varjo kirjoitti:
Niin ja kannattaa myös käyttää järkeäkin.
Uusimman Star Wreckin _saa_ ladata netistä aivan ilmaiseksi ja se on yhtä aito kuin ostettu DVD:kin.
Käytetään.
Vaikka leffan saakin netistä aivan ilmaiseksi, voidaan silti ajatella, että ei ole lainkaan huono osoitus toisten vaivannäköä kohtaan, että maksaa tuotteesta saaden sen sitten myös kätevässä pakkauksessa itselleen konkreettisena esineenä.
Jos jollekin nyt kuitenkin heräsi tunne, että olen tässä jollain moralistisella ristiretkellä, niin heittäkööt epäilyksen
varjot yltään. Se ei ole tässä pointtina, kunhan hieman piikittelin. Olen itsekin esim. tuon Star Wreck -leffan imaissut netistä, eikä siinä mitään, kun laillistakin on. Voisin silti, siitäkin huolimatta että olen leffan nähnyt ja periaatteessa polttaa levylle itse, ajatella hyvinkin ostavani sen suoraan tekijöiltä, enkä tyytyä siihen kotipolttoiseen.
Oikeastaan harvoin kotipolttoiset levyt minulle kelpaakaan, poikkeus on sitten jotkut bootlegit tai vastaavat tapaukset, missä ko. albumia/leffaa ei vaan ole yksinkertaisesti saatavilla mistään tai löytyy satumaisella tuurilla. Noin muuten kallistun aina aitoihin tapauksiin, koska ne miellyttävät 100x enemmän kuin piraatit sun muut säädökset.
Ja tämä siis vaan oma mielipiteeni, muut saavat tehdä juuri niin kuin lystää. Ei ole minulta pois.