Suomalaiset ja Suomessa tutuiksi tulleet urheilijat ja valmentajat Venäjällä

  • 90 435
  • 413
Väkisinkin tulee mieleen, että sille on viimeset kaksi vuotta maksettu ruplissa, eikä pysty niitä oikeaksi rahaksi missään vaihtamaan. Nyt sitten ei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin jatkaa maassa, missä pystyy sitä leikkirahaansa käyttämään. Ei sillä, että siellä olisi mitään ostettavaa, mutta hei. Elämä on.

Mä luulen, että selitys on vielä yksinkertaisempi. Hänelle ei löydy töitä mistään muualta ja se on itseasiassa hemmetin hyvä homma.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Hyi helvetin saastainen rotta. Passi pois ja terroristipassi tilalle.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole muiden tapaan tietoinen Pulkkisen motiiveista jäädä KHL:ään, mutta selvästi hän näyttää pitävän liigassa pelaamisesta.

Taannoin peukutin Pulkkiselle Jokereiden kannattajana ja kun NHL-varaus oli vieläpä Änärin suosikkiin, oletin hänestä tulevan Filppulan "manttelinperijä". No toinen heistä on koko suomalaisen kiekkoperheen arvostama historiaa tehnyt kolmen kullan klubin jäsen ja toinen...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kunlunhan pelaa kotiottelunsa jossain siinä Moskovan kupeessa. Eli ei poistu edes Venäjältä de facto kuin paperilla.

Ja vaikka pelaisi kotiottelunsa Kiinassa, niin verirupla-liigassa pelaisi silti.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Pulkkinen on jo myynyt sielunsa saatanalle, ja hän on siksi sivistysmaissa persona non grata, niin kai hänen on sama jatkaa tuolla paskalandiassa pelaamista. Pohjois-Amerikassa ja Sveitsissä saisi varmaan pelata mutta NHL:ään kyvyt ei riitä ja Sveitsistä ei varmaan tullut kovin ihmeellisiä tarjouksia, kun eiköhän sielläkin tiedetä että Pulkkisella ei ole kovin paljon vaihtoehtoja.

Pysykööt tuolla onnenmaassaan minun puolestani uransa jälkeenkin. Ei jää ikävä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän Kunlunissa olla tietoisia, että +99% suomalaisista jääkiekkofaneista suhtautuu Pulkkisen KHL:ssä pelaamiseen erittäin kriittisesti, joten olettaisin kyseessä olevan tietoista provosointia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
– Osaan useita sanoja venäjäksi, kuten esimerkiksi hei. Lisäksi olen oppinut useita kiekkotermejä KHL-vuosieni aikana.

Kertonee paljon Pulkkisen älynlahjoista, kun on kaikkien näiden vuosien aikana oppinut vittu sanomaan venäjäksi ”hei”.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
– Osaan useita sanoja venäjäksi, kuten esimerkiksi hei. Lisäksi olen oppinut useita kiekkotermejä KHL-vuosieni aikana.

Kertonee paljon Pulkkisen älynlahjoista, kun on kaikkien näiden vuosien aikana oppinut vittu sanomaan venäjäksi ”hei”.
Minäkin osaan useita sanoja venäjäksi, kuten esimerkiksi durak. Kätevä kieli, voi sanoa Teemu Pulkkinen venäjäksi yhdellä sanalla.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kertonee paljon Pulkkisen älynlahjoista, kun on kaikkien näiden vuosien aikana oppinut vittu sanomaan venäjäksi ”hei”.
Maailma olisi paljon parempi paikka, jos Pulkkinen olisi oppinut sanomaan "ei" eikä "hei".
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
– Osaan useita sanoja venäjäksi, kuten esimerkiksi hei. Lisäksi olen oppinut useita kiekkotermejä KHL-vuosieni aikana.

Kertonee paljon Pulkkisen älynlahjoista, kun on kaikkien näiden vuosien aikana oppinut vittu sanomaan venäjäksi ”hei”.
Ei helvetti mikä kielinero. Vielä toiset viisi kautta Putinin mannekiinina niin oppii ehkä vielä toisenkin sanan.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ei helvetti mikä kielinero. Vielä toiset viisi kautta Putinin mannekiinina niin oppii ehkä vielä toisenkin sanan.
Jep, vapise, Luke Martin! Pulkkinen on tonguemän.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei helvetti mikä kielinero. Vielä toiset viisi kautta Putinin mannekiinina niin oppii ehkä vielä toisenkin sanan.
Pulu on toivottavasti onnistunut oppimaan "davai" sekä "normalna". Nämä fatalistiset myöntyväisyyssanat soveltuvat hyvin kaikkiin tilanteisiin mihin voi paskatunkiolla törmätä. Jos lentokone ei nouse, niin kaikki on davai kun saa odotteluvotkulia ja normalna koska onhan se. Jos lentokone tippuu, niin kaikki on davai kun näin on taivaan isä päättänyt ja normalna koska onhan se. Jos rintamalta suoraan kadulle palannut raiskaajamurhaaja puukottaa niin kaikki on davai kun olihan se sentään sotasankari ja normalna koska onhan se. Ja jos sattuu niin hassusti käymään että kaapataan kadulta varusvarikon kautta orjasotilaaksi Ukrainan rintamalle, niin sekin on davai koska siinä pääsee itsekin sotasankariksi (ja suuri isä pikkutsaari kuitenkin tietää paremmin) ja normalna koska onhan se.

On elämä helppoa ja auvoisaa kun ei tarvitse liikaa aivojaan rasittaa. Davai.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos ihminen olisi fiksumpi ja lukisi tuon jutun itsestään niin miettisi, että vittuillaanko tässä minulle urakalla, kuinka tyhmä olen.
Tai jättäisi kokonaan kertomatta tästä "kielitaidostaan". En edes kehtaisi sanoa moista.

En mä aikaisemmin asunut noin kauan Espanjassa tai Saksassa, mutta opin kuitenkin hoitamaan kyseisillä kielillä arjen perusasiat ihan hyvin ja sosiaalinenkin elämä hoitui, toki englannilla höystettynä, kun sitä suurin osa tutuistani kuitenkin osasi.
 

444

Jäsen
Pulkkinen on kuulemma ex-joukkuetoverin mukaan täysin venäläistynyt. Eikä ihme, osaahan hän jo sanoa "Hei".

Antakaa hei vähän armoa. Yrittäkää itse sanoa tuhannen votkuleissa ”zdravstvujtje” sotkeentumatta jo toiseen konsonanttiin. Toki mä opin tuon itse aikanaan ensimmäisellä venäjän oppitunnilla, mutta koska Pulkkinen ei ole penaalin terävin kanootti, niin voihan siihen puoli vuosikymmentä mennä, helposti.
 

Freakish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Antakaa hei vähän armoa. Yrittäkää itse sanoa tuhannen votkuleissa ”zdravstvujtje” sotkeentumatta jo toiseen konsonanttiin. Toki mä opin tuon itse aikanaan ensimmäisellä venäjän oppitunnilla, mutta koska Pulkkinen ei ole penaalin terävin kanootti, niin voihan siihen puoli vuosikymmentä mennä, helposti.
Eipä taida reilu viisi vuotta kyseisellä herralla riittää. Lauleskelee todennäköisemmin privjet, privjet, davaj, davaj katuja tallatessaan. Haastattelun perusteella näistäkin ymmärtää itse vain etummaisen puoliskon.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Isinbajeva saagalle jatkoa.
Kansainvälisen olympiakomitean (KOK) puheenjohtaja Thomas Bach on antanut Isinbajevalle ja Tarpishcheville mahdollisuuden toimia KOK:n johtokunnassa.

Nyt Isinbajevan kimppuun on käynyt ampumahiihtolegenda Svetlana Išmuratova. Nainen on ryöpyttänyt seiväslegendaa Match TV:lle.

– Koko tilanne ei ole vielä tiedossa. Jelena on tehnyt kuitenkin selväksi, ettei hän tue erityisoperaatiota (Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa). Hän asuu mieluummin muissa maissa.

Išmuratova kertoi arvostavansa Isinbajevan urotekoja urheilijana. Naisen ”asenne isänmaahan” ei kuitenkaan kelvannut Išmuratovalle.

– Jokin meni ilmeisesti pieleen kasvatuksessa. Hän ei oppinut rakastamaan kotimaataan, linjasi Išmuratova.
Mitähän tässä vihjaillaan:

– Mitä sitten jos Espanjassa tapahtuu samoin kuin Lähi-idässä? Minne hän sitten menee? Monacoon? Ei ole parempaa maata kuin hänen synnyinmaansa, maalaili Išmuratova.

Useat venäläiset urheiluvaikuttajat ovat kritisoineet voimakkaasti Isinbajevaa viime kuukausina. Naisesta on tulossa hylkiö Venäjällä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin kauan kun Ukraina on miehitettynä ja sota jatkuu, venäläiset ja valkovenäläiset tulisi sulkea kaikesta kansainvälisestä urheilusta. (Järjestäköön sitten jotain varjokisoja.) Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää.
 
Ylen uutisseurannasta:

Tass: Venäjälle tulossa laki, joka kieltää Venäjällä olevia ulkomaalaisia arvostelemasta valtiota​

Venäjän sisäministeriö on valmistellut lain, jonka mukaan kaikki Venäjälle saapuvat ulkomaalaiset joutuvat allekirjoittamaan ”lojaalisuussopimuksen”. Asiasta kertoo Venäjän hallintoa lähellä oleva uutistoimisto Tass.

Sopimuksen mukaan ulkomaalaiset eivät saisi arvostella venäjän ulko- tai sisäpolitiikkaa tai puuttua Venäjän viranomaisten toimintaan.

He eivät myöskään saisi halventaa Neuvostoliiton asevoimien, eli ”Puna-armeijan” toisessa maailmansodassa natsi-Saksasta saamaa voittoa.

Lisäksi ulkomaalaisten olisi sitouduttava Venäjän perinteisiin perhearvoihin ja luvattava olemaan levittämättä ”ei-tavanomaisia seksuaalisia suhteita koskevaa propagandaa”.

Tassin tiedossa ei ole, millaisia rangaistuksia lain rikkomisesta koituisi.

Lakiesitystä ei ole vielä tuotu parlamentin käsittelyyn.

Lähde: Reuters
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ymmärrystä löytyy edelleen verirahoista pelaavalle Teemu Pulkkiselle. Kolppanen menisi myös itse pelaamaan ja kannustaisi muite menemään ilman ikävää hässäkkää Ukrainassa.

On kohtuutonta antaa Pulkkiselle negatiivista palautetta siitä, että hän tekee jotain, mitä on halunnut lapsesta asti tehdä. Ei Venäjälle mennä tukemaan sotakoneistoa, vaan pelaamaan jääkiekkoa. Minun mielestäni se on niin simppeliä, Kolppanen sanoo.

Sanoisin, että kohtuutonta on esim murhaaminen ja raiskaaminen jne. Ei välttämättä Pulkkisen arvostelu. Olkoot Kolppanen mitä mieltä tahansa, niin kannattaisi ehkä pitää mölyt mahassa.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös