Sportin pelipaidat

  • 54 500
  • 176

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Uskaltaisivat vielä vaihtaa esim. helmi- ja maaliskuun kolmospaitoihin normivärisen kotkalogon. Sitten oli mun mielestä ihan kymppi.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mitäs tuntemuksia perjantain keräilyharvinaisuudesta? Myönnetään, että oon perinteinen ja kaavoihin kangistunut, mutta onhan toi nyt järkyttävä, vaikka joskus divariaikoina taisi tuo tyyli pelipaitana olla. Teksti kuitenkin muutettu. Oliko siinä silloisen sponsorin Wasalandian nimi vai kuinka. Vanha kotkalogo todella pienellä olkapäässä!!
Leijona 79:ää siteeraten: mä häpeän. Tuosta pitäisi maksaa vielä 199€. Jätän väliin.

 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mitäs tuntemuksia perjantain keräilyharvinaisuudesta? Myönnetään, että oon perinteinen ja kaavoihin kangistunut, mutta onhan toi nyt järkyttävä, vaikka joskus divariaikoina taisi tuo tyyli pelipaitana olla. Teksti kuitenkin muutettu. Oliko siinä silloisen sponsorin Wasalandian nimi vai kuinka. Vanha kotkalogo todella pienellä olkapäässä!!
Leijona 79:ää siteeraten: mä häpeän. Tuosta pitäisi maksaa vielä 199€. Jätän väliin.

Joo, ”legendaariset” Wasalandia-paidat tekevät paluun. Alkuperäinen alapuolella.



 

LKM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Montreal Canadiens
Mitäs tuntemuksia perjantain keräilyharvinaisuudesta? Myönnetään, että oon perinteinen ja kaavoihin kangistunut, mutta onhan toi nyt järkyttävä, vaikka joskus divariaikoina taisi tuo tyyli pelipaitana olla. Teksti kuitenkin muutettu. Oliko siinä silloisen sponsorin Wasalandian nimi vai kuinka. Vanha kotkalogo todella pienellä olkapäässä!!
Leijona 79:ää siteeraten: mä häpeän. Tuosta pitäisi maksaa vielä 199€. Jätän väliin.

On kyllä hirveä tekele. Tyylikkäämpikin retropaita olisi löytynyt 90-luvulta.
Tämä kiinnitti huomioni:
Paidalla on pelattu Liigan runkosarjaottelussa pe 26.1.2024 Sport-JYP.
Noudan paidan 26.1. luovutustilaisuuden yhteydessä
Eihän tuolla paidalla ole vielä mitään pelattu, ja jos se luovutetaan pelipäivänä, niin se vedetään hikisenä pelaajan yltä ja luovutetaan ostajalle? Aikamoista.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mitäs tuntemuksia perjantain keräilyharvinaisuudesta? Myönnetään, että oon perinteinen ja kaavoihin kangistunut, mutta onhan toi nyt järkyttävä, vaikka joskus divariaikoina taisi tuo tyyli pelipaitana olla. Teksti kuitenkin muutettu. Oliko siinä silloisen sponsorin Wasalandian nimi vai kuinka. Vanha kotkalogo todella pienellä olkapäässä!!
Leijona 79:ää siteeraten: mä häpeän. Tuosta pitäisi maksaa vielä 199€. Jätän väliin.


Älä nyt! Tulee mieleen hyvät lapsuusmuistot tästä. Vaasaan oli silloin juuri avattu siis HUVIPUISTO ja sitten vielä vilpittömästi poikasena uskoin Vaasassa olevan niin kovia pelimiehiä, että noustaan Liigaan ennen 1990-lukua :)

Siis, Sport + Wasalandia + neljä ruotsinlaivaa Vaskiluodon satamassa. Vähänkö meni kovaa Vaasassa!
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eihän tuolla paidalla ole vielä mitään pelattu, ja jos se luovutetaan pelipäivänä, niin se vedetään hikisenä pelaajan yltä ja luovutetaan ostajalle? Aikamoista.
Käytännössä näin juuri gameworn-business toimii. Todelliset keräilijät eivät myöskään pese paitaa. Hiki, tahrat ja kulumat ainostaan lisäävät paidan arvoa.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Olihan tuo ihan erilainen pelipaita Sportin paitahistoriassa, mutta niin hienot muistot. Mikä ykkösketju! Teräväinen-Hemming-Salomaa-Parviainen-Salo! David Saunders! Nikko-Puoskari-Westerback! Vielä loppusykyllä oltiin kovaa vauhtia menossa liigakarsintaan Ässien vanavedessä.
 
Suosikkijoukkue
Sport
Puuh..... tuota on nyt vielä muunneltu migreenipaidaksi, noilla tummilla pohjaväreillä.
Akkuperäisessä oli sentään vielä pohjaväri valkoinen, mikä rauhoitti ilmettä edes jonkin verran.
Taidan skipata tämän retropaidan :)
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Älä nyt! Tulee mieleen hyvät lapsuusmuistot tästä. Vaasaan oli silloin juuri avattu siis HUVIPUISTO ja sitten vielä vilpittömästi poikasena uskoin Vaasassa olevan niin kovia pelimiehiä, että noustaan Liigaan ennen 1990-lukua :)

Siis, Sport + Wasalandia + neljä ruotsinlaivaa Vaskiluodon satamassa. Vähänkö meni kovaa Vaasassa!
Älä unohda Jet Cattia.

Tuo paita on omalla tavallaan niin erikoinen että ansaitsee oman uudelleenlanseerauksen. Kaikki muistaa tuon paidan. Itse myös pidän tuosta mallista ja väreistä.

Kertokaapas joku ulkomuistista, millaisella padalla pelattiin vieraissa vaikkapa kaudelle 1993-94...veikkaan että sitä ei muista kukaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olihan tuo ihan erilainen pelipaita Sportin paitahistoriassa, mutta niin hienot muistot. Mikä ykkösketju! Teräväinen-Hemming-Salomaa-Parviainen-Salo! David Saunders! Nikko-Puoskari-Westerback! Vielä loppusykyllä oltiin kovaa vauhtia menossa liigakarsintaan Ässien vanavedessä.

...kunnes sitten lopulta vedettiin yhdet divarikarsinnatkin läpi näillä paidoilla ennen siirymistä takaisin kokopunaiseen ja putoamista kakkoseen.

Lähti touhu menemään sitten väärään suuntaan :D Alkukausi Wasalandia-paidoissa oli tosiaan huikea. Ässien takana sarjakärjessä pitkään ja uho oli kova.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
...kunnes sitten lopulta vedettiin yhdet divarikarsinnatkin läpi näillä paidoilla ennen siirymistä takaisin kokopunaiseen ja putoamista kakkoseen.

Lähti touhu menemään sitten väärään suuntaan :D
Ehkä syy onkin paidassa. Mitä laittaisitte tekstiksi/logoksi rinnukseen ensi kaudeksi, jotta playoffit olisi todellisuutta?
Vapauden patsas vai pala yliopistoa ja Palosaarta? Bocksin pässit ja teksti? Nykykotka sitten pienellä sinne olkapäähän.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ehkä syy onkin paidassa. Mitä laittaisitte tekstiksi/logoksi rinnukseen ensi kaudeksi, jotta playoffit olisi todellisuutta?
Vapauden patsas vai pala yliopistoa ja Palosaarta? Bocksin pässit ja teksti? Nykykotka sitten pienellä sinne olkapäähän.

Voitais apinoida tota retropaitaa sen verran, että laitetaan vaikka merkittävän pääyhteistyökumppanin tuotteesta julmetunkokoinen näköiskuva, joka peittää pelipaidan koko etupuolen.

Eli Bock'sin kaljapullo tietenkin kyseessä.

Tulisko jopa mestaruus?-)

Joo, no ehkä ei kuitenkaan..
 

KevinH

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mitäs tuntemuksia perjantain keräilyharvinaisuudesta? Myönnetään, että oon perinteinen ja kaavoihin kangistunut, mutta onhan toi nyt järkyttävä, vaikka joskus divariaikoina taisi tuo tyyli pelipaitana olla. Teksti kuitenkin muutettu. Oliko siinä silloisen sponsorin Wasalandian nimi vai kuinka. Vanha kotkalogo todella pienellä olkapäässä!!
Leijona 79:ää siteeraten: mä häpeän. Tuosta pitäisi maksaa vielä 199€. Jätän väliin.

Omasta mielestä siisti paita, monivärisyys saa aikaan hyvän retrofiiliksen. Ainakin 100x hienompi kuin se hirveä halloweenpaita joka enemmän muistutti KooKoon pelipaitaa. Itse annan tälle ainakin peukut mutta nämä taitaa olla niitä kuuluisia makuasioita.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mitäs tuntemuksia perjantain keräilyharvinaisuudesta? Myönnetään, että oon perinteinen ja kaavoihin kangistunut, mutta onhan toi nyt järkyttävä, vaikka joskus divariaikoina taisi tuo tyyli pelipaitana olla. Teksti kuitenkin muutettu. Oliko siinä silloisen sponsorin Wasalandian nimi vai kuinka. Vanha kotkalogo todella pienellä olkapäässä!!
Leijona 79:ää siteeraten: mä häpeän. Tuosta pitäisi maksaa vielä 199€. Jätän väliin.

Niin ruma, että on jo nätti!
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
@Sundomstå Mä laittaisin logoksi tomahawkin, toteemin tai rauhanpiipun. Vanhan legendan mukaan jäähalli on rakennettu intiaanien hautausmaan päälle ja siksi Sport on tuomittu ikuisesti epäonnistumaan. Jos nyt tuolla logolla saataisiin kirous murrettua.

@Pervert Taisi tuo 1993-94 pelipaita olla kotona punainen ja vieraissa valkoinen. Hihojen sivut olivat vastaavasti valkoiset ja punaiset, ja niissä sininen kapea raita. Sponsorina Yrittäjäin Fennia. Muistaakseni noilla paidoilla pudottiin divarista kakkoseen. Saatan olla väärässäkin. Mutta kuten @magnum37 kirjoitti, niin Wasalandian henkeen nuo(kin) 90- luvun vuodet olivat aikamoista Viikinkilaivan keinutusta.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kertokaapas joku ulkomuistista, millaisella padalla pelattiin vieraissa vaikkapa kaudelle 1993-94...veikkaan että sitä ei muista kukaan.

En muista ihan tarkalleen, mutta eikös 2. divisioonassa syksystä 1993 lähtien uusittu logo mustapäiseen kotkalogoon, ja peliasuun tuli silloin mustat housut. Kotipaita oli valkoinen, jossa punaista "sahalaitakuviota" toisessa ja keltaista toisessa hihassa. Pääsponsorina ainakin jossain vaiheessa oli Kotipizza(?)

Ehkä sekoitan 1996-97 paitaan, mutta jotain tuontyylistä oli 90-luvulla, kun luovuttiin perinteisestä punaisesta peliasusta.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
@magnum37 Totta tuokin. Mulla menee jo vuodet sekaisin. Rabbe tuli Kotipizzoineen jossain vaiheessa kuvioihin mukaan ja silloin luultiin nousun kakkosesta olevan varma. Oliko pelipaidassa myös isolla Magnum- jäätelön mainos :)
 

Necco

Jäsen
Kaikilla noilla ennen 2000-lukua pelatuilla paidoilla on nykyään jo ihan kunnon rahallinen arvo. Esimerkiksi aito Wasalandia on myyty 800€ hintaan. Noissa ei oikeastaan ole edes kunnolla mitään merkitystä, sen verran harvinaisia ne on ja ottajia riittää kun game wornit on pieni buumi tällä hetkellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös