään. Sama hyökkäyspäässä kun pakeilla on kiekko, niin turhaan sitä ei leivota vaan kiekko toimitetaan hyvin nopeasti maalille. Muutenkin hyökkäysketjujen systeemi tuntuu olevan "crash the net", eli kulmissa ja maalin takana ei turhaan pyöritä.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tämä jos mikä on paskaa. Sinä siis vakavissasi väität, että Floridan pakit eivät koskaan avaa peliä syöttämällä, vaan aina laittavat kiekkoa ränniin/laseihin? Jos oikeasti olet tuota mieltä, niin nimimerkkisi vähäinenkin uskottavuus on mennyttä. Se on yksinkertaisesti täysin idioottimainen väite.

Kirjoitetaan sitten niin, että idioottikin (toivottavasti) ymmärtää. Suurin osa Floridan hyökkäysyrityksistä käynnistyy pakin rumpuun lyödystä roiskaisusta, happy now. Johtuuko sitten pakkien huonoudesta vai ylivarovaisesta pelitavasta, itse veikkaisin jälkimmäistä.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vale emävale tilasto. Silti jos en aivan huuhaa sivustoa tutkaillut niin Ristolaisen corsi oli Buffalon pakeista toiseksi huonoin, joten siinä joidenkin suuressa arvossa pitämässä tilastossa ei Ristolainen ainakaan positiivisella tavalla erotu joukosta.

Tämä on tosiaan itselleni hieman erikoinen seikka. Tätä voinee selittää se, että Buffalo ei juuri harrastanut Rolstonin aikana puolustajaparien matchausta, vaan kaikkia pareja peluutettiin tasaisesti vastustajan kaikkia kentällisiä vastaan. Ristolainen myöskin on pelannut pääosin Weberin ja McBainin kanssa, jotka myöskin miehittävät noita alasijoja (hetken aikaa pelasi tosin Tallinderin kanssa). Sitä en tosin ole kovin tarkasti laittanut merkille, minkä hyökkäyskentällisen takana Ristolainen on pääasiassa pelannut. Olisi kyllä voinut hieman tähän asiaan laittaa huomiota.

Mä tosiaan perustan oman näkemyksen niihin peleihin joita olen nähnyt ja tilastoihin, joten totuus ja mun mielikuva voi olla täysin ääripäässä toisistaan. Mutta ne pelit mitä näin niin Myers oli purjeessa omassa päässä ja kiekonmenetyksiä tuli yllättävän paljon. Toki totuus voi olla eri, mutta nuo tilastotkaan ei herraa mairittele, kun miinuksissa toiseksi huonoin ja kiekkoja menetetty eniten. Tietenkin tilastot voivat vääristää totuutta ja mun muutama peli ei ole liian kattava otanta herran peliin.
Ristolaiselle tekee hyvää päästä pelaamaan enemmän ja saada vastuuta myös erikoistilanteissa. Rasse on kehittynyt hurjasti fyysisyydessä ja ukkoa on heitetty seinälle ja taklattu ulos kaukalosta, mutta vielä tarvitaan kehittymistä kiekollisessa pelissä sekä nopeudessa.

Havaintosi voivat olla ihan oikeitakin. En tosin tosiaan tiedä, mitkä ottelut olet juuri nähnyt. Itse olen nähnyt jokaisen matsin (joskin joistakin matseista olen katsonut kaksi erää ja sitten viimeisen erän olen katsonut consendetina). Kuitenkin asiaa voinee selittää se, että Myersin otteet edelleenkin ovat varsin epätasaisia (viime kaudella ne olivat pääosin vain surkeita). Tosin Myersin pelaaminen on omalla tavalla hyvin kokonaisvaltaista, hän on siis hyvin usein siellä, missä tapahtuu (mikä toisinaan siis johtaa sitten myös pahoihin turnovereihin). Joskin esim. voittoon päättyneessä Toronto-matsissa Myers oli (yhtä huonoa avaussyöttöä lukuunottamatta) aivan helvetin hyvä. Pisti äijää paskaks maalilla ja laidoilla, nosti kiekon jalalla erittäin tehokkaasti aina jopa maalipaikkaan asti, pelasi viivalla todella aktiivisesti jne. Oli varmasti hänen paras pelinsä. Myöskin uskoisin virheiden jäävän helpommin mieleen kuin sellaisten pienten, mutta oikeiden ratkaisujen tekemisen. Minkä lisäksi en ole aivan varma, kuinka nuo kiekonmenetykset tilastoidaan. Myershan yleensä, kuten todettua, tuo itse kovalla vauhdilla kiekon itse ylös, mikä toisinaan johtaa sitten kiekonmenetykseen viivalla (eikä siis omissa).

Kuitenkaan tilastot eivät tosiaan aina tee oikeutta. Tämä korostuu erityisesti sellaisen joukkueen takana, joka on tasoltaan heikko ja on todella heikko viimeistelemään. Tätä keskusteluahan on jonkin verran käyty nyt Ekbladin osalta, koska hänen tilastonsa (erityisesti plusmiinus) on varsin heikko, mutta hän pelaa silti kovalla tasolla. Hänen joukkueensahan ei ole mikään huippu ja on maalinteon suhteen suorastaan heikko.

Itsekin uskon, että Ristolaisen pelaamiselle AHL tekee ihan hyvää. Pääsee kiekollisempaan rooliin ja hänestä saadaan ulosmitattua muutakin kuin vain shutdown-puolustajaa.
 
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Dale Tallon
Barkov

Onkos täällä Veikkaaja-lehden tilaajia, kun noista Floridan avauksista oli puhetta, nimittäin muistini sanoo Barkovin jossakin Veikkaajassa juuri puhuneen tästä kuinka pakit eivät avaa sentterille..itse en parin viikon Veikkaaja-arkistoista löytänyt.
 

Sambody

Jäsen
Tämä on tosiaan itselleni hieman erikoinen seikka. Tätä voinee selittää se, että Buffalo ei juuri harrastanut Rolstonin aikana puolustajaparien matchausta, vaan kaikkia pareja peluutettiin tasaisesti vastustajan kaikkia kentällisiä vastaan. Ristolainen myöskin on pelannut pääosin Weberin ja McBainin kanssa, jotka myöskin miehittävät noita alasijoja (hetken aikaa pelasi tosin Tallinderin kanssa). Sitä en tosin ole kovin tarkasti laittanut merkille, minkä hyökkäyskentällisen takana Ristolainen on pääasiassa pelannut. Olisi kyllä voinut hieman tähän asiaan laittaa huomiota.

Toki joo on sanottava, että verrattuna esimerkiksi Pysykiin niin Ristolainen joutuu astetta huonompien kavereiden kanssa pelaamaan. Pysykin ja Ehrhoffin jälkeen isoja eroja ei tuossa tilastossa oikeastaan ole, mutta kuitenkin Rasse pitää McBainin kanssa pohjaa tuossa tilastossa. Vastapainona taas sitten McBain ja Ristolainen enemmän pelanneista pakeista pelaavat suojatuimpia minuutteja tasakentällisin. Eli siis saavat vastaansa joukkueen muita pakkeja heikompia vastustajia ja suurimmalla prosentilla hyökkäyspäästä alkavia vaihtoja. Toki myös Ristolainen pienimällä prosentilla päättää vaihtonsa hyökkäyspäähän.

Tässä siis corsiin pohjaava läpikatsaus Ristolaisen tilastoihin. Toki olen sen verran uusi näiden kanssa, että joku paremmin perillä oleva voi tulla korjaamaan, jos jotain eeppisiä virheitä ilmenee.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Toki joo on sanottava, että verrattuna esimerkiksi Pysykiin niin Ristolainen joutuu astetta huonompien kavereiden kanssa pelaamaan. Pysykin ja Ehrhoffin jälkeen isoja eroja ei tuossa tilastossa oikeastaan ole, mutta kuitenkin Rasse pitää McBainin kanssa pohjaa tuossa tilastossa. Vastapainona taas sitten McBain ja Ristolainen enemmän pelanneista pakeista pelaavat suojatuimpia minuutteja tasakentällisin. Eli siis saavat vastaansa joukkueen muita pakkeja heikompia vastustajia ja suurimmalla prosentilla hyökkäyspäästä alkavia vaihtoja. Toki myös Ristolainen pienimällä prosentilla päättää vaihtonsa hyökkäyspäähän.

Tässä siis corsiin pohjaava läpikatsaus Ristolaisen tilastoihin. Toki olen sen verran uusi näiden kanssa, että joku paremmin perillä oleva voi tulla korjaamaan, jos jotain eeppisiä virheitä ilmenee.

En tiedä kyllä katsotaanko samoja tilastoja, sillä oman tulkintani mukaan Weberin suhteellinen corsi on heikoin Ristolaisen jälkeen. Joskin McBainin on aika lähellä. Myöskään ei voi mielestäni sanoa, että Ristolainen pelaisi selkeästi suojattuja minuutteja, sillä nuo luvut ovat Buffalossa hyvin lähellä toisiaan, minkä lisäksi tässä suhteessa hänen allaan ovat esim. Tallinder (hieman yllättäen kyllä) sekä Weber. Itse siis katsoin nuo täältä:

Player Usage Charts

Joskin täytyy itsekkin sanoa, että en uskalla sanoa 100% varmuudella tulkitsevani noita oikein.
 

Sambody

Jäsen
Joo yksi major moka tuli, kun katsoin Weberin pelatut matsit väärin ja jätin sen takia kylmästi ulos. Tottakai noilla pelatuilla peleillä lasketaan mukaan ja tosiaan heikompi kuin Ristolainen. Ja tosiaan mainitsin vain suojatuimmista minuuteista hieman hölmösti mainitsematta ettei varsinkaan vastustajien tasossa ole juurikaan eroja Buffalon pakkien välillä. Jonkin verran sitten hajontaa siinä mistä päin kenttää aloittavat vaihtonsa.

Ja itse käytin Behind The Net sivuston tilastoja, jotka ovat pari peliä jäljessä ainakin Buffalon osalta, mikä osaltaan selittänee eron esimerkiksi tuossa Tallinderin keississä.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kolme Panthersin peliä olen nähnyt ja joka kerta kiinnittänyt samaan juttuun huomiota. Pakki nousee hitaasti omassa päässä kiekon kanssa. Barkov kaartaa nousuun siniviivan kohdalla parin metrin päässä pakista. Pakki jättää helpon syötön antamatta ja munii aikansa ja päätyy epätoivoiseen rännihätäriin. Ihmetys on joka kerta suuri. Ja aika puusilmä saa olla jos ei ole tuota huomannut. Mitä Barkovin pitäisi tehdä, riistää omalta pakilta kiekko? Erku, sanoisin että sinun vähäinenkin uskottavuutesi on mennyt jos otit kirjaimellisesti tuon "kymmenen kertaa kymmenestä". Kyllä sen verran pitää tervettä järkeä olla että tunnistaa tuollaisesta yhteydestä milloin ollaan tosissaan. Tai sitten nautit vain pilkunnussimisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös