Sportin rakennusprojekti kausimallia 2016–2017 – third season's the charm

  • 327 838
  • 1 520
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tuli muuten mieleen, että olisikohan voinut olla niin, että Tomekilla oli oikeasti puhelu KooKoo-ottelun jälkeen ja tarjolla Antti Tyrväinen? Sopivasti maanantaina purkaneet sopimuksen Ipan kanssa ja vasta eilen tuli tietoon tuo SHL-siirto.

Jos tieto siitä, että FRiska ei tulisikaan ensi kaudelle pitää paikkansa, toivon, että otettaisiin Tyrväinen ensi kaudeksi meille.
Olisi kunnon hämmennysketju, ainoa lajiaan: Tyrväinen - ERiska - Karvinen.

Joka vihollisjoukkueen ja kannattajien rakastama unelmatrio. :D

E: tulis jo se seuraava nimi ulos, perkele!
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos tieto siitä, että FRiska ei tulisikaan ensi kaudelle pitää paikkansa, toivon, että otettaisiin Tyrväinen ensi kaudeksi meille.
Olisi kunnon hämmennysketju, ainoa lajiaan: Tyrväinen - ERiska - Karvinen.

Uskon, että Filipin vaimo Sara on sen verran kokenut lätkämimmi, ettei huutele uusille naapureilleen heti alkajaisiksi ensi kauden pelipaikasta, vaikka sopimus olisikin jo tehty. Ainakin toivon, että Sport käyttäisi tämän kortin hyväkseen. Perustelut on jo kerrottu aiemmin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Uskon, että Filipin vaimo Sara on sen verran kokenut lätkämimmi, ettei huutele uusille naapureilleen heti alkajaisiksi ensi kauden pelipaikasta, vaikka sopimus olisikin jo tehty. Ainakin toivon, että Sport käyttäisi tämän kortin hyväkseen. Perustelut on jo kerrottu aiemmin.
Joo, näin mäkin toki uskon ja ainakin haluan uskoa. Otetaan perkele kumpikin. :)

Kelpais kyllä mulle tuo duo.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Kyrpäiselle EI KIITOS, vaikka onkin pohjalaista syntyperää. Sportiin ei kaivata mitään Ruutumaista pelleä. Hämmentäminen on ihan ok, mutta silloin täytyy olla valmis myös tiputtamaan hanskat.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kyrpäiselle EI KIITOS, vaikka onkin pohjalaista syntyperää. Sportiin ei kaivata mitään Ruutumaista pelleä. Hämmentäminen on ihan ok, mutta silloin täytyy olla valmis myös tiputtamaan hanskat.
Miten tämä viesti tuo mieleen muuan Karvisen spekuloinnin? ;D

Ja kuinkas sitten kävikään? :D
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Miten tämä viesti tuo mieleen muuan Karvisen spekuloinnin? ;D

Ja kuinkas sitten kävikään? :D

Itse en muista tuominneeni Karvisen hankintaa. Kriittinen toki olin, hänen jäähyherkkyydensä takia, mutta senhän Valtonen on saanut kuriin. Merkittävä ero Oden ja Kyrpäisen välillä on, että Ode tappelee tarvittaessa. Tämä siis minun mielipiteeni.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Ja Karvinen ei vetele pelin ulkopuolella kyynärpäätä naamaan ja vaadi sitten seuraa maksamaan sakkoja.
Karvinen on oikeasti kova pelaaja, toisin kuin Tyrväinen, jonka voi lukea enemmänkin rotta-pelaajaksi. Karvinen taklaa kovaa ja puhtaasti, ärsyttää vastustajaa, vääntää, repii ja raastaa, mutta mikä tärkeintä, vastaa itse omista teoistaan tappelemalla, vaikka vastassa olisi kovia jätkiä(Generous, Brennan, Ben-Amor). Tyrväinen on vieläpä kallis. Mielummin Karvinen, kuin Tyrväinen.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Itse en muista tuominneeni Karvisen hankintaa. Kriittinen toki olin, hänen jäähyherkkyydensä takia, mutta senhän Valtonen on saanut kuriin. Merkittävä ero Oden ja Kyrpäisen välillä on, että Ode tappelee tarvittaessa. Tämä siis minun mielipiteeni.
Juu, en mää sua tarkottanutkaan, vaan yleisesti.

Nää on näitä. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja mä Tyrskystä. :)

Jokasella tietysti oma mielipide, mutta mulla seuraavat seikat, miksi haluisin meille....

- pelaa kovaa (ok, välillä roiskuu)
- vetää varmuudella yleisöä Seinäjokisena, tunnettuna ja värikkäänä persoonana
- osaa myös tehdä myös pisteitä (tulee mieleen Vänttinen)
- pelaa logolle
- antaa aina kaikkensa logolle ( EI LINTSAA JÄÄLLÄ !!!!! )
- hankkii omalle jengille paljon ylivoimia
- pidän pelityylistä yleisesti ja kovista pommeista

Viikonlopun visa vielä päälle: Mitä yhteistä on Antti Tyrväisellä jäällä ja Pat_LaFontainella Jatkoaika.com:n foorumilla?
 
Viimeksi muokattu:

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Lueskelin Kärppien välitodistuksia ja huomasin, ettei Suorannalla ole mennyt ihan toivotulla tavalla. Sopimus katkolla ja voi tehdä tiukkaa Kärppien tasoisessa porukassa saada jatkoa? Kuitenkin vasta 23v. vaasalainen ja raameja löytyy. Nytkähtäisikö ura täällä eteenpäin vai onko tämän tason jätkiä jo tarpeeksi?
 

exau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Mitä helvettiä me tehtäis Tyrväisellä? Käsiä (no onhan se kyynerpääkin kättä) tuo joukkue tarvitsee. Meidän budjetilla on ihan pätevä neloskenttä olisi esim tuo Suoranta-E.Riska-Karvinen. Tyrväinen on kallis ja tulee vielä kalliimmaksi jos kerta sopparissa pitää lukea että seura maksaa sakot.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Raaka-Arskalle 2-v jatkosoppari. Tää menee käsikirjoituksen mukaan.

Loistavaa!

Nyt sit vielä Immonen, Kokkala ja Peltola ja olen onnellinen. Toki Bertrand olisi jo jotain ihan käsittämätöntä.

Hyvä Ere!
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Käsi ylös se joka olisi ennen kauden alkua villiintynyt Gröndahlin kahden vuoden jatkosta. Pakko vain tunnustaa, että kyllä ne ammattilaiset joskus näkevät sellaista mitä tavistallaajat eivät. Laakso-Newton-Gröndahl-Salo nyt sopimuspakkeja ens kaudelle, kohtalaisen lupaava runko.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jes! Gröndahl jatkaa pakiston aatelina. Arskaan on seuran toimesta käytetty niin paljon aikaa ja uskoa, että hän on nyt liigapelaajaksi kuoriuduttuaan jo jonkinlainen Sport-ikoni. Hyvä kahden suunnan peruspakki. Tukee välillä hyvin hyökkäyksiä nousuillaan, eikä enää säntäile päättömästi puolustustehtävissä. Käyttää vihdoin myös fyysisyyttään hyödyksi.

Uskoakseni suuri este tuolle Tyrväisen ja Sportin sopimukselle ensi kauden osalta on miehen hintalappu. Toki Tyrväisellä spekulointi on nyt astetta realistisempaa, kun Seinäjoen pojan ensi kaudenkin kattanut soppari Ilvekseen purettiin. Mutta jos F. Riska on tulossa, niin tuskin hänkään ihan puoli-ilmainen on, vaikka hintapyyntö varmasti on laskusuunnassa kuten koko ura. Toisin sanoen; Sportin on ihan turha laittaa iso määrä euroja kiinni kahteen telaketjuosaston mieheen, kun joku snaipperikin tarvittaisiin. Toki Tyrväisessä maalintekopotentiaaliakin löytyy. Itse ainakin toivoisin kyllä Sportiin ihan raakaa voimaa lisää, mutta tokikaan se ei saa tapahtua kiekollisen pelin kustannuksella. Itse en sikaa pelaavista kiekkoilijoista pidä, mutta itselläni on taas Tyrväisestä se kuva, että hän pelaa usein kovaa joukkueen edun mukaisesti. Tottakai aina joskus voi ylilyöntejä ja poikkeuksia sattua, ihan pelaajatyypistä riippumatta.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Mikä tarve teillä on pitää Peltola kokoonpanossa? Mielelläni vapauttaisin Peltolan muille maille ja kiinnittäisin niillä rahoilla Mauno Koiviston.

Newtonin ja Gröndahlin sopimuksille giganttinen peukku! Saa taas hetkeksi jättää puutarhasakset rauhaan.
 

Julius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Käsi ylös se joka olisi ennen kauden alkua villiintynyt Gröndahlin kahden vuoden jatkosta. Pakko vain tunnustaa, että kyllä ne ammattilaiset joskus näkevät sellaista mitä tavistallaajat eivät. Laakso-Newton-Gröndahl-Salo nyt sopimuspakkeja ens kaudelle, kohtalaisen lupaava runko.
Täältä lapa pystyyn.
Joskus luulin olevani yksin pahimpina räpellys aikoina. Pat veli saattaa muistaa.
Se vaan oli niin kuin sanoin. Arska on vaan vähä hidas oppimaan ja nyt kerätään hedelmää.
Kärsivällisyyttä myös muiden tuomitsemisien kanssa arvon veljet.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mikä tarve teillä on pitää Peltola kokoonpanossa? Mielelläni vapauttaisin Peltolan muille maille ja kiinnittäisin niillä rahoilla Mauno Koiviston.
Totta helvetissa ravimiehellekin on tilaa meidän ensi kauden rosterissa, mutta kannattaa nyt muistella Peltolan viime visiittiä.

Peltola on tällä kaudella alkanut käyttää kroppaansa enemmän ja fyysiseen peliin opetellessa aluksi hieman hukassa. Ehkä tietty ulkopuolelta tulevat paineet ja odotusarvotkin sotki peliä.

On kuitenkin nostanut tasonsa jo lähes viime kauden tasolleen ja olisi suorastaan typeryyttä päästää muiden nautittavaksi se taitotaso jonka hän omaa. Kuten Arikin, hän tulee taas. Aivan varmasti!

Niin ja Arskasta. Lapa pystyyn täälläkin. Pakko vähän yrittää selitellä, ettei näyttäisi taas niin aasilta. Se on kattokaas tää meidän kriittisyys vaan pelkkää rakkautta. Ketään ei jätetä dissaamatta, ilman näyttöjä. :)
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Noniin, nyt on saatu puolustuksesta tärkeimmille pelaajille jatkot. Lopuista pakeista voidaan katsoa rauhassa, kenelle jää paikka vielä ensi kaudellekin. Tulisiko huomenna sitten Riskan jatko?
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Noniin, nyt on saatu puolustuksesta tärkeimmille pelaajille jatkot. Lopuista pakeista voidaan katsoa rauhassa, kenelle jää paikka vielä ensi kaudellekin. Tulisiko huomenna sitten Riskan jatko?
Jos ulkomaita katsotaan niin Daniel Sorvikin voisi kiinnittää pakistoon ensi kaudeksi, Norjan maajoukkuepakki, pelannut MM-kisoissa ja joka pelasi 2014-15 yhdessä Bonsaksenin kanssa tehden tehot 19 + 39 Norjan liigassa. Voisi olla "Jake Newton" maista potentiaalia tässä kaverissa ja Bonsaksenhan pärjää loistavasti. Linkki: Eliteprospects.com - Daniel Sørvik
 

Scaleo666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eiskrazer Chargers
Mikä tarve teillä on pitää Peltola kokoonpanossa? Mielelläni vapauttaisin Peltolan muille maille ja kiinnittäisin niillä rahoilla Mauno Koiviston..


Tähän sama. On se Peltola tällä kaudella ollut sen verran paska että välillä voisi ihan hyvin olla katsomon puolella. Ei kiitos ensi kaudella ellei hintalappu vielä tipu alemmaksi.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tähän sama. On se Peltola tällä kaudella ollut sen verran paska että välillä voisi ihan hyvin olla katsomon puolella. Ei kiitos ensi kaudella ellei hintalappu vielä tipu alemmaksi.
Jaa, milläköhän mittarilla? Jos ei alkukauden vaikeuksia oteta huomioon, ollut kyllä ihan erinomainen.

Tuossa alla ottelu ottelulta tilastot. Peliaika ollut nouseva, tehotilasto ollut nouseva. Kun muistaa meidän mustan Joulukuun, jossa saavutettiin yksi voitto, on Niko ollut jäällä enää kolme (3) kertaa vastustajan tehdessä maalin.

Emmä sit tiedä.... Olen nähnyt jokaisen Sportin ottelun tälläkin kaudella, entä sinä? Nikon työskentely niin kiekolla, kuin kiekottomana on parantunut, kuin viini mitä pidemmälle ollaan menty. Keväällä taas Liigan top 5 pakkeja. Aivan, kuten viime kaudella sen ajan, mitä meillä veti!

Ottelu ottelulta | #77 Peltola, Niko | Liiga
 
Viimeksi muokattu:

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Peltola kelpaa kyllä myös "mun" ens kauden rosteriin, jos vaan hinta/laatusuhde on kunnossa.

Muuten mä veikkaan (toivon) että ainakin Kokkala, Leskinen ovat mukana nyt "joulukalenterissa". Ja, edelleen, 24:s luukku...?
Kai sellainenkin pitäis olla?
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Olisko 24 luukussa sitten Bertrandin jatko? Vai sitten ihan joku uusi pelaaja? Tai sitten ei ketään...
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jaa, milläköhän mittarilla? Jos ei alkukauden vaikeuksia oteta huomioon, ollut kyllä ihan erinomainen.

Tuossa alla ottelu ottelulta tilastot. Peliaika ollut nouseva, tehotilasto ollut nouseva. Kun muistaa meidän mustan Joulukuun, jossa saavutettiin yksi voitto, on Niko ollut jäällä enää kolme (3) kertaa vastustajan tehdessä maalin.

Emmä sit tiedä.... Olen nähnyt jokaisen Sportin ottelun tälläkin kaudella, entä sinä? Nikon työskentely niin kiekolla, kuin kiekottomana on parantunut, kuin viini mitä pidemmälle ollaan menty. Keväällä taas Liigan top 5 pakkeja. Aivan, kuten viime kaudella sen ajan, mitä meillä veti!

Ottelu ottelulta | #77 Peltola, Niko | Liiga
20pelin 0+4 ja +1 ja käyrä on nouseva? No eipä siinä en ole kuin kaksi Sportin peliä nähnyt niin paha sanoa mutta nuin tilastollisesti ei ihan mene yksi yhteen väitteidesi kanssa. Toki on hyvä pakki sarjasa ja kelpaisi kevyeen meillekkin. Enkä pistä pahakseni jos paremmaksi peli tuosta muuttuu mutta että top5 pakiksi nousini niin aika uroteon saapi tuosta kyllä punnertaa
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei se pisteiden valossa edelleenkään ole sitä luokkaa, mitä Peltolalta voi odottaa, mutta tekeminen on ollut viimeajat todella hyvää ja noususuhdanteista.

Jos verrataan nyt vaikka KalPan puolustukseen, niin Peltolan koko kauden tilasto on 0+7 ja +0.
KalPan parhaalla, Timosella on 2+7 ja +10. Hänen jälkeen jo Riikolakin -3. Aika hyvin mahtuisi varmaan teillekin top3-4 pakkeihin nykyhetkenkin tilastoilla. Kuten sanoi, parantanut kokoajan ja keväälle odotan jo tehopisteitä aivan eri tyyliin.

E: ja kannattaa nyt muistaa, että näistä viimeisestä 20 pelistä Sport on ottanut 12 kertaa turpaan, eli meille on tehty enemmän, kuin ollaan itse tehty. Silti otannallasikin +1.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös