Teknisesti Sport ei ole (tiettävästi) ylittänyt budjettia, vaan tuotot alittaa budjetoidun, tämä siitäkin huolimatta että budjetointi on ollut jopa edelliskautta konservatiivisempaa (yleisötavoitteen osalta). Urheilubisneksessä budjetointi on helvetin vaikeeta, koska tuotot korreloi hyvin pitkälle urheilullisen menestyksen kanssa ja urheilullinen menestys on aina enemmän tai vähemmän arpapeliä. Toki korottamalla menopuolta voi kasvattaa menestyksen todennäköisyyttä, mutta samalla kasvaa myös riski. Sportin ongelma on että riskinkantokyky on käytännössä olematon, ja tästä ei voi syyttää nykyistä johtoa. Päin vastoin, kiitos hallituksen puheenjohtajan, Sport aloitti Liigataipaleen edes kuivilta, kutakuinkin.
Tuskin kukaan väittää, ettei nykyinen johto olisi tehnyt virheitä, Sportin taloudellisen tilanteen johdosta virheiden kanssa on vain jotenkin elettävä. Merkittävin virhe on, luonnollisestikin ollut Valtosen ylipitkä sopimus. Voit olla varma että hallituksessa on laskettu tarkkaan paljonkon hänen erottamisensa maksaa ja missä vaiheessa se on taloudellisesti kannattavaa tehdä. Tästä ei tietenkään voida puhua julkisesti, valmentaja nauttii aina 100% tukea kunnes se on 0%. Mitään vaihtoehtoa ei ole.
Mielestäni Sport on mennyt markkinoinnissa merkittävästi eteenpäin. Pitää kuitenkin ymmärtää, että panostukset markkinointiin kulkee käsi kädessä liikevaihdon kanssa. Sportin liikevaihto on vielä Liigatasolla lapsenkengissä, vaikkakin kasvaa vuosi vuodelta, joten ei voi mitenkään odottaa sen olevan heti Kärppien tasolla. Markkinointia, tai oikeastaan brändin rakentamista haittaa tällä hetkellä merkittävästi joidenkin ihmisten masinoima vihakampanja sosiaalisessa mediassa. Vaikea luoda positiivista kuvaa, kun joka ikisen jutun kommenteissa puolet kommenteista on vihamielisiä. Toki, jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta on turha uskotella itselleen että tällainen olisi jotenkin hyödyllistä seuran tulevaisuutta ajatellen.