Saattaa olla tämä tilastojen tutkiminen tässä tilanteessa eräänlaista henkistä itsemurhaa, mutta pakko oli.
11.12.2003 - Sport vs Vantaa 4-0
09.02.2004 - Vantaa vs Sport 3-3
23.09.2004 - KIVA vs Sport 3-2 JA
18.11.2004 - Sport vs KIVA 4-5
15.01.2005 - Sport vs KIVA 2-3 JA
19.02.2005 - KIVA vs Sport 5-3
29.09.2005 - KIVA vs Sport 3-1
26.10.2005 - KIVA vs Sport 3-1
On se vaan käsittämätön tilasto, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Sport on onnistunut edellisen kerran voittamaan Vantaan lähes kaksi vuotta sitten, 11.joulukuuta 2003! Tuon ottelun jälkeen Vantaa on voittanut kuusi kertaa, kerran on pelattu tasan. Maaliero lohipaidoille 25-16. Totuus kuitenkin on, että näistä tilastoista ei huomisessa ottelussa ole mitään apua. Päinvastoin.
Tamiko ei sitten ole penkin takana huomenna? Harmi, tälläisiä kommentteja on aina hauska lukea, mukavasti piristää mieltä : )
SEURAAVAT LAINAUKSET JATKOAJAN OTTELURAPORTEISTA, ÄÄNESSÄ TAMI
(29.09 ja 26.10 Vantaa-Sport ottelut)
Toisen erän jälkeen Juhani Tammisella oli asiaa päätuomari Leppäselle, ja syykin selvisi ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.
"Mä tiedän, että täällä Vantaalla on halpa vesi, mutta sanokaa nyt ihmeessä tolle teidän kenttämiehelle, että sitä kaikkea vettä ei tarvii laittaa tonne a) ennen matsia b) erätauolla. Kävin erotuomarillekin viestittämässä toisen erän jälkeen, että käy nyt herranjumala sentään kertomassa, ettei nyt jumalauta pistä kaikkea vettä tonne. Uima-altaassa ei voi pelata hyvää kiekkoa", jyrisi Tamminen.
"Mulla on yksi henkilökohtainen missio: Pohjanmaalta en lähde pois - ellei trukilla ajeta - ennen kuin sinne on voittamisen kulttuuri juurrutettu. Viime vuonna, kun mä ehdin käyttää 20 prosenttia ajasta koutsaamiseen, mä hinasin nämä veljet finaaliin. Nyt mä käytän enemmän aikaa, noin 50% ajastani, tämän joukkueen valmentamiseen. Toivon, että se vie vähän pidemmälle", aloitti Tamminen.
"Ennen kaikkea keskittymisen laatutekijöiden opettaminen vie aikaa. Ja se on monelle niin kuin olisi tullut saatana ihan joku patti jostain saatanan avaruudesta kertomaan, että kiekkopelissä on tällaisia lainalaisuuksia. Niiden noudattaminen vie parempaan pelaamiseen päivästä toiseen", jyrisi Tamminen.
"Kiekkopelin vaikein asia on keskittyminen. 95 prosentin keskittyminen on 50 prosentin suoritus. Miinus Miika Jämsä, koko sakki oli sitä tänään, Sami Heinosta myöten. Klassinen tapa hävitä vierasmatsi"
"Huomenna 15.15 hallilla opiskellaan peliä lisää. Sanoin tuolla kopissa pelin jälkeen, että mulla ei ole mitään sanottavaa nyt. Huomenna mulla on. Mä nappaan ton ottelunauhan mukaan, lennän yölennolla kotiin, ja katon sen. Mä tulen erittäin valmistautuneena kertomaan huomenna helvetin yksinkertaisia asioita jääkiekkopelistä", päätti Tamminen.
"Saarinen ei nähnyt tilannetta, josta se ajoi Pajuluoman ulos. Se katsoi keskikentälle. Se on Simon suurin ongelma, että sillä on perse kiekkoon valtaosa ajasta, ja sitten se reagoi tilanteen jälkeen", kritisoi Tamminen Simo Saarisen ottelun lopussa viheltämää jäähyä.
Tosta viimeisestä tulikin mieleen, onko tietoa lauantain ottelun tuomarista jo tässä vaiheessa? Millaista yleisömäärää vaasalaiset odotatte huomiseen otteluun?