Brent Sapergia
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KalPa
Joko Blues teki sm-liigan historiaa nousemalla tasoihin 0-3:sta?
Olin ennen peliä jo melko pessimistisellä ololla liikkeellä eikä sitä yhtään helpottanut helpottanut se tosiasia, että kahden erän jälkeen Blues oli melko ansaitusti 0-2 tappiolla. Blues ei pystynyt rankaisemaan KalPan virheistä ja KalPa sen sijaan rankaisi Roope Talajan kiekon menettämisestä armottomasti yhteen munaan. Ja kai se aiemmin jäähyn kampituksesta kalastaneen Kapasen rystymaalikin jonkun pelaajan virhe oli, mutta ei kiinnostanut katsoa hidastuksia. Luotin - tai pikemminkin toivoin, että eilisen pelin tavoin turvallinen 2-0 johto (joskin silloin kotijoukkueen) voisi vielä päätöserässä muuttaa pelin, mutta olin skeptinen Marjamäen suhteen. Eniten mua silti tässä vaiheessa vitutti se, että Roope Talaja, josta olen aina pelaajana digannut, söhläsi KalPalle voiton tässä pelissä.Mulla on nyt sellainen tutina, että Blues vie huomisen pelin. Kalpa on lyöty henkisesti ja tappio niskassa on paskamaista lähteä jo huomenna koko sarjan katkaisevaan peliin. Etenkin kun on tumpeloinut "varman" 3-0-johdon tasatilanteeseen 3-3. Peli seitsemän, bring it!
Loistavaa Blues. Talajan sanoin: "Blues ei luovuta. Ikinä."
Toinen mitä päivittelin tokalla erätauolla, että kylläpä KalPalla miehiä kaatuu rivistä. Ainakin kaks jannua talutetiin pukukoppiin. En tosin siinä adrenaliinimyrskyssä huomannut keistä oli kyse.
Toinen mitä päivittelin tokalla erätauolla, että kylläpä KalPalla miehiä kaatuu rivistä. Ainakin kaks jannua talutetiin pukukoppiin. En tosin siinä adrenaliinimyrskyssä huomannut keistä oli kyse.
Edelleen vain itseäni ihmetyttää se, että KalPa ei saa itse rakentamalla peliä Bluesin päätyyn. Ensimmäinen maali oli karvausmaali, toinen oli karvauksen jälkeisen pyöristyksen onnistuminen, kun Kapanen sai tilaa keskustaan ja kolmas oli aloitusvoiton jälkeen tuollainen "haistakakkamaali". KalPa ei pelillisesti dominoi sarjaa - ei ole alusta lähtienkään dominoinut. Ja kuka tahansa peliä katsova näkee sen, että KalPa lyö kiekkoa päätyyn ja pyrkii karvaamalla saamaan maalipaikkansa. Ja nätisti pyörii kulmissa. Edelleenkään tuo ei ole se KalPa, joka voitti runkosarjan.
Huomenna mennään ja homma on fifty-sixty. Historiaa tehtiin, mutta ei tätä nyt enää haluta jättää historiaan pelkästään tilastonikkarien knoppitiedoksi.
No joo mites ne teidän maalit meni? 2 aloituksista, yksi selän kautta jne jne... Pelataanhan se seitsämäskin peli ennen kuin kustaan housuun.
Hätäkö tässä. Yksi kotiottelu lisää ja lipputulot kassaan.
Viides ottelu Kuopion perjantai-illassa ja sitten sarja katki rantapallot lentelemään. Lipputulot on ihan positiivinen juttu tässä vaiheessa.
Kyllähän kuopiolaista jääkiekkoa kyykytettiin tänä iltana sellaisella volyymilla, että toipuminen tulee olemaan hidas, raskas ja epätodennäköinen.
Nämä historiallisen synkät puolivälierät ovat nimittäin vain alkua kehityskululle, joka monesti seuraa ylimielisyydestä urheilussa: Mestis kutsuu. KalPa, sekä lapsenkengissä (näköjään) taapertava kuopiolainen kiekkokulttuuri ja urheiluun liittyvä nöyryyden puute saavat minun puolesta palata kasvamaan korkoa sarjaporrasta alemmas. Lipputulot on plakkarissa. Hyvä.
On tullut Vaasan vuoro yrittää.