Suomalaisen musiikin trivia

  • 2 072
  • 24

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kokeillaanpa täältäkin, että onnistuuko minkäänlaisen trivian teko ilman että kaikki heittävät kaikki oikein. Esittäjiä ja kappaleita haetaan. Kaikki kappaleet (myös englanninkieliset) ovat suomalaisten bändien esittämiä. Ja lisävihjeenä, että kaikki kappaleet löytyvät levyiltä, jotka omistan, eli mitään kovin harvinaisia kappaleita ei ole kyseessä.

1. We only have one candle, to burn down to the handle. No matter what you say, if you live like a man, You live in tales you tell.

2. Jäämyrsky tuli ensin elokuviin, sitten sääksi se lasitti kaikkien puiden oksat.

3. Tunnit toukokuun, silloin sankarisi olla sain. Vaik´ huuhtoneet on päiväin veet, säilyy mielessäni hetki arvokkain.

4. Joka päivä on niin erilainen. Kun joka päivä, aina eri nainen. Joka paikassa kyselee "sori ootsä Suomesta ounou".

5. Ahti ajoi ammatikseen, mua kutsui pikku kisällikseen. Nyt siinä istui murheissaan tahtonut ei tappaa kissojaan. Ja järvi oli hiljainen, sysimustaa vesi sen.

6. Pian unohtuu aika ja tila, ja nahkapeitto ja syyllisyys,
ja rauenneilla kasvoilla viipyy muiston pysyvyys.

7. Itse päätän huvini ja itse päätän työni ja kenen kanssa milloinkin mä vietän yöni.

8. Yö kuljettaa nuorta kulkijaa, synneistään palkan saa, ansaittua rahaa. Taivaltaa, pitkin katujaan. Se vetää viinaa ja kamaa, se auttaa inhon unohtamaan.

9. Selkänahka on orvaskettä, kyllä se siitä venyy. Ihmisen raatoon totuus kiteytyy.

10. Ja mä poltan tupakan ja sitten toisen tupakan ja sitten mietin, josko soittaisin jollekin, ei kukaan soita minulle, soittaisinko sinulle, kun et kumminkaan, pääsisi tulemaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
3. Yö: Sua muistoistani pois en saa
5. Anssi Kela: Kissanpäivät
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ghost

6. Pian unohtuu aika ja tila, ja nahkapeitto ja syyllisyys,
ja rauenneilla kasvoilla viipyy muiston pysyvyys.
-CMX: Kultanaamio

8. Yö kuljettaa nuorta kulkijaa, synneistään palkan saa, ansaittua rahaa. Taivaltaa, pitkin katujaan. Se vetää viinaa ja kamaa, se auttaa inhon unohtamaan.
-Neljä ruusua: Idän prinsessa ?

10. Ja mä poltan tupakan ja sitten toisen tupakan ja sitten mietin, josko soittaisin jollekin, ei kukaan soita minulle, soittaisinko sinulle, kun et kumminkaan, pääsisi tulemaan.
- "Ja minä makaan selälläni, minun kelloni raksuttaa, pikkuhiljaa raksuttaa..." Eppuja, muistan sanat, mutta kappaleen nimi ei kertakaikkiaan nyt löydy. Herranjestas miten voi olla pää jumissa.

Meni vähän heikosti nyt muutenkin.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
1. We only have one candle, to burn down to the handle. No matter what you say, if you live like a man, You live in tales you tell.

Sonata Arctica - Weballergy

2. Jäämyrsky tuli ensin elokuviin, sitten sääksi se lasitti kaikkien puiden oksat.

Ultra Bra - Rubikin Kuutio

3. Tunnit toukokuun, silloin sankarisi olla sain. Vaik´ huuhtoneet on päiväin veet, säilyy mielessäni hetki arvokkain.

Yö - Joutsenlaulu(?)
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
2. Ultra Bra - Rubikin kuutio
4. Leevi&The Leavings - Sunnuntaiksi San Franciscoon
6. CMX - Kultanaamio
7. prkl ku on niiiiin tuttu...
8. Neljä Ruusua - Idän prinsessa
10. Eppu Normaali - Näin kulutan aikaa
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tähän mennessä tulleet seuraavat:

1. Sonata Arctica - Weballergy
2. Ultra Bra - Rubikin kuutio
4. Leevi and the Leavings - Sunnuntaiksi San Franciscoon
5. Anssi Kela - Kissanpäivät
6. CMX - Kultanaamio
8. Neljä Ruusua - Idän prinsessa
10. Eppu Normaali - Näin kulutan aikaa

Eli 3, 7 ja 9 puuttuvat. Mikäli tulevat pian niin pistänpä vielä toista tämän illan aikana samaan otsikkoon. Kolmonen siis ei ole Joutsenlaulu.

EDIT: Olihan se kolmonen siellä Arnoldin viestissä kun luki tarkemmin. Eli 3. Yö - Sua muistoistani pois en saa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ei ole Lapinlahden Lintuja. Humorista puolta kuitenkin. Annetaanpa vinkki, että esittäjä ollut julkisuudessa tänä vuonna melko paljon, vaikka on jo menehtynyt.

EDIT: Ysiin sellaista vinkkiä, että Manse-Rockin puolelle menee.
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
9. Juicen biisi? Nimeä en muista.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ei ole Juicea ysi. Seiska on tosiaan Irwiniä. Kappaleen nimi puuttuu.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Jep. Ysi löydetty. Seiskasta puuttuu kappaleen nimi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1. ?????
2.Ultra Bra - Musta niljaisten lehtien kaupunki
3. Yö - Sua muistoistani pois en saa
4. Leevi & the Leavings - Sunnuntaiksi San Fransiscoon
5.????
6. ????
7.????
8.Neljä Ruusua - Idänprinsessa
9. Popeda - Siankorvaa ja kraanavettä
10. Eppu Normaali - Näin kulutan aikaa


edit: Perskele, mikä moka. UB.n kappale oli tietysti Rubikin kuutio... Sistis häpeää...
 
Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Uutta kehiin

Seiska ei ratkennut, mutta ajan kuluksi teenpä uuden jo tässä vaiheessa. Ja seiska oli Irwin Goodman - Silirimpsis. Edelleen suomalaista, tällä kertaa kaikki myös suomenkielisiä. Tiedä sitten kuinka vaikeita ovat tällä kertaa. Musiikkimaku ei ole mihinkään muuttunut sitten edellisten ja kun edelleen näitä löytyy pääosin tuolta levykokoelmista, niin siitä pystyy jotain päättelemään.

1. Mä taisin olla siinä viidentoista. Kun aloin innostumaan nautinnoista. Sinut näin ja enkeliksi luulin. Vaikka jengin pilkkahuudot kuulin.

2. Neilikan poimin maasta se saasta kuka onkaan kun sinut vei. Kukalla rinnuksen somistan sen sinulle omistan ja sulle rakkauslaulun tein, sen levy-yhtiöön vein, ne sanoi ei.

3. Aion tulla luoksesi uudestaan, halki ikiroutaisen isänmaan, vaikken koskaan luotasi poistunutkaan, tulen uudestaan.

4. Tänään käytin valkoista paitaasi ja poltin sinulta kaikki tupakat. Poltin tupakat.

5. Istuin minäkin oksalla hyvällä, kerran elämän puistossa. Olin aikeiden taidoista jyvällä ja mun Järviset luistossa. Sitten kohtalo kusi mun maljaani olin äkkiä hukassa. Nyt en piittaa kun että mun kaljaani, ryyppään nappulat sukassa.

6. Se kuusikymmenluvun alku oli rautainen, vaikka tyttö oli rinnoiltansa lautainen, niin siitä sanottiin, Elvistä janottiin, ja niin limbon suuren ali kuljettiin, mun sormi ihoa sai, ja vähän isommat nai - ja niin aivot maailmalta suljettiin, ja sitten minäkin sain, nyt koko maailmaa nain.

7. Runoilija vihdoinkin on saanut vuokrakämpän itselleen
aamuvirtsa sen tuoksuu musteellese krapulassa ovi auki wc-pöntöllä istuu ja kiroilee ja tiuskii syntyvälle kirjalleen.

8. Kuka liiton rakentaja on uskonsa ylipappi? Kuka taivaanliitäjä on taivaankannen tappi?

9. Joskus aikain alussa, kun luotiin maailmaa. Tarvittiin myös kansaa kauas susirajan taa. Vahingossa luoja oudon prototyypin loi ja tuumi että pakkasessa tuokin elää voi.

10. En malta nukahtaa, sävel korvissani soi, näppäilen kitaraa, ei parempaa olla voi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusista:

2. Suurlähettiläät - Elokuun 11. ("Hei Mika, poimi maasta se saasta..." :D)

6. Hector - Olen hautausmaa

7. Miljoonasade - 506 ikkunaa

8. CMX - Ei yksikään


EDIT: No joo, ei tästä täysiä pisteitä minulle - Kolmonen oli niin pirun tuttu ja Juiceahan se, kun Omahan vastauksen näin, mutta biisi taitaa silti olla Kaksoiselämää
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
4. Ultra Bra - Heikko Valo
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tähän mennessä löytyneet:

2. Suurlähettiläät - Elokuun 11.
3. Juice - Kaksoiselämää
4. Ultra Bra - Heikko Valo
6. Hector - Olen hautausmaa
7. Miljoonasade - 506 ikkunaa
8. CMX - Ei yksikään
9. Irwin - Härmäläinen perusjuntti

Eli kolmea uupuu.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Uutta kehiin

5. Istuin minäkin oksalla hyvällä, kerran elämän puistossa. Olin aikeiden taidoista jyvällä ja mun Järviset luistossa. Sitten kohtalo kusi mun maljaani olin äkkiä hukassa. Nyt en piittaa kun että mun kaljaani, ryyppään nappulat sukassa.
Riimittelystä tulee mieleen Eppu Normaali...

10. En malta nukahtaa, sävel korvissani soi, näppäilen kitaraa, ei parempaa olla voi.
Neljä Ruusua - onkohan tämä nyt se uusi Missä vaan-hirvitys vai vanha kunnon Suikki?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ei ole vitonen Eppuja. Kympissä toinen noista on oikein.

Vitonen voi olla melko vaikea. Olen sitä kyllä aikoinaan radiostakin kuullut, mutta kovin suuri hitti se ei kyllä ole ollut.
 

Lape

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Uutta kehiin

2. Kuka tämä nyt on, helppo mutta en saa mieleeni,
sanotaan vaikka Aknestik

3.Eput?

4. Ultra Bra

7.Miljoonasade: 506 Ikkunaa

8. CMX: Sillanrakentaja?

9. YUP: Tohtori Tulp esittelee alkuihmisen
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
1. on Leevejä, olisiko Ei se tyttö tule takaisin?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Vinkkinä vitoseen: kappale on erään tunnetun suomalaisen yhtyeen solistin sooloalbumilta. Uusi erilainen trivia on jo pikkuhiljaa mietinnässä. Jos löydän tarpeeksi kappaleita, niin pistän iltapäivän aikana omaan otsikkoon.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Uutta kehiin

Viestin lähetti Ghost
1. Mä taisin olla siinä viidentoista. Kun aloin innostumaan nautinnoista. Sinut näin ja enkeliksi luulin. Vaikka jengin pilkkahuudot kuulin.
-Leevi & the Leavings: Ei se tyttö tule takaisin.

3. Aion tulla luoksesi uudestaan, halki ikiroutaisen isänmaan, vaikken koskaan luotasi poistunutkaan, tulen uudestaan.
-Juice: Kaksoiselämää

4. Tänään käytin valkoista paitaasi ja poltin sinulta kaikki tupakat. Poltin tupakat.
-Ultra bra, mutta mikä?

7. Runoilija vihdoinkin on saanut vuokrakämpän itselleen
aamuvirtsa sen tuoksuu musteellese krapulassa ovi auki wc-pöntöllä istuu ja kiroilee ja tiuskii syntyvälle kirjalleen.
-Miljoonasade: 506 ikkunaa

8. Kuka liiton rakentaja on uskonsa ylipappi? Kuka taivaanliitäjä on taivaankannen tappi?
-CMX: Ei yksikään

EDIT: Jaa te olittekin jo ehtineet. Olisiko vitonen sitten perinteistä Mustajärven Patea?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös