Sportin rakennusprojekti kausimallia 2015–2016 – vaasalaista identiteettiä rakentamassa

  • 469 861
  • 2 311

Tuima

Jäsen
Eihän tässä mittään hätää ole!

Edelleen sellainen kutina perseessä, että nippu vahvistuu ensikaudelle.
Huhuttujen pelaajien ja "varmojen" lisäksi, olen aika varma että toimistolla vedetään taas jonkin sortin kani hatusta - ellei useampia.
Oltiinhan täällä palstalla viime keväänä/kesänäkin skeptisiä ja epäiltiin paljon kun nimiä alkoi tulemaan julki.
#kanillahatusta meinaan mm. Toivosta. Itse en osannut edes odottaa tällaista hakua. En edes ottanut spekulaatioissa mukaan. Ottiko muut? Kaikki tietää miten on mennyt.
#kanihatusta2 : Bertrand. need I say more?

Sitten case Malinen & gogo. Omat fiilikset ovat kutakuinkin tällaiset: Zero Fucks Given.
Piste enemmän kuin meidän Immosella. Ja miettikää missä rosterissa. Ei pääse kouwolassa lentoon. Ottakaa talteen.


Brennan. Voi olla että sopimuksessa ei edes väännetä pelkästään rahasta. Varapresidentillähän on täällä Vaasassa myös perhe arkea tasapainottamassa. Ehkä kyse on työsuhdeautosta - tila-autosta, tai isommasta kämpästä yms.
Toivotaan että saadaan Mike jäämään. Jos se on rahasta kiinni, niin Edu voidaan kylmästi ulostaa ja rahat laittaa Brennaniin.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
#kanillahatusta meinaan mm. Toivosta. Itse en osannut edes odottaa tällaista hakua. En edes ottanut spekulaatioissa mukaan. Ottiko muut?

Täältä nousee yks käsi. Mitään todisteita en voi tänne linkittää, ei ollut siihen aikaan vielä edes Jatkoajan kirjoitusoikeuksia, mutta Toivosen nimi kävi tosiaan viime talvella mielessä kun LiigaSportin maalivahtiosastoa tuli kaverin kanssa pohdittua.


Brennanin tilanteesta heräs sellainen ajatus, että olisko tässä Red Armyn hetki astua kuvioihin mukaan? Pieni keräys jolla saadaan sopivasti palkkatarjousta höystettyä. Osoittaisi ainakin RadioMikelle että hänet halutaan pitää Vaasassa myös fanien toimesta.
Yks neuvottelun kohteista saattaa toki olla sopimuksen pituus.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportin lähtötaso ensi kauteen on joka tapauksessa niin helvetin paljon parempi kuin tähän kauteen, että yksistään se helpottaa toimintaa.

Sportilla oli rosteri täynnä kysymysmerkkejä ja katsomattomia kortteja viime syksynä. Nyt voidaan olla varmoja, että Tallbergit ja Kivirannat jne. on pelimiehiä tähän liigaan ja vieläkin on kehitystä tulossa. Lisäksi Bertrand nousi tähtipelaajaksi Liigan mittapuulla.

Eniten tässä edelleen huolettaa tuo puolustus. Sinne on pakko löytää useampi vahvistus. Eikä pahitteeksi olisi, että tuleva maalivahtikin pelaisi elämänsä kauden.

Komulainen ja Vänttinen jotka huhuissa ovat pyörineet kuulostavat oikein hyviltä hankinnoilta.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Puolustukseen jos tulee A.Laakso, Matt Mangene ja Brennan jatkaa, niin pakisto olisi riittävä.

Mangene-Newton
Manninen-Brennan
Pukka-Laakso
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Bertrand - Koivisto - ? (Kärkihankinta myöhemmin kesällä)
Komulainen - Vänttinen - Nikko
Kiviranta - Immonen - Leskinen/Kivimäki
Riska - Kokkala - Tallberg
Rekonen, Kristof jne.

Sport katsonee Leskinen/Kivimäki laituripuolen ensin. Jos molemmat pettää, Sport hankkii uuden pelaajan kauden aikana. Lisäksi Karvisen hankintaan en usko. Mistä lie huhu on saanut alkunsa, mutta ei tänä päivänäkään kuulosta uskottavalta hankinnalta.

Mangene/Malkamäki/X - Brennan/X
Manninen - Newton
Pukka - Laakso
Salo, Väkelä, Heikkinen(?) jne.

Ihan kelpo puolustukselta näyttää, jossa on jo huomattavasti enemmän kiekollista taitoa kuin tämän kauden joukkueessa. Toki kysymysmerkkejä herää ensi kauden rosteria miettiessä esimerkiksi, että jos mahdollisesti Nikko ei tulisikaan, kuka olisi tämä ns. "oman alueen poika", joka olisi palautumassa tänne? En tykkää, jos esim. Fagerudd päätyy Ilvekseen. Vaihtoehdot alkavat käymään silloin vähiin, vai puhuiko Hiltunen kenties palturia? Tosin Hiltunen puhui monikossa eli joku muukin pitäisi olla eksymässä tänne. Who knows.
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Puolustukseen jos tulee A.Laakso, Matt Mangene ja Brennan jatkaa, niin pakisto olisi riittävä.

Mangene-Newton
Manninen-Brennan
Pukka-Laakso

Mulla tällä tavalla:

XXX-Newton
Manninen-Brennan
Pukka-Laakso

Koska Newton on mielestäni jo eräänlainen arpa.. Tuohon paikalle jokin liigassa jo todistanut tulosta tekevä pakki tai sitten muuten perustason suorittaja jolla käsiä edes jonkin verran (Peltola). Muuten samaa mieltä. Mun mielestä lähtökohta joukkuetta vahvistamiseen pitäisi lähteä alhaalta ylöspäin. Ensin kunnon veska, sitten kunnon pakit. Sen jälkeen ulkomaan arpoja yms nelosketjun jyriä, joita maailma pullollaan niin tuonne hyökkäykseen. Eikös ne viisaat aina sano, että hyökkäämällä voitetaan pelejä, puolustamalla mestaruuksia ;)
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mitenkäs toi Henrik Forsberg? On Vaasasta kotosin ja jonkusen matsin myös Sportissa pelannut. Fiksunoloinen kaveri myös mitä on saanut miehen kanssa puhua. Vai onko Henkalla sopimus jo jonnekin ensi kaudeksi? Hiltunen puhui muistaakseni oman alueen pojista sekä paluumuuttajista. Mikäs on Juha Koiviston sopimustilanne? Vai tekeekö Rachunek comebackin? Vai kenties Kangasmäki? Niko Peltola?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En jaksanut lainata Niksin viestistä, mutta Malkamäki saadaan unohtaa jatkosta. Kokkolan poika konkkaa edelleen kepeillä, eli ole pelikuntoinen vielä pitkään aikaan ja senkin jälkeen aika pitkä matka pelaamaan.

Kyllä mä pakistoon haluaisin ton Laakson ja Peltolan. Se Mangene tullee myös, mutta sit taas alkaa olemaan ruuhkaa Växän ja Salon edellä. No, Salon kausi mennee aika pitkälle edelleen A-junioreissa, mutta Växä pitäisi ehdottomasti ajaa sisään pakkirunkoon, ei variaatioon. Loukkaantumisia ja mahdollisesti floppejakin tuki tullee, joten saanee peliaikaa.

Tässä mun "dream team" alakertaan:
Laakso - Peltola
Arpa - Brennan
Pukka - Manninen

Ja Växä ylimääräsenä joka pelissä sekä heti jäille, jos joku loukkaantuu.

Pakkiparit sen takia noin, koska ykkösessä paljon käsiä ja iso rooli YV:llä.
Arpa ja Brennan pelanneet yhdessä ennenkin ja smal talk sujuu helpommin kaukalossa.
Pukka tukemaan / varmistamaan Mannisen nousuja. AV:lle Pukka ja Brennan isoon rooliin.

E: korvaajat menisi siis näin..
Valkonen - Laakso
Uitto - Newton
Tarkkanen / Generous - Peltola

Ei kahta sanaa... meidän alakerta olisi uudelleensyntynyt ja varmasti sen pari-kolkyt (-25 maalia tarkottaisi keskikastin paikkaa päästetyissä) maalia kaudessa vähemmän päästävä sekä sitä kautta huomattava määrä lisäpisteitä plakkariin.
 
Viimeksi muokattu:

Ribari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolustava mestari
No niin nyt Diablo, jos ja kun Järe tulee vaasaan niin saadaan se minun toivoma kotimainen maalivahti.
Hän on pelannut hyvin juuri näissä meidän pikkupaikkojen joukkueissa (kalpa ja kerho) ja jokereissa ei ihan rahkeet riittäneet.
Tätä tarkoitin kotimaisilla tutuilla maalivahdeilla ja toivotaan ,ettei toiseksi tule jotain turhaa nikkaria roikkumaan vaan saataisiin sinnekin osastolle joku "serkkupojan" kaltainen kotimainen, josta on oikeasti jotain tietoa.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Saisi sitten tämän päivän jälkeen pikaisesti tulla sopimuksia julki sikäli kun niitä voidaan julkaista. En laittaisi kyllä ollenkaan pahaksi mikäli maalivahtikaksikkomme olisi Hovinen/Järvinen. Sillä kaksikolla kehtaisi lähteä jo tosissaan hamuamaan playoffpaikkaa.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En laittaisi kyllä ollenkaan pahaksi mikäli maalivahtikaksikkomme olisi Hovinen/Järvinen. Sillä kaksikolla kehtaisi lähteä jo tosissaan hamuamaan playoffpaikkaa.

Kannattaisi pistää pahaksi. Sportin budjetilla ei ole mitään järkeä maksaa kahdelle maalivahdille ykkösmaalivahdin palkkaa. Iso osa pelaajiin käytettävissä olevasta rahasta menisi maalivahteihin. Jos ja kun Järvinen on tulossa Vaasaan, kakkoseksi kannattaa ilman muuta hankkia joku hieman kokemattomampi kaveri tuuraamaan tarvittaessa.

Ja missä ylipäätänsä on huhua Hovisen tulosta Vaasaan vai onko tuo vain muutaman nimimerkin haihattelua?
 

Scaleo666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eiskrazer Chargers
Ja missä ylipäätänsä on huhua Hovisen tulosta Vaasaan vai onko tuo vain muutaman nimimerkin haihattelua?


Eiköhän suurin osa kaikista huhuista mitä näillä palstoilla velloo ole juuri sitä.

Että ei mene ihan onelineriksi niin heitetään tähän vielä että tuo Järvinen on kyllä ihan hyvä haku, joku nuori jannu siihen viereen vaan...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tarina ei kerro, mistä tuo Hovinen tarina on alunperin saanut alkunsa, mutta mä veikkaan sen liittyvän vahvasti siihen, että samaan aikaan, kun Hovinen neuvotteli Luulajan kanssa loppukauden pahvin, kerrottiin Sportin tehneen myös ensi kauden maalivahtikiinnitykset. Lisäksi tuo Luulajan ja Hovisen välinen sopimus on kyllä muotoa omituinen. Miksi he hänet otti, kun ei mitään käyttöä edes ollut?? Tämä kyllä hämää..

Ehkä siinä on perää, ehkä ei. Itse kuulin tämän henkilöltä, joka omaa Sportissa pelaajatausta ja on erittäin läheinen ystävä utj:mme kanssa. Olen tätä aina silloin tällöin kysellyt uudelleen sekä hänen lähdettään, eli onko se suoraan Jämsä, mutta tätä tietoa en saa puristettua irti, luonnollisesti. Olen kyllä antanut itse itselleni ymmärtää, että lähde ei olisi ainakaan itse Jämsä.

Mutta siis tuo on yksi lähde, mutta kun samaa matraa on huudeltu jo tätä ennenkin ja sen jälkeen useammastakin suusta, niin joko a) kaikki vetää saman mutun pohjalta tai b) hän todella on meidän toinen maalivahti. Itse veikkaan kyllä vaihtoehto b:tä.

E: myös tuo hämää, että tulikuumaa Toivosta ei olisi tuolloin vuodenvaihteessa kiinnitetty tuleville kausille. Joko hän ei vaan halunnut jatkaa meillä, jota vastaan kyllä puhuisi hänen omat puheensa viihtymisestä tai sitten hän jatkaakin meillä, josta itse haaveilen niin kauan, kuin se on mahdollista.

Järvistä yhtään aliarvioimatta, mutta onko hän nyt ihan varmasti parempi, kuin Toivonen kuluneella kaudella? Tätä olen yrittänyt miettiä, enkä ole lainkaan varma tästä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Arvasin!! Siihen malliin vilkutteli pitkin yleisöä, että ei jatka. Toivottavasti tämä ei silti ole vielä sinetöity.
 

Tuima

Jäsen
Miten sen muka näki että kyseessä oli "jäähyväiset"?
Näytti enemmän että kiitti koko sydämestään. Nöyrät kiitokset faneille.
Toivon suuresti että kävelee ensi syksynäkin minua vastaan keskustassa - tällä kertaa RA:n huivi kaulassa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Miten sen muka näki että kyseessä oli "jäähyväiset"?
Näytti enemmän että kiitti koko sydämestään. Nöyrät kiitokset faneille.
Toivon suuresti että kävelee ensi syksynäkin minua vastaan keskustassa - tällä kertaa RA:n huivi kaulassa.
Ei siitä mitään nähnytkään. Mulle vaan tuli sellainen fiilis niistä tervehyksistä, koska kiersi koko yleisön kiittäen. Toivottavasti todellakin oli virhearvio ja kuvastaa vaan vielä enemmän, kuinka hieno ihminen on kyseessä.
Tuu nyt Magnum sieltä takapenkistä kertoon ton viestisi taustat. Ei tollasia saa huutaa näin hienona hetkenä.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Tosiaan tuossa jatkoajan otteluraportissa Brennan sanoi, että haluaa ehdottomasti jatkaa Vaasassa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
onko varma asia?

Kyllähän oikea sanamuoto olisi ollut ei taida jatkaa. Anteeksi pelottelu siltä osin... Piti saada ilmaista pettymys välittömästi tänne iphonella heti pelin päätyttyä. Mutta juuri tuon tahtomaalin ja hyvästeiltä vaikuttanut vilkuttelu tuntui nopeasti jäähyväisiltä, varsinkin kun aikaisemmin tänään kuulin, että olisi saanut tarjouksia isoista seuroista Ruotsia myöten. Kyllä mä näkisin mahdollisuudet aika pieninä, että Brennan jatkaisi.... :(
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Saimme ottelussa hyvän hurmoksen ja halusimme voittaa tämän ottelun. Kaudesta pähkinänkuoressa näki pelaajien kehittyvän paljon ja organisaation toiminnan paranevan. Nautin Vaasassa olosta ja pelaamisesta. Haluan ehdottomasti jatkaa täällä ja olemme neuvotelleet jatkossa, avasi voittomaalin tekijä.

-Brennan jatkoajan haastiksessa

E: Vitun hidas :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös