Sportin pelaajia syytetty seksuaalisesta häirinnästä

• 56 303
  • 199

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei näköjään kukaan kuuntele Radio X3M:ää täällä, kun ei viimeisin uutinen ole ehtinyt tänne. Nyt ei pelkästään Tami ole otsokoissa, muutama pelaaja on ollut baarissa lauantain pelin jälkeen ja joku niistä on vähän innostunut käpelöimään jotain muijaa.

Otsikossa pystytään, tavalla tai toisella :)

Jäämasa

Jäsen

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Aina kun mua häiritään seksuaalisesti, mä en mee kyttikselle, vaan mä soitan radioon.

Rocco

Jäsen
Mistä lyödään vetoa niin syyllistä ei löydy? Koska veikkaan ettei sellaista edes ole.

Mimmi ei ensinnäkään ole ottanut yhteyttä baarin henkilökuntaan, ei poliisiin vaan radioon. Ja tuskin Sportin pelaajat ovat menneet esittäytymään Sportin pelaajina ja sitten kourineet mimmiä kimpassa baarissa.

Veikkaan että pian tulee ilmi se että tekijät ei olekaan Sportin pelaajia vaan joku muu jätkäporukka, tai sitten mimmi on keksinyt päästään koko stoorin. Niin uskomattomalta kuulostaa.

"Ollaan Vaasan Sportista, oletko nähnyt meitä televisiossa? Ei et? No sitten me vähän käpelöidään sua."

Aina kun mua häiritään seksuaalisesti, mä en mee kyttikselle, vaan mä soitan radioon.

Niin minäkin! Olen tasan kaksi kertaa soittanut radioon, ja molemmilla kerroilla osallistuin kilpailuun. Toisesta jopa voitin.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Juttu Uudessa Suomessa.

Asiastahan en mitään tiedä, mutta villi arvaus on, että mimmi on väkisin lyöttäytynyt pelaajien seuraan ja sitten kun joku on lopulta taputtanut pikkusen perseelle, niin eikun tohkeissaan odottamaan mahdollisuutta mainostaa asiaansa julkisesti. Hyvin näytti ainakin tietävän, että kyseessä oli Sportin pelaajat. Heh.

Ei siinä, juttuhan on tietysti vakava, jos tilanne on mennyt mimmin kannalta oikeasti inhottavaksi. Siinä tapauksessa pitäisi tosin soittaa poliisille eikä radioon. Radioon soittelu haiskahtaa pirun vahvasti my-days-of-famen haeskelulta.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Eipä nyt tehdä omia päätelmiä. Jos väitetyt tapahtumat osoittautuvat tosiksi, on kyseessä todella vakava asia. Kenkää sellaisille kusipäille pitää antaa saman tien, eikä mitään varoituksia. Minä ainakaan halua Sportin paidassa katsoa hetkeäkään sellaisia pelaajia.

Jos juttu osoittautuu ankaksi, ei sekään olisi mitään uutta. Mielenkiinnolla jäädään seuraamaan, mitä tuleman pitää. Toivottavasti todellakin on ankka koko juttu.

theref

Jäsen
Kyllä sillä Tamilla juttua piisaa.

- Sanktiot ovat seuraavanlaiset. 1. Valmentajan jyrkkä sanallinen puhuttelu. 2. Rahallinen sanktio eli kahden viikon palkka. 3. Tämä on ennakkovaroitus, ja jos toistuu pelaaja lähtee joukkueesta, Tamminen luetteli.

Jyrkkä sanallinen puhuttelu kuulostaa kyllä todella pahalta, kun viimeinen rangaistus on "viimeinen varoitus."

Jos syytökset osoittautuvat perättömiksi Tamminen aikoo ensiksi ottaa yhteyttä Julkisen Sanan Neuvostoon ja Suomen Ammattivalmentajat ry:n lakimiehiin. Kolmanneksi Tamminen ottaa yhteyttä Urheilijoiden oikeusturvalautakuntaan.

Tuosta kohdasta kiinnostaisi erityisesti kohta "Suomen Ammattivalmentajat ryn: lakimiehet". Käsittääkseni Tammista ei ole syytetty mistään, joten ammattivalmentajien lakimiehiä tuskin pelaajien pulmat kiinnostavat.

Itse tapauksesta sen verran, että kuulostaa vähän epäilyttävältä. Ainakin voisi olettaa naisen menevän poliisin puheille ennemmin kuin soitella jonnekin radioon nimettömänä. Haiskahtaa yhtä pahasti kuin vaalirahaselittelyt, mutta kaikkihan on aina mahdollista.

Siitä olen Tamin kanssa samaa mieltä, että tuollaiset julkiset syytökset nimettömänä ovat todella syvältä. Saahan siitä ainakin juttua ja epätietoisuutta seuran ympärille.

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Arrghhh, tämä tästä nyt vielä puuttui! Toivotaan nyt tosiaan, että juttu olisi enemmänkin sepitetty. Mutta jos paikkaansa pitää, niin sitten toivotaan että nainen/tyttö selviää asiasta ilman suurempia (henkisiä) kolhuja ja että syylliset saavat rangaistuksensa. Eivätkä enää mun jengissä pelaa!

Näköjään aina mennään genitaalialueille, kun ollaan tekemässä ratkaisevia päätöksiä hallilaajennuksesta. Viimeksi suuremman laajennuksen vastustajat käyttivät yhtenä lyömäaseena Kokkolan kusijupakkaa, joten eiköhän tälläkin jutulla sananmukaisesti vehkeillä, jos juttu osoittautuu todeksi. Kuvaa kyllä hyvin argumentoinnin tasoa politiikassa!

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
No, aivan näinhän asia ei mennyt.
YLE X3M Uutiset kirjoitti:
Tjejen skrev först om händelsen på X3Ms commynity på söndag förmiddag.
Siis muija oli kirjoittanut asiasta X3M:n keskustelupalstalle suununtaiaamuna. Yle X3M:n uutiset ovat ottaneet häneen tänään yhteyttä. Hän ei ole itse ottanut yhteyttä X3M:n radio-ohjelmaan, vaan X3M:n uutistoimisto on haastatellut häntä.

Kyttikselle tuskin kukaan lähtee tekemään ilmoitusta seksuaalisesta häirinnästä, jos joku kännipää on änkenyt kättä haarojen väliin baaritiskillä. Niitähän sattuu miltei joka ilta kapakoissa ja loppuu yleensä siihen että muija lähteen kävelemään.

No, tuskin tässä montaa päivää menee ennenkuin totuus paljastuu, suuntaan tai toiseen.

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Ja MTV3 uutisoi asiasta breaking news -tyyliin. Olkoon totuus mikä tahansa, Tami vie Savonlinnaan äärimmäisen latautuneen joukkueen. Tai sitten ei.

Suosikkijoukkue
Punavalkoiset Vaasan Ylpeydet
anonyymi nainen vasabladetissa kirjoitti:
De frågade om jag inte visste vem de var, om jag inte har sett dem på tv

Vaikka kuinka olis jollain Sportin pelaajalla noussu kusi hattuun (siis jos), niin tuskinpa kukaan olisi niin tyhmä että kysyisi "etkö ole nähnyt meitä tv:ssä?". Ei nyt ole kyse kenestäkään tv:stä tutusta julkkiksesta. Aika harvassa on en kerrat ku pelaajat on pärstänsä telkkuun saanut. Jos joku syyttää julkisuudessa rikoksesta niin kyttikselle mars. Ja jos syyllinen sattuisi joukkueesta löytymään ja on tapahtunut juuri niin kuin nainen väittää, niin potkut persuuksille vaan.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos tuo uutinen on totta, korostan JOS, niin onpa ankarat rangaistukset Tamminen suunnitellut. Saman asian olisi ajanut, kun olisi antanut tukkapöllyä ja sanonut soo soo pojkar. Eipä näitä nykyään tiedä tosiaan, sepitetäänkö tälläiset ihan hatusta vai onko ne sitten totta. Mutta nuo lienee totta, mitä Tami suunnitteli tuomioiksi. Ne ovat ihan naurettavia.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka kuinka olis jollain Sportin pelaajalla noussu kusi hattuun (siis jos), niin tuskinpa kukaan olisi niin tyhmä että kysyisi "etkö ole nähnyt meitä tv:ssä?". Ei nyt ole kyse kenestäkään tv:stä tutusta julkkiksesta. Aika harvassa on en kerrat ku pelaajat on pärstänsä telkkuun saanut. Jos joku syyttää julkisuudessa rikoksesta niin kyttikselle mars. Ja jos syyllinen sattuisi joukkueesta löytymään ja on tapahtunut juuri niin kuin nainen väittää, niin potkut persuuksille vaan.

No, olen nähnyt muutaman jääkiekkopelaajan vuosien varrella baarissa ja voin kyllä kuvitella tämän tapahtumaketjun. Kova väite, varsinkin kun sen todistaminen voi olla vaikeaa ellei ole kunnon todistajaa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos tuo uutinen on totta, korostan JOS, niin onpa ankarat rangaistukset Tamminen suunnitellut. Saman asian olisi ajanut, kun olisi antanut tukkapöllyä ja sanonut soo soo pojkar. Eipä näitä nykyään tiedä tosiaan, sepitetäänkö tälläiset ihan hatusta vai onko ne sitten totta. Mutta nuo lienee totta, mitä Tami suunnitteli tuomioiksi. Ne ovat ihan naurettavia.

Totta, on naurettavaa, että jonkun anonyymin radioon soittelijan juttuihin reagoidaan edes uhkaamalla viedä pelaajien kahden viikon palkka. Tami ei edusta virkavaltaa eikä oikeusistuinta, vaan Tami on päävalmentaja. Ei ole Tammisen asia viedä pelaajien ansioita jonkun nimettömän radioon soittelijan tarinoiden perusteella.

Jos on tapahtunut jotain seksuaaliseen häirintään viittaavaa, niin silloin asianomainen anonyymi henkilö varmasti vie asian poliisille todisteiden kera, ja asiasta voidaan nostaa juttu. Tämän jälkeen katsotaan, riittävätkö todisteet. Jos riittävät, tuloksena on tuomio - joka on Suomen oikeuskäytännön mukaisesti käytännössä päiväsakkoja. Siitä sitä ansionmenetystä sitten kertyy, kullekin tulojensa mukaan. Ennen tuomioistuimen päätöstä ei Tamin tarvitse erikseen sakottaa ketään tai leikkiä poliisia. Suomessa ihmiset ovat syyttömiä kunnes toisin todistetaan, ei toisin päin.

Toki on selvää, että jos jotakuta on oikeasti ahdisteltu ja näyttö pitää oikeudessa, niin moinen pelaaja ansaitsee paitsi tuomion rikosoikeudessa, myös kenkää seurastaan sen takia, että pelaajat ovat edustustehtävissä "esikuvina". Yleensä kuitenkin on niin, että jos kyseessä on vakava seksuaalinen ahdistelu ja häirintä, niin varmastikin asiasta ilmoitetaan myös poliisille, eikä ensimmäiseksi avauduta netissä tai radion roskaohjelmissa.

En sano asian totuudenmukaisuudesta puoleen tai toiseen mitään, enkä ota kantaa tietämättä kaikkia faktoja, mutta ennen kuin kukaan hutkii ennen kuin tutkii, niin seuraava fakta on hyvä pitää mielessä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200905029498126_uu.shtml
"Poliisi on turhautunut perättömäksi osoittautuneisiin, kalliisiin ja aikaa vieviin seksirikostutkimuksiin.
Helsingin poliisin väkivaltarikosyksikössä tehty epävirallinen selvitys osoittaa, että viime vuonna enemmän kuin viidennes raiskausilmoituksista johti "ei rikosta" -päätökseen.

"Mitä minulle tapahtui?"
Myös seksuaalisiin hyväksikäyttöihin liittyvät rikosilmoitukset osoittautuvat poliisin mukaan usein perättömiksi. Taustalla on yleensä vahvan humalatilan aiheuttamat muistikatkot sekä "alibin" rakentaminen puolisoa tai poikaystävää varten.
Ilmoitus käynnistää useimmiten kalliit oikeuslääketieteelliset tutkimukset ja sitoo rikostutkinnan niukkoja henkilöresursseja.
- Joskus tällainen turhauttaa, kun tutkinnassa on ihan oikeitakin rikoksia, sanoo rikosylikomisario Juha Rautaheimo Helsingin rikospoliisista.

Täysin tekaistun ja valheellisen rikosilmoituksen tekijää voi odottaa syyte niskoittelusta. Jos aiheetta nimeää jonkun raiskaajaksi tai hyväksikäyttäjäksi, voi kyse olla väärästä ilmiannosta.

Oikea epäily aina tutkintaan
Poliisi kuitenkin toivoo, ettei kukaan, joka oikeasti epäilee joutuneensa rikoksen uhriksi, jättäisi ilmoitusta tekemättä.
- Poliisin tehtävä on selvittää rikoksia, rikosylikomisario Juha Rautaheimo korostaa."

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa

Ihan ensiksi olen aika varma, että sielä ei ole mitään tapahtunut. Jos kuitenkin on tapahtunut, niin Tamminen voi jotain rangaistuksia varmasti antaa. Siitä olen 100% varma, että Tamminen ei kenenkään palkkaa tule eväämään. Seurajohdolla siihen voi mahdollisuudet olla.

Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Mutta nuo lienee totta, mitä Tami suunnitteli tuomioiksi.

Säästöä, säästöä ;)

Mutta toisaalta, rivien välistä luettuna Tamminen ei julkisesti usko tähän tarinaan. Tietenkin pitää julkisesti sanoa että "paha juttu, tullaan tutkimaan tätä juttua, lupaan ja vannon.." mutta samalla hän syötti kiekon syyttävälle osapuolelle, ja jo ennenkuin mitään on selvitetty, uhkasi vastasyytteillä mikäli asialla ei ole pohjaa.

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Vai että tälläistä. Tuli oltua tuola kyseisessä bubissa sattumalta paikallakin. Heh, eli tähän kyllä Siffa voi kerrankin sanoa, että "näitä baarissa kuultuja huhuja..."
Asiastahan en mitään tiedä, mutta villi arvaus on, että mimmi on väkisin lyöttäytynyt pelaajien seuraan ja sitten kun joku on lopulta taputtanut pikkusen perseelle, niin eikun tohkeissaan odottamaan mahdollisuutta mainostaa asiaansa julkisesti.
Tämän tyylistä skenaariota veikkaan itsekin.
Vaikka kuinka olis jollain Sportin pelaajalla noussu kusi hattuun (siis jos), niin tuskinpa kukaan olisi niin tyhmä että kysyisi "etkö ole nähnyt meitä tv:ssä?"
Tuossa ei ole mitään ihmeellistä, että lätkänpelaaja vähän leventelee ja keksii nyt vaikka ottaa kännissä sitten mukaan tuon "tv-kortinkin". Ja kyllä, jotkut muijat kun ovat jopa niin tyhmiä, että tuollakin ainakin melkein irtoaa :)
No, olen nähnyt muutaman jääkiekkopelaajan vuosien varrella baarissa ja voin kyllä kuvitella tämän tapahtumaketjun.
Nimenomaan näin.

Kyllähän sielä aikamoisissa tuubissa oli pelaajia. Osan käyttäytymisen voi myös kyseenalaistaa. Naiset luonnollisesti parveilivat ympärillä, kuten hommaan kuuluu. Olisikohan joku taas antanut ymmärtää, mutta ei ymmärtänyt antaa =)
Mutta eipä siinä, ihmisiä pelaajatkin ovat siinä missä mekin, tottakai he saavat ottaa. Tietenkin Sportin edustamisen vuoksi, täytyisi näiden hommien kanssa olla hiukan tarkkana. Tämä on vähän niin kuin vertaisi faniporukkaa, sieltäkin löytyy aina muutama mätä muna korista, jotka lokaavat koko porukan mainetta.

Mutta ei tästä sen enempää. Ja korostan, että minulla ei ole asiasta sen tarkempaa tietoa, enkä ole myöskään syyllistänyt ketään. Eli no comment siihen, tapahtuiko jotain noin vakavaa oikeasti. Ennen kuin joku alkaa sanoa, että foorumilla nimettömänä jo syyllistellään...

ps.
Tami siis keksi jo, miten saadaan lisäsäästöjä aikaan, jos joku on oikeasti tuola töppäillyt.
"2. Rahallinen sanktio eli kahden viikon palkka".

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Olisikohan joku taas antanut ymmärtää, mutta ei ymmärtänyt antaa =).
Nimenomaan. Kenties nainen itsekin on siinä ympärillä parveillut ja antanut ymmärtää yms. Sitten kun on sattumoisin koodinimi "Sportin pelaaja" kopeloinut, on akka lyönytkin luukut kiinni. Sitten kenties kun on "Sportin pelaaja" ollut hyvissä känneissä, on hän kopeloinut vielä pari kertaa lisää. Tästä suivaantuneena neitokainen on suivaantunut ja kirjoittanut X3min palstalle että: "han tog på mig mellan benen", "han spelar i Vasa Sport". Skenaariossa kysymysmerkkejä herättää se, että oliko nainen mukana jutussa? itse uskon että oli, tuskinpa edes Sportin pelaajat kopeloivat täysin tuntemattomia jolle eivät ole edes puhuneet. Ja onko se akka edes varma että se oli Sportin pelaaja? Noh, ehkä saadaan vastauksia.

ps. Mikä on huoran ja lutkan ero? Huora on sellainen joka antaa kaikille, ja lutka taas sellainen joka antaa kaikille muille paitsi sinulle. Sori OT. Loppukevennys näin seksuaalisessa jutussa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...ps. Mikä on huoran ja lutkan ero? Huora on sellainen joka antaa kaikille, ja lutka taas sellainen joka antaa kaikille muille paitsi sinulle. Sori OT. Loppukevennys näin seksuaalisessa jutussa.

Nyt kannattaa pitää täällä pää kylmänä, ettei pääse lainatuksi esim. Pohjalaisen sivuille. Kyseessä on erittäin vakava syytös, jonka todenperäisyyttä ei olla todistettu puoleen eikä toiseen. Ei kannata tuomita naista valehtelijaksi tai bändäriksi ennen kuin on vähän enemmän tietoa. Mielestäni lainatun tyyliset "loppukevennykset" osoittavat vain huonoa makua.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tiukka tilanne tämä. Jos ahdistelua on tapahtunut, toivotaan, että se on joku kallispalkkainen alisuorittaja.

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tiukka tilanne tämä. Jos ahdistelua on tapahtunut, toivotaan, että se on joku kallispalkkainen alisuorittaja.

Sportin pelaaja tunnusti

Ja nimeä ei julki. Justiinsa joo. Pelleilyä koko touhu Tammiselta. Kutsuu vielä ahdistellun VIP-katsomoon kattomaan pelejä. Tamminen vajosi mun silmissä entistä alemmas. Munaton mies.

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Ja nimeä ei julki. Justiinsa joo. Pelleilyä koko touhu Tammiselta.
Miksi ihmeessä nimi pitäisi tuoda julki, kun nainen valitti asiasta anonyyminä RADIOON? Ja sitä paitsi, nainen puhui joukkoahdistelusta, mutta nyt joukkoahdistelu on kääntynyt yhden pelaajan kännityperyydeksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy