Hauska havaita, että vain ja ainoastaan sinun mielipiteesi ovat jälleen kerran niitä oikeita.
Tottakai ne on oikeita. En kai minä nyt vääriä mielipiteitä tänne laukoisikaan.
Onneksi Rässy ja Ere ovat samalla kannalla kanssani, niin tiedän, etten sentään yksin seiso ajatusteni kanssa. Kuten Rässykin sanoi, nyt oli pakkorako ottaa lainalle äijää ja hyvä, kun otettiin ja ennen kaikkea nopeasti Lukolta saatiin.
Rässy ja Ere miettii tässä liian lyhytjänteisesti. Pakkorakoa ei ole. Sopimuspakkeja on omasta takaa ehjänä kuusi ja pelitahti on löysä. Hyökkääjiä on terveenä vähintään 11 ja A-junnuissa useampi, joka ansaitsisi näyttöpaikan edustuksessa.
Vajaallakin rosterilla pystyy helposti pelaamaan kaksi peliä viikossa.
Miksi Lukko hyvää hyvyyttään lainaisi Sportille yhtään ketään, jos eivät itse siitä myös hyötyisi? Eikä tietenkään lainaisi pelaajia, jos itsellä ei olisi, mistä antaa. Huh,huh. Tämä on juuri tätä maailman kiittämättömyyttä. Auta mua, mutta mä en auta sua. Pelaa varmaankin pitkäjänteisesti tollanen toiminta.
Ei miksikään. Niinhän minä kirjoitinkin. Juuri tästä syystä Sportin tulisi olla omavarainen. Pahimmassa tapauksessa käy niin kuin viime vuonna kävi Kangasmäen kanssa, huonosti.
Ei Sportin tarvitse olla kenenkään almujen varassa, jos se näin vain päättäisi. Itse asiassa näin jo päätettiin, mutta nyt on taas kakkattu housuun.
Väännetään nyt vielä rautalangasta. Sport on ollut aloitteellinen, koska sillä on vajausta miehistössään.
Sportilla ei ole vajausta rosterissaan ja Sport ei ole pakkoraossa.
Lukko on ojentanut hyvää hyvyyttään auttavan kätensä ja antanu ehdoksi, että nämä muutkin saavat peliaikaa.
Lukko ei ole tehnyt mitään hyvää hyvyyttään, vaan hankkii peliaikaansa pelaajilleen Sportin kustannuksella.
Miten Sport voisi kieltäytyä tässä tilanteessa?
Se olisi helppoa. Kankaanpää Virtasen tilalle, Pitkäjärvi Laakosen tilalle, Seppelin/Elola Elon tilalle. Täysi rosteri omista sopimuspelaajista tai ringistä.
Sportin identiteetti ei katoa mihinkään, jos se joutuu tässä erittäin poikkeuksellisessa tilanteessa lainaamaan pelaajia muualta. Win-win situation, jos teidät, mitä se tarkoittaa?
Sportin identiteetti nimenomaan kärsii tästä. Katsojat tulee hallille ja kotkapaidassa viilettää ties ketä. A-junnuissa onnistuneet pelaajat saavat näin kiitoksen, pelipaikan vie toisen seuran pelaaja.
Selvennykseksi: minulla ei ole harhakuvitelmia Sport-pelaajien tasosta. Ei ole mitään kiistaa siitä etteikö nämä lainat ole parempia pelaajia kuin mitä Sportin omat pelimiehet tässä tilanteessa olisi. Kyse ei olekaan siitä, vaan periaatteesta. Pidemmällä tähtäimellä tämä on todellakin vain "win"-tilanne ja voittoja on Lukko.
Niin, ja mistä tiedät, onko taustalla jotain muutakin viritelmää, esim mahdollisesti pysyvämpääkin pelaajaliikennettä? Tuskin, mutta näinkin voi olla. Eiköhän Ere ja Rässy tasan tarkkaan tiedä, mitä tekevät.
Toivon sydämestäni, että ei ole. Sportin ei pidä missään nimessä lähteä LeKin, K-Vantaan, Jukureiden ja KooKoon tielle. Omavaraisuus ja oma identiteetti on juuri Sportin vahvuus.
Ja sehän tästä vielä puuttuisi, että edelleen roudattaisiin pelaajia sisään. Eikö mikään riitä?