Ilmeisesti ainakin minun kommentteihin liittyen kommentoitu tätä yksittäistä tapusta ja korjaan / korostan nyt, että en puhu nimistä, vaan omista havainnoista yleisesti. Aika paljon junnujen ympärillä elämä pyörii ja myös Vaasa kovin tuttu paikkakunta tältäosin. Minä siis ihmettelen, kuten olen jo usemman kerran ihmetellyt - mihin ne Sportin lahjakkaat juniorit ylipäätään häviävät? Joku satunnaispelaaja breikkaa, yleisemmin ne häviää johonkin? Mihin?! Tuntuu, että muilla on sukkia syöviä pesukoneita, vaasalla pelaajia syövä halli tms.
Mielestäni vaasassa tehdään kyllä ihan hyvää työtä junnujen kanssa, mutta eikö sitten polku ole eheä edustustason kanssa? Eikö kommunikaatio toimi, vai mitä sitten tapahtuu? Johonkin ne vaan häviää ihmeellisesti. Ehkä kärsivällisyys ei riitä. Nostan nyt Kärpät esimerkiksi. Ei täällä ollut nousun jälkeen liikaa rahaa ja tahtoa sitäkin enemmän, että panostetaan ja tuotetaan oman kanavan ä, eli Kärppäpolun kautta pelaajia edustukseen. Jos joku ei tunne historiaa, siitä löytyy kyllä netin täydeltä sekä NHL:stä dataa. En halua keulia, vaan ihan aidosti ihmettelen, mitä siellä tehdään tai jätetään tekemättä. Eikä tämä vanhojen sotaratsujen raahaus kyllä anna uskoa huomiseen junioripuolella. Jotain siellä kyllä tehdään isosti väärin ja maksetaan kovaa hintaa menestyksettömyytenä. Onko kaikki tehtäviensä kartalla ja onko ylipäätään tiekarttaa, miten oma tuotanto (joka siis käytännössä ilmaista ja tuottavaa korvauksina) oikeasti ja aidosti strategiassa, vai onko edes koko strategiaa?