Spotify – suosittele hyvää musiikkia!

  • 173 819
  • 728

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kovaa peliä lähtee Spotify pelaamaan. Pakko onkin, koska ansaintalogiikka ei toimi; 90% käyttäjistä ei maksa palvelusta mitään ja mainostajat eivät ole kiinnostuneet. Saa nähdä jääkö tämä kuoliniskuksi Spotify:lle vai siirtyykö selkästi suurempi osa käyttäjistä maksullisen version piiriin.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Mun mielestäni ihan hyvä linjaus. Kymppi kuussa on niin naurettavan vähäinen summa maksettavaksi (käytännössä) rajattomasta määrästä musiikkia (miinus pari isompaa radiorock-sarjan artistia sekä tietyt levy-yhtiöt, oletettavastikin juuri nykyisen bisnesmallin vuoksi) kuuluville, että tällaisen "ilmaisen lounaan" pois viemisestä ei pitäisi kenelläkään olla varaa itkeä. Tulevaisuus näyttää, siirtyykö Spotify Premiumin tilaajiksi minkälainen osa vanhoista siipeilijöistä ja miten tämä vaikuttaa musiikkistreamaukseen. Samalla idealla toimivia palveluita on netissä paljon muitakin, esim. iTunes, last.fm, Grooveshark ja Rhapsody nyt ensimmäisenä mieleen juolahtaneista.

Ylipäätään olen sellaista mieltä, että useimmiten tämän kaltaisia palveluja käyttävä ihminen, joka on kuitenkin kympin kuukausikorvausta vastaan, on käytännössä kaikkea muutakin maksullista "ylellisyyttä" vastaan. Eli suurimman metelin asiat nostavat käyttäjät, jotka eivät muutenkaan mistään palveluista halua maksaa, vaan kaiken pitäisi tulla hopeavadilla nenän eteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olihan tuo uusi linjaus odotettavissa, vähän aikaa oli pakko leikkiä, jotta jengi kiinnostui. En ole maksamassa senttiäkään Spotifyn käyttämisestä, mutta en myöskään itke sitä, että ilmainen lounas otetaan pois. Ei kai siitä kukaan täysipäinen voi meteliä nostaa. Netti on täynnä musiikkia, lailista ja laitonta, ja siitä joukosta voi jokainen ottaa/ostaa haluamansa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mielelläni maksan jatkossa kympin kuussa siitä, että saan kuunnella lähes rajattomasti musiikkia todella vaivattomasti.
Jos jotain suosikkiani ei Spotifysta löydy niin sittenhan ostan kyseisen levyn ja useasti ostan kyllä vaikka löytyisikin.

Kymppi on todella vähän näin loistavasta palvelusta.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Kun kaikki puhuu kympistä kuussa niin mikäs tuo Spotify Unlimited sitten on joka on 5 euroa kuussa?

Olikohan se sellainen, että tietomoottorilla saa kuunnella niin paljon kuin lystää, mutta kannettavaan vempeleeseen ei soittolistoja mukaan saa. Näin asiaa tarkistamatta tyylikkäästi muistelen ja mutuilen.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Hyvä uudistus, joka toivottavasti rohkaisee kuluttajia hankkimaan sen premium tilin (minulla on). Mitättömällä sijoituksella saa kuitenkin koko systeemin myös puhelimeen, ja ennenkaikkea parempilaatuisen streamin. ajatelkaapas, vain parin drinkin hinnalla kuussa helvetin iso määrä musiikkia kuunteluun. Maksan mielelläni.
tuleva tuotto toivottavasti kanavoituu myös koko palvelun laajenemiseen maailmanlaajuiseksi ja myös rahallisena tuottona musiikin tekijöille. Tässä on tulevaisuus, vaikka cd levyjä yhä edelleen silloin tällöin ostelenkin.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Olikohan se sellainen, että tietomoottorilla saa kuunnella niin paljon kuin lystää, mutta kannettavaan vempeleeseen ei soittolistoja mukaan saa. Näin asiaa tarkistamatta tyylikkäästi muistelen ja mutuilen.

Taitaa käytännössä mennä niin, että Unlimited -versiossa musiikkia ei voi ladata mihinkään laitteeseen ns. Offline tilaan, eli mikäli käyttää tuota Unlimited -versiota musiikki striimataan aina suoraan palvelimelta. Premiumissa sitten voi imaista musiikin myös laitteelle, jolloin voidaan toimia myös ilman nettiyhteyttä.

NA
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
No niinpä teen tälläkin hetkellä (streamaan), enkä kannettaviin laitteisiin Spotifyta tarvitsisi, joten tuon voisi jossain vaiheessa hommata. Hinta ei ole paha edes opiskelijalle, eikä tarvitsisi enää mainoksia kuunnella.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Ei täs elämäs saa mitään ilmaseks. Eli ennen marraskuuta rekisteröityneille tää rajoitus tulee käyttöön 1. toukokuuta ja jälkeenpäin rekisteröityneille tulee sellanen 6kk rajaton aika siitä päivästä kun on rekisteröityny. $$$$
Eihän tuo palvelu ole ollut ilmainen. Se on ollut mainosrahoitteinen. Muutos on vain seuraus siitä etteivät kaverit ole kyenneet myymään mainoksia. Tämä käytännössä avaa oven tulevalle iTunesin strem versiolle ja muille - Spotify kuollee nykyisessä muodossaan.
 

Schadowan

Jäsen
Mun mielestä täysin oikea ratkaisu Spotifyn puolelta. Itse olisin valmis maksamaan jopa enemmänkin, jos tarve tulisi. Ei tuo nykyinen meno olisi voinut kauaa kestääkkään. Rajaton määrä musiikkia ilmaiseksi? Joo ei. Toivon mukaan artistien suhtautuminen Spotia kohtaan muuttuisi suopeammaksi ja tuonne saataisiin lisää musiikkia. 10e kuussa on mitätön summa ainakin itselle, kun miettii paljon palvelua tulee käytettyä.

EDIT: Anssi Kelalta loistavia pointteja alla olevassa linkissä tähän uudistukseen liittyen. I´m with you Anssi!

Spotify Anssi Kela
 
Viimeksi muokattu:

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ymmärrettävä uudistus ja tuo koukutus näkökulma kävi myös mielessäni. Osa käyttäjistä varmaankin karkaa Groovesharkin tapaisten palveluiden pariin ja toisaalta tälle alalle tulee varmasti lisää kilpailuakin. Apple varmaan naittaa tuttuun tapaansa tulevan iTunes Streaminsä -- tai mikä ikinä onkaan -- niin tiukasti tuotteisiinsa, että se haukkaa etenkin jenkeissä ison palan kakkua.

En ole tähän mennessä Spotifysta mitään maksanut, jatkossa harkitsen. Toisaalta, jos premium puolelle sitten lisätään vuoden päästä ne ilmaispuolen mainokset niin en ole varma maksaisinko sitten enää mitään.
 
Kaikki hyvä loppuu siis aikanaan. Olen jo oikeastaan odotellut päivää, jolloin Spotify muuttuu kaikille maksulliseksi. On tämä kuitenkin sen verran mahtava systeemi, että todennäköisesti tulee tuo unlimited-oikeus ostettua. Vitonen kuussa ja niin paljon musiikkia kuin korvat kestää - ei paha. :)
 

Rocco

Jäsen
Itse ostin Premiumin sinä päivänä kun ostin myös HTC:n puhelimen. Sen jälkeen onkin lähes päivittäin soinut musiikki kännykän kautta, olin sitten autolla matkassa, kävelemässä tai muuten vaan. Jos se maksu tuntuu suolaiselta, niin ei sitä kauaa jaksa murehtia. "Jos sitä ei ole, sitä ei käytä" toteutuu tässä mainiosti.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
No niin. Sen verran Spotifyta olen tässä viimeisen parin vuoden aikana käyttänyt, että se Premium sitten tuli hankittua. Lopulta aika pieni panostus. Tulee tuota sen verran erityisesti työajoilla käytettyä, että päätös tämän uudistuksen jälkeen oli varsin helppo. On tuolla kuitenkin sen verran musiikkia tarjolla, että ei ihan heti kuunneltava ole lopussa.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Soneralta sai kultaetuna Spotify premiumin 2kk ilmaiseksi käyttöön, onko joku ottanut? Itse en saa tuota mitenkään toimimaan, mitään tunnuksia ei pyydetty rekisteröimään tuon edun saamiseksi. Tuli ainoastaan tekstiviesti että etu on nyt kytketty. Asiakaspalvelussa sanottiin että siellä on ohjeet, lue ne. Niillä pärjäät.

EI TOIMI!
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Kysäistäänpäs täältä.

Eli kun Sonera tosiaan mainostaa, että saa spotify premiumia niin onko nämä vain joidenkin liittymien mukana vai voiko heidän kauttaan päivittää spotifyn käyttäjä tiliä?
Itse en jostain syystä löytänyt sivuilta ainakaan paikkaa josta sen olisi voinut heidän kauttaan hankkia.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kysäistäänpäs täältä.

Eli kun Sonera tosiaan mainostaa, että saa spotify premiumia niin onko nämä vain joidenkin liittymien mukana vai voiko heidän kauttaan päivittää spotifyn käyttäjä tiliä?
Itse en jostain syystä löytänyt sivuilta ainakaan paikkaa josta sen olisi voinut heidän kauttaan hankkia.

Käsittääkseni pitää olla Soneran asiakas, että onnistuu. Ja todennäköisesti vielä Soneran Koti-TV:n asiakas.
Tai sitten höyläät luottokorttia ja ostat suoraan Spotifylta.
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla oli ainakin vain Soneran kännykkäliittymä ja Spotifyn muuttaminen premiumiksi onnistui.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Käsittääkseni pitää olla Soneran asiakas, että onnistuu. Ja todennäköisesti vielä Soneran Koti-TV:n asiakas.
Tai sitten höyläät luottokorttia ja ostat suoraan Spotifylta.

Spotifyn saa myös laajakaista ja matkapuhelin asiakkaat. Matkapuhelin puolella tuo hoitunee parhaiten ihan aspan kautta. Free/open/unlimited tilin tiedot ylös eli käyttis ja sähköpostiosoite ja eikun soittoa. Jos aspalainen toisessa päässä osaa hommansa tuo on hetkessä kytketty/päivitetty.
 

Dragan

Jäsen
Ensikertalaisena kokeilen Spotify Openia ja sellainen kysymys heräsi, että pitääkö minulla olla premium versio jotta voin scrobblata biisit last.fm:ään?
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ensikertalaisena kokeilen Spotify Openia ja sellainen kysymys heräsi, että pitääkö minulla olla premium versio jotta voin scrobblata biisit last.fm:ään?
Spotifyn asetuksista (Edit -> Preferences) voit laittaa kappaleet scrobblautumaan last.fm:ään. Onnistuu myös Spotify openilla.
 

motamoro

Jäsen
Kiinnostaisi tietää, että myykö mikään myymälä/nettikaupa noita Spotify Premium - koodeja tyyliin Xbox Live aika prepaidina. Ei kiinnosta alkaa luottokortin (vai käyköhän edes Visa Electron) kanssa sähläämään. Olkaa mitä mieltä olette, mutta voisin jopa vannoa, että Spotify saisi enemmän maksullisia käyttäjiä tuodessaan mukaan Prepaid-koodit (ellei niitä jo ole olemassa)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös