Eli kuten epäilinkin, muovinen ja päälleliimattu.Vuosien saatossa tuo saattaa varsinkin nuoremman väen korvaan kuulostaa luonnolliselta, onhan tuo nyt ollut käytössä jo toistakymmentä vuotta.
Yksittäiset mielipiteet voivat olla mitätahansa, mutta pelkästään se fakta että Suomi on ottanut sudenpesineen ja susijengeineen Bilbaon haltuun kertovat että brändäys on onnistunut. Slovenian EM-kisat olivat vielä "pelkästään" suomalaisten korisfanien/asiantuntijoiden kisat, nyt 10 000 kisaturistin Bilbaon MM-kisat ovat Susijengin kisat. Itseltä on lähtenyt +10 hengen ystäväporukka kisoihin, joka edustaa keskivertoa suomalaista kisaturistia. Joukossa on 4-5 koripallofania ja loput on koriksen/urheilun satunnaisseuraajia jotka ovat ottaneet Bilbaon lomakohteekseen yleisen fiiliksen takia. Siinä vaiheessa kun jengi menee katsomoon, niin eipä sillä ole väliä oletko satunnaiskatsoja vai tosifani, kaikki osaa suomenkansallislaulun sanat ja ulvoa.
Ketä kiinnostaa onko susijengi muovinen ja päälleliimattu, kaikki pelaajat ja kisaturistit ovat innoissaan siitä, haluavat olla mukana ja fiilis on loistava, Suomalaisessa mittasuhteessa ennenkokematon.
Jos Suomi saa 2015 EM-kisa-osaisännyyden niin potti räjähtää lopullisesti, jos ei saa ja kisat järjestetään esimerkiski baltiassa mukana tulee olemaan jokatapauksessa nykyisestä tuplamäärä kisaturisteja.
-------
Suomessa urheilukulttuuri on mennyt liiaksi sen mukaan että katsomossa pitää olla asiantuntijoita, jotka seuraavat joukkuettaan, taktiikkaa ja kenties tuomareita. Sen pitäisi mennä niin että yleisö tulee pitämään hauskaa ja kannattamaan itse pelin ympärille. Ei sen joukkueen tarvise aina olla ennakkooon voittava tai nimekäs.
Henkilökohtaisesta elämästä voisin ottaa esimerkiksi kun olen vienyt urheiluaseuraamattoman tyttöystäväni muutaman kerran katsomaan isoille eurooppalaisille stadioneille jalkapalloa, mitä häntä ei saa ilveelläkään katsomaan televisiosta. Siellä hän on aina ollut innoissaan kotiyleisön seassa hurraamassa ja nauttinut hyvästä tunnelmasta, ei itse jalkapallon taktisista hienouksista. Monen mielestä varmasti väärin kannatettu, mutta tuskin se ketään haittaa, päinvastoin katsomoon saadaan se yksi maksava katsoja lisää.