Summit Series 2007, alle 20v, Kanada-Venäjä

  • 9 522
  • 55

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viime ottelussa käytössä ollut linkki ei tällä kertaa toimi. Kolmas ottelu on juuri alkanut ja sitä voi katsoa kun avaa tämän linkin Windows Media Playerillä:

mms://a846.l3156036845.c31560.g.lm.akamaistream.net/D/846/31560/v0001/reflector:37356

File - Open URL - liitä linkki
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietäiskö joku mistä voisi löytyä jotain tietoa Venäjällä menossa olevasta nuorten turnauksesta ? Tuloksia, tilastoja jne.

Kiitos
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
http://www.youtube.com/watch?v=meDcW5YYe4M

Mitä tuosta nyt voi sanoa? Super Series, ei pitänyt varmaan ihan tälläiseksi pelien mennä? No aika ajojahtiahan ne ekat kaksi peliä oli muutenkin. Ei noita kanadalaisia voi vaan aina ymmärtää...

http://www.youtube.com/watch?v=h2omAZz5aTQ

Tuossa vielä toi 'naurettavampi' temppu. Harmi, kun venäläiset luulivat, että tässä pelataan jääkiekkoa, eikä ajeta vastustajan pelaajia minkä ehditään.

3 peliä pelattu ja 5 venäläistä loukkaantunut. Super Series ja elokuu menossa? Ei vaan voi ymmärtää...

Toivottavasti venäjä jättää tämän vitsiksi menneen turnauksen kesken.
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lauantaipäivän ratoksi on mahdollista seurata Venäjän ja Kanadan neljättä matsia, joka on alkamassa. Sama Windows Media Playerissä avattava linkki toimii kuin viime kerrallakin:

mms://a846.l3156036845.c31560.g.lm.akamaistream.net/D/846/31560/v0001/reflector:37356

File - Open URL - liitä linkki
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Mitä tuosta nyt voi sanoa? Super Series, ei pitänyt varmaan ihan tälläiseksi pelien mennä? No aika ajojahtiahan ne ekat kaksi peliä oli muutenkin. Ei noita kanadalaisia voi vaan aina ymmärtää...

Puhut täyttä totta. Minun mielestäni taklaukset pitäisi poistaa kokonaan jääkiekosta, varsinkin kun ne kohdistuvat Rangersin varaamiin venäläisiin!

Jännä juttu muuten, kun Cherepanov pystyi pelaamaan ottelun loppuun ilman mitään ongelmia, mutta kun Kanada voitti ottelun ja pieksee Venäjän muutenkin joka pelissä, ei Chere pääsekään enää pelaamaan "aivotärähdyksen" takia.

Tuossa vielä toi 'naurettavampi' temppu. Harmi, kun venäläiset luulivat, että tässä pelataan jääkiekkoa, eikä ajeta vastustajan pelaajia minkä ehditään.

Kova säärisuoja-säärisuoja -törmäys joka koitui näköjään Anisimovin kohtaloksi, ei mutta hei, ei koitunutkaan, vaan mies pelaa jo tällä hetkellä neljännessä ottelussa! Ihmeparantuminen.

Jaa, että venäläiset luulivat että tässä pelataan jääkiekkoa? Miksi olen missannut tämän jääkiekon pelaamisen Venäjän taholta? Kohta nimittäin 4 ottelua putkeen selvästi turpaan, no mutta tottahan sinä puhut, ei Kanada pelata osaa. Taklanneet itselleen maalit tässäkin sarjassa?

3 peliä pelattu ja 5 venäläistä loukkaantunut. Super Series ja elokuu menossa? Ei vaan voi ymmärtää...

Kaameaa teurastusta Venäjä harrastanut pelissä numero 4 tähän mennessä, Voyonov taklailee kuin hullu, sääntöjen vastaisesti loukkaannuttaa Kanadan pelaajia. Miten tämän teurastuksen saa loppumaan?! Perronilla naama auki, Alzner heittää volttia, Turrisilla naama ruhjeilla aikaisemmista peleistä! Voi kauhea mitä sikailua Venäjältä, eikä edes oikeat sarjat ole vielä alkaneet... Kanadan pitäisi vetääntyä sarjasta, ei ole enää varaa loukkaantumisiin.

TOJ sinäkö se siellä toisten tunnuksilla?

---

Tuo ottelusta ulos heitetty Voyonov on muuten kone. Jos olisi kanukki, varma top5-varaus ensi vuoden draftissa.
 
Viimeksi muokattu:

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Puhut täyttä totta. Minun mielestäni taklaukset pitäisi poistaa kokonaan jääkiekosta, varsinkin kun ne kohdistuvat Rangersin varaamiin venäläisiin!

Mikäs tampio oikein olet? Taas joku sunnuntaikatsoja? Oliko Sutterin taklaus mielestäsi puhdas? Tietenkin minä tulen tänne avautumaan niistä, koska ne koskevat Rangersin varaamiin pelaajiin. Luuletko, että kiinnostukseni riittäisi, jos joku f*cking nevari loukkaantuu?


Jännä juttu muuten, kun Cherepanov pystyi pelaamaan ottelun loppuun ilman mitään ongelmia, mutta kun Kanada voitti ottelun ja pieksee Venäjän muutenkin joka pelissä, ei Chere pääsekään enää pelaamaan "aivotärähdyksen" takia.

Onhan itse Eric Lindros myös pelannut otteluita loppuun, vaikka on saanut aivotärähdyksen, joten selittelyt sikseen. Voi olla, että Chere myös näki omaksi parhaakseen lähteä tai, että Omsk on hänet halunnut pois tästä aivopieruturnauksesta. Mitä tuohon tulee, että kanada pieksee venäjää, niin se nyt ei mikään ihme ole, kun tiedät itsekkin minkä tasoinen valmentaja venäjän penkin takana on. Ja jos olet ollenkaan katsonut pelejä niin tiedät myös varmasti minkälainen maalivahti venäjällä on, tilannetta ei myöskään auta puolustuksen taso. Sanoisin kuitenkin, että hyökkäyksessä venäjä ei kalpene ollenkaa kandalalle, päin vastoin venäjälle on enemmän taitoa sielä.



Kova säärisuoja-säärisuoja -törmäys joka koitui näköjään Anisimovin kohtaloksi, ei mutta hei, ei koitunutkaan, vaan mies pelaa jo tällä hetkellä neljännessä ottelussa! Ihmeparantuminen.

Heh, tosissasi? Kas, kun esim. hfboardsilla myös muidenkin fanit kuin Rangersin tai venäjän olivat sitä mieltä, että törkeä polvitaklaus, mutta en yhtään ihmettele mielipidettäsi, kun katson kirjoituksiasi. Mitä tuohon ihmeparantumiseen tulee niin, miksi mies ei olisi palannut, jos ei mitään pahempaa käynyt? Tilanne kuitenkin näytti pahalta ja noissa voi ihan hyvin käydä miten vain, tiedät varmaan edes sen?

Jaa, että venäläiset luulivat että tässä pelataan jääkiekkoa? Miksi olen missannut tämän jääkiekon pelaamisen Venäjän taholta? Kohta nimittäin 4 ottelua putkeen selvästi turpaan, no mutta tottahan sinä puhut, ei Kanada pelata osaa. Taklanneet itselleen maalit tässäkin sarjassa?

Tuossa vähän ylenpänä kommentoin jo tätä, mutta kuten kanadalaiset kommentaattorit sanoivat venäjälle ei ole jääkiekkomaalivahti maalissa. Eikä tilannetta tosiaan auta luokaton puolustus. Valmentajasta en edes jaksa avautua enään.

Kaameaa teurastusta Venäjä harrastanut pelissä numero 4 tähän mennessä, Voyonov taklailee kuin hullu, sääntöjen vastaisesti loukkaannuttaa Kanadan pelaajia. Miten tämän teurastuksen saa loppumaan?! Perronilla naama auki, Alzner heittää volttia, Turrisilla naama ruhjeilla aikaisemmista peleistä! Voi kauhea mitä sikailua Venäjältä, eikä edes oikeat sarjat ole vielä alkaneet... Kanadan pitäisi vetääntyä sarjasta, ei ole enää varaa loukkaantumisiin.

Itsekkin yllätyin miten kovaa venäjä tuli tämän päivän peliin, mutta eiköhän se ollut vähän pakko, kun kanadalaiset jyrännyt 3 ensimmäistä ottelua miten haluaa. Perronia ajettiin kaksikin kertaa kovaa ja toisella kerralla törkesti sitä en kiellä. Alznerin tilanne oli mielestäni aivan puhdas, suoraan sanoen Darius Kasparaitismainen pepputaklaus.

TOJ sinäkö se siellä toisten tunnuksilla?

Ei en ole TOJ ja minulle on aivan sama kumpi joukkue voittaa tämän vitsi 'turnauksen', mutta mikään seikka ei muuta niitä tosiasioita, että sutterin taklaus Cherepanoviin olisi ollut puhdas tai gillisin ja Anisimovin tilanne mukamas "Kova säärisuoja-säärisuoja -törmäys".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kanada voitti tänään 4. pelin Omskissa 4-2 (tsn.ca) ja johtaa Venäjän pelien jälkeen ottelusarjaa puhtaasti 4-0. Ei tämän näin pitänyt mennä, hämmästyttää vähän Kanadan ylivoima vuoden 2007 Summit Series-peleissä.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Mikäs tampio oikein olet? Taas joku sunnuntaikatsoja? Oliko Sutterin taklaus mielestäsi puhdas? Tietenkin minä tulen tänne avautumaan niistä, koska ne koskevat Rangersin varaamiin pelaajiin. Luuletko, että kiinnostukseni riittäisi, jos joku f*cking nevari loukkaantuu?

Jaahas, mukava tietää tuonkin tason värilasisuus. Kyllä minuakin harmittaisi jos Canucksin ykkösvaraus ei pärjäisi fyysisessä pelissä ja lopettaisi leikin kesken, joten siinä mielessä ymmärrän kyyneleesi ja henkilökohtaisuuksin menon, vaikka en näitä itse välttämättä harrastaisikaan.

Ja mitä itse taklaukseen tulee, en voi ymmärtää kuinka tuosta saa likaisen, tai sääntöjen vastaisen taklauksen. Puhdas niitti olkapäällä, pidetään se pää ylhäällä Venäjän poika. Luulin että seuraat NHL-liigaa, tuohan on sillä mittapuulla vielä keskivertotasoa. Värilasit sokeutti niin paljon että sait tuosta likaisen taklauksen? Itse en tuossa onnistu millään, vaikka kohteena olisi ollut Kablukov ja taklaajana Cherepanov.

Ja jos olet ollenkaan katsonut pelejä niin tiedät myös varmasti minkälainen maalivahti venäjällä on, tilannetta ei myöskään auta puolustuksen taso. Sanoisin kuitenkin, että hyökkäyksessä venäjä ei kalpene ollenkaa kandalalle, päin vastoin venäjälle on enemmän taitoa sielä.

Venäjän maalivahdit (erityisesti Varlamov) ovat epäonnistuneet räikeästi, ja uskon että se on myös suurin syy minkä takia Venäjä ei oikein ole ollut edes peleissä mukana, kun niitä aletaan viimeisissä erissä ratkomaan. Pelkkien maalivahtien syyttäminen olisi kuitenkin melko säälittävää, sillä kyllä mainitsemasi valmentaminen ja puolustuskin (tosin maalivahtien epäonnistuminen vaikeuttaa tätä huomattavasti) ovat olleet suuria syitä.

Mutta mikään näistä ei kuitenkaan anna suoraa syytä sille minkä takia Venäjän peli on ollut niin huonoa myös hyökkäyspäässä. Ylivoimia on tuhlattu varmaan puolisensataa(?) tähän mennessä, eikä tasakentällisinkään mitään kummoista ole saatu aikaan. Syyttääkö tästä sitten valmennusta, puolustusta vaiko kenties maalivahteja, se on jokaisen oma päätös. Itse syytän Kanadan ylivoimaa koko sarjassa kokonaisuudessaan, sekä Venäjän hyökkääjien saamattomuutta, olisi sitten tasakentät tai ei.

Heh, tosissasi? Kas, kun esim. hfboardsilla myös muidenkin fanit kuin Rangersin tai venäjän olivat sitä mieltä, että törkeä polvitaklaus, mutta en yhtään ihmettele mielipidettäsi, kun katson kirjoituksiasi. Mitä tuohon ihmeparantumiseen tulee niin, miksi mies ei olisi palannut, jos ei mitään pahempaa käynyt? Tilanne kuitenkin näytti pahalta ja noissa voi ihan hyvin käydä miten vain, tiedät varmaan edes sen?

Nojaa, on niitä paljon pahempiakin nähty, esimerkiksi sarjan toisessa pelissä kun venäläinen polvitaklasi Kanadan Legeiniä, ja Legein jäi jäähän makaamaan (ei onneksi sattunut kummempaa, no mutta eipä sinua kuitenkaan kiinnosta kun kyseessä ei ole Rags-pelaaja). Ja sinänsä muutenkin mielenkiintoista että saat tuosta "törkeän polvitaklauksen", kun koko tilanteen aikana pelaajien polvet eivät edes kosketa toisiaan. Ja kyllä se aluksi näytti pahalta, mutta jo uusinnasta päätellen minä ainakin oletin että ei tuossa kovin huonosti käynyt, kun osuma oli sen verran "huono" (en usko että Gillies mitään polvitaklausta yritti). Jäähyn paikka joka tapauksessa, mutta et näköjään ole nähnyt yhtään "törkeää polvitaklausta" kun tuon sellaiseksi lasket?

Perronia ajettiin kaksikin kertaa kovaa ja toisella kerralla törkesti sitä en kiellä. Alznerin tilanne oli mielestäni aivan puhdas, suoraan sanoen Darius Kasparaitismainen pepputaklaus.

Niin, itse käytin tuota sinun mainitsemaasi Cherepanoviin kohdistunutta taklausta vertauskohtana. Eli siis jos taklaus on mielestäni puhdas, se on sinun mielestäsi likainen. Minun mielestäni äsken pelatussa ottelussa oli vain yksi laiton taklaus, se oli tuo toinen Perroniin kohdistunut (taklaajana kone-Voyonov), josta olisi saanut antaa kahden minuutin estämisjäähyn (suihkukomennuksen sijaan), koska Perronilla ei ollut kiekkoa. Mutta ihmettelen nyt suuresti logiikkaasi, että kerran Sutterin taklaus Chereen oli sääntöjen vastainen, miten ihmeessä muut kovat taklaukset ovat sallittuja? Värilasit? Ehkä vähän?

Ei en ole TOJ ja minulle on aivan sama kumpi joukkue voittaa tämän vitsi 'turnauksen'

Minun mielestäni turnaus on ollut tähän mennessä oikein viihdyttävä. Fyysistä peliä, hienoja maaleja, hienoja torjuntoja ja vauhdikasta peliä kaiken kaikkiaan. Ainoa miinus on ollut Kanadan ylivoimaisuus. Ikävää että koet tämän sarjan vitsinä, sillä aika harvoin näin viihdyttävää kiekkoa näkee.
 
Viimeksi muokattu:

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Jaahas, mukava tietää tuonkin tason värilasisuus. Kyllä minuakin harmittaisi jos Canucksin ykkösvaraus ei pärjäisi fyysisessä pelissä ja lopettaisi leikin kesken, joten siinä mielessä ymmärrän kyyneleesi ja henkilökohtaisuuksin menon, vaikka en näitä itse välttämättä harrastaisikaan.

Jos jotain asioita sattuisit tietämään niin ei tarvitsisa kaikkea kertoa, mutta Cherepanov pärjää fyysisessäkin pelissä. On sen todistanut venäjän liigassa.

Ja mitä itse taklaukseen tulee, en voi ymmärtää kuinka tuosta saa likaisen, tai sääntöjen vastaisen taklauksen. Puhdas niitti olkapäällä, pidetään se pää ylhäällä Venäjän poika. Luulin että seuraat NHL-liigaa, tuohan on sillä mittapuulla vielä keskivertotasoa. Värilasit sokeutti niin paljon että sait tuosta likaisen taklauksen? Itse en tuossa onnistu millään, vaikka kohteena olisi ollut Kablukov ja taklaajana Cherepanov.

Ei mikään suuri yllätys, että sinä et näe sitä törkeäksi. Kuinka ylhäällä se pää pitää pitää? Ihan selkä suoranako tuolla pitää luistella? Älä nyt naurata Suomen poika. Seuraankin NHL-liigaa ja sieläkään ei ole sallittua hypätä kyynerpää edellä toisen naamaa päin. Tiedän jo, että et myönnä tota, joten katso video uudestaan! Sutterin jalat ovat ilmassa ja vartalo vähän niinkuin Super miehellä.

Venäjän maalivahdit (erityisesti Varlamov) ovat epäonnistuneet räikeästi, ja uskon että se on myös suurin syy minkä takia Venäjä ei oikein ole ollut edes peleissä mukana, kun niitä aletaan viimeisissä erissä ratkomaan. Pelkkien maalivahtien syyttäminen olisi kuitenkin melko säälittävää, sillä kyllä maintisemasi valmentaminen ja puolustuskin (tosin maalivahtien epäonnistuminen vaikeuttaa tätä huomattavasti) ovat olleet suuria syitä.

Juu, ei kanadan ylivoima nyt niin murskaavaa ole ollut, että venäjä ihan altavastaaja olisi, joten pienistä asioista nämä ovat kiinni. Tämänkin päivän pelissä, kun venäjä oli saamassa otteen kolmannessa erässä niin Varlamov tarjoi helposta torjunnasta suoraan kiekon kanadan pelaajalle ja peli oli silta osin melkeinpä taas kerran taputeltu. Kyllä se vaan vaikeuttaa niin pherkkeleest pelaamista, kun jokaisessa ottelussa maalivahti päästää 1-2 jopa kolmekin helppoa.

Mutta mikään näistä ei kuitenkaan anna suoraa syytä sille minkä takia Venäjän peli on ollut niin huonoa myös hyökkäyspäässä. Ylivoimia on tuhlattu varmaan puolisensataa(?) tähän mennessä, eikä tasakentällisinkään mitään kummoista olla saatu aikaan. Syyttääkö tästä sitten valmennusta, puolustusta vaiko kenties maalivahteja, se on jokaisen oma päätös. Itse syytän Kanadan ylivoimaa koko sarjassa kokonaisuudessaan, sekä Venäjän hyökkääjien saamattomuutta, olisi sitten tasakentät tai ei.

Onneksi otit tuon ylivoiman puheenaiheeksi. Venäjän valmentaja ei ole tehnyt juuri mitään parannuksia, jotta ylivoimapeli saataisiin toimimaan. Jos ei neljässä ottelusassa (niin paljon, kun venäjä on saanut mahdollisuuksia) saa ylivoimalla mitään aikaan, niin kyllä valmentaja voi alkaa jo katsomaan peilistä.
Toki kyllä todella taitavat pelimiehet laittavat kiekot sisään, mutta venäjän pelaajat eivät ole siinäkään onnistuneet auttamaan.

Nojaa, on niitä paljon pahempiakin nähty, esimerkiksi sarjan toisessa pelissä kun venäläinen polvitaklasi Kanadan Legeiniä, ja Legein jäi jäähän makaamaan (ei onneksi sattunut kummempaa, no mutta eipä sinua kuitenkaan kiinnosta kun kyseessä ei ole Rags-pelaaja). Ja sinänsä muutenkin mielenkiintoista että saat tuosta "törkeän polvitaklauksen", kun koko tilanteen aikana pelaajien polvet eivät edes kosketa toisiaan. Ja kyllä se aluksi näytti pahalta, mutta jo uusinnasta päätellen minä ainakin oletin että ei tuossa kovin huonosti käynyt, kun osuma oli sen verran "huono" (en usko että Gillies mitään polvitaklausta yritti). Jäähyn paikka joka tapauksessa, mutta et näköjään ole nähnyt yhtään "törkeää polvitaklausta" kun tuon sellaiseksi lasket?

Kyllä tilanne oli mielestäni selkeä polvitaklaus, mutta ei puhuta asiasta enempää, kun ollaan niin erimieltä. Jokainen voi katsoa tilanteen ylempänä olevasta linkistä ja päätellä itse.


Niin, itse käytin tuota sinun mainitsemaasi Cherepanoviin kohdistunutta taklausta vertauskohtana. Eli siis jos taklaus on mielestäni puhdas, se on sinun mielestäsi likainen. Minun mielestäni äsken pelatussa ottelussa oli vain yksi laiton taklaus, se oli tuo toinen Perroniin kohdistunut (taklaajana kone-Voyonov), josta olisi saanut antaa kahden minuutin estämisjäähyn (suihkukomennuksen sijaan), koska Perronilla ei ollut kiekkoa. Mutta ihmettelen nyt suuresti logiikkaasi, että kerran Sutterin taklaus Chereen oli sääntöjen vastainen, miten ihmeessä muut kovat taklaukset ovat sallittuja? Värilasit? Ehkä vähän?

Olen samaa mieltä. Tämän päivän pelissä ei nähty likaisia taklauksia kuin tuo yksi Perrosiin kohdistunut. Sen sijaan nähtiin ihan hienoja pommeja muutama. Mainittakoon kolmannessa erässä, kun kanukki meni sohimaan venäjän molaria tilanteen jälkeen niin Järkäleen kokoinen Anisimov puhdisti kanukin sievästi jään pintaan. ;)



Minun mielestäni turnaus on ollut tähän mennessä oikein viihdyttävä. Fyysistä peliä, hienoja maaleja, hienoja torjuntoja ja vauhdikasta peliä kaiken kaikkiaan. Ainoa miinus on ollut Kanadan ylivoimaisuus. Ikävää että koet tämän sarjan vitsinä, sillä aika harvoin näin viihdyttävää kiekkoa näkee.

No comment.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Jos jotain asioita sattuisit tietämään niin ei tarvitsisa kaikkea kertoa, mutta Cherepanov pärjää fyysisessäkin pelissä. On sen todistanut venäjän liigassa.

Näin viime kaudella 10+ Omskin peliä Venäjän liigassa (ja CSKA'n pelejä 5+), enkä itse mainitsisi sanaa "fyysisyys" ja "Venäjän liiga" samassa lauseessa. Mutta - kuten olet todistanut - kukin taputtaa tyylillään, ja näillä mennään.

Ei mikään suuri yllätys, että sinä et näe sitä törkeäksi. Kuinka ylhäällä se pää pitää pitää? Ihan selkä suoranako tuolla pitää luistella? Älä nyt naurata Suomen poika. Seuraankin NHL-liigaa ja sieläkään ei ole sallittua hypätä kyynerpää edellä toisen naamaa päin. Tiedän jo, että et myönnä tota, joten katso video uudestaan! Sutterin jalat ovat ilmassa ja vartalo vähän niinkuin Super miehellä.

Kyynärpäällä? Hypätä? Ota nyt herran jumala ne Rangers-lasit pois päästä, tuo taklaus ei ole nähnytkään kyynärpäätä, saatikka sitten hyppyryntäystä. Täysin selvä, ja ennen kaikkea puhdas olkapäätaklaus, jossa Sutterin luistimet olivat jään pinnassa taklaus-hetkellä (linkittämässäsi videossa kohta 00:21). Eikä Chere oikeastaan edes ollut tuossa tilanteessa pää alhaalla, hän vain katseli täysin väärään paikkaan. Taisi unohtua että nyt on vastassa Kanada, eikä mikään tusinajoukkue Venäjän liigasta.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Kyynärpäällä? Hypätä? Ota nyt herran jumala ne Rangers-lasit pois päästä, tuo taklaus ei ole nähnytkään kyynärpäätä, saatikka sitten hyppyryntäystä. Täysin selvä, ja ennen kaikkea puhdas olkapäätaklaus, jossa Sutterin luistimet olivat jään pinnassa taklaus-hetkellä (linkittämässäsi videossa kohta 00:21). Eikä Chere oikeastaan edes ollut tuossa tilanteessa pää alhaalla, hän vain katseli täysin väärään paikkaan. Taisi unohtua että nyt on vastassa Kanada, eikä mikään tusinajoukkue Venäjän liigasta.

hyppy1.jpg

hyppy2.jpg

Vittu mä passitan kohta sut nisseenille näkötarkastukseen!
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Väännetään nyt rautalangasta, kun ei mene jakeluun:

Sutter ns. "ponnistaa" kuin mäkihyppääjä itsensä suoraksi - EI HYPPÄÄ - vaan suoristaa kehonsa juuri ennen kontaktia -> tämä näyttää jonkun silmään siltä, että hän hyppyryntäisi kohti Cherepanovia. Näin ei kuitenkaan käy. Pelkkä suoristus.

Tuolla ilmassa tapahtuneella Teräsmies-asennolla taas ei ole mitään väliä, kontakti on jo tapahtunut. Jos Cherepanovin tilalla olisi ollut esim. Barret Jackmanin tyylinen tankki, Sutter ei olisi lähtenyt tuolla tavalla lentoon, koska taklauksen vastaan ottanut pelaaja olisi pysynyt paikallaan ja Sutter olisi törmännyt ns. seinään. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan kun Chere kaatui, Sutter kaatui myös. Ja kovan vauhdin, sekä tuon suoristamisen jälkeen tapahtuneen etukenon takia, hän liitelee ilmassa kuin Teräsmies.

Jos Sutter olisi taklannut mainitsemallasi "hypätä kyynerpää edellä toisen naamaa päin" -tyylillä, ja vastassa olisi ollut edellisessä esimerkissä mukana ollut Jackman, Sutter olisi töksähtänyt ns. seinään kuin liitoretkellään oleva sokea Teräsmies pilvenpiirtäjään.

Ja vielä kerran, kuvalla #2 ei ollut mitään tekemistä itse taklauksen kanssa, se tapahtui taklauksen jälkeen.

Sutter on jäässä kiinni kun kontakti tapahtuu. Kyseessä ei siis ole ryntäys. Sutter taklaa olkapäällä. Kyseessä ei siis ole kyynärpäätaklaus.

Kyseessä ei siis ole mainostamasi "hyppy kyynärpää edellä toisen naamaa päin".

Vieläkö väännetään? Olet näköjään itsekin käynyt Nissenillä, ihanko Rangers-vahvuuden siniset linssit?
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Kyllä sä ainakin paskaa osaat kirjottaa.

"Sutterin jalat ovat maassa taklaus hetkellä", katsoppa arvon puusilmä uudestaan kuva numero 1.

En nyt enempää jaksa vaivautua kirjottamaan samoja asioita 10 kertaan. Eiköhän minun mielipide taklauksesta tullut jo selväksi.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Oi kunpa tuo olisikin se taklaushetki. Kuvassasi itse taklaus on jo tapahtunut, kuten Cherepanov ja hänen taaksepäin kaatuva varsi hienosti todistaa. Tuo on enää saattoa. Kuvassasi oleva Sutterin kaatuminen/lentäminen selitettiin jo aikaisemmassa viestissä.

Olisit ottanut sen kuvan 21 sekunnin kohdalla niin kuin aiemmin mainitsin, eikä 22 sekunnin. Videossa 20 sekunnin kohdalla alkava hidastus näyttää täysin selvästi kuinka Sutter liukuu kohti Cherepanovia, eikä tosiaankaan hyppää missään vaiheessa. Ilmalento tapahtuu itse major-kontaktin jälkeen.

Puusilmä.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Oi kunpa tuo olisikin se taklaushetki. Kuvassasi itse taklaus on jo tapahtunut, kuten Cherepanov ja hänen taaksepäin kaatuva varsi hienosti todistaa. Tuo on enää saattoa. Kuvassasi oleva Sutterin kaatuminen/lentäminen selitettiin jo aikaisemmassa viestissä.

Olisit ottanut sen kuvan 21 sekunnin kohdalla niin kuin aiemmin mainitsin, eikä 22 sekunnin. Videossa 20 sekunnin kohdalla alkava hidastus näyttää täysin selvästi kuinka Sutter liukuu kohti Cherepanovia, eikä tosiaankaan hyppää missään vaiheessa. Ilmalento tapahtuu itse major-kontaktin jälkeen.

Puusilmä.

Sori, mutta kuva on haettu hfboardsilta, josta 95% kirjoittajista pitää taklausta rumana ja joiden mielestä sutter hyppää taklauksessa, mutta itse Chip Whitley tietää tietenkin paremmin.

Juu oon selvästi puusilmä. Ei ainakaan tunnu niin pahalta, kun tietää että ei ole ainoa. ;)
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Sori, mutta kuva on haettu hfboardsilta, josta 95% kirjoittajista pitää taklausta rumana ja joiden mielestä sutter hyppää taklauksessa, mutta itse Chip Whitley tietää tietenkin paremmin.

Itse en tuosta tiedä, voi olla että valehtelet samalla tavalla kuin sanoessasi että kyseessä oli kyynärpäätaklaus, mutta minulle se on aivan sama mitä muut sanovat. Jos en olisi nähnyt tilannetta, lukisin muiden mielipiteitä. Mutta kun olen nähnyt tilanteen moneen kertaan ja parin henkilön kanssa siitä keskustellut, en välttämättä tarvitse HF'n 12-vuotiaiden käyttäjien onelinereita avukseni.

Ja mielipiteenihän olen moneen kertaan sanonut; en saa tuota taklausta sääntöjen vastaiseksi, en millään. Sutter liukuu (huom. ei liidä, liitäessä kehon suoristaminen olisi hankalaa) tilanteeseen, on jäässä kiinni taklaushetkellä (luistimet eivät yhtäkkiä nouse ilmaan hyppyreaktion merkkinä) kun kontakti tapahtuu, eikä käytä kyynärpäätä. Sounds fair to me!

Pari YouTube-kommenttia (ilman selaamista, pari ensimmäistä):

"The whole point is the Russians want Sutter suspended for leaving his feet and elbowing, both things that didn't happen. A charge is a respectable 2 minute penalty."

"it possibly could have been mistaken for a charge because aFTER THE hit sutter was in the air... but when contact was made there was nothing wrong"

Joku on siis kanssani samaa mieltä. Onko Jatkoajassa yhtään tällaista henkilöä? Luulisin että on.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
en välttämättä tarvitse HF'n 12-vuotiaiden käyttäjien onelinereita avukseni..

Pari YouTube-kommenttia (ilman selaamista, pari ensimmäistä):

Ahhahaha. Sori nyt tuli hajottua. Et tarvitse maailman suurimman lätkäfanisivun kommentteja, mutta sitten kuitenkin Youtuben kommentit käy? Olet kyllä tosi hauska nuori mies!

Liukuu ja liukuu, en nyt tiedä onko tässä mitään järkeä lähteä enään vääntämään, kun tiedät itse, että olet oikeassa ja minä tiedän itse, että olen oikeassa. Mutta miksi Cherepanovilla pysyy jalat kokoajan maassa, mutta sutterin jalat nousevat n. puolimetriä?
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Itse en tuosta tiedä, voi olla että valehtelet samalla tavalla kuin sanoessasi että kyseessä oli kyynärpäätaklaus, mutta minulle se on aivan sama mitä muut sanovat....

Joku on siis kanssani samaa mieltä. Onko Jatkoajassa yhtään tällaista henkilöä? Luulisin että on.

Canada - Brandon Sutter - (Checking to Head/Neck), 2 min, 7:08

Ainakin tuomarit ovat minun kanssani samaa mieltä. (sori oli pakko:)
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Ahhahaha. Sori nyt tuli hajottua. Et tarvitse maailman suurimman lätkäfanisivun kommentteja, mutta sitten kuitenkin Youtuben kommentit käy? Olet kyllä tosi hauska nuori mies!

Määrä/laatusuhde olisi tässä tapauksessa hyvä muistaa.

Liukuu ja liukuu, en nyt tiedä onko tässä mitään järkeä lähteä enään vääntämään, kun tiedät itse, että olet oikeassa ja minä tiedän itse, että olen oikeassa. Mutta miksi Cherepanovilla pysyy jalat kokoajan maassa, mutta sutterin jalat nousevat n. puolimetriä?

Siis, ymmärrätkö termin "taklauksen jälkeen"? Ei siltä nimittäin näytä. Niittaako Sutter taklauksensa mielestäsi jalat noin puoli metriä ilmassa? Ei. Vaan ne ovat jäässä kiinni = ei ryntäämistä. Jalat kohoavat TAKLAUKSEN JÄLKEEN sinne puolen metrin korkeuteen, sen jälkeen kun kaikki vahinko on jo tehty, joten sillä ei ole mitään merkitystä minkä takia ne jalat ovat korkealla ilmassa (selitin sen jo tosin kerran). Ymmärrätkö tämän? Taklaus on puhdas vaikka se ei aluksi siltä näyttänytkään, kiitos Sutterin hieman epätavallisen saaton.

Minkä takia Cheren jalat olisivat ilmassa, kun mies kaatuu taaksepäin? Tämä meni ohi.

Tuomarit ovat luonnollisesti kanssasi samaa mieltä, Euroopassa kun ei päähän kohdistuneita taklauksia sallita.
 

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Tuomarit ovat luonnollisesti kanssasi samaa mieltä, Euroopassa kun ei päähän kohdistuneita taklauksia sallita.

Noniin VIHDOIN! Nyt ei pelata NHL:n säännöillä, joten miksi en valittaisi, jos säännöt eivät salli päähän kohdistuneita taklauksia? Tuo Sutterin taklaus on edelleen mielestäni päähän kohdistunut ja hieman törkeä sellainen. Toki Cherepanovilla on myös osuutta tilanteeseen, koska lähtee tekemään jotain käsittämätöntä 'uukkaria' 2v2 tilanteessa. Pyydän anteeksi tuota aiemmin sanomaani kyynerpäätaklausta päähän, myönnän kyseessä ei ollut moinen, mutta eiköhän sinunkin pitäisi myöntää, että kyseessä ei ole puhdas taklaus?

Taitaa olla pikku hiljaa case closed?
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Noniin VIHDOIN! Nyt ei pelata NHL:n säännöillä, joten miksi en valittaisi, jos säännöt eivät salli päähän kohdistuneita taklauksia?

Tässähän se hauskuus piilee, sillä olen saanut kuvan että tämä turnaus pelattaisiin NHL'n säännöillä? En ole varma, mutta käsitykseni mukaan näin on. Päättelin tämän siitä, että jos käytössä olisi Euroopan säännöt (mitä esim. MM-kisoissa käytetään), Sutter olisi saanut tilanteesta pelikieltoa...

Pyydän anteeksi tuota aiemmin sanomaani kyynerpäätaklausta päähän, myönnän kyseessä ei ollut moinen, mutta eiköhän sinunkin pitäisi myöntää, että kyseessä ei ole puhdas taklaus?

Taitaa olla pikku hiljaa case closed?

Taklaus oli mielestäni puhdas NHL-säännöillä, Euroopan säännöillä ottelurangaistuksen arvoinen.

Case closed minunkin puolestani. Yöpuulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös