Eli Sportin täytyy jättää taakseen kaksi joukkuetta, joista ainakin toisen tulee olla divarijengi.
Mitä noihin kokoonpanoihin tulee, niin Sportilta käytännössä tippuu kokoonpanosta ainoastaan Sundman. Kokoonpanossa saa olla kuten Liigassakin viisi kenttäpelaajaa + maalivahti 89-syntyneitä "yli-ikäisiä". Sportilta ei tätä ongelmaa ole, koska koko kausi on vedetty näin, lisäksi yksi paikka vapautuu Sundmanin myötä. Mielestäni Sundman on muutenkin ollut todella heikko tällä kaudella, liike ei ole ollut riittävää liigavauhtiin, tosin näissä peleissä voisi pärjätä paremmin kun taso tulee tippumaan.
Mitä muihin joukkueisiin tulee:
-SaiPa veti viime karsinnat silleen, että tiputti kaikki seuraavan vuoden yli-ikäiset pelaajat kokoonpanosta pois ja lähti heppoisella kokoonpanolla karsintoihin.
-Pelicans on ollut koko kauden melko heikko, ei pitäisi tuottaa ongelmia, ainakaan kotona
-Jyp on vähän arvoitus, miten peluuttaa D Teamissa lainassa olevia pelaajia(Ikonen, Jormakka)
-K-Kissat ei mitään hajua. Katsoin kuitenkin kokoonpanoa, niin siellä oli mukana 11kpl 89-syntynyttä pelaajaa. Joten heidänkin tasonsa tullee tippumaan divarista, en kyllä itse tiedä itse joukkueesta yhtään mitään. Rumat pelipaidat.
-KooKoo taitaa olla ihan ok jengi. Maalivahti on ainakin joskus SaiPassa ihan hyvin pelannut. Yli-ikäisiä kenttäpelaajia heilläkin on se 10kpl, joten oletettavasti taso tullee myös tippumaan. Tosin näiden kaverien tasosta mulla ei mitään hajua ole, muutama nimi jonka olen kuullut. Koko kapteenisto kuitenkin yli-ikäisiä
Yksi minkä on pakko parantua Sportin pelissä on vieraspelaaminen, jos se saataisiin edes lähelle sitä tasoa mikä kotipeleissä on ollut, niin ei tule olemaan vaikeuksia. Tosin jos koko kausi oltaisiin vedetty sillälailla, oltaisiin tällä hetkellä valmistautumassa pleijareihin.