Hyvä että valmentajilla on munaa heittää katsomoon matsiksi tai pariksi oikeastaan ketä vain, jos ei oikein kulje. Eikä tässä viltityksessä mun mielestä ole kyse siitä että Stevellä olisi milläänlailla kusi alkanut nousta hattuun, vaan tuota henkistä lukkoa koitetaan avata ja useasti nuorilla pelaajilla juuri vaikkapa matsin huiliminen sen aika hyvin avaa. Joukkueen etua tässä siis haetaan eikä mistään Tomekin koirankopista ole varmaan kyse.
Pulu, Teräväinen, Moses, Hardt ovat esimerkiksi juuri matsin vähintään huilinut tällä kaudella, Masto ja Pulu viimekaudella. Pulu heräsi muistaakseni aikalailla juuri sen pelin jälkeen tähän nykyiseen lentoon kun huilasi yhden pelin oliko se Raumalla joskus loppusyksystä. Oli myös ihan eri mies viime kaudella kun palasi Jyp-sarjan pariin vikaan peliin. Maston itseluottamus ja onnistumiset tulivat aivan heti viime kauden yhden pelin viltityksen jälkeen. Teräväinen on ollut jo pidemmän aikaa selkeästi parempi versio alkukauden Teuvosta. Hardt on hieman haastava tapaus. Nyt loukkaantumisten jälkeen peli ja ennen kaikkea liike ja tsemppi on pikkuhiljaa ruvennut olemaan viime kauden tasoa mutta tehot on vähän piipussa. Onko se sitten siitä kiinni kun vierellä ei ole enää Filppulaa ja Eavesia , joiden vierellä taitaa olla aika kiva pelailla ja iskeä häkkejä, vai onko itseluottamus hukassa kun limppu ei mene verkkoon vai mikä siellä mättää. Pelasi kuitenkin taas eilen hyvän pelin Pulun ja Tyrväisen rinnalla ja jos multa kysytään niin mielummin Hardt nykyisellä tehotasollaankin kuin Rask tuohon kakkoseen. Ei mitään Raskia vastaan siis.
Mutta itse aiheeseen eli Mosekseen. Jotenkin luulen että juuri tuollaiset Moseksen tyyppiset hirveellä vauhdilla ja tsempillä vetävät nuoret jannut löytää useasti juuri yhden pelin viltityksen jälkeen pelinsä kuosiin. Ainakaan yrityksen puutteesta Mosesta tuskin voidaan syyttää kun seuraavan kerran tämä taskuraketti päästetään irti. Maali se varmaan avaisi tällä hetkellä tuon jonkin sortin henkisen lukon mikä selkeästi miehellä on kun katsotaan statseja viime aikojen tehoista. Kyllä se sieltä vielä löytyy, olen todella varma.