Mainos

Strategiapelit

• 4 636
  • 58

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelaako täälä kukaan strategiapelejä? Itse olen pelaillut Warhammer fantasy battlea, Mordheimia sekä Blood bowlia.

Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
AOE: age of Kingsiä on tullut räiskittyä pitemmän aikaa.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Blood bowlia pelailtiin kovastikin tuossa 90-luvun alkupuolella. (siitä lautapelistähän tässä on kyse?) Muutamaa vuotta vanhempi kaveri vaan lopulta hermostui eikä ottanut enää mua liigaan mukaan kun meinasin voittaa sen...

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti cosmic_rodeo
PC-(kevyt)strategioista Master Of Orion I & II ovat aika jumalattoman mahtavia. Jagged Allience on hyvä kanssa. Ja Commandos.

Moo I & II ovat minunkin suosikkejani. Moo II renesanssissa juuri rakennetun kotiverkon ansiosta sekä Moo III odotuksen vuoksi.

Viestin lähetti Jet Ace

Moo I & II ovat minunkin suosikkejani. Moo II renesanssissa juuri rakennetun kotiverkon ansiosta sekä Moo III odotuksen vuoksi.

Moo III?!? Jumalauta! Onko semmoinenkin tulossa? Mistä saan varastettua uuden ja tehokkaamman koneen?

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dominion

Tekstipohjainen strategiapeli, jossa paikasta huipulla taisteli viime kierroksella, noin 10000 pelaajaa. Uusi seitsemän viikon kierros alkoi keskiviikkona, mutta mukaan pääsee milloin tahansa. Peli etenee koko ajan, kirjauduit sisään tai et. Erittäin addiktoiva.

http://www.kamikazegames.com/dominion/

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Bloodbowlia on kanssa tullut höylättyä paljonkin. Loistava peli.
Warhammer-maailmasta on paljon tullut pelattua Space Hulkia ja Advanced space crusadea. On noissa lautapeleissä oma tenhonsa, tekisi mieli vielä joskus kokeilla...

Tietokonestrategioista ovat miellyttäneet erityisesti Steel Panthersit, oikeastaan koko sarja. Vaikka eivät ne kyllä mitään puhtaita strategioita ole, taktiikkaa enemmänkin.

Haamu

Jäsen
Tällä hetkellä koneelta löytyy...

...Operational Art of War I, Steel Panters: World at War, Combat Mission: Beyond Overlord ja tietysti CIV III.

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lust4life

Oletko pelannut Blood Bowlia uusimmilla säännöillä (4th edition)? Vanhemmilla säännöillä pelit saattoivat venyä vähän liian pitkiksi ja olivat siksi hieman tylsiä.

Blood Bowlia suosittelen kyllä kaikille, aivan loistava strategiapeli amerikkalaisesta jalkapallosta.

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole, vanhoilla vaan. Kyllähän ne tietysti joskus venahti vähän pitkiksi, mutta ainakaan silloin se haitannut pätkääkään...

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Tällä hetkellä koneelta löytyy...

Viestin lähetti Haamu

...Operational Art of War I, Steel Panters: World at War, Combat Mission: Beyond Overlord ja tietysti CIV III.

Jaha! Oli pakko kurkata pöydän alle varmistuakseni, että et ole käynyt vaihtamassa konettani johonkin toiseen yksilöön.

Omalta koneeltani löytyy nimittäin prikulleen juuri nuo pelit, sekä vielä Steel Panthersin kakkos- ja kolmososa.

Otsikon avaaja ilmeisesti tarkoitti miniatyyripelejä lähinnä, niitäkin on tullut hieman nuornempana poikana pelattua ja figuureita maalattua aika järkyttävät määrät. Tuokin on erittäin mukava ja hieman sosiaalisempi harrastus yksinäisen tietokonestrategian sijaan.

Ja vielä, joku mainitsi tuossa jonkun Commandosin tms., niin minua strategiapelien ystävänä kovasti harmittaa jos joku menee puhumaan Commandosin tai Command et Conquerin tapaisista puzzlehiirenklikkailuista strategiapeleinä. Ne eivät sitä missään nimessä mielestäni ole.

-TommyT-

Ps. Löytyisikö täältä innokkaita esimerkiksi Steel Panthers WaW tai Combat Mission -liigaan? Aina kivompaa sotia toista ihmistä vastaan, kuin nöyryyttää kompuutteria.

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voihan tuota Bood Bowlia amerikkalaiseks jalkapalloksikin kutsua:) . Kyllähän ne pelit vanholla säännöillä tahtoo aika pitkiksi mennä ja liiga venyy vielä pidemmäksi kun porukkaa asuu eri puolilla suomea.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nyt on Moo3 "gone gold", elikkä peli on saatu valmiiksi ja pistetty painoon?

Kuinkakohan pitkään vielä pitää odottaa, että Suomessakin saadaan kauppoihin...

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Löytyykö laudalla pelattavien militääristrategioiden harrastajia. Advanced Squad Leader, Paths of Glory yms?

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Erkenholt
Löytyykö laudalla pelattavien militääristrategioiden harrastajia. Advanced Squad Leader, Paths of Glory yms?
ASL, Panzer Leader, Europa-sarja ym. löytyy ja erikoiskohteena on Ardennien taistelusta tehdyt pelit. Nykyisin ei vain tahdo löytyä aikaa pelaamiseen.

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Operational arts of war I & II, War in Russia, Hearts of Iron, Steel panthers ja Combat mission 2: Barbarossa to Berlin.

War in Russiaa (ja sen edeltäjiä) on tullut pelattua jo toistakymmentä vuotta. Se on ylivoimaisesti paras sotastrategiapeli kautta aikojen.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jeps, minulle strategiapelit ovat aina olleet se tärkein juttu. Räiskintä ei oikein ole sytyttänyt (poislukien Doom (SW) ja Half-Life) ja urheilupelejä ei näköjään vain osata tehdä, PC:lle ainakaan. Poikkeuksena tietysti CM, joka on lähempänä strategiaa kuin urheilua.

Edelleenkään ei ole löytynyt Panzer Generalin voittanutta. Pari kuukautta sitten viimeksi valtasin jenkit, varmaan viidettä kertaa. Loistava peli, suosittelen kaikille jotka eivät ole vielä tutustuneet tähän mestariteokseen. Jatko-osat eivät mielestäni olleet yhtä hyviä, lukuunottamatta Fantasy Generalia. Muita kovia vuosien mittaan ovat Steel Panthers -sarja, Close Combatit ja MOO.

Ennen Sim Cityn ilmestymistä hakkasin jonkun verran Combat Mission BB:tä, joka oli aivan loistava. Pitänee taas hankkia sille aikaa. Myös Hearts of Iron oli kova sana jonkun aikaa. Saksalla ja Neukuilla pelaaminen on vaan niin helppoa ettei sitä jaksanut sen kauempaa. Puhumattakaan jenkeistä. Hauska peli silti.

Niin, MOO3:n ilmestynee helmikuun aikana. Ellei sitten Eurooppaan tehdä jotain omaa versiota. Se voisi viivästyttää hieman. Uskon että kuukauden päästä valtaan jo galaksia. Tai ennakkotietojen perusteella veikkaisin pähkäileväni vielä manuaalia ihmetellen mitä kaikki sadat nappulat ja sliderit tekevät...

edit. Löytyykö joukosta joku, joka olisi kokeillut Combat Mission BB:tä kaksinpelinä? Toimiiko sujuvasti ja sellaista? Ja onko sille joku paikka mistä voi hakea peliseuraa? Tekisi mieli kokeilla, mutta olen aika käsi vielä... Jos joku muu newbie haluaa kokeilla, lähetä yv:tä, olen valmis kokeilemaan taitojani.

Viimeksi muokattu:

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
Heroes Of Might And Magic III on se ehdottomasti paras strategiapeli, jota olen pelannut. Myös Age Of Wonders:ia olen kokeillut, mutta se ei oikein iskenyt... Tiberian Sun oli kohtalaisen hyvä, mutta en ollut siinä kovin hyvä.

Olen siis räiskinnän ystävä (Deus Ex, Max Payne, UT2003...jne)

Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti jpet
Operational arts of war I & II, War in Russia, Hearts of Iron, Steel panthers ja Combat mission 2: Barbarossa to Berlin.

War in Russiaa (ja sen edeltäjiä) on tullut pelattua jo toistakymmentä vuotta. Se on ylivoimaisesti paras sotastrategiapeli kautta aikojen.

WIR totta turiset. Ton on pakko olla meikäläisen eniten pelattu peli ikinä, aivan loistava. Ja onhan sitä tullu hyvät tovit hakattua Steel Panthers World At Waria.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy