Jeps, minulle strategiapelit ovat aina olleet se tärkein juttu. Räiskintä ei oikein ole sytyttänyt (poislukien Doom (SW) ja Half-Life) ja urheilupelejä ei näköjään vain osata tehdä, PC:lle ainakaan. Poikkeuksena tietysti CM, joka on lähempänä strategiaa kuin urheilua.
Edelleenkään ei ole löytynyt Panzer Generalin voittanutta. Pari kuukautta sitten viimeksi valtasin jenkit, varmaan viidettä kertaa. Loistava peli, suosittelen kaikille jotka eivät ole vielä tutustuneet tähän mestariteokseen. Jatko-osat eivät mielestäni olleet yhtä hyviä, lukuunottamatta Fantasy Generalia. Muita kovia vuosien mittaan ovat Steel Panthers -sarja, Close Combatit ja MOO.
Ennen Sim Cityn ilmestymistä hakkasin jonkun verran Combat Mission BB:tä, joka oli aivan loistava. Pitänee taas hankkia sille aikaa. Myös Hearts of Iron oli kova sana jonkun aikaa. Saksalla ja Neukuilla pelaaminen on vaan niin helppoa ettei sitä jaksanut sen kauempaa. Puhumattakaan jenkeistä. Hauska peli silti.
Niin, MOO3:n ilmestynee helmikuun aikana. Ellei sitten Eurooppaan tehdä jotain omaa versiota. Se voisi viivästyttää hieman. Uskon että kuukauden päästä valtaan jo galaksia. Tai ennakkotietojen perusteella veikkaisin pähkäileväni vielä manuaalia ihmetellen mitä kaikki sadat nappulat ja sliderit tekevät...
edit. Löytyykö joukosta joku, joka olisi kokeillut Combat Mission BB:tä kaksinpelinä? Toimiiko sujuvasti ja sellaista? Ja onko sille joku paikka mistä voi hakea peliseuraa? Tekisi mieli kokeilla, mutta olen aika käsi vielä... Jos joku muu newbie haluaa kokeilla, lähetä yv:tä, olen valmis kokeilemaan taitojani.