Su 18.3.2012 TPS-Kärpät, Villi kortti-kierros, 2. ottelu

  • 15 213
  • 43

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Veikkaisin Vihiluotoa tai tuhka-Shelliä vastapäätä olevaa Pohjankievaria. Hieman hymyilytti tuo IS:n juttu joukkueiden järjestelyistä. Vaikeuksiin nähden TPS yritti ihan kovaa selkä seinää vasten.
Kärppien joukkue jaksoi taistella hienosti, poislukien Huml ja Mäntymaa jotka yrittivät ihan tosissaan pilata taistelun kummallisilla aivopieruillaan. Toivon että kuulevat suorat sanat tyhmyyksistään joukkueelta ja Aralta.
Säälit pelattu ja eikun kohti tosipelejä. Kärppien peli paranee tuosta vielä monta pykälää.(pakko.)
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
No joo, olipa jännä peli. Kärpät johti toisessa erässä 2-0 ja sai 5-3 yv:n lähes kahdeksi minuutiksi. TPS:n pelaajalta meni vielä maila poikki, siinä olisi pitänyt Kärppien rauhoittaa, mutta Viuhkola vetää suoraan mailattoman pelaajan luistimiin ja TPS sai purun. Loppu olikin sitten vaikeata Kärpille. TPS taisteli sarjassa viimeiset puolitoista erää. Se ei riittänyt.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nopeasti kiteytettynä, Kärpät puolusti erinomaisesti ja pelasi eritoten alivoimaa paremmin kuin hyvin. Kärppien pelaajat jaksoivat aikapaljon vihellyksen jälkeen kuumentaa Palloseuran pelaajia, ja kun joku vähän alisti, niin katseltiin anelevasti tuomarin suuntaan. Tämä oli kohtalaisen toimivaa, kun jälleen kerran saatiin ainakin kertaalleen Laakso boksiin, vaikka Humlinkin olisi kuulunut sinne lähteä. Muutenkin molemmat jengit kalastelivat, hyvä ettei tuomarit näihin mennyt. Ilmeisesti Huml lähti suihkuun koska Virtalan lärvi aukesi, joten sekin meni kai ihan koodin mukaan.

Palloseuran kausi oli tässä. Onnea oululaisille jatkoon, vaikkakin uskon Pelicansin kyllä kyykyttävän näitä mikäli esiintyvät niinkuin tänään. Paikoitellen jopa vähän ämmäilyä oli havaittavissa. Aravirralle propsit suoraselkäisestä kommentoinnista pelin jälkeen.

Parempi voitti tämän sarjan, ilman muuta. Voittaminenhan on kivaa, vaikka Surukukun ylläolevasta voisi saada toisenlaisen kuvan. Täälläpäin sen sijaan vituttaa huolella. Ensi kaudella sitten taas...
 

Matick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Kärpät
Kärppien pelaajat jaksoivat aikapaljon vihellyksen jälkeen kuumentaa Palloseuran pelaajia, ja kun joku vähän alisti, niin katseltiin anelevasti tuomarin suuntaan. Tämä oli kohtalaisen toimivaa, kun jälleen kerran saatiin ainakin kertaalleen Laakso boksiin, vaikka Humlinkin olisi kuulunut sinne lähteä. Muutenkin molemmat jengit kalastelivat, hyvä ettei tuomarit näihin mennyt. Ilmeisesti Huml lähti suihkuun koska Virtalan lärvi aukesi, joten sekin meni kai ihan koodin mukaan.

Joo jos kalastelua on se, että 17-18v jätkä nousee ylös käytännössä heti törkeän selkääntaklaamisen takia niin joo, kärpät syyllistyi siihen. Eikö kukaan kertonut pokalle, että ei saa missään nimessä nousta ylös ennen kuin tuomari on heittänyt kaverin suihkuttelemaan? TPS:n leirissä tämä ainakin tiedettiin näiden kahden pelin perusteella. :) Sitten tuosta toisesta tilanteesta tullut väkivaltaisuusjäähy oli vähintäänkin ansaittu, sillä se tämä sankari kävi siinä viuhkolan kimppuun, jolla ei ollut tilanteessa osaa tai arpaa? Tilanne oli muutenkin niin mitäänsanomaton, etten täysin ymmärrä tuollaista silmitöntä hakkaamista...
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mitäs se Huml tässä ottelussa sikaili kun monet tuntuvat olevan sitä mieltä? Katsoin pelin kotisohvalta käsin, enkä huomannut muuta kuin yhden epäselvän taklaustilanteen, josta tuli tuomarin käsittämättömän aivopierun kautta ulosajo. Olin näkevinäni, että ennemminkin Humlia hiillostettiin säälimättä, kaikki varmaan jo tietävät, että miehen voi tällä tavoin saada pois raiteiltaan.

Tämä oli kohtalaisen toimivaa, kun jälleen kerran saatiin ainakin kertaalleen Laakso boksiin, vaikka Humlinkin olisi kuulunut sinne lähteä.

Siis mitä ihmettä? Peli vihelletään poikki ja kaksi tepsin pelaajaa hyökkää nyrkein ja mailoin maalinedustan kärppiin kiinni. Huml ei kuitenkaan edes kättään nostanut, naureskeli vain ja koitti pysyä pystyssä. Miksi tuosta olisi pitänyt antaa Humlille jäähy?
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ainoa läävä mikä itsellä tulee mieleen on Kempeleen vanhan Shellin takainen Moottorimaja. Kyllähän Vihiluodon Hotellissa ja Pohjan-Kievarissa suihkut on. Kyllä seura todellakin pelaajiaan arvostaa ja luultavasti moinen puuhastelu kentän tasollekkin heijastuu.

Kuvia Moottorimajasta

Todella hilpeää ajatella, jos TPS:n pelaajat tuolla majottuivat. Ainakin mainitsemissasi Pohjankievarissa ja Vihiluodon hotellissa on kotisivujensa mukaan jokaisessa huoneessa myös vessa.
 
Siis mitä ihmettä? Peli vihelletään poikki ja kaksi tepsin pelaajaa hyökkää nyrkein ja mailoin maalinedustan kärppiin kiinni. Huml ei kuitenkaan edes kättään nostanut, naureskeli vain ja koitti pysyä pystyssä. Miksi tuosta olisi pitänyt antaa Humlille jäähy?

Täysin samaa mieltä. Jos tuosta tilanteesta olisi Humlille annettu jäähy, niin jonkinlainen napsahdus ainakin omassa pääkopassa olisi tullut. Aivan töpseli-kavereiden silmälasien puhditamistarpeiden osittamisia nämä "YHYY HUMLILLE MYÖS JÄÄHY" -touhut.

Ja täysin samaa mieltä tuosta taklauksesta. 2+10 edelleen tämän nimimerkin tuomio tuosta taklauksesta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis mitä ihmettä? Peli vihelletään poikki ja kaksi tepsin pelaajaa hyökkää nyrkein ja mailoin maalinedustan kärppiin kiinni. Huml ei kuitenkaan edes kättään nostanut, naureskeli vain ja koitti pysyä pystyssä. Miksi tuosta olisi pitänyt antaa Humlille jäähy?

Tilanne ajautui maalin taakse, linjatuomari oli välissä mutta kyllä Humlkin heilui kuin heinämies tuossa. "Ei kättään nostanut" on melko värilasillista kommentointia.

Kalasteluista puhuessa en ainakaan itse tarkoita noita taklaustilanteita, esim. Anttilan selkäänajo oli ihan selkeä ja se Kärppäpakki ketä siinä oli nousi nopeasti pystyyn ja itse ainakin arvostin sitä. Kummankin joukkueen pelaajat kuitenkin vihellyksen jälkeisissä tilanteissa kaatuilivat miten sattuu, ja myös keskialueen koukku- ja kamppitilanteissa oltiin niin hiton helposti nurin. En mä kuitenkaan ole sanonut että Kärpät yksinään tätä olisi harrastanut, joten tuo meuhkaamisenne on ihan turhaa.

Humlin niitin tuomio meni ihan koodin mukaan koska Virtalalla aukesi lärvi. Käsillä naamaan, naama vekille - > suihkuun. Ihan hyvä tuomio, mutta ilman tuota että naamasta vuoti verta en olisi itsekään antanut 2+10 enempää.

e: Mikäli puhutaan eri tilanteesta tuossa ensimmäisessä kohdassa niin tällainenkin tilanne tosiaan oli, josta Huml ei ansaitsemaansa boksiaan saanut. Ihan selvennykseksi.

e2: Mitä tulee tuohon Palloseuran reissupolemiikkiin, niin itse suhtautuisin erittäin varauksella siihen mitä Vili Pesu kirjoittaa. Kun vielä lisää "IS:n saamien tietojen mukaan" tms. höpöhöpöä lauseensa ikäänkuin referoinniksi, ei voi kuin arvuutella että millaisiakohan unia tää jannu taas on nähnyt. Aivan sysipaska urheilujournalisti kaiken kaikkiaan, ja ajatus siitä että ammattilaiskiekkoilijat tällaisessa poikkeustilanteessa olisivat kapinoineet, on suorastaan absurdi.
 
Viimeksi muokattu:

Kreator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Mitäs se Huml tässä ottelussa sikaili kun monet tuntuvat olevan sitä mieltä? Katsoin pelin kotisohvalta käsin, enkä huomannut muuta kuin yhden epäselvän taklaustilanteen, josta tuli tuomarin käsittämättömän aivopierun kautta ulosajo. Olin näkevinäni, että ennemminkin Humlia hiillostettiin säälimättä, kaikki varmaan jo tietävät, että miehen voi tällä tavoin saada pois raiteiltaan.

Siis mitä ihmettä? Peli vihelletään poikki ja kaksi tepsin pelaajaa hyökkää nyrkein ja mailoin maalinedustan kärppiin kiinni. Huml ei kuitenkaan edes kättään nostanut, naureskeli vain ja koitti pysyä pystyssä. Miksi tuosta olisi pitänyt antaa Humlille jäähy?
Ei se Huml oikeastaan edes sikaillut ennen sitä laitataklaustaan, yleisö otti vaan Ivanin silmätikuksi sen jälkeen kun tepsiläinen sai rangaistuksen ja Huml ei sitä saanut vaikka olisi ansainnut... tuomarin vika, ei siis Humlin. Paikan päällä nähtynä tuo tilanne meni niin että Huml ei tainnut kuulla vihellystä ja yritti vielä veivata maalia sen jälkeen kun peli oli jo poikki, ja ainakin mun käsityksen mukaan tuo on jäähyn paikka. Molemmille kakkoset olis ollut mun kirjoissa ainakin oikea tuomio, ja olis Humlikin saanut pitää kiekkoa sen jälkeen ilman vihellyskonserttia

Scissors kirjoitti:
Kalasteluista puhuessa en ainakaan itse tarkoita noita taklaustilanteita, esim. Anttilan selkäänajo oli ihan selkeä ja se Kärppäpakki ketä siinä oli nousi nopeasti pystyyn ja itse ainakin arvostin sitä.
Toinen näkökulma asiaan: jos tietää että kerrostalon kokoinen Anttila seuraa sua 3 metrin päässä niin laitaan pysähtyessä ei ehkä kannattais kääntää naamaa sinne laidan suuntaan... Anttila ei ehtinyt enää saada massaansa pysähtymään ja tulos oli mikä oli. Taklattavallakin pitäis olla joku vastuu, mutta en nyt varsinaisesti ole silti eri mieltä tuon kakkosen puhaltamisesta
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
... Anttila ei ehtinyt enää saada massaansa pysähtymään ja tulos oli mikä oli. Taklattavallakin pitäis olla joku vastuu, mutta en nyt varsinaisesti ole silti eri mieltä tuon kakkosen puhaltamisesta

No, voi hyvänen aika...

Pitänee Anttilan vielä sitten pikkuisen harjoitella asioita, mitä luistimet jalassa saattaa äkkiä tulla eteen.
Mutta - olihan se selkeästi Pokalta ilkeä temppu jäädä noin rumasti taklattavksi - vastuutonta(-ko)...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nää on näitä mistä koko kauden on väännelty, eri ketjuissa, ja eri jengien kannattajien toimesta. Ruutu-Lahti- keskustelu nyt tulee viimeisimpänä mieleen, mutta noita tilanteitahan on viime aikoina melko useasti tullut eteen.

Taklattavan vastuuta itsekin hallilla peräänkuulutin, mutta Anttilalla oli kyllä aikaa ja tilaa jättää tuo taklaus suorittamattakin. Nyanssijuttuja nää on keskusteluissa, ja ymmärrän itse kohtalaisen hyvin molempia perspektiivejä. Oman taannoisen viestini pointti oli kuitenkin ampua alas jonkun kärppäfanin rinnastus tähän tilanteeseen, viitaten edelliseen kirjoitukseeni siitä miten kummatkin jengit tässä ottelussa kalasteli. Sen vuoksi totesin, että Pokan nopea nouseminen ylös oli aihe peukunnostolleni.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tuskainen peli ja tuskainen voitto. Eihän tuo mitään jääkiekon juhlaa ollut todellakaan. Toki pitää ymmärtää myös joukkueita. Tuossa minisarjassa ei ole mitään muuta kuin hävittävää, vähän kuin liigakarsinnoissa. Harvoin säälipleijareissa mitään viihdyttävää hokia näkee. Pusketaan ja taistellaan ahdistuneina ja koitetaan vaan jotenkin saada sarja äkkiä poikki, että päästäisiin pelaamaan oikeissa peleissä ja samalla pelastettaisiin taloudellisesti paskaa? kautta.

Mielestäni Aravirran moka laittaa Humli tuohon viimeiselle minuutille. Kaveri sai aika paljon keppiä ja varmaan huutelua pelaajilta. Oli täysin arvattavissa että jotain yliyrittämistä sieltä tulee.Tepsi yritti hiillostaa kaveria ja yleisö lähti hienosti tähän mukaan. Tulos oli Tepsille suotuisa sillä vähän tuomarien avustuksella Ivan lähti pelistä pois ja Tepsi sai mitä tilasi. Se ei riittänyt mutta kertoo kyllä siitä, että Tepsi sentään yritti.

Mielestäni Huml ei ole erityisen sika pelaajana, kovasti se yrittää ja taistelee. Hermokontrollissa on toivomisen varaa, mutta kaveri ei ole mielestäni perinteinen Tsekki, kuten vaikkapa Pavel Rosa tai Petr Ton.


Mutta ehkäpä oikea joukkue meni jatkoon, uskoisin että tämä olisi ollut lopputulos vaikka oltaisiin pelattu paras viidestä tai seitsämästä. Ei ollut Palloseuran vuosi. Toivon kaikkea hyvää kuitenkin Turkuun ja toivon että Virran annetaan ajaa omaa systeemiä rauhassa. Sieltä se tulos tulee jos on tullakseen, koska Tepsi tuskin pystyy enään "ostamaan" mestaruutta.
 

JPL

Jäsen
Ei se Huml oikeastaan edes sikaillut ennen sitä laitataklaustaan, yleisö otti vaan Ivanin silmätikuksi sen jälkeen kun tepsiläinen sai rangaistuksen ja Huml ei sitä saanut vaikka olisi ansainnut... tuomarin vika, ei siis Humlin. Paikan päällä nähtynä tuo tilanne meni niin että Huml ei tainnut kuulla vihellystä ja yritti vielä veivata maalia sen jälkeen kun peli oli jo poikki, ja ainakin mun käsityksen mukaan tuo on jäähyn paikka. Molemmille kakkoset olis ollut mun kirjoissa ainakin oikea tuomio, ja olis Humlikin saanut pitää kiekkoa sen jälkeen ilman vihellyskonserttia

Minun käsittääkseni vihellyksen kuulematta jääminen ei anna syytä jäähylle, jos muuta riketta ei tapahdu kuin että jatkaa pelaamista. Ei esim. huitaissut veskaria käsille tms. (eikä kyllä jäähileitä veskan naamallekkaan, kuten Kalevassa joku toimittaja oli arvuutellut). Jäähyt meni tuossa tilanteessa ihan oikein. Toki yleisön kannattaakin ottaa joku noin silmätikuiksi, jos tuomarit paskoo heti housuihin ja ajaa pelaajan ulos, kun vain syyn keksii.

Huml:n taklauksesta 2min (tai 2+10, jos naama auki) ryntäyksestä olisi ollut oikea tuomio. Sen verran oli vauhtia ja luikkarit irti jäästä. Päähän se ei ainakaan minun silmissä osunut.
 

Kreator

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Minun käsittääkseni vihellyksen kuulematta jääminen ei anna syytä jäähylle, jos muuta riketta ei tapahdu kuin että jatkaa pelaamista. Ei esim. huitaissut veskaria käsille tms. (eikä kyllä jäähileitä veskan naamallekkaan, kuten Kalevassa joku toimittaja oli arvuutellut). Jäähyt meni tuossa tilanteessa ihan oikein. Toki yleisön kannattaakin ottaa joku noin silmätikuiksi, jos tuomarit paskoo heti housuihin ja ajaa pelaajan ulos, kun vain syyn keksii.

Huml:n taklauksesta 2min (tai 2+10, jos naama auki) ryntäyksestä olisi ollut oikea tuomio. Sen verran oli vauhtia ja luikkarit irti jäästä. Päähän se ei ainakaan minun silmissä osunut.
Jotain pientä huitomista mokken patjoihin siinä oli, mutta en näkisi että jäähyn arvoisesti. Ja ite olen kyllä nähnyt vuosien varrella monta jäähyä puhallettavan esim viivapelaajalle joka laukoo vihellyksen jälkeen. Sitä en oikein ymmärrä miten Huml ei vihellystä kuullut koska meteliä ei hallissa siinä kohtaa paljoa ollut ja itsekin tuon kuulin yläkatsomoon asti.

Jäähyjen linjaus nyt ei ole kohdallaan ollut liigassa vähään aikaan, mutta jos Mojzis saa 3 ottelua rankkua potkusta joka ei tapahtunut luistimella ja jolla olis kananmuna hädin tuskin mennyt rikki, niin siihen linjattuna tuo 5+20 on kyllä oikein puhallettu (itse kyllä olin näkevinäni Ivanin kyynärpäät ylhäällä, mene ja tiedä nyt sitten...)
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Huml:n taklauksesta 2min (tai 2+10, jos naama auki) ryntäyksestä olisi ollut oikea tuomio. Sen verran oli vauhtia ja luikkarit irti jäästä. Päähän se ei ainakaan minun silmissä osunut.

Samoilla linjoilla tästä. Kuitenkin se olennaisin seikka mielestäni on, miten Huml kerjäsi jäähyä tuossa vaihdossa aivan tosissaan. Näkee sen saatana sokeakin otsallaan, että jos tarpeeksi monta kertaa samassa vaihdossa ajelee miestä seinälle, niin tuomareilla nousee paine reagoida yleisön ulvontaan. Kolmas töötti taisi olla tällä kertaa se, jolloin tuomareilla käsi nousi. Samalla linjalla Humlille olisi pitänyt antaa viimeistään siitä toisesta niitistä boksia, eikä tätä ulosajoon johtanutta taklausta olisi edes tapahtunut.

Ei siinä, mielestäni tuomarit olivat aivan tasapuolisesti kujalla. TPS taisteli ottelun lopun parhaansa mukaan, mutta kädettömyys ja Backlundin varmuus pelasti Kärpät jatkoerältä. Kiitos TPS:lle ja kannattajille. Toivottavasti ensi kaudella menette pidemmälle.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko vatsatifoa?

Tietenkin oli. Mehän voitettiin! Nyt voisit opetella ja kerrata vielä kertaamisen jälkeenkin. EtäKärpät riisuu paidat, kun voitetaan. EtäKärpät ei riisu paitoja, kun ei voiteta. Se on aina ollut näin ja tulee aina näin olemaan. Minun mielestäni ei vaikea yhtälö.

Niin ja hyvältä tuntui! Töpselit kesälomille, seuraavaksi Lahteen. Kiitos ja kumarrus! Kärpät on mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös