Jäätreeneistä muutama havainto: Karlqvist, Kolusz ja mahdollisesti Percy jos tunnistin oikein. Eli nämä kolme olivat vähän kuin karanteeni jäillä. Näiden otteita ei kerenny hirveästi näkemään.
Yhteistreeneissä pisti kyllä omaan silmään riskan veljeksien työmoraali ja myöskin Stålberg oli erittäin pirteä ja työteliäs. Erityisen hienoa oli nähdä myös valmennustiimin muita jäseniä, Satosaari ja Andersson etunenässä..
Joukkue oli pirteä ja selvästi kyllä huokuu semmoinen, että on halu näyttää mitä ollaan.
Virtanen, Stålberg, Kolusz jne... Meillä on paljon mielenkiintoisia nimiä ketä seurata.
Itse odotan näiden herrojen lisäksi Lucen pelihaluja. Jos niitä löytyy niin uskoisin että tekee tuhoisaa jälkeä.Eikös se ollut niin, että pitsissä on kaikki mukana paitsi Percy. Silloin päästään siispä melkein kaikkia jo skouttaamaan.
Itse ehkä eniten odotan Karlqvistin ja Koluszin pelaamista. Molemmat kuitenkin vähän arpoja johtuen alhaisesta sarjatasosta jolla pelanneet koko uransa. Molemmissa kuitenkin myös hyvät mahdollisuudet olla onnistuneita hakuja! Varsinkin Karlqvist voi ihan maalipörssin kärkisioja kolkutella parhaillaan.
Olen luottavainen Lucen pelihaluista. Tuskin olisi Sportiin tullut, ellei nimenomaan olisi haluja taas saada nostetta ison vastuun myötä. Varmasti olisi kuitenkin saanut rahakkaamman sopparin muualta, jos vain rahan takia pelaisi. Vähän veikkailisin, että hyvä ykkössentteri ollaan saatu.Itse odotan näiden herrojen lisäksi Lucen pelihaluja. Jos niitä löytyy niin uskoisin että tekee tuhoisaa jälkeä.
On kyllä todella mielenkiintoista nähdä RD:n eka ketju kuviot nyt Porissa, keskiviikkona. 1-2 ketjut? YV:t ?
Otetaan vielä huomioon että Luce viimeks ei saanut edes try-outin jälkeen sopparia, silti palas Vaasaan. Ettei vaan olis fanit+uudistettu halli, sekä ammattivalmentaja kääntäny vaakaa tänne?
Myös se fakta että tuli Risto Dufvan valmentamaan joukkueeseen, tiedossa on että löysäily ei vetele, ja vaatimustaso on tapissa. Eli Luce on pieni uhka mun silmissä menestyksen kannalta..
Itse veikkaan kahdeksi ekaksi ketjuksi:
Stålberg - Lucce - Karlqvist
Viljanen - Percy
Talaja - Turre - SS (stunttina Paukku)
Gröndahl - Nevalainen
En nyt ihan ymmärrä logiikkaa tässä. Jos kerta tiedossa on, että löysäily ei käy päinsä ja Dufvan tyyli tuttu, niin nythän Lucce tietää, mihin on lupautunut. Eri juttu olisi, jos siellä olisi joku tuntematon valmentaja, joka voisi ensin olla vaikeatulkintainen, olla antamatta palautetta puoli kautta ja sitten räjähtää pressissä ja syyttää pelaajien kusseen hänen päälleen. Siinä sitä motivaatio-ongelmia näille taiteilijasieluille, kuten Lucce, vasta voisi tullakin.
Meniköhän meillä ajatukset ristiin?
Siis sitä nimenomaan tarkoitin että Lucenius tietää mihin on lupautunut, tietää vaatimustason, ja on halukas olemaan se primus motor hyökkäyksessä...
Mjo, miks ei, tai ykkönen vois olla: Talaja - Lucenius - Karlqvist, silloin olisi laiturit left/right. Kakkonen: Suoranta - Asplund - Stålberg, myös left/right laituripari.
Sitten on tietenkin "junnut", Erholtz - Haarala, breikkaako kunnolla? Veikkaan myös että esim Nevalainen saa olla valppaana, Ylitalo voi olla yllätävän kova jo tällä kaudella, miksei myös Vanttaja? Niin, ja tietenkin meidän super-polakki! ;)
Itselläni on täysi luotto Percyn kykyihin ja ennen kaikkea kokemukseen luovia kausi läpi menestyksekkäästi. Ainoa probleema on se, miten kaveri sopeutuu ylileveään kaukaloon. Toivottavasti loukit eivät ole este tulevalla kaudella. Jos hyvin käy hän on ylivertainen liideri kaukalossa ja pukkarissa.Percy on ilmeisesti ollut reenaamassa muun joukkueen kanssa? Onko joku mahdollisesti ollut väijymässä herran habitusta?
Onko tästä tulkittavissa rivien välistä, että Percyn tekeminen ei näyttänyt vielä valmiilta?Eilen oli ainakin hyvä meno jäällä yleisesti ottaen. Annetaan Percylle aikaa sopeutua. Eiköhä siitä hyvä tuu.
Onko tästä tulkittavissa rivien välistä, että Percyn tekeminen ei näyttänyt vielä valmiilta?
Kapteenisto:
C Erik Riska
A Jonne Virtanen
A Valtteri Viljanen
VV hieman yllätysvalinta itsellä, mutta saadaanpa ainakin pelillistäkin johtajuutta kapteenistoon.