Kausi taputeltu ja aika kääntää katseet tulevaan. Itse olen varsin innoissani huhutuista pelaajista. Bertrandia on lähestulkoon mahdoton korvata, ellei joku seuraava Gavrus tartu syöttiin ja pelaa koko kautta meillä tai mikäli Karjalainen olisi kuin olisikin tulossa meille. Itse en jaksa uskoa, että meillä tällainen säkä kävisi.
Onko toimistolla apinoitu KooKoota vai onko itse havaittu, että kokemusta tarvitaan enemmän. Kankaanperä olisi prikuulleen samanlainen signaus meidän alakertaan, kun mitä Green oli kouvolalaisten hyökkäykseen. Mieluusti pitäisivät Tampereella, mikäli rooli ja pyynti pienenisivät. Olisi todellinen isähahmo tuolla alakerralle ja koko joukkueelle. Kapteenistoon samantien.
Vauhkonen korvaisi mielestäni Leskisen kärkikentissä ja Komulainen Immosen. Molemmat selkeitä upgradeja mikäli Komu vain saisi kaiken sen potentiaalin irti, mikä siellä piilossa on. Mahtuiko alkukauden vaisummat otteet johtua juuri tuosta mystisestä sairastelusta?
M. Koivisto olisi myös parannus Peltolaan ja ennen kaikkea oma kasvatti. Kaikkia kivoja, kun ei voi pitää niin H. Koiviston, Mannisen, Da Costan ym. päästäisiin menemään. Nykyisistä enään Tallbergille ja Koskirannalle jatkot. Mikäli Tale ei jatka, niin Kantolalle tervetuloa, muuta roolia en näe. Näiden lisäksi jätän yhden paikan tulevalle ulkkarihyökkääjälle. Voin lyödä vaikka vetoa, että sellainen löytyy Sportin rosterista ensi kaudellakin.
Näistä kun aletaan parsimaan koostumuksia niin alkaa näyttämään tältä:
Vänttinen - Koskiranta/XXX - ulkkari
"Karjalainen/Gavrus"- Komulainen - Vauhkonen
Tallberg/-Kantola - Kokkala - Kiviranta
ERiska - FRIska - Karvinen/Blomqvist
Moni on sijoittamassa Pikku-Jönniä jopa kärkikenttiin, mutta kokoonpanoon pääseminen teki jo loppukaudesta tiukkaa, enkä usko, että rooli kasvaa ilman kunnon näyttöjä. 13. hyökkääjä ensi kaudella. Miksei jopa tuohon Kokkalan vitjan toiseen laitaan.
Kankaanperä-Koivisto
Pukka-Gröndahl
Laakso-Newton
+Salo, Väkelä
Tässä ei pitään ihmeellistä: Brennan > Kankaanperä ja Peltola > Koivisto. Omat junnut ottaa Mannisen ja Lehikoisen tontit rotaatiosta ja 7. pakkina.
Veskareista sitten Järä tietenkin jatkaa RInne korvannee Niemen. Mielelläni olisin Godlan nähnyt kakkosena, mutta taitaa olla utopiaa.
Mielestäni tuolla on jokaiselle tontille tulossa upgrade paitsi Bertrand. Häntä onkin mahdoton korvata meidän budjetilla ellei kaikki tähdet ole oikeassa asennossa. Mielestäni tuo rosteri olisi paljon tasaisempi kuin menneellä kaudella ja mikään muu ei kelpaa kuin paikka auringossa. Kaiken mennessä nappiin, jopa 6. sija voisi olla tavoitettavissa.