Jääkiekko ei ole mikään mene sinä ensin, niin minä väistän kunnioituksen nimissä, varsinkin jos et pidä päätäsi ylhäällä...minkä helvetin kunnioituksen?? Silloin kun molemmat äijät ovat pystyssä keskialueella, niin silloin pitää niitata juuri noin kun Tyrväinen tekee! Meidät aletaan aivopeseen pikkuhiljaa "väistelykiekkoon" se ei ole sitä minkä takia minä olen rakastunut lajiin. Ylilyöntejäkin tulee, mutta niitä pitääkin tulla, ei tämä muuten olisi maamme seuratuin urheilulaji.
Taitaa kuitenkin olla niin, että änäriä myöten etsitään keinoa päästä näistä päähän ajoista eroon. Ihmisfysiikka kun tulee väkisin vastaan. Ilmeisesti se jääkiekko johon sinä olet rakastunut, oli kiekkoa aikaan, jolloin pelin vauhti ja pelaajien massa oli ihan muuta kuin tänään. Muutamakin pitkää toipumista vaativa päävamma kaudessa on ihan liikaa, saati tilanne, jossa vuosittain joukko pelaajia maailmassa joutuu panemaan pisteen uralleen päähän kohdistuneiden iskujen seurauksena. En suinkaan usko, että jääkiekon suosittuus edellyttää ihmisuhreja, vaan lajin seuraamiseen on tärkeämpiäkin perusteita kuin tämä. Päinvastoin, kiekolle (tai mille tahansa urheilumuodolle, jos tilanne on sama) voi povata kohtalaisen nopeaa hiipumista, jos lajin status on sellainen, että vanhemmat kieltävät sen harrastamisen jälkikasvultaan liian terveydelle vaarallisena.
Mitä sitten on tehtävissä sille, että mielestäsi jääkiekossa tärkein ja arvokkain osa on päähän kohdistuvat taklaukset? Löytyy neuvo siihenkin nykyaikana: Siirry pelikonsoleiden virtuaalilätkään, siellä vai ajella päähän surutta ja ilman pelkoa hauraan ihmisruumiin peruuttamattomasta hajoilusta resettiä vaan ja taas mennään.
Turha kai erikseen sanoakaan, että mielestäni liiga laskee vetelät housuunsa, jos ei Tyrväisenkaltaiset temput johda tuntuviin sanktioihin, muuten on kai turha odottaakaan, että tapahtuu kurssin korjausta asiassa, kunnes lääkärit alkavat kampanjoida kiekon pelaamista vastaan. Silloin kiekko on jo menetetty lajina.